Profil není úplně symetrický, spíš polo, ale taky lítá normál i záda bezproblémově a téměř stejně. S vývrtkama problém není, ty vybírá v pohodě dokonce i se zhasnutým motorem. Stačí jen vyrovnat směrovku a potlačit.
Aha
, nenapsal jsem, že při jedné opravě jsem doplnil servo a ovladatelnou směrovku, takže teď to umí i krásné lomcováky a řízené vývrtky.
Jinak o montáži silnějšího motoru jsem já taky uvažoval.
Nejprve jsem tam chtěl dát MVVS 3,5 (k tomu ale nedošlo, protože model jsem rozbil čumákovkou a trosky dlouho, 25 let, jsem opatroval, než došlo na jejich opravu a znovuzrození. No a měl jsem ještě pořád jednu novou nezaběhnutou MVVS 2,5GRR, tak to zkusil s ní a tu třiapůlku naplánoval pro jiný model. Jenže GRR s originálním MVVS krátkým laďákem napojeným nakrátko přímo k výfuku šla do rezonance až kolem 22 tisíc ot./min, co vyžadovalo malé vrtule 7x4 nebo 7x3". S nimi pak ale byl problém Ponyho hodit tak, aby se chytil a neprosedl až do země.
A to se dalo jen na prudkém svahu, nebo proti silnému větru. Na rovině v bezvětří ho hodit nebylo možné.
Navíc s tou malou vrtulkou už při těch vysokých točkách začaly i problémy se svíčkami, které se často přepalovaly a lítání se značně prodražovalo. Tak jsem začal žas uvažovat o výměně motoru za větší, dokonce jsem uvažoval i o ruské Raduze-7 (to by bylo asi opravdu maso
, škoda, že jsem to nezkusil), pak MVVS 4,6 nebo aspoň 3,5 ccm. Jenže jakákoli výměna vyžadovala rozsáhlé úpravy úzkého a zespodu uzavřeného čumáku, kde překližkové lože je nedílnou součástí jeho konstrukce. Do toho se mi moc nechtělo
.
Nakonec jsem to vyřešil tím, že jsem prodloužil výfuk, mezi něj a motor jsem vložil Al trubku délky 65mm, čím jsem posunul rezonanční otáčky do oblasti 16 - 18 tisíc ot/min, co umožnilo používat vrtule 8x4". No s tím to už lze naprosto bezproblémově hodit na rovině dokonce i po mírném větru - model se chytá do letu hned bez viditelného prosednutí.