Autor |
Zpráva |
spitfiremk1
|
Napsal: stř 09.05.2018 20:35 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 28.3.2008 Příspěvky: 50 Bydliště: Bochoř Bezručova 287 75002, Přerov Obrázky: 15
|
Tak jsem si kluci zase zamodelařil... kolega v klubu navrhnul na PC výřezy tohoto pro mne nejlepšího stíhače ve středních výškách.(výsledky poválečných srovnávacích testů s FW 190, Spitfirem, Me 109, a P 51 D.) výřezy jsou lepeny k sobě Uhuporem, někde tavkou. kabina vakuovaná, kryt motoru také. Po slepení křídla a trupu následoval potah mikelantou a lepena byla ředěným duvilaxem. Potom jsem povrch přetmelil sádrokartonářským tmelem a znovu natřel už neředěným duvilaxem pro dosažení pevnosti a hladkosti povrchu.Pak následovalo vytlačování detailů paneláže na letadle.Nakonec nátěr kamufláže akrylovými barvami Het a po zaschnutí přelakování řídkým duvilaxem, aby se barvy neochmataly. Obtisky jsou tištěny na samolepící podklad a dobře kopírují prohlubně v paneláži modelu. Podvozek je elektricky zatahovatelný s nohami vlastní konstrukce.(Pérování) Tento stroj sedlal rotmistr Štefan Ocvirk, z druhého leteckého pluku na letišti V Piešťanech v dubnu 1945.Byl to borec, co na východě sundal kolem deseti sovětů a po zběhnutí na ruskou stranu si i bouchl pár skopčáků..(zajímaly by mne jeho poválečné kádrové záznamy..) Model váží 2200 gr i s baterií 3s lipol 3000 mah. Motor 3548 500kv a 14x8 třílist, tah 1800 gr. níže je odkaz na fotky ye stavby. https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/Lavo ... um-created
_________________ nejde li o život, jde o hovno...
Richard Plíhal spitfiremk1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 10.05.2018 0:03 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Moc pěkné. dovolím si dva dotazy. Čím je udělaná to naznačení paneláže, nějaké kolečko?? Je opravdu nutné dělat to Z na táhle?
|
|
Nahoru |
|
|
pepinozbrna
|
Napsal: čtv 10.05.2018 5:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky: 6
|
Krásná práce možná i Durafly od vás zakoupí licenci . Ta paneláž vypadá moc dobře.
_________________ Nahoru to půjde ... dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 10.05.2018 6:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
TomasC píše: To "Z" tam vidim 2x a myslim ze obe byt musi. Pak tam je "V" a to chapu jako mechanicke doladeni neutralu kormidla, delam to take tak.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 10.05.2018 8:52 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Jasně, myslím "V". Za sebe přiznávám, že doladit střed "subtrimem" pokládám za menší problém. Samozřejmě, že rozumně, někdy je lepší udělat nové táhlo. A nebo tři další, když se mi nedaří.
|
|
Nahoru |
|
|
spitfiremk1
|
Napsal: čtv 10.05.2018 14:18 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 28.3.2008 Příspěvky: 50 Bydliště: Bochoř Bezručova 287 75002, Přerov Obrázky: 15
|
Ta -Z- táhla jsou pro mne východiskem v ochraně převodů serv, nebo vylomení pantů kormidel, či ulomení páky serva...Proč? Protoře jsem starej vůl (56), co si letadlo vždy nejvíc poškodí manipulací na zemi, průchodem dveřmi, nebo cpaním do auta.Tak se na vše soustředím, abych něco neodřel, až se mi to tu a tam povede . Neznáte to taky náhodou? Samozřejmě to ale slouží na občasnou korekci délky táhel. Nemusím nasazovat brejle, vycvakávat závěsy, šroubovat, znovu poměřovat a furt dokola...Jednoduše přihnu, nebo roztáhnu a letím. Paneláž je vytláčena grilovací bambusovou jehlou, jede se s ní po předem namalované lince, na plocho položenou a hrotem po směru tahu, aby nevjela pod potah.
_________________ nejde li o život, jde o hovno...
Richard Plíhal spitfiremk1
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 10.05.2018 15:33 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
spitfiremk1 píše: ... jsem starej vůl (56), co si letadlo vždy nejvíc poškodí manipulací na zemi, průchodem dveřmi, nebo cpaním do auta. Tak se na vše soustředím, abych něco neodřel, až se mi to tu a tam povede . Neznáte to taky náhodou? ... Naprosto stejné včetně věku
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Zenair
|
Napsal: pát 11.05.2018 7:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.7.2011 Příspěvky: 259 Bydliště: Kladno, ČR
|
Úplně to samé, jen se obávám, že věk na to moc vliv nemá, bohužel...
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: pát 11.05.2018 12:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Keďže je to vskutku krásny model, ja by som poprosil o rozšírenie informácií, ako je spôsob rezania, opracovania, typ tmelu, typ farby, lak?, teda popis povrchovej úpravy atď.
To info nezaujíma len mňa, ale isto bude užitočné aj pre ostatných modelárov, pracujúcich s penou.
Vďaka!
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 11.05.2018 20:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
spitfiremk1 píše: ... výřezy jsou lepeny k sobě Uhuporem, někde tavkou. kabina vakuovaná, kryt motoru také. Po slepení křídla a trupu následoval potah mikelantou a lepena byla ředěným duvilaxem. Potom jsem povrch přetmelil sádrokartonářským tmelem a znovu natřel už neředěným duvilaxem pro dosažení pevnosti a hladkosti povrchu.Pak následovalo vytlačování detailů paneláže na letadle.Nakonec nátěr kamufláže akrylovými barvami Het a po zaschnutí přelakování řídkým duvilaxem, aby se barvy neochmataly. Obtisky jsou tištěny na samolepící podklad a dobře kopírují prohlubně v paneláži modelu.... Myslím že to je docela výstižné... ???
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: pát 11.05.2018 21:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Dobre, som truľo... Čítam rýchlejšie ako ukladám do hlavy, nuž - tá keška už moc nefunguje...
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
spitfiremk1
|
Napsal: ned 13.05.2018 16:59 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 28.3.2008 Příspěvky: 50 Bydliště: Bochoř Bezručova 287 75002, Přerov Obrázky: 15
|
Kluci Mám dilema.vím že lavočky byly ze dřeva a bakelizované překližky..Ale nejsem si jist konstrukcí křídla. Bylo potaženo také překližkou, nebo na té překližce byl ještě plech? Jde o to, že jsem začal dělat patinu a nerad bych,aby koukal zpod barvy dural tam, kde nemá co dělat.. Potom přidám fotky na rajče.
Díky.
_________________ nejde li o život, jde o hovno...
Richard Plíhal spitfiremk1
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: úte 15.05.2018 22:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Bylo potaženo také překližkou, nebo na té překližce byl ještě plech?Ani v literatuře, ani ve své praxi jsem se nesetkal s tím, že by na překližce byl ještě plech - tím myslím "plošně". Ne tedy třeba ochranné profily na náběžkách vrtulí či okované hrany, sloty a pod... Určitě na Lavočku muselo něco být třeba v Modělist-Konstruktoru - ale já to nemám. Možná mám Jaka 3, mám Il-2 a další, ale Lavočku ne. Ani v odborné literatuře jsem to nenašel. Ono by to nejspíše nemělo pevnostně smysl, jedná se o různě roztažné i (ne)nasákavé materiály, asi by se to i vlnilo a případná vlhkost pod plechem by byla příčinou plísní.... nemyslím si, že je to reálné. Přibito hřebíčky (jak jinak?) by to nemělo pevnost ani vzájemné spolupůsobení. Určitě se to nelepilo. Na překližce bývá plátno. Jinak kolem motoru, před pilotem a pod. někdy ano. Ale plošně na křídle ne. Snad se nepletu Ve Kbelích je Lavočka, ale myslím že 5FN (ale to je prakticky totéž). Prohlídnout oťukat.... Mimochodem - výřezy mám taky, tedy jestli je to stejný zdroj - z Břestu
|
|
Nahoru |
|
|
spitfiremk1
|
Napsal: úte 15.05.2018 23:14 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 28.3.2008 Příspěvky: 50 Bydliště: Bochoř Bezručova 287 75002, Přerov Obrázky: 15
|
Steve píše: Bylo potaženo také překližkou, nebo na té překližce byl ještě plech?Ani v literatuře, ani ve své praxi jsem se nesetkal s tím, že by na překližce byl ještě plech - tím myslím "plošně". Ne tedy třeba ochranné profily na náběžkách vrtulí či okované hrany, sloty a pod... Určitě na Lavočku muselo něco být třeba v Modělist-Konstruktoru - ale já to nemám. Možná mám Jaka 3, mám Il-2 a další, ale Lavočku ne. Ani v odborné literatuře jsem to nenašel. Ono by to nejspíše nemělo pevnostně smysl, jedná se o různě roztažné i (ne)nasákavé materiály, asi by se to i vlnilo a případná vlhkost pod plechem by byla příčinou plísní.... nemyslím si, že je to reálné. Přibito hřebíčky (jak jinak?) by to nemělo pevnost ani vzájemné spolupůsobení. Určitě se to nelepilo. Na překližce bývá plátno. Jinak kolem motoru, před pilotem a pod. někdy ano. Ale plošně na křídle ne. Snad se nepletu Ve Kbelích je Lavočka, ale myslím že 5FN (ale to je prakticky totéž). Prohlídnout oťukat.... Mimochodem - výřezy mám taky, tedy jestli je to stejný zdroj - z Břestu No mě právě zmátlo, že snad na Avii B-35 právě toto řešení na křídle bylo, tak jsem se domníval že rus napodobil Jo a ve Kbelích je sedmička, s naprosto neautentickou kamufláží, kterou nám ve stavebnici KP a jiných, podsouvali hodně dlouho..Ty výřezy jsou od toho samého autora, ale máš starší verzi.Autor je nyní členem našeho klubu na letišti Přerov-Bochoř. Zde odkaz na náš klub https://afk-prerov.rajce.idnes.cz/a tady aktuálnější verze na FB... https://www.facebook.com/plihalissimo/t ... ery=AFK%20
_________________ nejde li o život, jde o hovno...
Richard Plíhal spitfiremk1
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: stř 16.05.2018 21:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Nemůžu si vzpomenout na jméno toho kluka, ale potkáváme se občas v Otrokovicích.
Avia B-35 : Křídlo celodřevěné, průběžné, potažené tzv "pancéřovou překližkou". To byla kombinace překližky a hliníkové fólie.
Takže pobití plechem jako takové to nebylo (jak jsem pochopil z tvého popisu). Jestli to byl sendvič, nebo fólie třeba dole nevím. Ale "oděrky až na kov" bych na křídle Lavočky nedělal. Možná na přechodech křídlo-trup nebo část náběžky, tam to možné je (pokud tam bylo lokální oplechování), ale asi bych to tam spíš nedělal.
Předpokládám, že případné oděrky se hned zatíraly (čímkoliv), aby se vlhkost nedostala do křídla.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|