|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
sky59
|
Napsal: sob 22.10.2016 11:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
zdravim, kupili sme 1300mm SBACH na spalovaci motor, rad by som sa spytal par otazok:
- motor sa neskrutkuje priamo na dierky ale sa iba "pritlaci" v pozadovanej polohe /koli tazisku?/ na motorove lyziny, su k tomu dva kovove asi 5cm dlhe "kusky" ktore primacknu motorove drziaky, je to bezna prax?
- obzeral som si nadrz aj s hadickou so zavazim, nechapem ale ako moze tahat palivo ked lietadlo smeruje dole kolmo k zemi?? vtedy bude nasavacie zavazie nad hladinou??
- na napajanie prijimaca a serv sa pouziva nejaky 5V stabilizator /lipo bateria/ alebo existuje nejaka bateria 5V co sa pripoji priamo?
- fiberglass motorovy chranic sa skrutkuje priamo do drevenneho tela alebo je nejaky lepsi sposob?
vdaka za odpovede
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: sob 22.10.2016 11:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Motor musí být samozřejmě dobře přišroubovaný k motorovému loži a asi nejde jeho polohou ladit těžiště, protože poloha je daná prostorem pod kapotou (fiberglass motorovy chranic). Usazení motorového lože a otvory pro jeho přišroubování si musíš vyvrtat a zrovna tak otvory do motorového lože pro přišroubování motoru. Umístění otvorů pro motor si musíš proměřit, aby ti vycházela poloha vrtule tak, aby měla dostatečnou vůli od kapoty a poloha otvorů pro motorové lože musí být taková, aby si měl osu motoru v ose otvoru v kapotě. Pro upevnění kapoty je dobré trup podlepit vyztužovacími destičkami z tvrdého dřeva. Ale nejlepší by bylo kdyby si sem dal odkaz na ten tvůj konkrétní model, nebo nějaké fotky, případně obrázky z návodu.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: sob 22.10.2016 12:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: sob 22.10.2016 12:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
sky59 píše: - na napajanie prijimaca a serv sa pouziva nejaky 5V stabilizator /lipo bateria/ alebo existuje nejaka bateria 5V co sa pripoji priamo? Bud se pouzivaji 4xNimh (Eneloop) v sadicce nebo 2 Lipolky a k nim externi BEC obvod (viz zde http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _UBEC.html ) dimenzovany podle poctu serv atd... Prijimace a serva co zvladnou 2S lipo naprimo maji oznaceni HV a jsou to vetsinou drazsi/lepsi verze. Specialne serva. Prijimace co daj vetsi napeti uz se objevuji casteji (napr. original FRSky jsou 4-10V, nevim zda vsechny ale vetsina ano)
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
wolf
|
Napsal: sob 22.10.2016 14:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.12.2006 Příspěvky: 230
|
Uchycení motoru přes ty ocelové pásky je možný. Sám jsem měl takto uchycenou 8.5 ccm a nebyl s tím problém. Tím možným posunutím nedolaďuješ těžiště, ale můžeš upravit vzdálenost vrtulového kuželu vůči haubně, tak aby mezi kuželem a haubnou byly cca 2 mm. Jinak se sáním paliva při střemhlavém letu si nedělej starosti. Palivo v nádrži dělá "psí kusy"(díky vibracím, odstředivým a dostředivým silám) takže těch pár vteřin co padáš (většinou né pod plným plynem) není problém.
Naposledy upravil wolf dne sob 22.10.2016 15:04, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 22.10.2016 15:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
sky59 píše: Máš to vyobrazené na str.5 a pro motor jsou použité třmeny přes patky motoru, i když já dávám přednost radši přímému prošroubování skrz motorové lože. Ty třmeny ti částečně umožní seřízení potlačení a ustavení motoru, ale použil bych ho jen pro ustavení motoru a po záletu bych provtral otvory pro šrouby přímo do patek motoru. K tomu napájení. Pokud nemáš přijímač a serva HV, tzn. že snesou napětí 8,4V z 2čl. LiPol, tak bych volil pro napájení radši 4čl.(5čl.) NiMH Eneloop. Odpadnou ti rizika selhání BECu. Edit: wolf byl rychlejší.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: sob 22.10.2016 17:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
zatial vsetkym vdaka! akekolvek dalsie pripomienky su vitane..... co som pochopil: - posuvne ulozenie motora hlavne koli vrtuli aby sedela v cumaku - palivo naozaj je vsade a dnes ked sme boli lietat s epp tak mi tiez vysvetlili ze lietadlo ked leti dole pada rychlejsie ako pozemske g a teda palivo je nahrnute "hore" - napajanie mozno po radach urobim tak, ze si vyrobim "distribucnu" dosku s 5V stabilizatormi 1.5A pre kazde servo zvlast, raz som to meral a serva mi brali impulzy prudu max 1A, je to standard? a este nieco malo ine: ma zmysel vyvinut "dosku" osadenu FPGA alebo CPLD s programom, ze bude vyhodnocovat impulzy z 2 prijimacov a pokial nebudu davat identicke udaje tak zvoli ten s vierohodnotnejsimi signalmi? koli bezpecnosti v pripade zlyhania prijimaca, rovnako uvazujem na naklonovani vysielaca, zrejme staci okopirovat nejaku malu FLASH pamat.... a ma niekto skusenosti v motormi Evolution, zhavik? dost ich vychvaluju na nete, asi by som vzal do tohoto sbacha .52 namiesto .46 nech ma lepsi tah
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 22.10.2016 19:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
1. S tím chováním paliva to ale není pravda. Model ti nikdy nepoletí tak rychle, aby překonal gravitační zrychlení. Palivo se při klesavém letu přeleje gravitací do předku nádrže, ale za letu silně šplouchá a střemhlavý let nikdy netrvá tak dlouho, aby motoru nestačilo palivo, které je v hadičce. Nemusíš se proto bát, že by ti motor chcípnul. Někde tu je odkaz na videozáznam chování paliva v nádrži, ale odkaz si nepamatuju. Třeba se ještě někdo ozve. 2. Do tak malého modelu je zbytečné dělat nějakou rozvodnou desku. Osobně bych použil ten 4čl. NiMH 2000mAh z článků Eneloop. Pro těch 5 serv to je naprosto dostatečné. Každá další elektronika zvyšuje pravděpodobnost poruchy. 3. To samé si myslím o nějakém zdvojování přijímačů. Všechny ty doplňky které uvažuješ, zbytečně prodražují poměrně levný model a paradoxně zvětšují počet součástí, které se můžou potentovat a přidává to na váze, se kterou je u tak malého modelu potřeba šetřit. Význam to má u nějakého podstatně většího a dražšího modelu, kde už jsou serva s velkým odběrem a oddělené napájení je pak na místě. Jestli je to tvůj první spalovák, navíc v téhle velikosti, tak bych zbytečně neinvestoval do nějakého špičkového vybavení. Jestli tě to chytne, budeš chtít časem něco většího.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: ned 23.10.2016 2:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Lark píše: 2. Do tak malého modelu je zbytečné dělat nějakou rozvodnou desku. Osobně bych použil ten 4čl. NiMH 2000mAh z článků Eneloop. Pro těch 5 serv to je naprosto dostatečné. Každá další elektronika zvyšuje pravděpodobnost poruchy. 3. To samé si myslím o nějakém zdvojování přijímačů. Všechny ty doplňky které uvažuješ, zbytečně prodražují poměrně levný model a paradoxně zvětšují počet součástí, které se můžou potentovat a přidává to na váze, se kterou je u tak malého modelu potřeba šetřit. Význam to má u nějakého podstatně většího a dražšího modelu, kde už jsou serva s velkým odběrem a oddělené napájení je pak na místě. Jestli je to tvůj první spalovák, navíc v téhle velikosti, tak bych zbytečně neinvestoval do nějakého špičkového vybavení. Jestli tě to chytne, budeš chtít časem něco většího. Má pravdu ten chlapec... Zlatá slova, čím méně kurvítek, tím menší pravděpodobnost selhání.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|