Ahojte , rozhodujem sa medzi tymito dvoma lietadlami , nenajde sa tu niekto kto ich ma odskusane ,ktore by mi odporucil pripadne este iny podobne velky cub ?
Registrován: 6.3.2007 Příspěvky: 5413 Bydliště: Praha Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (3)
Zkusil jsem oboje. Miluju Funcuba. Mám toho menšího. Je s tím skvělá zábava. A rozhodoval jsem se jestli koupit velkého FunCuba, nebo Carbona. Nakonec jsem nekoupil nic, přešel jsem na koptéry. Ale kdybych se rozhodoval jako ty, tak beru Carbona-Z Jestli je to přítomností turbulátorů a jiné konstrukce, tak Karbon letí líp. Menší pádovka lépe sedí ve vzduchu. Funcub XL je rychlejší a jankovatější. Tak mi to tedy přišlo a když kouknu na promo videa, tak je to i na nich vidět. Není to tak že FunCub XL je špatný, to rozhodně ne. Ale Carbon má své...
_________________ Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
A zkušenosti? Z Bety 1400 je to skok. Mírně řečeno. Carbona mám druhým rokem a maximální spokojenost. Funcub XL jsem měl v zaměřovači delší dobu, ale nevím no. Jsem z něj rozpačitý. Malý Funcub mě totálně zklamal, prodal jsem ho po pár měsících. Jako určitý poměřovač kvality a spokojenosti zákazníků používám Youtube. Kolik najdeš videí CZC a kolik Fun XL?
Ano, to je vše pravda. Na většině videí s tím létají jako blázni, zaměřuju se na krizové situace-zkoumám kdy a proč k nim došlo. Z toho se dá velice dobře odhadnout, jaké má ten který eroplán mouchy atd. Ale není nad vlastní zkušenost. U CZC udávají letový čas 10-12 minut. Létám s rezervou 20-25 minut se 4S místo s 6S. Vetšinou vše záleží hlavně na pilotovi. Funcub XL bych ale rád dostal do rukou, je to hezké éro a nezdá se mi, že se s ním musí létat jako s akrobatem a pořád pod plynem . I když ty 2.5 kg hmotnosti na 1.7 metru rozpětí mi příjdou jakože dost, ale plošné zatížení 55 g/dm2 je zas docela hezké. Můj CZC má 3.7 kg, zatížení 52 g/dm2 a létá báječně. Skutečný bushplane .
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Ja mel FC XL a je to tak, jak tu pisete. Je celkem tezky s 6S mi vazil 2.7kg. A lital tak jako tezkopadne, musel se drzet vic na rychlosti. Pristani byly taky celkem na rychlosti a tak to bylo o nervy. Dodelal jsem mu pak Vortexy a bylo to o poznani lepsi, ale i tak byl tezkopadny a nelital ladne, jak bych chtel. Tak jsem ho vymenil za Beavera 25e, ten ma pri stejnem rozpeti o vic, jak kilo min a lita paradne. A navic je krasne maketovej. Takze za me u tak velkeho letadla uz bych do bublin nesel, bude vzdycky tezsi nez konstrukcni era. A ja mam rad pohodovy litani.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
Mam nejake video asi mesiac dva po tom ako som zacal pred rokom s lietanim , dorobil som si na Betu aj podvozok,dal vacsiu vrtulu .Samozrejme som aj pocas roka lietal s betou a malou Cessnou takze som sa zlepsil oproti tomu co vidno na videu takisto som doladil mix throttle/vyskovka a lepsie drzi smer na videu je celkom nestabilna, snad budem zvladat Carbona Z , co myslis ?
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky:2
Ger1
Myslím, že Carbona zvládneš bez problémů. Jen na dvě věci je potřeba dát pozor.
Na plný plyn je Carbon-Z docela divočák, pohodové létání je tak na půl výkonu. Nemusíš na plný výkon ani startovat.
U Carbona používám na řízení směru primárně směrovku, křidélka jako druhotná. Zatáčky jsou čistší, netahá pak ocas dole jako postřelená koroptev Na videu jsem si všiml, že v zatáčkách směrovku moc nepoužíváš, u Carbona je to nutnost.
Smerovku pouzivam pri dorovnavani zadku k trubu aby sa tak netahal ale pri bete s tak malou smerovkou a pri nizkych rychlostiach nema takmer ziadny ucinok , dakujem za tipy uz som viacmenej rozhodnuty pre cub Z .Nastavenie mixu klapiek ku vyskovke je v navode alebo treba skusat?
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky:2
Je to v návodu a celkem to sedí. Samozřejmě záleží, v jaké rychlosti klapky otevřeš. Ale pokud nejdřív ubereš a zpomalíš a pak teprve otvíráš, je to ok. Taky mám nastavené pomalejší otvírání i zavírání, aby to nebyl takový náraz.
Máš krásnou letovou plochu, klidně si CZC pořiď. Je to skvělé éro a pokud k němu budeš přistupovat zpočátku s respektem a opatrností, tak myslím, že ho zvládneš. Startuje sám, sám letí a přistává taky sám. Jen mu to nesmíš moc kazit řízením. Ale vážně, pokud máš kolem sebe dostatek místa (jako že máš), aby ses zpočátku vyvaroval prudkých obratů a manévrů (je to přece jen kus letadla a skoro čtyři kila reagují jinak než Beta apod.), tak budeš velice spokojený. Je to přerostlý slowflyer, ale taky zná pojem pádová rychlost... Ale s rozumem se s ním rychle sžiješ a budeš si ho užívat. A poznáš, že platí "Vetší je lepší"...
miesta mam dostatok , samozrejme treba ratat s vacsiou plochou na manevre pri tak velkom lietadle , uvazujem casom o kupeni maksich kolies a odpruzeneho podvozku no najskor si ho odskusam na seriovom podvozku , s pristavanim nemam problem snazim sa vzdy jemne dosadnut , mam asi 60 cm Cessnu s malinkymi kolieskami tam si nemozem dovolit nejaky silnejsi naraz.
Lietat budem na flysky 10kanalovom prijmaci bez stabilizacie.
Paradoxně se CZC dá létat na hodně malém prostoru, když ho člověk dostane do ruky. Já se musím spokojit s menší loukou a parkovištěm pro starty. https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... 51.744%22E Starty probíhají v pohodě z dlažby (kola nemají žádné opotřebení), ale přistání je "akční" - podél bílých balíků a cyklostezky lemované stromy mezi dva stromky a v označeném místě ostře doleva a sednout před sebe . Jak říkám bushplane. Odpérování podvozku není třeba, funguje bez problémů. Kola zvažuju Du-bro, ale i sériová plně vyhovují. Přistávání s většími a těžšími letadly je "jiné" než s malými a lehkými modely. Mnohem lepší . Navíc se dá CZC krásně vydojit, sedá se s ním parádně.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru