Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 12:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3152
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
Obrátil sa na mňa jeden známy, že keď lieta so svojim novým motorákom - hornoplošníkom, a model nakloní krídielkami, tak začne padať chvost lietadla a model sa akoby chcel zavesiť po vrtuli.

Keďže som sa s tým ešte nikdy nestretol, prosíme o radu, kde je problém

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 13:02 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
mior píše:
Obrátil sa na mňa jeden známy, že keď lieta so svojim novým motorákom - hornoplošníkom, a model nakloní krídielkami, tak začne padať chvost lietadla a model sa akoby chcel zavesiť po vrtuli.

Keďže som sa s tým ešte nikdy nestretol, prosíme o radu, kde je problém


A má tam směrovku?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 13:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 262
Bydliště: Bratislava
zdzd píše:

A má tam směrovku?

Asi tá to spôsobuje alebo zle vyosený motor ,potom by to robilo iba do jednej strany .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 13:41 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
na obě strany ?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 14:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Asi len tak strelím, ale žeby nedostatočná (alebo až opačná) diferenciácia krídeliek?
T.j. že strana krídla ktorá ide hore príliš vyklopí krídelko nadol a to ju jednak pribrzdí čiže to modelom zatočí akoby dal smerovku na tú stranu - čo už v náklone znamená že zamieri čumákom hore, a jednak možno aj sa krídlo ako celok vďaka tomu prehnane vyklopenému krídelku javí že má o nejaký stupeň vyšší nábeh?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 15:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Tímto způsobem se mi chovalo samokřídlo, které nebylo dostatečně tuhé. A pokud si vzpomínám, tak podobný problém řešil kdysi hodně dávno i Radek Skočdopole (dokud ještě byl aktivni na webu).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 15:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
A nemůže to být špatně nastaveným těžištěm?

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 15:29 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Hodně bude záležet na tvaru modelu. Chtělo by to alespoň fotku.

První co mě napadá, zda tam nemá mix Křidélka -> VOP. Mnohokrát jsem viděl, že se naprogramovaný model zkopíroval a na něco se zapomnělo.

Jje možnost, že je model něco zvláštního a vychýlení křidélek způsobí odlišné proudění na VOP. Málo tuhá křidélka po celém rozpětí.

Taky může řídit MODE3 (myslím) a prostě si do VOP šahá nevědomky. Ať se mu někdo kouká na ruce nebo dá větší expo na VOP.


ALE JE TO MÁLO údajů na solidní radu. Spíš jen tipování.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 19:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2651
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Poněkud mi to připomíná chování mého větroně Polydor (polomaketa s elektrikou v čumáku, předloha 1937). Křidélka sice model nakloní, ale letí dál rovně, třeba až i v nožovém letu. Přišel jsem na to, že je třeba daleko víc řídit směrovkou. http://kocour111.rajce.idnes.cz/Polydor ... 0.08.2011/

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016 21:33 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
kocour píše:
... je třeba daleko víc řídit směrovkou. ...

K tomu se přikláním a doporučuji.
Tahání ocasu "po zemi" je vidět poměrně často; dost pomůže pořídit si haláka, ten směrovku naučí :lol:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.04.2016 6:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.11.2009
Příspěvky: 372
Bydliště: Brno
zkusil bych nejdříve tu diferenciaci křidélek, je to celkem jednoduché a když tak aspoň eliminuješ jednu možnost, občas to chce opravdu velký rozdíl mezi výchylkou nahoru a dolu, zkuste to..., ale aspoň foto modelu tady by nebylo špatný :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.04.2016 14:07 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
stepacz píše:
zkusil bych nejdříve tu diferenciaci křidélek, je to celkem jednoduché a když tak aspoň eliminuješ jednu možnost, občas to chce opravdu velký rozdíl mezi výchylkou nahoru a dolu, zkuste to..., ale aspoň foto modelu tady by nebylo špatný :D


Špatná diferenciace se projevuje zcela jinak. Tu zkontroluješ tak, že v rovném letu dáš křidélka. Model musí začít rotovat kolem podélné osy. Pokud se předtím některé křídlo nejdříve přibrzdí a tím model stočí šejdrem, tak na něm má vychýlené křidélko větší odpor než na tom druhém. Pak je třeba kompenzaci diferenciací. Zmenšit výchylku brzdící strany, či přidat na té druhé...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.04.2016 19:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2007
Příspěvky: 746
Bydliště: Sereď
Obrázky: 5
Netreba náhodou trocha pohnúť smerovkovým kniplom aby sa chvost vyrovnal? ;-)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.04.2016 21:36 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 22.9.2012
Příspěvky: 55
Pánové, tomu se říká aerodynamika. Letadlo se řídí ve třech osách a při zatáčení je potřeba vyšlapovat směrovku. Vždy to tak bylo a bude. Zatáčka je buď správná, tj. rovnováha všech sil na letoun působících. Pokud tomu tak není, tak je v tomto případě skluzová, ocas táhne k zemi. Pokud bude ocas cestovat ven ze zatáčky, tak je výkluzová. Upravit to lze souhrou kormidel, tj. křidálka současně se směrovkou do zatáčky. Pokud to pilot nezvládá, používá mixy. Předpokládám, že je pohon v pořádku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.04.2016 21:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Teoreticky i prakticky ano, ale popsaný problém je tento
Citace:
... a model nakloní krídielkami, tak začne padať chvost lietadla a model sa akoby chcel zavesiť po vrtuli.

To asi není o skluzové nebo výkluzové zatáčce. Ty vypadají jinak než to, co se děje podle popisu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz