Autor |
Zpráva |
Woita
|
Napsal: úte 24.04.2018 15:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Díky všem za podněty. > roman_b: Zhruba toto mám nyní a bojím se vylomení, je to jen jeden závit M3 a namáhaný na vylomení. Právě proto bych chtěl ty "kolejničky". Doufal jsem, že budou dostupné jako bižuterie či náhradní díl, proto jsem založil tohle minivlákno. Pokud o nich nikdo neví, tak vyrobím něco z plechu, možná ohnu do tvaru "U" (dle vzoru StanleyP), nebo sletuju stříbrem tvar jako hřbet žraloka (tj. základna + svislá "ploutev") plus najdu nějakou bytelnější vidličku. Děkuju i za nabídky materiálu (Amper, Jakub37 a další), to nemá cenu abyste posílali, něco tady určitě najdu ve svých zásobách, je to na letadlo z nerezu (mnozí asi poznali), tak to vypadá že zachovám styl a spáchám to z vhodně tlustého nerez plechu.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
OrDa
|
Napsal: stř 25.04.2018 19:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Teda pánové, možná se mýlím, ale zamrazilo mne z dojmu, že ty své nádherné velké stroje nepočítáte pevnostně ..
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: čtv 26.04.2018 8:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
a jak jsi k tomu dosel ? Dost pochybuju ze by Woita nemel spočítane kridlo a trubku v nem tak aby stacila.
Ale na kridle dochazi k mirnemu prohnuti i kdyz je spocitane spravne a to prave resil - aby mu po kazdem letu neupadli vzpery
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 27.04.2018 6:32 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Amper píše: a jak jsi k tomu dosel ? Dost pochybuju ze by Woita nemel spočítane kridlo a trubku v nem tak aby stacila.
Ale na kridle dochazi k mirnemu prohnuti i kdyz je spocitane spravne a to prave resil - aby mu po kazdem letu neupadli vzpery myslím, že řadu věcí nikdo nepočítá . Radši od oka předimenzuje . U těch vzpěr není naprosto žádný problém s přibližným výpočtem. Prostě nebude se uvažovat s nosností vlastního křídla a nějakým průhybem. Kdyby to počítal, jako první údaj v dotazu by byl - potřebuji, aby to vydrželo 5kg v tahu (třeba) .
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: pát 27.04.2018 17:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
jyrry píše: No.... ono když křídlo má v sobě trubku a navíc ty vzpěry, je to tak trochu staticky neurčité... to bych chtěl vidět ten výpočet. https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... e_id=54932 ... třeba... No, jednak kolega píše "funkční vzpěry", tedy předpokládám, že trubka hlavně drží krovky při montáži, ale za letu se ohybově příliš neangažuje. Druhak, nemá-li macatou karbonovou rouru po skoro po celém rozpětí, bude tuhost křídla (včetně vůlí) řádově nižší, než vzpěr. A tedy skoro vše ponesou vzpěry. Tedy až do destrukce, pak přijde na řadu ta trubka. A bude to s kmitnutím, což je ještě horší.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 27.04.2018 18:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Macatou karbonovou trubku o délce 750mm tam mám, tj. tak do třetiny křídel. "Funkčnost" vzpěr spočívá v tom, že drží křídlo v podstatě úplně přesně na místě, bez nich je tam nějaká /malá/ vůle (logicky), plus nějaké pružení křídla. Vzpěry tedy ulevují křídlům proti zlomení. V určitém režimu ty vzpěry ponesou zatížení, a budou namáhané dosti dynamicky. A to co jsem tam měl dotěď, je jen jeden jediný závit M3, to očko vzpěry je ve výšce cca 10 mm nad křídlem. Ten šroub je tedy namáhaný kombinovaně, nejen na tah, ale i na ohnutí (tj.vylomení). A tomu pak není co věřit. Proto jsem se na začátku ptal po těch úchytech, co drží za 2 šrouby (ty pak nejsou namáhané na vylomení do boku). Už to mám promyšlené, ty koncovky budou z kousků nerez plechu do "T", základna těch plechů bude přišroubována do křídla 4 šroubky co jsem vypreparoval z Harddisku. Ty šroubky jsou roztomilé, velmi lehké, nemagnetické, podle mě titan. Mají pěkný hrubý závit, do překližky jako dělané a velmi nízkou hlavu na torx. V případě přišroubování základny 4 šroubky tyto budou makat v úplně jiném režimu než ten jediný co nesl vše na svých bedrech. Leckdo tady asi ví o jaké letadlo se jedná, pokud to někdo chcete zkouknout v detailech, tak tady jsou fotky ze stavby.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 27.04.2018 20:47 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
jyrry píše: No.... ono když křídlo má v sobě trubku a navíc ty vzpěry, je to tak trochu staticky neurčité... to bych chtěl vidět ten výpočet. Jyrry , pokud vzpěry nepruží a křídlo ano , tak pro výpočet síly není smysluplné uvažovat jakoukoliv pomoc křídel . Pokud vzpěry nejsou potřeba pro statiku křídla, udělám na nich pružnej člen (třeba teleskopický ) a pak mě staticky nemusí zajímat a jsou jen na ozdobu . Pak nemusím řešit pevnost uchycení . Ale pokud tam nic takového není , prdne první uchycení a pak teprve začnou pružit křídla a přenesou zatížení .
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 14.05.2018 19:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Tak nakonec jsem to pořešil úchyty z nerezového plechu, aspoň je to stylové (trup je taky udělaný podobným způsobem). Pevné to je dost, už od pohledu je to předimenzované, a je to udělané tak že to není náchylné na vyvrácení. Každé křídlo má 4 úchyty, každý z nich je přišroubován čtyřmi vruty o průměru 2,5mm, do dvojité vrstvy překližky tl. 3mm co je v křídlech. Mělo by to držet, ve vzduchu určitě. Případná havárie by ty vruty možná vytrhla, ale u tak těžkého éra by havárie byla i tak destruktivní. Hmotnost těch úchytů, nooo... mě moc netěší, ale jakž-takž to jde: 4 úchyty mají 11g 16 vrutů váží 5g ------------------- Tedy na jedno křídlo je tato bižuterie za 16g. Původní úchyty (mosazné čudlíky) vážily 4 ks na jedno křídlo 9g. Příloha:
4 ks závěsů na 1 křídlo.JPG [ 94.94 KiB | Zobrazeno 1140 krát ]
Příloha:
vnější závěsy - šikmé.JPG [ 51.85 KiB | Zobrazeno 1140 krát ]
Příloha:
vnitřní závěsy - svislé.JPG [ 45.74 KiB | Zobrazeno 1140 krát ]
Příloha:
závěsy - komplet křídlo.JPG [ 62.18 KiB | Zobrazeno 1140 krát ]
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 15.05.2018 11:35 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
na to jak je subtilní ta vidlička , tak jsou opravdu hoodně nadimenzovaný .
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 15.05.2018 17:49 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Pravda ta vidlička je teď nejslabší článek, ale měla by být namáhaná především na tah a na to bude s přehledem stačit. Možná že by mohla sloužit i jako destrukční pojistkla pro případ nějaké lehčí havárie, kdy by se už střihla ta uhlíková trubka křídel (1mm stěna, už jsem to viděl - tedy u letadla bez vzpěr, čistě se střihla, křídla upadla a nenapáchalo to další škodu). Tady pokud bych měl příliš pevné ty vidličky, mohly by napáchat škodu, tyto (Graupnerácké) by možná povolily v těch tenkých čepech a prostě by upadly.
Ale stejně ještě uvažuju že bych ty vidličky nahradil MPJet duralovou vidličkou, tam je solidní čep se segerovkou, to by bylo už důstojné. Otázka jestli to nenechat, jako tu pojistku co umí v nejhorším povolit.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|