Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
ned 06.03.2016 23:25
Ahoj kluci,sehnal jsem za dobrou tohle:
http://www.lestrmodels.cz/rc-letadla/ry ... arf-ph011/ Mám dilema jaký motor zvolit.Mám volnou čtyřtaktní desítku ASP,tu bych kvůli zvuku atd.nejradši,ale nevím jestli nebude slabá.Chci aby to lítalo jako stíhačka a ne aby se to ploužilo na pádovce.Anebo bych pak měl dvoutakty:Asp 8,5ccm a Irvine 10 ccm.Je mi jasný,že dvoutakty ať jeden nebo druhej jsou silnější než ten čtyřtakt,ale ten by se mi tam moc líbil.Co myslíte poletí to na něj?
pon 07.03.2016 0:28
Přesně tento model mám, i když už dlouho neletěl, s 6,5 MVVS to byl boj dostat to do vzduchu, kolegův s Irvine 8,5 byl v pohodě, můj dostal OS 15 4takt, měl jsem ho v šuplíku a nemusel jsem dovažvat olovem, s tou 6,5 tam byly dva kelímky od čajové svííčky plné olova přišroubované k loži motoru.
pon 07.03.2016 7:08
Takže to spíš vidím na ten Irvine 10 cm nebo někde sehnat čtyřtaktní patnáctku že jo?Lepší než tuna olova do haubny
.A můžu se prosímtě jen zeptat na zkušenosti s létáním.Lítá to v pohodě nebo si na něco dát bacha.Myslím pevnost, podvozek atd.Mě jsi udělaný klapky?Je to mrcha nebo je to v pohodě éro?Dík moc
pon 07.03.2016 7:52
Mosquito: Kamarád ho měl s dvoutaktní desítkou OS Max 60 FSR, létalo to pěkně a motorizace nebyla přehnaná. Klapky to nepotřebuje, má to dost plochy. Podle mne zbytečná komplikace.
pon 07.03.2016 8:07
To JardaRůžička:Tak to je prima zpráva.Já bych,ale stejně radši čtyřtakt
.Tak třeba než na něj přijde řada,tak nějakou tu Asp nebo P.H.schrastím.Ten zvuk by mu rozhodně slušel
.
pon 07.03.2016 9:31
Lítá to dobře, jak jsem psal, s 6,5 byli starty vyloženě na pádovce a dobrý, nikam to nepadalo, na druhou stranu je to stíhačka z války, takže do zatáčky je třeba směrovkou a křidélka lehce proti jinak jí to utahuje, na přistání je to svižnější a v trávě to má tendenci zakopnout, takže na kryt motoru zespoda klidně černý pruh z folie, a kryty podvozku tam nedávej, dobře to vypadá ale taky slušně brzdí.
4takt fajn, ale co chvíli jsem doplňoval šroubky co drží kryt motoru, vibrace jsou svině, a to šly ty šrouby do bukového špalíčku a do dírky chemoprén aby se to nepovolovalo a stejně občas nějaký chyběl a zbytek povolený. Také je tam mizerný odvod tepla z vnitřku haubny, chce to udělat bud díru od spodu, nebo klapky a ty vyhnout jako to měl velkej jinak se to v létě peče.
sob 02.04.2016 12:33
To Beep:Tak jsem nakonec sehnal Asp fs 91 za trojku.Tak až bude chvilkja,tak ho tam šoupnu.Jakou vrtuli na tenhle motor a model použít?Jakou vrtuli si tam měl prosímté ty?
ned 03.04.2016 22:27
už nevím přesně, měl jsem tam trojlist a vycházel jsem z doporučení výrobce motoru, 3list má menší účinost ale vykonu pro tenhle model bylo habakuk, i to hezky brzdilo když se to pustilo po kouli, mrkni na stránky výrobce a dej tam doporučenou, třílist tam byl také proto aby se v pohodě vešel když při rozjezdu letadlo jede jen po kolech hlavního podvozku a nesekalo to trávu, 4takt utočí větší průměr než 2takt