Steve
|
Napsal: stř 10.05.2017 21:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Barva dřeva je fajn, ale tady to chce tu černou, stejně jako originál. Bylo by to "mdlé". Ta "bílá" byla v originále PPG barva s odstínem "Coca cola bianco".
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: stř 10.05.2017 22:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Steve píše: Barva dřeva je fajn, ale tady to chce tu černou, stejně jako originál. Bylo by to "mdlé". Ta "bílá" byla v originále PPG barva s odstínem "Coca cola bianco". Díky za barvu. Já to nakonec pojal dost volně a ono vzhledem k rozdílu v konstrukci (dřevo vs trubky) je jasné. Je to moje první tahle velké a konstrukční letadlo tj používám jednoduché a osvědčené postupy. Navíc to má být jakýsi low cost projekt, což se zatím v pohodě daří a počítám vejdu se komplet pohodlně do 10 000, spíš do 6000, ještě jsme to nepočítla pořádně. Křídla i ocasky jsem uděl bez radiusů protže se to papírem snáz potahuje a má to lepší vlastnosti. Díky tomu je i o 7cm menší rozpětí abych cca zachoval plochu křídel. Má to krátký ocas a při zvětšení plochy bych se bál nestability. Plochy už tak je nesmysl. Taky i těmi 7cm klesají nároky na pevnost, kterou jsem sice ověřil nějakými výpočty, ale přeci jen to bude mít kolem 7Kg... EDIT: Jo a k té černé jsem se vrátil. Ještě mě tedy napadlo dát tu slonovou kost, ale asi ne. Ona ta černá i zeštíhluje tj výztuhy trupu budou opticky tenčí a tím i podobnější předloze.
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: stř 10.05.2017 22:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Když tak vzpomínám....na Bobbera byla přece jen ta krémovější. Na předchozí typy Savage byla ta Coca cola. Divili jsme se, že to není čistě bílá, ale nakonec to bylo takové jemnější, více retro - i ten Savage je v tom stylu. Fotky různých zbarvení mám celkem dost (ale ne Bobbera, ten moc variant nemá), ale zůstal bych u té krémové, černé a s červenou linkou - vyzkoušená elegance
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: sob 20.05.2017 23:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Dnešní návštěva letiště v Čáslavi mě nakopla, musím makat dál Zalepení nosníků křídla 15x4 + 10x4
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: ned 21.05.2017 10:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Předpokládám, že zespodu budeš mít stejné nosníky a vzájemně budou spojeny a vznikne "I" nosník. V opačném případě měly být nosníky na výšku. Nebo jsem něco přehlédl?
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: pon 22.05.2017 9:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Ahoj, Nosníky jsou jako pásnice (smrk 15x4 + 10x4) ve stejném místě proti sobě shora i zdola. Propojení je pouze výřezem křídla tj EPS 100 a žádné další neplánuji (dole jsou ještě nosníky naplocho propojené 3mm balzou 5cm širokou s kořenovým žebrem, aby se rozložilo lépe namáhání) , na pevnosti křídla se bude spolupodílet potah hnědou páskou v několika vrstvách, počítám asi 4x (mám pásku širokou asi 15cm). Podle programu na výpočet nosníku křídla by to takhle těsně stačilo i pro křídlo bez vzpěr s násobkem 8 a tohle bude mít funkční vzpěry. Ono to půlrozpětí není nijak dramatické, jen 110cm a při hloubce profilu vychází výška 5cm tj hodně materiálu. Samozřejmě pokud máte někdo pocit, že to pevnostně nevyhoví, nechám si poradit. Vycházím ze zkušeností s menšími letadly a nic takhle velkého jsem nedělal. Můj pocit z toho jak moc už je to teď pevné (i těžké ) je ten že to spíš bude předimenzované. Děkuji Vigo
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: pon 22.05.2017 16:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Pokud ti to vychází pevnostně, pak OK. Spojením stojinou do "I" profilu by jsi získal daleko pevnější nosník. Takto nemůžou " spolupůsobit", což je škoda. Větší pevnost by jsi získal i postavením obou nosníků na výšku s nulovym navýšením hmotnosti. Ale ber to jen jako můj názor, jak bych to určitě udělal já.
Naposledy upravil Steve dne pon 22.05.2017 16:42, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: pon 22.05.2017 16:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
A v případě doplnění stojiny a tedy zhotovení "I" nosníku je výhodnější, aby horní pásnice měla větší výšku ( tedy "tlustší" profil). Tedy např. dole 15 x 3 a nahoře 15 x 5 mm.
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: úte 23.05.2017 8:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Jsem konstrukční ignorant to nezměníš. S těmi nosníky na výšku máš pravdu, ale takhle se líp lepí Pevnostně věřím to bude ok. První potah bude hnědou lepící páskou širokou asi 10-15cm co jsem kdysi našel ve skladu na vyhození. Ta páska má zespod silonová vlákna. Jen doufám že další vrstvy ta vlákna zakryjí aby nekoukala pod lakem. To vlákno v ruce nepřetrhnu. Lepím to Purexem ale pro zajímavost jsem zkoušel disperzí přilepit lištu na polyš a překvapilo mě jak moc to drží.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: stř 24.05.2017 22:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Noooo... Na té poslední fotce už to začíná vypadat jako letadlo Jen tak dál, za chvíli to poletí!
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|