Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 12:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.11.2010
Příspěvky: 629
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Obrázky: 2
Ahoj. Za letu se mi u F4F od Parkzone (rozpětí necelý metr) za letu ulomila vrtule (docela divácky atraktivní). Koupil jsem novou originální za 200, což je cena v této velikosti za už docela pěknou vrtuli. Dokoupil jsem tedy ještě náhradní Kavan 9x6. Ta se mi líbila tvarem, ale je pro spalovací motory. Motor má 960 Kv a létá to na 3S (tedy max. RPM cca 12 tis.). Osa motoru je hliníková a má průměr 6 mm. Chápu, že tuhá vrtule může být méně vhodná při přistávání na břicho, ale vadí použití vrtule pro spalovací motor na elektromotor i z nějakých jiných důvodů? Díky.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 12:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Proč by to mělo vadit? Já používám k elektromotorům běžně ty černé prostějovácké. A právě z hlediska odolnosti při styku se zemí jsou jednoznačně lepší (jsou takové gumové, takže se nelámou).
Pokud je vrtule dobře vyvážená (a to by měla přece být i při použití spalováku), tak nevadí, že se bude točit na tenší osičce. No, možná vzhledem k hmotnosti budou mít trochu větší gyroskopický moment, ale to bych nebral tragicky.

Spíš to platí naopak. Nějakou lehkou až subtilní elktroletovou vrtuli nemůžeš dát na spalováka.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 13:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.8.2007
Příspěvky: 2366
Bydliště: Liptovský Peter
Je možné, že bude mať väčší odpor (viac materiálu) ale tým pádom aj lepšiu životnosť.

_________________
Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 13:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.11.2010
Příspěvky: 629
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Obrázky: 2
Aha, aha. Díky. Ve mně právě začal hlodat červíček pochybností, proč se tak důsledně oddělují vrtule na eletro a spalovací motory.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 14:45 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10798
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Dát elektro vrtuli na spalovák je VELMI nebezpečné. Elektro vrtule nejsou stavěné na to, aby 3/4 rotace poháněly klikový mechanizmus.
Proto musí být spalovací vrtule více dimenzovaná.

Použití vrtule pro spalovací motor na elektromotoru je možné, ale je třeba brát do úvahy, že elektrovrtule by měla větší účinnost.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 14:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.11.2010
Příspěvky: 629
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Obrázky: 2
Aha. Tak pokud se mi motorový čas zkrátí z 8 minut na 3, budu to řešit. Super, ještě jednou díky.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 15:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Pokud nejsi závodník, tak si myslím, že ten rozdíl ani nepoznáš. :) Ale praktickou stránku větší odolnosti spalovákových vrtulí oceníš velmi rychle :wink: .

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 15:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.11.2010
Příspěvky: 629
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Obrázky: 2
Ne, ne, já jsem věčný začátečník :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 16:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Jako začátečníkovi, kde o čumákovky nebývá nouze, bych Ti pak doporučil nějakou levnou spalovákovou vrtuli, nejlépe z takového pružného černého plastu. Ty od KAVANa bývají takové (i ty žluté).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 16:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.11.2010
Příspěvky: 629
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Obrázky: 2
Já jsem ale opatrný začátečník ;) Koupil jsem Kavana černého a vyzkouším ho.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.09.2014 16:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Promiň, nechtěl jsem Tě nějak dotknout a už vůbec ne urazit. :oops:
Ale já jsem taky kdysi začínal (to bylo spustu havárií a ohýnků na letišti z balsových trosek) a před 3 lety znovu (po 25-leté pauze nemodelaření) už ve zrychleném režimu a naštěstí i s moderními vymoženostmi (simulátor, kabel učitel-žák). Tak to znám, jako každý z nás, i z vlastní zkušenosti. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.09.2014 9:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.11.2010
Příspěvky: 629
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Obrázky: 2
Ale mě si se vůbec nedotkl. Ročně vylítám cca 50 baterií (tedy myšleno 50x nabíjím) a úroveň mých pilotních dovedností prostě zamrzla na takové nižší hladince, která ale bezpečné prolétnutí umožňuje ;)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.09.2014 10:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.12.2013
Příspěvky: 546
Bydliště: Rokycany
Včera jsem proletěl Thunderbolta 1040mm s omylem koupenou vrtulí pro spalovák 11x8. Točí i létá parádně, spotřeba se dokonce oproti 11x5,5E snížila!
Je ale cítit ten gyro efekt.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.09.2014 11:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
mikymik píše:
...úroveň mých pilotních dovedností prostě zamrzla...

No odmrazíš to, tedy posuneš se dál jen když přejdeš na nějaký náročnější model. Nejlépe nějakého elektro 3D akrobata. Ačkoli se to mnohým nezdá, ale jsou to ta nejhodnější, nejposlušnější letadla a přitom dovedou létat velmi pomalu, takže dávají na opravu chyb pilotáže dostatek času. Pro začátek s exponenciálními a trochu menšími výchylkami. :)
A nepadají při ztrátě rychlosti po křídle do vývrtky tak snadno jako např. ty makety WW2 stíhaček. :wink:
Píšeš, že máš F4F, nevím jestli je to Wildcat a nevím jak se chová. Je to středoplošník, tak bych tipoval, že dost neutrálně. Já jsem měl Mezka BF-109 (rozp. 835 mm) - to tedy byla pěkná malá mrcha :mrgreen: a teď mám taky z EPP Corsair F4U (1100 mm) - myslím si, že ten je z nich pro mne zatím asi nejhodnější. Ale pokud ho například přetáhneš v rozjezdu při startu (to se na trávě stane docela snadno, protože kvůli klopivému momentu podvozku musíš stále tahat aby se nepřeklopil na čumák a jakmile se odlepí musíš hned potlačit), tak se vzepne padne po křídle a nesvedeš nic. :cry: Zabránil by tomu snad jedině mnohem silnější pohon, který by ho dovedl utáhnout i kolmo vzhůru, což ale ten můj setovej nedovede.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz