Primárně je to o tom, že CHCEME letět rychle.
Aby model letěl rychle, tak vrtule musí urychlit vzduch alespoň na stejnou rychlost (pro jednoduchost skluz zanedbejme).
Tedy chci letět 50m/s. (180km/h je už něco nad čím se stojí zamyslet).
Když vezmu vrtuli 4,1x4,1 tak mám stoupání 0,1metru.
Abych se dostal na příslušnou rychlost, tak musím vrtulí otočit 500 za sekundu (50/0,1), neboli 30.000krát za minutu.
Je na místě se ptát, zda to 30.000 otáček dokáže do vrtule dodat a zda to motor vydrží.
Vím,
kv by svádělo k tomu, že to půjde, ale ztráty budou větší než klasický motor.
Na závodech elektropylonů se s oběžkami experimentovalo.
Fotka z mistrovství světa v USA 2010
Ale dal se snadno porazit