Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 10:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1492
Bydliště: Kladno
Zdravím pánové a prosím Vás o radu.
chtěl bych si postavit z depronu něco na tento způsob pro FPV UAV.
http://www.rcgroups.com/forums/showatt. ... 1286928801
Základní rozměr z kterého bych rád vyšel je rozměr křídla. Zvolil jsem profil E205 a rozměr 1250x190mm. Tvar křídla mám obdélník.

1) jaká plocha/rozměry by měl mít V ocas ?
2) jaký úhel na V tail ?
3) jaká vzdálenost dozadu od křídla ?

Moje představa/odhad délka trupu 700 křídlo na středu V tail na konci ?

Děkuji za rady a případné konzultace


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 13:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2948
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Plocha závisí také na ramenu ( vzdálenosti od křídla) ocasních ploch. Čím delší rameno, tím menší plocha. Dá se to velmi snadno vypočítat. Hledej výpočet mohutnosti ocasních ploch.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 13:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5419
Bydliště: Vsetín
když zvolíš dobrý profil a správně těžiště, nemusíš tam mít chvost vůbec :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 14:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2948
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Zkus třeba tohle http://www.kolmanl.info/index.php?show=MOHOP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 15:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1492
Bydliště: Kladno
Děkuji za typy.

ještě bych potřeboval upřesnit.

AVOP=(SVOP * r)/(S * bae)

Kde SVOP je plocha výškovky OK
r je rameno výškovky to je vzdálenost odkud kam ? od konce křídla k počátku výškovky ?
S je plocha křídla OK
bae je střední hloubka křídla co je střední hloubka křídla ? v mém případě je to 190 ?


Naposledy upravil jaroslav.falcon dne stř 03.12.2014 15:25, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 15:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1492
Bydliště: Kladno
No v podstatě, když to nějak odhadnu dle obrázků a podobných konstrukcí tak to doladím váhou na čumáku ? nebo polohou křídla, šoupnutím dopředu nebo dozadu ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 15:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1492
Bydliště: Kladno
blesk píše:
když zvolíš dobrý profil a správně těžiště, nemusíš tam mít chvost vůbec :D


co je dobrý profil ? - konkrétně


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 16:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2948
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Odpovědi snadno najdeš na netu, stačí zagooglit. :) .Mrkni třeba sem : http://www.slavetind.cz/stavba/konstruk ... etrie.aspx Já už jsem dlouho ze školy a tak si definice už vůbec nepamatuju a znovu studovat se mi to nechce , ale pro naprosté zjednodušení rameno měř od čtvrtiny hloubky křídla po totéž na výškovce. Hloubka křídla je vzdálenost od náběžky po odtokovku. Střední hloubku si snadno spočítáš. Nemusíš ten výpočet nijak extra hrotit, když tam něco nebude zadáno super přesně , tak to moc nevadí . Nedávej tu mohutnost moc malou, nebude to soutěžní brus , potřebuješ spíš, aby to bylo dostatečně stabilní. A tím dobrým profilem kolega myslel autostabilní profil. Poznáš ho tak, že má odtokovku vyhnutou mírně nahoru a střední čára má tvar S. Letadlo s takovým profilem nepotřebuje výškovku, ale zase má takový profil horší výkony.Typicky ho mají samokřídla. Mohutnost ocasních ploch sice posunem křídla změnit lze, ale je to jaksi neprofesionální až humus bastlířské řešení protože posun o dva cm nestačí, musíš s tím šoupnout o poznaní víc. A dovažováním čumáku sice posuneš těžiště, ale nezměníš mohutnost, čili nevylepšíš stabilitu letadla . Teda alespoň ve smyslu problému který právě řešíš. Samotný posun těžiště samozřejmě na stabilitu vliv má.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 16:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1492
Bydliště: Kladno
Troll díky. Jinak já googlim o tom již dlouho (nějaký ten týden :wink: ), ale v tomto směru jsem úplný laik. Pojem mohutnost ploch vidím prvně :oops: .
Také jsem se nechal inspirovat MAJA fpv, ale kóty byly všude k nepřečtení. Dále jsem se snažil vyjít z poměru rozměrů skutečného MQ9 Reaper, ale někde na rcgroup jsem četl, že to není ta správná cesta, konkretně u tohoto typu letadla/dronu.

Asi protáhnu trup, abych dostal větší to poměrové číslo. Plyne mi z toho, že se nemusím bát udělat dostatečně velkýho motýla, protože doporučujou hodnotu od 0.26-0.75 pro větroně , což je docela velkej rozsah. Čím větší číslo tím lepe pro mně ?

Ten profil E205 je dobrá volba, nebo jsem úplně ulít?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 16:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1492
Bydliště: Kladno
Troll píše:
.... rameno měř od čtvrtiny hloubky křídla po totéž na výškovce. ......


1/4 zezadu blíže ke výškovce, nebo ze předu

asi ze předu, od čtvrtky křídla ke čtvrtce výškovky ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 17:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2948
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Měří se od náběžky. Tu mohutnost bych dal cca 0.4-0.5. Čím větší číslo, tím vyšší stabilita. Ale taky vyšší odpor ocasních ploch a hmotnost vzadu. Nicméně bych ten odpor ani hmotnost ve Tvém případě neřešil. S profilem neporadím,snad Ti odpoví větší odborník než jsem já. Hodně záleží na Reynoldsově čísle (zjednodušeně hloubce profilu a rychlosti letu), každý profil má jiné vlastnosti, jsou vhodné pro různá Re. A v tomto případě Ti nejlepší profil nedokážu navrhnout. A aby toho byl schopen aespoň někdo jiný, musíš daleko přesněji specifikovat to Tvé letadlo. Obecně se E205 a podobné pro taková éra celkem často používá takže fatální chyba to nebude. Když tam dáš starý Clark Y, taky to poletí. Když to má být pro FPV, já bych tam nejspíš dal něco tlustějšího.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 17:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1492
Bydliště: Kladno
Udělal jsem nějaký návrh a vyšlo mi 0.45, tak že to tak nechám a uvidím v praxi. Vychází to i z podobných plánů.
Potom dám vědět jak to dopadlo. Doufám, že pojem dopadlo, nebude to, že při prvním letu to dopadne na čumák :lol: .
Ale výsledek bude znám až v příštím roce.

Zatím díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 18:20 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3007
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
jaroslav.falcon píše:

1/4 zezadu blíže ke výškovce, nebo ze předu

asi ze předu, od čtvrtky křídla ke čtvrtce výškovky ?


.. ... rameno VOP je pomyslna vzdalenost mezi ctvrtinovymi body na Sat kridla a Vop.

Je potreba si uvedomit ze Sat je totozna a ma stejnou pozici pouze s tetivou primeho obdelnikoveho kridla.

Ve vsech ostatnich pripadech miva Sat jinou hloubku i pozici nez napr korenovy profil kridla.

Pozn. Sat = stredni aerodynamicka tetiva nosne plochy.

Mozna by nebylo od veci trosku zpomalit na te FPV ceste a nektere zakladni veci si overit na jednoduchem nerizenem (volnem) modelu.

Pokud ho dokazes primet k sporadanemu motorovemu i klouzavemu letu (znacne rozdilne letove rezimy) , aniz bys musel zasahovat do rizeni radiem, nebo nejakou automatikou,pak mas vyhrano.

Model pro fpv, podle me,musi byt navzen tak ,ze je schopen samostatneho letu , bez nutnosti rizeni. Rizeni jako takove by melo slouzit pouze ke korekcim v trajektorii letu, ale ne k udrzovani stabilni polohy poletuchy v lufte. :wink:

Pokud zacnes okamzite packovat, aniz bys tusil kera bije (ohledne mechaniky letu ,konstrukce a aerodynamiky) tj. proc to letadlo leti tak, jak leti ..... myslim ze cesta k cili se bud dost prodlouzi, nebo prodrazi.

Neco malo zakladnich informaci jsem pred nejakou dobou nastrkal sem:

http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/

Kdyz by to nestacilo, mam na webu i sekci Kontakt... :)

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.12.2014 21:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1492
Bydliště: Kladno
veka1 diky, to je informací 8O , jdu studovat. Jaro je daleko není kam zpěchat :wink:

Jinak nejdu úplně slepou cestou, inspiruji se zde:

http://arxangelrc.blogspot.cz/2013/04/m ... -kfm4.html
http://rcfoamfighters.com/Models/FF-Pre ... edator.htm
http://red20rc.org/foam-board-uav-project-update/

akorat jsem chtěl tomu dát lepší design a upravit rozměry


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.12.2014 12:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6445
Bydliště: Písek, ČR
jaroslav.falcon píše:
"Troll".... rameno měř od čtvrtiny hloubky křídla po totéž na výškovce. ......

1/4 zezadu blíže ke výškovce, nebo ze předu

asi ze předu, od čtvrtky křídla ke čtvrtce výškovky ?

V obou případech (měřeno zepředu i zezadu) vyjde stejné číslo ne? :wink:

Edit: to jsem napsal blbost, omlouvám se. :oops:

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Naposledy upravil Woita dne čtv 04.12.2014 12:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz