Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: sob 09.11.2013 1:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak jsem na zimní polítání, aby mě neumrzly hnáty od benzíňáku, pořídil za dobrou výstavní cenu na ModelHobby FMS Sbach 1300mm. Píšou akrobat až 3D. Je to setovka, stačilo spasovat, sešroubovat, přidat baterky a přijímač. Je to akorát do pětidveřovýho auta, stačí vyndat připojit batérku a letět. Pár zkušeností kdyby to taky někdo uváděl do chodu. Kupodivu při montáži žádnej problém, vše pasovalo kam mělo. Těžiště vyšlo taky. Na zálet jsen dal všechny kormidla do 0 a rovnou velký doporučený 3D výchylky. Kupodivu žádný trimování nebylo potřeba. Akorát motor nic moc tah, po cca 50 m nahoru Sbach přepadl. Tak jsem vyhodil původní trojlistou vrtuli 13/5 a dal dvojlist APC14/7 a jinej kužel. Změna neuvěřitelná, visí na půl plynu, na plnej z visu raketa do stratosféry. Dnes jsem ho dál zalítával, vypadá to, že bude muset být těžší zadek a možná i pravý křídlo. Ale zjistil jsem problém, při jednom průletu ok, při druhým stoupá, při dalším klesá, křidýlka a směrovka podobně. Jako kdyby se serva nevracely do neutrálu. To jsem doma vyloučil ale zjistil něco jinýho. Na pákách serv jsou použitý tyhle snapy http://www.jino.cz/variabilni-koncovka-2-mm-4-ks-2664.html Ty mají podtočenej čep s M2 matkou na 1,8 mm a v páce serva je díra 2,6 mm! Po začátku to vůli nemělo, M2 matka byla si akorát zatažená, ale po pár letech se to uvolnilo a třeba na výškovce na odokovce byla vůle skoro 5 mm Tak jsem tam místo snapů dal kuláky, udělal nový táhla a teď je to bez vůle, jen servo trochu péruje. Uvidíme zítra jestli nebude lejt. A teď to nejhorší. Bohužel, původní motor je po 6 letech úplná řechtačka. Čínský soudruzi asi udělali nekulatý kuličky do ložisek MR 105 ZZ. Měl jsem motor rozdělaný, na kuličkách je vůle kolem 0,3mm, normální cvakátor, hřídel jde v ložisku naklopit o cca 25 stupňů. Hned v pondělí zkusím sehnat SKF či něco podobně kvalitního, než si motor škrtne magnety o plechy... Doufám, že to je poslední moucha.... Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zdenasu
|
Napsal: sob 09.11.2013 9:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 27.2.2013 Příspěvky: 486 Bydliště: okr. Olomouc Obrázky: 0
|
...ahoj, mám jej cca 1 měsíc . trojlistou vrtulu jsem vyměnil hned po záletu (14x7) a je to ok. Ložiska po cca 7 startech jsou také v háji...bohužel... http://vzduchoplavci.rajce.idnes.cz/... ... ELE_29.9./vyměnil jsem model za acromastera po 3,5 letech, kdy už nebyl v nejpěknějším stavu. Vzhledově je mnohem hezčí, ale díky větší velikosti také o něco těžší. Přidělal jsem si navíc vinglety na křídla a je to znát. Podvozek jsem navíc přihnul hodně dopředu.
Přílohy: |
DSCN2877.JPG [ 114.02 KiB | Zobrazeno 5069 krát ]
|
20131109_085419.jpg [ 73.53 KiB | Zobrazeno 5069 krát ]
|
|
_________________ ...polepším se, beru toho už jen půlku :):):)
www.vzduchoplavci.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 09.11.2013 12:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Ahoj! Dnes jsem dopoledne zase byl. Sice dost funělo, některý přistání bylo jako Harier na 1/3 plynu ale jinak dobrý. Po odstranění vůle mezi snapem a pákou serva už po vrácení serva do neutrálu z obou stran perfekt. Těžiště a potlačení motoru taky ok, normál a záda bez zásahu do výškovky. Přišel jsem ale na pár dalších mušek. Po natažení do svislýho stoupání uhýbá mírným obloukem vlevo, ale v obouch nožákách je dobrej. Spraví to směrovka asi 15 stupňů, ale Sbach není nijak zkroucenej a navíc se rozhodí nožáky. V tom to asi nebude. Zkoušel jsem dovážit M8 matkou pravý křídlo, nepomáha. Zdá se mě, že motor není skoro vůbec vyosený vpravo a tak jsem ho na odpoledne vyosil přidáním M4 podložky na levý patky kříže motoru. Je vyosený znatelně víc vpravo. Další věc je, že při ostrým normálním a obráceným přemetu v půlce jde do půlvýkrutu. Čím větší výchylka, tím ochotnějc. Nevím, zda nechci moc po výškovce. Dělá Ti to taky, případně kolik máš na odtokovce mm nahoru a dolů? Podvozek mě nedělá problém, ohýbat dopředu je u mě asi zbytečný. Winglety, nikdy jsem je na ničem neměl. Co to konkrétně u Sbacha vylepší a jak je máš velký? Ty vůle ve snapech jsi měl taky? Díky Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
zdenasu
|
Napsal: sob 09.11.2013 14:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 27.2.2013 Příspěvky: 486 Bydliště: okr. Olomouc Obrázky: 0
|
ahoj... vúle při povolování matiček na konci táhel nemám, lepím je. Motor jsem nevyosoval, při stoupáku i na zádech letí rovně. Byl jsem překvapen, že při letu na zádech jen neznatelé potlačování výškovky (tak jako ty).... Co jsem byl hodně rád, že má perfektní uchycení motoru, u Acromastera jsem trup vylaminoval a uchycení na dvou šroubkách v plastu bylo slabé, tak jsem jej nakonec upravil na tříbodové uchycení, S bach s tímto potíže nemá. Vinglety jsem nedělal moc velké, kukni na předešlou fotku v příloze, tam jsou vidět. Jo... a aby mu nebylo smutno pořídil jsem mu brášku.... http://vzduchoplavci.rajce.idnes.cz/CEL ... O_09_2013/...na posledních fotkách.
_________________ ...polepším se, beru toho už jen půlku :):):)
www.vzduchoplavci.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: sob 09.11.2013 17:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Celeron píše: A teď to nejhorší. Bohužel, původní motor je po 6 letech úplná řechtačka. Čínský soudruzi asi udělali nekulatý kuličky do ložisek MR 105 ZZ. Měl jsem motor rozdělaný, na kuličkách je vůle kolem 0,3mm, normální cvakátor, hřídel jde v ložisku naklopit o cca 25 stupňů. Hned v pondělí zkusím sehnat SKF či něco podobně kvalitního, než si motor škrtne magnety o plechy... Jirka 7.11. 2013 v 0.56 jsi psal:...."Takže čínskej hnojník je ojediněle lepší než AXI....." O těch kuličkách jsem ti v tom vlákně už psal, o axi taky. (Ten motor neopravíš tak, že vyměníš jenom ložiska. Odejdou velmi rychle znovu. Kup v Tobexu ložiska "japan" , jsou asi o 20 KČ dražší než ty nomane a musíš vyměnit i hřídel, jinak je to zbytečná práce. Házivost té hřídele prakticky nepoznáš, ale je to tak. Vibruje to těmi ložisky až odejdou. Hřídel stačí ta ocelová kulatina z modelářské prodejny, pokud je to v metrickém rozměru. Např. 4mm sjedeš osmistovkou smirkem pod vodou na nějakých 3,98 do ložiska za pět minut). No a příště do akrobata Škorpiona, axi, nebo aspoň Hyperion apod.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: sob 09.11.2013 17:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Celeron píše: ..... Další věc je, že při ostrým normálním a obráceným přemetu v půlce jde do půlvýkrutu. Čím větší výchylka, tím ochotnějc. Nevím, zda nechci moc po výškovce....... Jirka Moc velká výchylka na výškovce, moc velká rychlost. Utrhneš tomu proudnice. Velkou výchylku potřebuješ na visení, harier, vývrtky...., to co se létá na malých rychlostech. Na tohle si dej buď dvojí výchylky, nebo používej tu výchylku s rozumem.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 12.11.2013 0:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak to uhejbání v přemetu šlo spravit. Zkusil jsem mírně poladit křidýlka proti sobě. Dostal jsem Sbacha do stavu kdy udělá na půl plynu při 45st výchylce "trojúhelníkovej" cukanej přemet a neuhne. Japonský ložiska jsou na cestě. S hřídelí asi nebude potřeba nic dělat, zkusil jsem ji změřit hodinkama v kleštině do brusky na kulato a vypadá, že chodí v necelejch dvou stovkách. Samozřejmě jen do prvního křápnutí a to zatím nebylo. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Boro
|
Napsal: úte 12.11.2013 8:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.12.2010 Příspěvky: 482 Bydliště: SR Obrázky: 4
|
...Zkusil jsem mírně poladit křidýlka proti sobě....
Tak toto ma zaujalo.Mam Sbach od RC Factory 1,2 m a robi to same.Pri pritiahnuti ide do praveho vykrutu.Najviac to vidiet napr.pri vyberani premetu ,ked je na rychlosti.Skusal som zmensit vychylku vyskovky.Pomohlo to,ale hrany sa s tym letiet nedaju,je to tupe.Mozes poradit ako poladit tie kridelka pre tento pripad? Dik za odpoved.
Boro
_________________ Futaba T14SG VELOX 2,2 EXTRA EF 60` EPP RCF PA XR61 ARDEA
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 12.11.2013 23:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Samozřejmě to jde jen u dvouservovejch křidýlek a pákování musí mít naprosto totožnou geometrii. Mírně posouvej střed jen jednoho serva a za letu dolaď trimem rovnej let. Mě taky uhejbal doprava, spravilo to dát pravý křidýlko asi o 1 mm nahoru. Dnes jsem byl zase lítat. Motor měl nový ložiska z Tobexu. Po jednom letu zase cvaká, možná ještě víc. Ložiska japan mi připadají, že maji stejnou vůli jako původní čína. Volnej magnet není žádnej, svinstvo v mezeře žádný, mezera po celým obvodu stejná. Nechápu... Zítra to znova rozeberu, snad něco najdu... Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: úte 12.11.2013 23:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Celeron píše: Samozřejmě to jde jen u dvouservovejch křidýlek a pákování musí mít naprosto totožnou geometrii. Mírně posouvej střed jen jednoho serva a za letu dolaď trimem rovnej let. Mě taky uhejbal doprava, spravilo to dát pravý křidýlko asi o 1 mm nahoru.
To snad ani není možný ne?
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 13.11.2013 17:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
No právě, taky se mě zdálo že by to mělo být spíš opačně ale fakt je, že Sbach přestal v půlce přemetu dělat půlvýkrut, teď dělá trojuhelník a neuhne. Původně jsem začal na druhou stranu a bylo to ještě horší. Jo jinak jsi měl pravdu. Bylo potřeba udělat novou hřídel. Stará nebyla ohnutá, ale měla na jedný straně vrtule 5mm-0,02 a vzadu u kříže dokonce 5mm-0,03 a ještě to vypadá, že do toho ovalitu 0,01 až 0,015mm. Kámoš Petr nástrojař (díky!!) mě nechal přesnou hřídelku 5 mm -0,01. Musel jsem ji Dremelovým diamantovým kotoučkem zkrátit, vidiákem odtočit osazení na 4 mm pro pojistný kroužek a vybrousit plošky pro červíky. Do ložisek jde hřídel ještě suvně, ale dost těžko. Venkovní povrch ložisek jsem zalepil do domků Loctitem 648, čínský kluci je měli dost volný, v podstatě z domků vypadávaly. Motor necvaká, vůle nezjistitelná a točí se zcela volně. Snad to nějakej čas vydrží. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
sidi
|
Napsal: úte 11.02.2014 10:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.1.2010 Příspěvky: 511
|
Tak jsem včera po zakoupení Sbacha 1300 FMS provedl zálet a celkem slušné poletání. Jen jsem dovažil na ocas olůvkem težiště. Motor je podle mě asi jiný než v letadle od Celerona. Sbach na trojlistou vrtulí má dostačený výkon. Kolem jedné hodiny byl na zálet dost silný vítr, ale Sbach to zvládl. Na baterky 2700 jsem lital kolem 6 minut. Letová hmotnost je 1950 g.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 24.02.2014 23:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak si tam dej na zkoušku 14/7 a uvidíš sám, co z toho uděláš. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
sidi
|
Napsal: pát 14.03.2014 6:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.1.2010 Příspěvky: 511
|
Po 15 letech se Sbachem je motor řehtačka. Hřídel se vikla - je to šmejd.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 14.03.2014 10:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Musíš ten motor vygenerálkovat jako já, viz pár příspěvků nahoře. Od tý doby podle čárek na baterkách cca 60 letů a motor v pohodě. Prostě čínský DODO. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|