Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Critical Mass
PříspěvekNapsal: stř 08.04.2015 21:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2013
Příspěvky: 211
Ahoj rád by s vámi podělil o informace o tomto letadle, které mi osud přihrál do hangáru :D Jedná se o model pylonového speciálu Critical Mass od společnosti ESM. Model konstrukčně vychází ze stíhačky Hawker Sea Fury vyráběný od roku 1945 v USA. Tento krásný stroj krotil legendární pilot Tom Dwelle při závodech Reno Air Racing.
Bohužel výrobce mi sdělil, že již 8 let tento model nevyrábí a tak k němu mnoho informací není.
Letové vlastnosti zatím nevím, ale v každém případě to bude jistě honička. Chování předpokládám jako u letadel WWII a vzhledem k rozpětí 1210 mm, délce 1219 mm a předpokládané letové hmotnosti od 2950 do 3250 g a plošnému zatížení to bude maso :-) Samotný drak se servem ovládajícím zatahovací podvozek a svěma servy v křidélkách váží cca. 2200 g. K mé radosti jsem v přední části našel pořádný kus olova. Cca. polovina mi vypadla sama, ale zbytek je poctivě zalitý v epoxidu a tak zatím nevím jak s tím ven. Hrubé násilí nepomáhá a ještě hrubší už nesnese laminát. Napadlo mě to ještě odbrousit, ale dostupnost je tam mizerná.

Nemáte někdo nápad či radu co s tím?

Pokud by se našel někdo, kdo tento model měl, rád bych se dozvěděl víc :wink: díky.


Přílohy:
2015-04-08 19.21.24-1500.jpg
2015-04-08 19.21.24-1500.jpg [ 112.96 KiB | Zobrazeno 1743 krát ]
2015-04-08 19.23.57-1500.jpg
2015-04-08 19.23.57-1500.jpg [ 92.6 KiB | Zobrazeno 1743 krát ]
2015-04-08 19.22.53-1500.jpg
2015-04-08 19.22.53-1500.jpg [ 130.81 KiB | Zobrazeno 1743 krát ]

_________________
...každý jednou začínal... :-)
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: stř 08.04.2015 21:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.8.2009
Příspěvky: 1453
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 85
pájecí pero s plochým hrotem a nahřívat, mělo by to změknout.

_________________
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: stř 08.04.2015 22:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2008
Příspěvky: 6658
Bydliště: Moravský kras
Já bych to olovo zatím nechal na místě, je dost možné, že ho teď budeš pracně párat ven a po instalaci pohonu pracně lepit zpátky..

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: čtv 09.04.2015 6:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2013
Příspěvky: 211
S tím pájecím perem to vyzkouším, díky :D Myslím, že tolik dovažovat nebudu. Byl v tom snad motor 2T 7,5 cmm a já mám doma volnou desítku, takže na čumák to ztěžkne. Půlka co se odlepila měla 177g, takže ještě takových 200g tam je a to bych řekl že je to moc. No uvidíme. Když tam pak případně dovážím plochým kouskem, tak se do tohoto prostoru přesně bude hodit napájení serv AA NiMh.
Dnes se mi do ruky dostal instrukční manuál a tak už znám těžiště, takže odpoledne to orientačně raději zkusím :wink: Doporučují motorizaci 4T 52-70 tedy 8,5-12 cmm případně obdobnou ve 2T.

_________________
...každý jednou začínal... :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: úte 01.12.2015 20:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2013
Příspěvky: 211
Tak je to už 8 měsíců a já jsem na letadlo ani nesáhl. Ne že bych nelítal, ale byly jiný projekty. Poučen z Belanca Decathlone s motorem 8,5 2T ASP se mi ta desítka ani do Criticala dávat nechtěla. Odradila mě nespolehlivost chodu motoru, pak taky dražší provoz, delší příprava před letem a v neposlední řadě hluk motoru, který se táhne celou vesnicí. Létám rád a létám často protože mám letiště u domu, ale jsem v dolíku a vše se rozléhá.

K jádru věci: dnes jsem brouzdal netem a našel jsem fotky elektroverze viz. fotky a odkaz.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=387431

Aktuální váha mého modelu bez dvou serv VOP a SOP je 1900 g.

Můžete mi někdo ze zkušenějších pomoct s návrhem osazení?

S váhou motoru a baterií asi nemá cenu moc bojovat, protože jsem z čumáku prozatím vyndal celkem 400g olova a rád bych aby to mělo dostatečný výkon, přeci jen je to stíhačka (i když bude těžká) Baterii posunu úplně dopředu tak jak je to na fotkách. Jde mi o navržení pohonu (docela by se mi líbilo vyřešit uchycení motoru jako je na fotkách) ESC a baterie. Budu muset koupit vše nové a v těchto velikostech nemám zkušenost a na nějaké experimentování zase peníze :) Osazení čínou mi nevadí. Na čumák by to mohlo ztěšknout klidně o 850g (400 olovo a 450g ASP 2T 7,5). Odhaduji, že letová váha stejně asi vyleze na nějakých 2900-3200g kvůli dosažení těžiště. Nevím jestli bylo k něčemu pokusit se tu váhu zjistit provizorním vyvážením?

Moc všem díky. Jirka


Přílohy:
cm8.jpg
cm8.jpg [ 78.27 KiB | Zobrazeno 995 krát ]
cm7.jpg
cm7.jpg [ 102.16 KiB | Zobrazeno 995 krát ]

_________________
...každý jednou začínal... :-)


Naposledy upravil hurykan dne stř 02.12.2015 11:41, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: úte 01.12.2015 20:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2013
Příspěvky: 211
Ještě jsem našel jedno video, kde model prý váží neskutečných 3600g. Se nedivím že mu to spadlo,i ten let mi připadá takový neohrabaný. Ale vypadá to taky na elektrolet.

https://www.youtube.com/watch?v=eFmTVbbvxi0

_________________
...každý jednou začínal... :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: stř 02.12.2015 8:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2064
Bydliště: Ústí nad Labem
Ať už to budš pohánět čímkoli, plošné zatížení moc malé nebude. Ale to není u takovéhoto éra ani neobvyklé, ani až tak velké neštěstí. Jenom s tím pak nezkoušej létat pomalu. V každém případě Ti doporučuji lehce zvednout křidélka, éro bude odolnější nechtěnému pádu do vývrtky (což se na tom videu nejspíš stalo).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: stř 02.12.2015 8:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2013
Příspěvky: 211
Díky Jardo, od rána v tom ležím a opět jsem se ponořil do začátečnických témat týkajících se poměru výkon/hmotnost, výpočtu plošného zatížení, statického tahu vs. letová hmostnost u elektromotorů, konverze ze spalovacích motorů na elektro atd. Je toho dost na netu, ale člověk musí trochu filtrovat. :D spousta věcí je starých a jak se doba vyvíjí dnes už někdy neplatí.
Vcelku už mám jasno v tom, že to bude čína, stříďák z řady Turnigy NTM něco okolo 42-48 o výkonu 1300 W nebo vyšší. Rád bych 4 článkové baterie kvůli ceně, ale zatím to nemám ještě naštudované :wink: musím pořešit kam až mě to pustí ohledně článků a vrtule :?:

_________________
...každý jednou začínal... :-)


Naposledy upravil hurykan dne stř 02.12.2015 13:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: stř 02.12.2015 12:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2013
Příspěvky: 211
když to hledáš tak to nikdy nemůžeš najít, tak asi tak no 8)

100W/kg - sotva to poleti
150W/kg - pekne politani
200W/kg - akrobacie, svizne stoupajici vetron (10m/s)
300W/kg - 3D akro, rekreacni hotliner (20m/s)
1000W/kg - F5B

jeste v opacnem pomeru (tusim dle Horejsiho):

3D akorobat 3g/W
akrobat 5g/W
Piper 7,5g/W
Větroň 10g/W

_________________
...každý jednou začínal... :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: stř 02.12.2015 18:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15874
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
hurykan píše:
... stříďák z řady Turnigy NTM něco okolo 42-48 o výkonu 1300 W nebo vyšší...

S tim bych moc nepocital, NTM 5060 co maji psano pres 2kW mi odchazely pri 1250W... Radsi radu SK3, ty se zdaji o tridu lepsi (mam 5055).

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: čtv 17.12.2015 22:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2013
Příspěvky: 211
Tak po pátrání po rozumném el. pohonu na 4S to opouštím a dostávám se k možnosti 6S a trojlistých vtrulí. Něco k přepočtu zde: http://www.zingerpropeller.com/_2_blade_.htm

za Axíka ty peníze nedám a v HK jsou motory buď s rozumným kV, ale nevychází výkonově (W), nebo silnější řady SK 50 a výš, ale tam se kV pohybuje dost nízko a to bych pro tu vrtuly musel dodělat k podvozku štafle s kolečky :roll:
Neztrácím naději, něco se objeví. Jinak jsem prošel japonský web toho maníka co s tím létal cca 2 minuty a pak ho pohřbil a jednoznačně podcenil výkon motoru. Další video se žhavíkem, které jsem našel vypadalo naprosto v pohodě a to i na přistání. Tak snad.... :)

_________________
...každý jednou začínal... :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Critical Mass
PříspěvekNapsal: úte 22.12.2015 19:01 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 930
Bydliště: Chocerady
co tento motor?? http://emotors.cz/elektromotory/8452-leoprad-lc2826-17t-1050kv-brushless-ou
já je požívám a osvědčily se mi. KV si určíš podle maximální vrtule. a všechny jsou na 6S

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz