Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 19:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.4.2011
Příspěvky: 154
Jaký by jste mi doporučili vhodný profil na ero: hornoplosnik se stridavym el. motorem potah solarfilm, vel rozpeti cca 1200mm...bude to pripominat cesnu krizenou s pipperem :-D (samostavba)...je vhodny profil E205?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 19:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5886
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
E 205 je větroňářský profil. Na motoráka, pokud od něj nebudeš požadovat prvky akrobacie, natož prvky vyšší akrobacie, ti bude stačit Clark Y, nebo něco tomu podobného.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 19:31 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.4.2011
Příspěvky: 154
Budu s tim letat prevazne klidny lety....;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 19:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.4.2007
Příspěvky: 4282
Bydliště: Pardubice
Nemesis píše:
Budu s tim letat prevazne klidny lety....;-)

Měl jsem na dvoumotoráku, v pohodě lítal na půl plynu a krásně plachtil po vypnutí motorů.
https://www.rcalbum.cz/model/4488-avric.html


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 19:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5886
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Michale, ty jsi tam měl na tom motoráku Eplera?
Jinak ten Clark je klasický "klidný" profil pro pohodové létání.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 19:57 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.4.2011
Příspěvky: 154
Kouknu na ten profil Clark Y....prijde mi dost ,,tlustej" chci na kridlech udelat i kridelka (mam tu jedno nevyuzite mikro servo...)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 20:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6486
Bydliště: Písek, ČR
Clark Y nebo NACA 2414. Ten mám na Bobberovi (podobné Piperovi) a je to výborné. Klouže to lépe než Clark a když je třeba tak lítá i na zádech (to Clark moc rád nemá). Clark má o něco lepší vztlak, takže jde lépe vydojit na minimálce. Ale oproti tomu NACA 2414 to zase takový rozdíl není.

Ten NACA 2414 stačí 1 - 1,5° úhel seřízení.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Naposledy upravil Woita dne pon 26.02.2018 21:17, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 20:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2006
Příspěvky: 675
Bydliště: Českolipsko
Bez problémů použij klidně E-205. Měl jsem ho na dvoumotorovém Islanderu, na Transallu, na Hu-16 Albatros a na Catalině a letové vlastnosti všech ( s vyjímkou Albatrosu, ale to bylo spíše vinou seřízení ) vynikající.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 21:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 676
Bydliště: Napajedla
Taky hlasuju pro E-205 ;-)
Vyzkoušeno mnohokrát...
Clark není špatný, ale pro tyto účely doporučuju spíše ten Eppler.
Clark-Y je kompromis, "nezničitelný", snadnější pro stavbu, ale jako každý univerzál.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 21:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.4.2007
Příspěvky: 4282
Bydliště: Pardubice
DAF píše:
Michale, ty jsi tam měl na tom motoráku Eplera?

Jojo, to bylo jediný co jsem obšlehl od toho pána Ep., jinak model vlastní tvorba. Jen inspirací byl model DUEL.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 22:10 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.4.2011
Příspěvky: 154
Tak ted nevim jakej profil :) ...pulka doporucuje E205 druha pulka Clark Y :)...jsou tam velke rozdily?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: pon 26.02.2018 22:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5886
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Clark je zlatá klasika, pokud se nemýlím, tak dokonce ze zlaté éry letectví. Spolehlivý výrobce vztlaku, bez větších záludností. Dost tlustý na to, abys do toho narval pevnou konstrukci, včetně nějaké té mechaniky. Epler E 205 je modernější, ale už je mezi námi také nějaký pátek, profil, který je poměrně tenký a spíše na větroně. Byl např na stavebnici modelu Astir od Modely (začátek 80 let). Dnes už jsou zase modernější.
Pro srovnání bys musel vidět poláry. Za sebe dávám"motorové" profily na motoráky a "větroňářské" zase na větráky. Ale jak vidíš, iniciativě se meze nekladou a také to funguje.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: úte 27.02.2018 7:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.5.2005
Příspěvky: 576
Bydliště: Žatec
Zdravím, neřešte to vědecky, létá vše. Když tak můžeš na levou půlku dát eplera a na pravou clark a porovnat to, která létá lépe. Hi neber to jako radu. Joker :D :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: úte 27.02.2018 8:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5886
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Tak to by první let mohl být zároveň posledním. Určitě by bylo zajímavé vyzkoušet rozdíly obou profilů na jednom modelu, ale asi bych to řešil jinak. Pravda, turbulátory se testují na jednom křídle, ale obě poloviny mají stejný profil. Na rovinu, ať zvolí, co zvolí, přeci to poletí. Osobně by se mi ale nechtělo stavět dvě křídla jen z tohoto důvodu.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volba profilu kridla
PříspěvekNapsal: úte 27.02.2018 11:37 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.7.2015
Příspěvky: 62
Bydliště: Austria, Dolni Rakousko
Tazatel by se jeste mohl podivat na http://www.aerodesign.de/profile/profile_n.htm (odkaz je sice prevazne v nemcine, ale urcite se v pripade potreby a zajmu da vyuzit nejaky internetovy prekladac). Ackoli je podle nadpisu toho porovnani ten autor spise vetronar, profily se ale jak pise zabyva uz 40 let a jim podrobne v odkazu dole popsane vlastnosti profilu a doporuceni (konkretne zminovany Clark Y, E-205 a z NACA jen 2412) se castecne tykaji i pouziti pro motorove modely.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz