|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Kamikaze591
|
Napsal: sob 06.02.2016 18:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.10.2013 Příspěvky: 330 Bydliště: Olomouc
|
Již delší dobu jsem si pohrával s myšlenkou malého a lehkého letadla které by udělalo dost "práce". Jelikož jsem se na rcmanii dostal kvůli kopterám a řídícím jednotkám, tohle postižení mi stále zůstalo, tak to muselo být letadlo do kterého se vleze vzhledem k minimálním vnějším rozměrů hodně věcí. Rozhodl jsem se tedy pro skywalker x5, objednáno z HK eu skladu. Pro osazení jsou potřeba 2 ks 9g serv, regl, motor odpovídajícího výkonu (cca 150 W) a vrtule. Po přečtení pár stránek na rcgroups jsem měl docela strach, protože se lze dočíst, že to může být záludné letadlo ale vše nakonec probíhalo hladce. Stavba trvala se vším všudy cca 3 hodiny. Na křidélka jsem použil pantíky od mpjetu. Doporučuji použít 3 kusy na křidélko, dal jsem 2 a prostředek je měkký. Motor mám 2213 980kV a vrtuli zatím 8x6 ale budu dávat 9x4.7. Vzletovka mi vyšla včetně zippy compact 4000 mAh 3s na 890 g. K tomu je potřeba ještě po sléze dopočítat apm. Těžiště mám cca 5 mm dopředu od vylisovaných teček z výroby. Fyzický limit serva nastaven na max výchylku dolů i nahoru 15 mm. Expo 30% na křidélka, 20% na výškovku. První zálet dopadnul výborně. V mírném větru (odhadem 3-4 ms), letadlo létalo nádherně, žádná záludnost. ve vzduchu je horší na orientaci, jednou mě vyděsilo, když byl trochu rozbitý vzduch a najednou se trochu propadlo. Létá to relativně rychle. Na přistání jde jít bez motoru, postupně doklouzat až těsně na zem. Už tedy přijde jen dodělat apm, a polepit to do krásy fólií.
Přílohy: |
20160206_171805.jpg [ 53.48 KiB | Zobrazeno 1976 krát ]
|
20160206_171819.jpg [ 47.23 KiB | Zobrazeno 1976 krát ]
|
20160206_171836.jpg [ 54.06 KiB | Zobrazeno 1976 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
robinj
|
Napsal: ned 07.02.2016 12:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.9.2011 Příspěvky: 726 Bydliště: Karlovarsko Obrázky: 0
|
Kamikaze591 píše: Již delší dobu jsem si pohrával s myšlenkou malého a lehkého letadla které by udělalo dost "práce". Jelikož jsem se na rcmanii dostal kvůli kopterám a řídícím jednotkám, tohle postižení mi stále zůstalo, tak to muselo být letadlo do kterého se vleze vzhledem k minimálním vnějším rozměrů hodně věcí. Rozhodl jsem se tedy pro skywalker x5, objednáno z HK eu skladu. Pro osazení jsou potřeba 2 ks 9g serv, regl, motor odpovídajícího výkonu (cca 150 W) a vrtule. Po přečtení pár stránek na rcgroups jsem měl docela strach, protože se lze dočíst, že to může být záludné letadlo ale vše nakonec probíhalo hladce. Stavba trvala se vším všudy cca 3 hodiny. Na křidélka jsem použil pantíky od mpjetu. Doporučuji použít 3 kusy na křidélko, dal jsem 2 a prostředek je měkký. Motor mám 2213 980kV a vrtuli zatím 8x6 ale budu dávat 9x4.7. Vzletovka mi vyšla včetně zippy compact 4000 mAh 3s na 890 g. K tomu je potřeba ještě po sléze dopočítat apm. Těžiště mám cca 5 mm dopředu od vylisovaných teček z výroby. Fyzický limit serva nastaven na max výchylku dolů i nahoru 15 mm. Expo 30% na křidélka, 20% na výškovku. První zálet dopadnul výborně. V mírném větru (odhadem 3-4 ms), letadlo létalo nádherně, žádná záludnost. ve vzduchu je horší na orientaci, jednou mě vyděsilo, když byl trochu rozbitý vzduch a najednou se trochu propadlo. Létá to relativně rychle. Na přistání jde jít bez motoru, postupně doklouzat až těsně na zem. Už tedy přijde jen dodělat apm, a polepit to do krásy fólií. Ta rychlost je záludná víš kolik to letí dle gps?
_________________ Robbe FutabaFX 20 ,Funtic Pelikán,SM Binary,Skywalker 1720 RCF su29 superlite series. MPX funcub NG
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 07.02.2016 16:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
X-5 jsem nějakou dobu měl , než mi ho syn rozbil (důvodem nedorozumění při předávání bez souvislosti s letovými vlastnostmi). Moje pocity ale nebyly ideální - létá slušně a relativně nezáludně (narozdíl od menšího Z-84, což je hypermrcha), to je OK. Jenže jsem měl pořád pocit "šutru" - prostě jsem postrádal příjemný pocit z pilotáže. Zážitek z letu třeba s klasickými samokřídly MSC, ať už menším Swiftem či naopak větším MaxiSwiftem je někde úplně jinde. Méně zkušený pilot se může prát i s pilotáží, ale to by mě tolik nevadilo, spíš ale při srovnání s alternativami nevidím důvod proč se s tímto zabývat, když jsou lepší alternativy. Je to stejná situace jako třeba u dvouplošného Spadu z WWI taktéž z Hobbykingu - model létá, ale člověk neustále cítí, že to není ono , drží pilota ve střehu - prostě to není ono.
|
|
Nahoru |
|
|
Kamikaze591
|
Napsal: ned 07.02.2016 18:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.10.2013 Příspěvky: 330 Bydliště: Olomouc
|
Ještě tam nemám gpsku. Jaké jsou lepší alternativy? To by mě docela zajímalo. Maxiswift jsem nelítatl, ale z fotek by tam nebylo kam slušně dát řídící jednotku a ostatní užitečnou zátěž. Nicméně je pravdou, že mě rukama ještě moc letadel neprošlo.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 08.02.2016 10:16 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
U klasických samokřídel (viz třeba zmíněný Swift) si holt musíš "trup" dobastlit, není to nic složitého, ukázky byly i tady na RCmania. U malého Swifta je asi nejlepší přidat dodělaný "dutý" centroplán, u velkého bych šel spíše do "podvěsu" připláclého na spodek křídla, mnohdy ale naprosto postačí zadlabat díly porůznu do EPP. Jsem poměrně přesvědčen, že takto doladěný Swift či Hotwing od Hackera (nejsem si úplně jistý, zda se Swift pořád dělá) je letově lepší než X5 a za námahu stojí.
Pokud chceš lepší model než X5 ve variantě s již hotovým trupem a má to být samokřídlo, tak je to trochu složitější. V úvahu asi padá MPX Xeno, ale přijde mi, že u MPX jeho pohon trochu zbytečně překombinovali. Z FPV samokřídel z HK mě nějak nepřesvědčilo nic (tedy pořád mě láká velké X8, ale to je jiné téma). U modelů klasické koncepce bych párt nápadů měl, ale nechci téma tříštit.
Jinak k X5 - neber si můj příspěvek jako nějaké jasné odsouzení, pokud ho už máš, tak bych asi pokračoval s ním. Naopak potvrzuji, že model létá vcelku slušně, není to žádný vyslovený průšvih, jen zkrátka pocity z něj nebyly úplně optimální. Má poznámka byla cílena spíše na ty, kdo by případně teprve uvažovali o nákupu...
|
|
Nahoru |
|
|
Kamikaze591
|
Napsal: ned 14.02.2016 18:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.10.2013 Příspěvky: 330 Bydliště: Olomouc
|
Takže tento víkend jsem polítal už s apm. Cruise speed se jeví jako ideálně cca 14 m/s. Počítáno jako ground speed, bylo zpočátku bezvětří. Apmko lítá se stock hodnotami velice pěkně. Až jsem byl překvapen. Nutné bylo doladit pouze pár parametrů, letadlo bylo hodně "tupé", obrovské poloměry zatáček, velice pomalé stouoání v fbwa. Nejvíc mě dostalo přistání na fbwa. V podstatě letadlo navedu jen na směr přistání, stáhnu motor, potom můžu dát ruce od vysílačky a letadlo krásně doplachtí. Z dneška nemám bohužel žádné video, ale určitě časem přidám.
Po 25 minutách motorového letu má baterka 3,81 V/č.
|
|
Nahoru |
|
|
Kamikaze591
|
Napsal: pon 15.02.2016 19:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.10.2013 Příspěvky: 330 Bydliště: Olomouc
|
Dnes jsem do baterky po tom 25minutovém letu nabil 1500mAh dle raytronic c60. Takže by to snad dalo více když je tam 4000mAh
|
|
Nahoru |
|
|
robinj
|
Napsal: pon 15.02.2016 22:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.9.2011 Příspěvky: 726 Bydliště: Karlovarsko Obrázky: 0
|
Kamikaze591 píše: Dnes jsem do baterky po tom 25minutovém letu nabil 1500mAh dle raytronic c60. Takže by to snad dalo více když je tam 4000mAh jestli je to lipolka tak 50 minut
_________________ Robbe FutabaFX 20 ,Funtic Pelikán,SM Binary,Skywalker 1720 RCF su29 superlite series. MPX funcub NG
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|