jio
|
Napsal: čtv 15.09.2016 20:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Jak se vám MR chová bez motoru?
Mi jde poměrně strmě k zemi. Když ho seřídím při letu bez motoru, tak se s motorem neumím domluvit. Výsledkem je, že ho mám seřízeného na 1/2 až celý plyn, že letí rovně a holt při vypnutí motoru musím hodně tahat za výškovku a přistání je kategorie STOL.
Jinak dnes jsem opět vyzkoušel, jak se s tím létá při proměnlivém větru až kolem 5m/s. Jedním slovem Blbě. Je to modýlek do cca 2m/s.
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: pát 16.09.2016 8:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
jio píše: Jak se vám MR chová bez motoru?
Mi jde poměrně strmě k zemi. Když ho seřídím při letu bez motoru, tak se s motorem neumím domluvit. Výsledkem je, že ho mám seřízeného na 1/2 až celý plyn, že letí rovně a holt při vypnutí motoru musím hodně tahat za výškovku a přistání je kategorie STOL.
Jinak dnes jsem opět vyzkoušel, jak se s tím létá při proměnlivém větru až kolem 5m/s. Jedním slovem Blbě. Je to modýlek do cca 2m/s. Zkusil jsi vyosit motor? Asi potlačit, jak to tu popisuješ. To je jediné co mi vadí u tohoto modelu - citlivost na vítr. Chtěl jsem ho na cestování, ale asi nakonec zvolím Toro-900. I když už podražili ...
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 16.09.2016 8:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Další potlačení má jediný efekt. Na půl plynu to letí rovné a drží letovou hladinu, s přidáním otáček to klesá a musím to rovnat výškovkou. Na poli jsem to srovnal mixem a doma potlačení zmenšil a jak píšu výše od půl plynu do max se to chová způsobně. Takže s tím problém nemám. Není to model pro plachtění, mě spíše jen zajimalo, jestli to tak funfuje u všech.
|
|
Nahoru |
|
|
miho
|
Napsal: pát 16.09.2016 8:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.1.2008 Příspěvky: 321 Bydliště: Městec Králové Obrázky: 0
|
Ono s tím vyosením motoru to není jednoduché. Mě největší problém dělala větší vrtule ve vztahu ke směru letu. Nakonec jsem to vyřešil menší vrtulí, kde ten problém skoro není. Co se týká výškovky, tak model prakticky neplachtí. Já ho mám vytrimovaný na cca 1/3 plynu. Zajímavé je, že při plném plynu klesá, což jsem vyřešil namixováním potlačení výškovky. Jsem teprve po pár letech a citlivost na vítr je fakt největší problém. S tím jsem ale trochu počítal, holt to chce létat brzo ráno nebo navečer.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 16.09.2016 9:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Dík za odpověď. Takže stejný stav jako u mne. Vzhledem ke konstrukci modelu se asi nadalo čekat nic jiného. Teď alespoň vím, že dobrou volbou bude nechat to tak, jak to je a nesnažit se z toho dostat něco, co tam není.
|
|
Nahoru |
|
|
Snek
|
Napsal: pát 16.09.2016 18:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 22.5.2006 Příspěvky: 578 Obrázky: 18
|
jio píše: Dík za odpověď. Takže stejný stav jako u mne. Vzhledem ke konstrukci modelu se asi nadalo čekat nic jiného. Teď alespoň vím, že dobrou volbou bude nechat to tak, jak to je a nesnažit se z toho dostat něco, co tam není. Taky mi vadilo jak Magnum lítá natažené a jak reaguje na vyosení motoru. Na natažení mi bylo doporučeno změnit geometrii křídla prostým potlačením křidélek, vzhledem k tomu že je mám po celé délce křídla, tak jsem zakřivil profil .... a funguje to, prostě jsem subtrimy pohnul ve správném směru. S vyosením motoru jsem si hrál podkládáním podložek a furt to nebylo ono, no tak jsem nasadil mix s pětibodouvou křivkou a ejhle funkuje to výborně v celém rozsahu rychlostí, korigovat za letu již není skoro co Ještě uvažuji finální stav doladit křivkou plynu, bo moje dětská Futaba víc jak 5 pevných bodů na křivce neumí.
|
|
Nahoru |
|
|
miho
|
Napsal: pát 16.09.2016 18:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.1.2008 Příspěvky: 321 Bydliště: Městec Králové Obrázky: 0
|
Tak jsem využil ještě slušné počasí a stihl zálet na vodě http://mihomk.rajce.idnes.cz/Magnum_Rel ... 2210.1.jpgLet s plováky vyžaduje více plynu na pohodový let cca 2/3 a vzlet je potřeba trochu natrénovat (získat rychlost a s citem zvedat z vody, protože samotnému se nechce a potom se zase lehce utrhne), ale všechno v pohodě. Tak už jen počkat na sníh Jen bych ještě k plovákům dodal, že se mi nechtěly polepovat páskou a tak jsem je před barvením vytmelil šlehaným tmelem (ne do hladka, ale aby se zaplnily všechny póry a povrch přeci jen zarovnal) a potom přestříkal lihovkou Agama. Takhle je jejich hmotnost cca 40g a letová cca 250g. I tak s vrtulí GWS 7/3,5 let v pohodě na 2/3 plynu, přemet zalétne v pohodě a bez problémů vzlétne z ruky. Letový čas cca 10 min s rezervou 1/3 kapacity.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 16.09.2016 19:02 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Snek píše: S vyosením motoru jsem si hrál podkládáním podložek a furt to nebylo ono, no tak jsem nasadil mix s pětibodouvou křivkou Tohle funguje dobře, ale pozor na rychlé přidávání plynu. Výškovka zabere rychleji než se model zrychlí. Ideální je nastavit poněkud opoždění mixu. Dneska to umí lecjaké vysílačka.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 16.09.2016 20:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Snek píše: Na natažení mi bylo doporučeno změnit geometrii křídla prostým potlačením křidélek, vzhledem k tomu že je mám po celé délce křídla, tak jsem zakřivil profil .... a funguje to, prostě jsem subtrimy pohnul ve správném směru. Petře, ty máš ale ten akro, ne? Nebo jsi dával křidélka i na ten klasický? Jinak ten mix s potlačením začátku funguje i bez křivky. U mě to bylo -4% a posunutý začátek na 15%. Po podložení motoru už to není třeba. To bylo ale u MPX RoyalEvo, tam křivku na mixu udělat neumím. Asi to jde přes volný mix, ale kdo to má studovat, že.
|
|
Nahoru |
|
|
Snek
|
Napsal: pát 16.09.2016 20:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 22.5.2006 Příspěvky: 578 Obrázky: 18
|
jio píše: Petře, ty máš ale ten akro, ne? Nebo jsi dával křidélka i na ten klasický? Jinak ten mix s potlačením začátku funguje i bez křivky. U mě to bylo -4% a posunutý začátek na 15%. Po podložení motoru už to není třeba. To bylo ale u MPX RoyalEvo, tam křivku na mixu udělat neumím. Asi to jde přes volný mix, ale kdo to má studovat, že. Já mám china kopii Magnum z HobbyKing Fidget, je to magnum co má křidélka a křídlo s klenutým profilem. Chtěl jsem to nahradi za Magnum Acro, uši mi tam vadí, původní záměr byl pro syna jako pokračovací model .... Akorát jsem nesehnal/nenašel kdo by v CZ vyřízl Acro verzi, ale s pořádnými křidélky/směrovkou. Ty výřezy co jsem našel měly křidélka a směrovku stejně řízlou jako u klasického Magnum, a to je málo na blbnutí ve visu .... Zpoždění náběhu mixu myslím moje Futaba T10J neumí (J=junior=hódně očesaná verze)
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 16.09.2016 20:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Jo, tak o ano. Já vycházel z dostupných EPP výřezů made in czech. V každém případě se ukazuje, že MR je motorový model a není to kluzák. Když fouká tak do 2m/s, tak je s tím po seřízení opravdu na půl plynu příjemný relax. Jen tu půl hodinu, co tady byla zmíněna, bych asi nedal. Tak dlouho relaxovat nevydržím. Naštěstí tam mám dvoučlánky koupené 04/2009 a ty tu půl hodinu nedají a 10 minut stačí.
|
|
Nahoru |
|
|
Snek
|
Napsal: pát 16.09.2016 21:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 22.5.2006 Příspěvky: 578 Obrázky: 18
|
Fidget zvládá visení i větší vítr, ale ve větším větru je to pak o trénigu reakcí na páčkách a couvání Pohodové malé EPP éro do i většího větru jako doplněk k magnum je od LM Model FW-190A.
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: sob 17.09.2016 6:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Snek píše: Fidget zvládá visení i větší vítr, ale ve větším větru je to pak o trénigu reakcí na páčkách a couvání Pohodové malé EPP éro do i většího větru jako doplněk k magnum je od LM Model FW-190A. Zkoušel jsem 4 modely od LM, no a nejhodnější se jevil Corsair. Měl jsem ho na výlety a dovolené, třeba i do hor. Stačil malý plácek na přistání. Už jsem se tu ptal a zůstal jsem bez odpovědi - Je letově znát u MR když má křídlo prohnutou desku a nebo prohnutou desku s profilem?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|