Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 18:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5076
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Ahoj kolegové, mám (už delší dobu) rozdělaný model dvouplošníku, rozpětí cca 1400mm, hmotnost by se měla pohybovat něco přes málo 3 kila (, tak 3,2kg, přes 3,5 bych se dostat v žádném případě neměl). Model nebude vyloženě akrobat, jde o polomaketu toho http://www.greatlakes2t.co.uk/ letadla. Teď přichází na řadu volba motoru. V úvahu přichází ASP FS 91, je relativně velký, bude čumět z haubny (což není až tak na závadu). Výkon by měl být dostačující. Teoreticky by v úvahu mohl přijít i motor FS 80, je o něco menší, lehčí, výkon by mohl teoreticky také stačit. Pokukuju také po OS Max 65 - http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=68923 , velikost a hmotnost asi stejná jako předchozí, jen je o něco výkonnější. Případně OS Max 55 http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=68912 . Ta 55 by se mi líbila hned z několika důvodů, ale... Hmotnostně je sice nejlepší, o což mi jde samozřejmě také, ale bude dostačovat výkonem? Nemusí to viset na vrtuli, ale aby to udělalo třeba lopas bez rozběhu potlačením. Desítka ASP by teoreticky také přicházela v úvahu, je ovšem relativně velká a těžká, patnáctka má stejné rozměry a celkem i hmotnost, ale je s vyšším výkonem. Ta by podle mého byla už moc velká. Prosím, o elektrice se bavit nehodlám, i když pro někoho by to řešením bylo.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 18:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.10.2007
Příspěvky: 1183
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
ja bych tam dal bud nejakou dvanactku mozna i 2T ASP pripadne nejakou patnatcku 4T. Ali klidne tam dej i patnactku @t.

Pro priklad mam v YAKu 54 rozpeti cca 1420mm 8,5ku 2T a je to hodne rychle, ale kdyz jsem dal 7,5ku tak to moc nechtelo litat. Vahu mam nejakych 2,7kg bez paliva a vozim si i prizhavovani a dva clanky NiCD at nemusim nabijet kazdy den a mohu startovat bez externiho zhavitka. Takto to mam na vikend a jsem v pohode.

Dvouploch sam o sobe chce silnejsi motor, a myslim si, ze ta 15ka 2T tam padne a nebudes muset dovazovat na cumak.

Pokud to chces stavet tak bych prvni postavil a potom si nasel teziste a na predek bych dal nejake zavazi abych vedel jak tezky motor asi budu potrebovat a podle toho bych nejaky vybral.

Nezkousel jsi uvazovat i o nejakem benzinu male kubatury treba NGH ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 19:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.1.2011
Příspěvky: 461
Bydliště: Žebrák
Mám dvouplošníka 1,4m váhově něco přes 3kg - tedy asi shodné s tím tvým. Motor mám 4T ASP 15ccm a letá to s tím parádně


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 20:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2013
Příspěvky: 410
Bydliště: Praha 8 , ČR
Obrázky: 1
Ahoj, taky bych volil FS 15ccm. Mám ho ve svém Bipovi - 1.3 m a asi 3.2 kg. A lítá to takle:
https://www.youtube.com/watch?v=NmHHWCjm5hs

_________________
Fut.T9CP+Duplex, Fut.FC16+FrSky, elektro i spalováky, quadrocop. s APM 2.5, LMS Sedlec


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 22:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2009
Příspěvky: 1021
Bydliště: západočesko
Obrázky: 36
Já bych začal zjištěním, kolik je potřeba dovážit. Je lepší vozit větší a těžší motor, než lehký a dovažovat olovem. Ubrat plyn se dá vždy. :)

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 23:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5076
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Což o to, patnáctku doma mám, a to jak 4T, tak 2T. K tomu ještě 70ku 4T, to je nějakých 11,5 ccm. Uvažoval jsem o 80ce (13 ccm), tu bych ale musel (také) koupit, stejně jako OS Maxy. Model už vypadá trochu lépe než zde - http://daf64.rajce.idnes.cz/Great_Lakes/ , jen nemám nové fotky. Odhaduju, že na čumák to je (zatím) těžké dost, tam problém s případným dovažováním nevidím. Jinak o 12ce ASP jsem také uvažoval, je rozměrově zhruba stejně velká jako 15ka (resp. desítka). Ještě mám dost času, tak budu dále dumat, chvílemi i dost zhluboka 8) . Dík za reakce.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 8:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.10.2007
Příspěvky: 1183
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
jak psal kolega. Moc ted nelaboruj a motor res jako posledni. Podle toho co pises tak nejake doma mas. Ten model vypada, ze ma docela kratkej cumak tak ze vaha dopredu se vzdy hodi. Ale osobne si myslim, ze pokud tam das 15ku 4T, kterou mas doma tak to bude litat pekne. Ono i ten 4T oproti 2T ve stejne kubature toci cca o palec vetsi vtule.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 13:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5076
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Tak jó, asi do toho nakonec půjde ta patnáctka 4T. Budu to muset malinko poupravit, protože je větší, než s čím jsem počítal původně - ASP FS 70. Ten by se i pod haubnu vešel. Nový motor nebude, místo něj si koupím něco jiného. A vím, že srovnávat výkony 2T a 4T jednoduše nelze. 4T mívají větší krouťák, takže větší vrtule při trochu nižších otáčkách, ale zase je tam větší účinnost. Mimochodem ta 4T patnáctka je paradoxně lehčí, než 2T, cca 650g proti 790g. Ukecali jste mě.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 23:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.11.2006
Příspěvky: 2123
Bydliště: Ďáblice
Obrázky: 8
Patnáctka 4T je určitě dobrá volba.
Jinak ty hmotnosti 2T a 4T jsou celkem zajímavý postřeh. Kdyby se mě někdo zeptal, tak řeknu, že je lehčí 2T.
Kdy to jdeš zalétávat? Přijel bych se podívat. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 6:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5076
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Těmi rozdíly v hmotnostech jsem byl také překvapen. A dokončení a zálet bude ještě nějakou dobu trvat. Předvádět to budu, až to budu mít v ruce. Nic proti, ale když by na věc přišlo, zamáčknu slzu v tichu soukromí :lol: .

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 6:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2010
Příspěvky: 505
Já bych tam dal 15 RCG benzín, nebo Saito FG 14 C. Malá spotřeba. Metyl je drahý.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 8:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5076
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Ani jeden z těchto motorů nemám, takže by to představovalo koupi. A nejen motoru, zatím nevlastním ani jeden benziňák (a to ani ve vlastním autě 8) ). Vzhledem ke změně paliva by to představovalo i další úpravy - změna palivové soustavy, případně další věci k provozu. Saito je navíc znatelně dražší (skoro 11 tis.), než bych si představoval. Oba motory jsou nejméně o 100g těžší, než nyní uvažovaný ASP FS 91. Navíc RCG má karbec dozadu, takže je i dlouhý, což by znamenalo úpravy prostoru motorového lože. Nejspíš opravdu skončím u té metylové patnáctky. Ale třeba jednou budu mít také nějaký ten benzín.
Mimochodem nikdo zde nezmínil Evolution 15ccm od Astry. Ten je na benzín a má být údajně rozumným ekvivalentem za stejně velké metyláky. Když jsem tento motor zmínil, má ho někdo z vás? Jaké jsou zkušenosti? Třeba by to mohl být můj první benzíňák.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 11:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2013
Příspěvky: 410
Bydliště: Praha 8 , ČR
Obrázky: 1
DAF píše:
........, ale když by na věc přišlo, zamáčknu slzu v tichu soukromí :lol: .

Ty vůbec nemyslíš na zlomyslné známé a kamarády!!! :-)

_________________
Fut.T9CP+Duplex, Fut.FC16+FrSky, elektro i spalováky, quadrocop. s APM 2.5, LMS Sedlec


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 13:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5076
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Ono nestačilo, co jsem "předvedl" při první zkoušce nového rádia? Sice to bylo nakonec "levné", stálo mě to nakonec jen zlomenou vrtuli, ale k tomu ještě asi hodinu práce při lepení zasklení kabiny zpátky. A protože "fteřiňákem", tak jsem ještě musel samozřejmě také od skla odlepit a následně od sebe i rozlepit prstíky :lol: . Nevím už, kdo dělal to video, ale byl k mé osobě před veřejností milosrdný, ustřihl to v momentu, kdy model opouští ruku. Při zbytku videa se sám tlemí doma v soukromí, a věřím, že i docela nahlas. Slzy ( tentokrát smíchu) nezamačkává, jen utírá ubrusem.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 13:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.1.2011
Příspěvky: 461
Bydliště: Žebrák
sidi píše:
Já bych tam dal 15 RCG benzín, nebo Saito FG 14 C. Malá spotřeba. Metyl je drahý.


U takhle malý kubatůry je benzím dle mého nesmysl hlavně z důvodu hmotnosti. ASP 640g, RCG včetně zapalování 825g a to nepočítám ještě baterii navíc na to zápalko. To se dostaneme na 300g rozdílu a to je u takového letadla strašně moc.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz