Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
pon 17.10.2016 14:51
DAF píše:.... Nevím už, kdo dělal to video, ale byl k mé osobě před veřejností milosrdný, ustřihl to v momentu, kdy model opouští ruku. ....
moje maličkost
Ale ten druhý start už jsem naprášil...
omlouvám se za OT
pon 17.10.2016 16:07
V poho, vždyť o tom ten život je. Já při výměně přijímače (z 35 na 2,4) jsem nastavil expa na V a S, ovšem nepodíval jsem se do starého Tx, jen od oka, jak jsem si myslel, že si to pamatuju. Dal jsem tam 50%, ovšem na starém jsem měl 70%. A jak všichni víme, myslet znamená, ... S tím modelem létám už asi 10 let a neříkám, že nemá šrámy, ale takhle jsem startoval v počátcích, když jsem ho zalétával.
pon 17.10.2016 19:07
Michal Matějka píše:U takhle malý kubatůry je benzím dle mého nesmysl hlavně z důvodu hmotnosti. ASP 640g, RCG včetně zapalování 825g a to nepočítám ještě baterii navíc na to zápalko. To se dostaneme na 300g rozdílu a to je u takového letadla strašně moc.
Nesmysl to pro někoho je, ale funguje to.
Já osobně to zkouším.
pon 17.10.2016 19:10
Asek píše:Ale ten druhý start už jsem naprášil...
omlouvám se za OT
To jsem neviděl.
Omlouvat za OT se nebudu.
pon 17.10.2016 19:46
to mnov, vidíš! Tedy nevidíš, měl jsi být s námi a řádně si plnit povinnosti člena. Takhle jsi o tu srandu přišel. Příště se to už opakovat nebude, tedy aspoň doufám, že u mě ne
.
A díval jsem na motor od Astry, je těžký jak sviňa, asi by se vešel, ale má skoro 900g, to bych fakt byl na těch třiapůl.
pon 17.10.2016 20:36
mnov píše:To jsem neviděl.
http://youtu.be/jM-yNNb2Cyg - čas 14:00
DAF promine
)))
pon 17.10.2016 22:00
Není co, toto se stává i větším borcům a s většími eroplány. Naštěstí, jak už jsem psal, to byla jen vrtule a oprava zasklení kabiny, a hlavně, že se nikomu nic nestalo. Jen jsem se bohužel s tím už po opravě nedostal ven. Jestli bude ještě letos počasí, zkusím to, no a jinak příští rok bude určitě nějaký čas na "opravu" reputace
.
pon 17.10.2016 22:34
Tohle video jsem viděl, ale končilo to hodem modelu a pak byl střih.
Jinak samozřejmě start modelu se spalovákem z ruky je problém a nedivím se, že to spadlo.
Sám to znám a nejméně jednou se mi to taky povedlo.
úte 18.10.2016 6:34
To máš sice pravdu, ale za ty roky jsem se ho naučil už házet a pokud jsem neodstartoval, bylo to většinou na chcípnutí motoru. Už dlouho to nebyl takový pád, jako teď. Samozřejmě si o tom může myslet každý co chce, ale domnívám se, že to bylo skutečně špatným nastavením, protože poslední let s přijímačem na 35 MHz byl naprosto v pohodě. Tohle byl první let s 2,4GHz a o nastavení expa jsem už psal.
úte 18.10.2016 22:16
Ahojte,
byly tu zmíněny motory Evolution. Máte s tím nějaké zkušenosti?
Viděl bych je jako můj první benzín.
Díky.
Pavel
úte 18.10.2016 23:20
S motorem Evolution zkušenost nemám, ale např. motor NGH GT9 se mi zatím moc poladit nepodařilo. Je tu o tom někde i vlákno, ale nikdo to asi nemá.
Jinak z malých benzínů provozuji Webru 15ccm 2T a Saito 14ccm 4T.
Pro začátek s benzínem je určitě lepší alespoň 20 ccm motor. Takový TITAN ZG 20 je pro začátek ideální volba.
stř 19.10.2016 20:04
O problémech s NGH jsem četl už dřív, mimochodem myslím, že i od Marka (mnov). Nevylučuji, že si jednou "benzína" koupím a použiju, ale v tomto modelu velmi určitě nebude. Sice s tím budu mít ještě dost práce, ale asi tam nakonec půjde tam patnáctka 4T, jestli se neplácnu přes kapsu a nekoupím třináctku, která je rozměrově stejně velká, jako jedenáctapůlka, kterou jsem uvažoval jako první. Jak říkám, nemusí to viset na vrtuli.
stř 02.11.2016 11:05
Ahoj.
Mám dvouplošníka 1700mm 6,5 kg s motorem ASP 91-15 ccm. Motor je dostatečně silný, na plný plyn zvedne éro na 5 metrech, lítání je tak na půl plynu.
S DSA 1 1300mm a 3,5kg jsem létal s ASP 8,5 ccm a byl přemotorován. 6,5 by bohatě stačila.
Myslím, že na rozpětí 1400 a váhu 3,5kg bohatě stačí 8,5-10ccm. Víc není potřeba.
Podotýkám, že používám dvoutakty.
Benzín je na tak malé letadlo nesmysl. Poměr váha-výkon hovoří jasně v neprospěch benzínu.