Autor |
Zpráva |
JardaRůžička
|
Napsal: pát 02.11.2018 8:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
radi5 píše: Stačilo ohnout nohu dozadu tak, aby osa kola byla za osou otáčení nohy a nemusel ji nic řešit. S tímhle souhlasím. Jenom se to taky nesmí přehnat. Kdysi jsem léčil kamarádovi model, který na přistání skákal jako koza; způsobovala to právě přední noha podvozku. Měla závit pružiny a poté příliš dozadu ohnutou část a ta způsobovala nadhození předku po dotyku se zemí.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 02.11.2018 9:16 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20845 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Me chvilu trvalo nez jsem se naucil pristavat s pridakem bez hopsani. Chce to posadit vyrazne na zadni kola a v primerene nizke rychlosti, jinak predni kolo to nadhodi a zabak je jisty.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 02.11.2018 10:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Myslím že po těch úpravách už to bude v pořádku a souhlasím s jyrry. S tříkolkou se musí sedat na zadní kola a dá se i na rychlosti, jen se musí nechat vydojit, a pak si sám sedne i na přední. Hlavně při tom dosednutí příďáku taky musí být kolo (směrovka) v neutrálu. Taky to zaklonění nohy by mělo být jen malé. Při velkém narůstá síla na servo, a při tvrdém dosednutí na nerovném terénu jsou ty rány dost velké, pak může docházet i k tomu vybočení díky rozpružení té pružiny na noze.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pát 02.11.2018 11:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Jistěže s přistáváním na příďák máte oba pravdu, ale když bylo popsané uspořádání, to éro odskakovalo i po přejetí kdejakého drnu. Stačilo ten záklon zmenšit a bylo vystaráno.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 02.11.2018 16:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Souhlasím a už jsem to taky psal. Jen ještě poznámka k noze s pružinou. Ta pružina musí být namotaná tak, aby měla předpětí závitů k sobě, což se při ručním navíjení špatně dociluje. Pokud jsou ty závity volné, tak má kolo tendenci kmitat do stran. Pokud jsou dvě zrcadlové nohy, tak je to ještě výhodnější. Problém je, že se už v nabídce moc neobjevují a není moc na výběr. Podobné je to s pouzdem pro nohu a vyosenou pákou.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 02.11.2018 21:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Jo, na tu zakloněnou nohu jsem zapoměl, mám ji tam, asi 10 st dozadu. Jinak noha je dvojtá, zrcadlová, 3 závity z drátu 4 mm na trnu 10 mm. Udělal jsem si na natáčení přífušek, jeden krátkej jekl do svěráku s čepem z inbusu M10, kterej je k jeklu přismrknutej hlavou. Na čepu je páka kterou se provádí natáčení. Na svěrákovým jeklu i na páce jsou navíjecí čepy (kladky nevyhověly) ze šroubu M5 s kuželovou hlavou za kterou se zaklesne navíjenej drát. Při navíjení se průběžně povoluje matka na čepu M10 tak, aby drát akorát zapadal mezi oba jekly a při natáčení se matka přiměřeně povoluje a tím se zajistí že je závit vedle závitu. Ach jo, zejtra má podle Winguru zase fučet a dopoledne i pršet. Doufám, že to neuhodnou a půjdu Maxiho prubnout.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 02.11.2018 22:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Já koukám na windy.com a dopoledne by u vás foukat nemělo, 2m/s (nár. 3m/s), ale spíš pršet. Vítr 4m/s (nárazy 8m/s) až po poledni. Jestli se tomu dá věřit tak ideál kolem 9. hodiny bez deště. Dej pak vědět jak jsi dopad, vlastně přistál.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 03.11.2018 9:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Je to nalevačku. U nás napršelo od půlnoci 4 mm a to jsou určitě na letišti louže. V tom se nedá startovat.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 03.11.2018 9:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Teď už to asi moc lepší nebude. Na testování už je to asi špatná doba.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 03.11.2018 18:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak jsem byl Maxe prubnout. Vyrazili jsme až kolem 15 hod a chtělo to rozhodně dřív. Za šera se dost blbě s rychlou potvorou lítá. Gold Cup se trochu vzpouzel, sice chytal na škubnutí ale po pár vteřinách chodu na max chcípnul a nebo se dávil. Asi mu byla zima a taky kouknu na svíčku, je tam od nepaměti. Pak si dal říct a šlo se na vzlet. První pokus jel krásně rovně, ale po asi 50 m se zadávil a chcípl a když jsem dal plnej rejd, tak se na minimální rychlosti převrátil ale doleva, na druhou stranu než dřív. Tak jsem zmenšil výchylku nohy asi o 1/4. Další start byl už úspěšnej ale bez potažení by jel až do nekonečna. Přední nohu prostě neodlehčí ani náhodou. Let 8 minut a ke konci měl málo. Při přistání šel na zadní kola, ale okamžitě dosedl i na přední. Při tom nepatrně odskočil. Další let start zase stejnej, ale po 4 minutách jsem radši přistál protože už bylo blbě vidět. Přistání zase na tři body, i když jsem ho dojil jak to šlo, tentokrát bez odskoku. No proti dřívějšku se s tím dá. Je to ale strašně rychlá stíhačka. Navíc žere jak tank. Za těch 10 minut chodu dohromady byla zespoda za vejfukem hnědočerná prouha až k výškovce 20 mm široká a cca 1 mm tlustá. Divný, Gold Cup potřeboval 5 otáček na jehle aby šel dobře. Když jsem ho měl v 90 letech na Dalotelu se stejným vejfukem, tak určitě tolik nežral a jehla byla podle záznamů 1 a 3/4 otáčky. Palivo je 9% Aerosynth2 + 3% syntetickýho rycínu ale voleje z výfuku lítá neskutečně moc. Dřív běhal na FAI20. Asi stejně skončí na půdě, kdo to má živit. Zajímavý, že APC 91 v Zeru žere tak asi 2/3 toho co Gold Cup a to má o půlku větší obsah.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 03.11.2018 21:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jirko, nemáš těch problémů pořád nějak moc? Špatná předletová příprava? Po takové době bych ten motor minimálně propláchl, a určitě prohlédl svíčku, případně vyměnil za novou a kompletně zkontroloval seřízení. Takový hnůj mi z motoru nikdy netek. To s tím podvozkem je taky divný. Tříkolka je podstatně snazší na řízení, protože líp drží směr, a při bočním větru má dokonce autostabilizační účinek. Tříkolka se ale dá snadno zvrhnou na křídlo, i při poměrně malé rychlosti. Uvědom si na jak malém troúhelníku ten model stojí. Nejde s ní jezdit smykem, jako s dvoukolkou, ale měl jsem ho radši než dvoukolky, které bývají mrchy, protože když model uhne ze směru, bývá problém to ustát. Jestli ten model nejde udržet při jízdě jen na zadních kolech, tak jsou ta hlavní kola nejspíš pořád moc vzadu. Jaké máš plošné zatížení, že to lítá jak stíhačka?
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 04.11.2018 0:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Lark píše: Po takové době bych ten motor minimálně propláchl, a určitě prohlédl svíčku, případně vyměnil za novou a kompletně zkontroloval seřízení. Takový hnůj mi z motoru nikdy netek. A proč bych ho teď proplachoval? Letos v září před předěláním na zatáčecí nohu jsem s Maxem udělal 6 letů a dal novou svíčku. Motor jsem měl před prvním letem rozebranej a Konkor vypláchnutej petrolejem. Akorát nevím, jestli je svíčka studená nebo teplá, je to Modela se šlicem v šestihranu. V září bylo o 15 st víc a metyláky jsou jak známo na zimu háklivý, dnes bylo jen 12 st. K podvozku. Pokud Maxe stlačím zadek k zemi zůstane tak. Po natankování 320 ml se po stlačení dolů pomalu vrací. Úhel osy zadních kol od těžiště je jen 10 st. Plošný zatížení je "značný", je to celolaminát, dýha jen na V a S. Ale zase mu je jedno, že fouká, ani se nehne. Jo a že mám furt nějaký problémy? No kdo nic nedělá tak je nemá. Večer jsem se začal šťourat ve Spiritu a to je teprve problémů.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 04.11.2018 1:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
S tou teplotou máš určitě pravdu, ale nikdy jsem neměl jehlu otevřenou o 5 otáček a při změně teploty jsem korigoval jen pár zoubků, takže je to divný. Možná po té dlouholeté odstávce zůstal někde zatuhlý ricin a ty jsi to seřídil tím velkým povolením jehly, a teď se to tepve uvolnilo, a proto to tolik bleje? Nevím nedokážu to posoudit, jen je to divné a mělo by to být znát na chodu motoru. Nenapsal jsi kolik to plošné zatížení opravdu máš, ani na jaké rozpětí je ten Max zvětšený. Profil měl ten původní polosymetrický, tak by to snad taková mrcha být neměla. Jestli je to ale opravdu taková stíhačka, vyplatí se to vůbec zprovozňovat? A máš pravdu, já už nic nedělám, tak nic nekazím. Tak můžu alespoň rejpat.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 04.11.2018 1:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Zapoměls co jsme tu řešili? Je tam týden úplně nová plechová nádrž, nový hadice, karbec jsem čistil s motorem. Možná je hodně zatažená jehla co píchá do akcelerační pumpičky a tak proto musí být hlavní jehla hodně. Laď to v 12 stupních, pak si už nezalítáš pro zmrzlý hnáty. Kdyby motor šel spolehlivě, tak "jet style" mám docela rád. Na plazolet mám Funtánu 2600. Ta se dá na minimálce předběhnout. Plošný Maxiho bude kolem 100. Zero má víc a taky lítá.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 04.11.2018 2:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
No s tím laděním v takové zimě máš určitě pravdu, proto je asi lepší v takovém počasí (kór v našem věku) chodit lítat s odladěným modelem, a ne laborovat na placu. Jinak ten motor neznám, tak nevím jaké nastavení jehly je pro něj normální, jen jsem se s takovou hodnotou nikdy nesetkal, snad jen u starých detoňáků, které mívaly jehlu jako oštěp.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|