RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Rada s volbou velikosti spalovací motoru
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=119&t=78828
Stránka 2 z 2

Autor:  Asek [ pon 17.10.2016 14:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

DAF píše:
.... Nevím už, kdo dělal to video, ale byl k mé osobě před veřejností milosrdný, ustřihl to v momentu, kdy model opouští ruku. ....

:-) moje maličkost :-) Ale ten druhý start už jsem naprášil...:-)
omlouvám se za OT

Autor:  DAF [ pon 17.10.2016 16:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

V poho, vždyť o tom ten život je. Já při výměně přijímače (z 35 na 2,4) jsem nastavil expa na V a S, ovšem nepodíval jsem se do starého Tx, jen od oka, jak jsem si myslel, že si to pamatuju. Dal jsem tam 50%, ovšem na starém jsem měl 70%. A jak všichni víme, myslet znamená, ... S tím modelem létám už asi 10 let a neříkám, že nemá šrámy, ale takhle jsem startoval v počátcích, když jsem ho zalétával.

Autor:  mnov [ pon 17.10.2016 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

Michal Matějka píše:
U takhle malý kubatůry je benzím dle mého nesmysl hlavně z důvodu hmotnosti. ASP 640g, RCG včetně zapalování 825g a to nepočítám ještě baterii navíc na to zápalko. To se dostaneme na 300g rozdílu a to je u takového letadla strašně moc.

Nesmysl to pro někoho je, ale funguje to. :)
Já osobně to zkouším. :)

Autor:  mnov [ pon 17.10.2016 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

Asek píše:
Ale ten druhý start už jsem naprášil...:-)
omlouvám se za OT

To jsem neviděl. :?:
Omlouvat za OT se nebudu. :)

Autor:  DAF [ pon 17.10.2016 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

to mnov, vidíš! Tedy nevidíš, měl jsi být s námi a řádně si plnit povinnosti člena. Takhle jsi o tu srandu přišel. Příště se to už opakovat nebude, tedy aspoň doufám, že u mě ne :lol: .
A díval jsem na motor od Astry, je těžký jak sviňa, asi by se vešel, ale má skoro 900g, to bych fakt byl na těch třiapůl.

Autor:  Asek [ pon 17.10.2016 20:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

mnov píše:
To jsem neviděl. :?:

http://youtu.be/jM-yNNb2Cyg - čas 14:00
DAF promine :-))))

Autor:  DAF [ pon 17.10.2016 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

Není co, toto se stává i větším borcům a s většími eroplány. Naštěstí, jak už jsem psal, to byla jen vrtule a oprava zasklení kabiny, a hlavně, že se nikomu nic nestalo. Jen jsem se bohužel s tím už po opravě nedostal ven. Jestli bude ještě letos počasí, zkusím to, no a jinak příští rok bude určitě nějaký čas na "opravu" reputace 8) .

Autor:  mnov [ pon 17.10.2016 22:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

Tohle video jsem viděl, ale končilo to hodem modelu a pak byl střih. :)
Jinak samozřejmě start modelu se spalovákem z ruky je problém a nedivím se, že to spadlo.
Sám to znám a nejméně jednou se mi to taky povedlo. :lol:

Autor:  DAF [ úte 18.10.2016 6:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

To máš sice pravdu, ale za ty roky jsem se ho naučil už házet a pokud jsem neodstartoval, bylo to většinou na chcípnutí motoru. Už dlouho to nebyl takový pád, jako teď. Samozřejmě si o tom může myslet každý co chce, ale domnívám se, že to bylo skutečně špatným nastavením, protože poslední let s přijímačem na 35 MHz byl naprosto v pohodě. Tohle byl první let s 2,4GHz a o nastavení expa jsem už psal.

Autor:  kocispavel [ úte 18.10.2016 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

Ahojte,

byly tu zmíněny motory Evolution. Máte s tím nějaké zkušenosti?
Viděl bych je jako můj první benzín.
Díky.
Pavel

Autor:  mnov [ úte 18.10.2016 23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

S motorem Evolution zkušenost nemám, ale např. motor NGH GT9 se mi zatím moc poladit nepodařilo. Je tu o tom někde i vlákno, ale nikdo to asi nemá. :)
Jinak z malých benzínů provozuji Webru 15ccm 2T a Saito 14ccm 4T.
Pro začátek s benzínem je určitě lepší alespoň 20 ccm motor. Takový TITAN ZG 20 je pro začátek ideální volba.

Autor:  DAF [ stř 19.10.2016 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

O problémech s NGH jsem četl už dřív, mimochodem myslím, že i od Marka (mnov). Nevylučuji, že si jednou "benzína" koupím a použiju, ale v tomto modelu velmi určitě nebude. Sice s tím budu mít ještě dost práce, ale asi tam nakonec půjde tam patnáctka 4T, jestli se neplácnu přes kapsu a nekoupím třináctku, která je rozměrově stejně velká, jako jedenáctapůlka, kterou jsem uvažoval jako první. Jak říkám, nemusí to viset na vrtuli.

Autor:  Kuron [ stř 02.11.2016 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rada s volbou velikosti spalovací motoru

Ahoj.
Mám dvouplošníka 1700mm 6,5 kg s motorem ASP 91-15 ccm. Motor je dostatečně silný, na plný plyn zvedne éro na 5 metrech, lítání je tak na půl plynu.
S DSA 1 1300mm a 3,5kg jsem létal s ASP 8,5 ccm a byl přemotorován. 6,5 by bohatě stačila.
Myslím, že na rozpětí 1400 a váhu 3,5kg bohatě stačí 8,5-10ccm. Víc není potřeba.
Podotýkám, že používám dvoutakty.
Benzín je na tak malé letadlo nesmysl. Poměr váha-výkon hovoří jasně v neprospěch benzínu.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/