Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 8:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2010
Příspěvky: 479
Bydliště: liberec
Obrázky: 0
konečně jsem se odhodlal na zalet era, ktere mam jiz 5 mesicu hotove.... muj prvni zhavik. ( trvalo to...jsem trochu posera :mrgreen: ) osazeny je 7,5 ASP a 30ml akro nadrzi. vse je nove zabehnute (asi 1,5l paliva 80/20%). motor lehce chyta (rukou), ma pravidelne prechody, volnobeh drzi, komprese dobra. ale po chvilce provozu v otackach zdechne, z nadrze jdou bubliny a nasledne palivo uplne spadne. toto se deje naprosto nepravidelne, casleji po nejakem premetu, ale i v primem klidnem letu na pul plynu. hadice jsou nove, spoje zapaskovane. vsimnul jsem si ze pri odstaveni motoru po zabehu se po case objevila kapka oleje u predniho loziska. muze mit toto za pricinu i netesne lozisko? byl i volnejsi tlumic vyfuku, ze by zde unikal tlak potrebny k tlakovani nadrze? dava mi to krapet zabrat tak hledam kde se da.. :D pred poslednim zdechnutim se zdalo ze je vse ok, (nove jsem prepaskoval a pokratil hadice) ale po 5 min letu to same. nevysel mi rozpocet zpet na louku a ero jsem sundaval hodinu ze stromu... :mrgreen: ale je az na par olucenin cele :!: poradite?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 8:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
Kapka oleje u předního ložiska je OK, to neřeš.

Výfuk musí být utažený, jinak ztrácíš tlak a směs se ochuzuje.

Pokud ti jdou bublinky jsou jen dvě možnosti:

1. Všechno ti vibruje (nevyvážená vrtule, neizolovaná nádrž...), palivo pění a pěna jde do motoru.

2. Máš nějak blbě bimbátko v nádrži. Netěsný spoj, naprasklá hadice, zamotané a uváznuté bimbátko, či něco podobného.

Jinak se tam ty bubliny dostat nemůžou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 8:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.8.2010
Příspěvky: 2777
Bydliště: Kladno ČR
Obrázky: 1
Ten výfuk by se hýbat neměl, je dobré ho mát stažený pojistnou maticí a přes těsnění k motoru. co se bublin týče, ty sou normální, důležité je mít nádrž ve správné rovině proti karbecu a co nejkratší hadičky. Také by bylo dobré překontrolovat jestli ti neteče nádrž. btw: máš 300ml ne? 30ml by bylo strašně malinko:-) Když chcípne jde do otáček nebo je tratí?

_________________
http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 9:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2010
Příspěvky: 479
Bydliště: liberec
Obrázky: 0
diky za rychlost! :wink: jo vcera vecer jsem to hodil na stul a cele rozdelal a postupne hledal pricinu. trubka v nadrzi s bimbatkem byla pravda tak dlouha ze se nekdy zarazila o zadni stenu nadrze, hadici jsem pokratil a bimbatko jde jiz volne. na povolenou prirubu vyfuku jsem prisel taktez az vcera pri rozborce. vibrace snad nejsou nijak velke?! vrtule je vyvazena APC 11x6, nadrz je v molitanovem lozi tak snad je to dobry. ani kdyz ero chnapnu do ruky se nijak netrese. ted si presne nevzpomenu zda pred chcipnutim motor jde do tocek, spis jen zdechne?! je to tak ze kdyz jsem to zkousel na zemi dlouho to bylo v pohode az najednou bublina a chcip. pak jsem pred dalsim natocenim musel ucpat prstem vyfuk abych dostal tlak do nadrze a palivo k motoru a kdyz nacucne cele se to opakuje. vyjezdil jsem celou nadrz po zahrade a nechcip, capnul jsem ho do pazoury cumakem k nebi pridal plyn a chcip. to sekle bimbatko mi prijde jako dost pravdepodobne... ach jooo snad to dam do kupy, ero lita jinak moc krasne, ale tohle me se... :D jo nadrz je zastavena v urovni karbce (jinak ani dat nejde je to akrobat rozsyp od Sigu) a ma 3 dcl jsem se krapet upsal. :mrgreen: kdyz ze nerozfouka pujde dnes znovu do nebe! snad to zas nevyjde nikam na strom :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 9:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2011
Příspěvky: 1453
To, že ti model chcípne při kolmém směru nahoru není nic neobvyklého.Musíš motor pořádně vyladit.Bimbátko bylo určitě problémem, ale ním to nemusí končit.Jestli je už vše ready, tak nastartuj model, seřiď ho, vem ho do pazour kolmo nahoru a zjisti, jak je motor stabilní, to samé i střemhlav dolů.Motor by měl ve všech směrech běhat jako hodinky.Nečekej, že motor jeden den seřídíš a druhý den to na letišti bude seřízené.Pokaždé to chce trochu poladit.
Letu zdar.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 12:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2011
Příspěvky: 120
Bydliště: Dobroměřice okr. Louny
Obrázky: 3
Když tí běží motor tak kolmo nahoru a pokud začnou vadnout otáčky tak chce obohatit až se srovná může to bejt jenom o zoubek nebo dva a je to znát jak tu píše Zba ale fakt to chce dát plnej plyn a ladit to za běhu čumákem nahoru.To že se dá čumcem dolů už je jedno a muže to i vzdechnout pokud už je míň paliva v nádrži.

_________________
Katana50 rozpětí1350mm délka1270mm váha3.0kg motor PH 8.5ccm,Swallow-90 rozpětí1680mm


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 15:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.4.2011
Příspěvky: 2574
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Obrázky: 6
Přidám také malé info.

Malé Bublinky neřeš pokud to není pěna. Chce to seřídit a každý den a podle počasí to chce jinak, hold ladit.
Dostal sem radu že pokud doladuji motor tak když posunu o 2 zoubky a jeden pak vrátit a zatím žádný problém ale problem sem měl totožný a to jen kvuli svíčce (žhavící) také mi to chcípalo i na plný plyn po cca 3-5 min. letu. Dal sem teď svíčku OS 5A (6,5ccm) a motor jde daleko líp ovšem já mám taky akrobata ale Travel air (vše na jedno brdo)

Takže i tady může být chyba

_________________
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 16:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2010
Příspěvky: 479
Bydliště: liberec
Obrázky: 0
na tu svicku jsem take myslel. mam taktez osmax a novou snad ji nic nejni!!! nefouka tak jdu ven zkouset, podam referat jak vse dopadlo. za tipy a rady diky!!!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 17:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6869
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Mně připadá jako nejpravděpodobnější příčina ta příliš dlouhá hadička na bimbátku.
Totiž to bimbátko v žádnem případě nesmí dojít ke kontaktu se zadní stěnou (u lahviček defacto dnem) nádrže! Naopak se to dělá tak, aby tam zbyla alespoň 10mm mezera.

Dalším důvodem pěnění může být zavedení tlaku z výfuku do nesprávné trubičky, které konec by neměl být ponořen do paliva.

A samozřejmě důvodem je i možná netěsnost v palivové soustavě - to se dá nejlépe ověřit přetlakem. Zavřeme jehlu bohatosti na karburátoru nadoraz, zaslepíme plnící trubku zátkou a do trubky přetlaku a výfuku tlačíme stříkačkou palivo. Pokud je někde netěsnost, palivo tam začne mokvat, nebo střikat.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 21:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.10.2009
Příspěvky: 993
VTjr píše:
Mně připadá jako nejpravděpodobnější příčina ta příliš dlouhá hadička na bimbátku.
Totiž to bimbátko v žádnem případě nesmí dojít ke kontaktu se zadní stěnou (u lahviček defacto dnem) nádrže! Naopak se to dělá tak, aby tam zbyla alespoň 10mm mezera.

Dalším důvodem pěnění může být zavedení tlaku z výfuku do nesprávné trubičky, které konec by neměl být ponořen do paliva.

A samozřejmě důvodem je i možná netěsnost v palivové soustavě - to se dá nejlépe ověřit přetlakem. Zavřeme jehlu bohatosti na karburátoru nadoraz, zaslepíme plnící trubku zátkou a do trubky přetlaku a výfuku tlačíme stříkačkou palivo. Pokud je někde netěsnost, palivo tam začne mokvat, nebo střikat.


Tohle kontroluji ještě před umístěním nádrže do letadla. Nádrž ponořím do umyvadla s vodou a volnou hadičkou do ní tlačím vzduch tou stříkačkou. Dokud jdou někde bubliny, je to špatně.Dělám to tak od doby, co jsem si znehodnotil vlastnoručně postavené letadlo tím, že mi do něj nateklo palivo z nádrže, která netěsnila kolem uzávěru. Rozleptalo to lak a barvy stříkané na Vlies zevnitř. To jen pro úplnost, příp. inspiraci.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2012 23:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2010
Příspěvky: 479
Bydliště: liberec
Obrázky: 0
tak jsem byl testovat. zda se ze uprava uvnitr nadrze byla zrejme krokem spravnym smerem. letovy cas 8 min bez problemu, po te se po jednom premetu motor "zakuckal" ale ihned jsem stahnul plyn a dal bezel v pohode. nemam zatim zmereny cas s ohledem na spotrebu. po pristani POPRVE S BEZICIM MOTOREM bylo v nadrzi neco pres 1/4 paliva, skytnuti motoru uz mohlo byt nedostatkem paliva v nadrzi. diky tomu ze louka na ktere letam je neposecena bylo pristani ala kotrmelec a vrtule vzala za sve, dal zkouset jsem tedy jiz nemel sanci. v kufru mam jen nekolik nahradnich vrtuli pouze na elektry.. :evil: uvidime jak se bude situace vyvijet dal... kazdopadne moc diky za rady! fourstar leta opravdu moc krasne!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: úte 03.07.2012 9:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2011
Příspěvky: 1453
davelbc píše:
tak jsem byl testovat. zda se ze uprava uvnitr nadrze byla zrejme krokem spravnym smerem. letovy cas 8 min bez problemu, po te se po jednom premetu motor "zakuckal" ale ihned jsem stahnul plyn a dal bezel v pohode. nemam zatim zmereny cas s ohledem na spotrebu. po pristani POPRVE S BEZICIM MOTOREM bylo v nadrzi neco pres 1/4 paliva, skytnuti motoru uz mohlo byt nedostatkem paliva v nadrzi. diky tomu ze louka na ktere letam je neposecena bylo pristani ala kotrmelec a vrtule vzala za sve, dal zkouset jsem tedy jiz nemel sanci. v kufru mam jen nekolik nahradnich vrtuli pouze na elektry.. :evil: uvidime jak se bude situace vyvijet dal... kazdopadne moc diky za rady! fourstar leta opravdu moc krasne!

Úplně to sem nepatří, ale zeptám se.Minulý rok mi u spalováka při startování 2x vyletělaa vrtule. Tak mi to kolega zakápl modrým lepidlem na šrouby.Od té doby nemůžu matici na hřídeli povolit a potřeboval bych vyměnit vrtuli, protože ta, co tam mám, má na sobě takové mikroprasklinky a bojím se, aby se za letu neutrhla.Jak to rozdělat, abych nepoškodil trup a nezkřivil hřídel?Díky


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: úte 03.07.2012 10:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6869
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Zba píše:
Úplně to sem nepatří, ale zeptám se.Minulý rok mi u spalováka při startování 2x vyletělaa vrtule. Tak mi to kolega zakápl modrým lepidlem na šrouby.Od té doby nemůžu matici na hřídeli povolit a potřeboval bych vyměnit vrtuli, protože ta, co tam mám, má na sobě takové mikroprasklinky a bojím se, aby se za letu neutrhla.Jak to rozdělat, abych nepoškodil trup a nezkřivil hřídel?Díky


Ja bych zkusil nahřát tu matici hrotem trafopájky a pak to povolovat ještě za tepla. Ta teplota by neměla motoru uškodit, riziko je pouze v poškození prachové manžety předního ložiska klikové hřídele. Ale vcelku minimální, protože od té matky k ložisku je to dost daleko. Jen bych opravdu použil tu trafopájku (nebo i hrotovou pájku) - určitě však ne teplovzdušnou pistoli. Tou by to sice zřejmě taky šlo, jenže s ní se nedá proud horkého vzduchu soustředit dostatečně cíleně jen na ten spoj a je tak značné riziko poškození jak trupu, tak i motoru.

Jen nechápu proč se Vám vlastně ta vrtule povolovala. To se běžně stává u čtyřtaktů, ale ty mají proto taky většinou matku s kontramatkou. Pokud se to dělo na dvoutaktu, tak asi při startování něco nebylo v pořádku (snad přechlastaný motor by mohl hodit takovou silnou detonaci). Ale i tam by radši volil kontramatku před nejakým tmelem.
Jinak ty jistíci tmely (Locktite a pod) jsou různé pevnosti. Ty nejsilnější jsou takové, že se ani nepočítá s tím, že by se daný spoj měl někdy rozebírat. To je pak ale velký průser. Já bych pohledal v Googlu nejaké návody, nebo i z jejich stránek, jak se to má správně rozebírat. Asi neznáte přesný typ tmelu, ale určitě tím, že něco z toho vyzkoušíte nic nepokazíte. Podle mých zkušeností ale většinou vždy pomůže nahřátí toho spoje.


Naposledy upravil VTjr dne úte 03.07.2012 11:12, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: úte 03.07.2012 10:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.8.2010
Příspěvky: 2777
Bydliště: Kladno ČR
Obrázky: 1
Nahrati obcas pomuze, ale ja mam treba od loctite lepidlo na hridele atd a to odolavalo i svarecce.

_________________
http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: žhavík-co dělám špatně?
PříspěvekNapsal: úte 03.07.2012 11:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6869
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
H1N1 píše:
Nahrati obcas pomuze, ale ja mam treba od loctite lepidlo na hridele atd a to odolavalo i svarecce.


Vždyť říkam, že jsou i takové typy, kde se s rozebíráním spoje už nepočítá.
Ale pochybuji, že by si tohle nejaký modelář vědomě koupil. Kdo létá vrtulníky, ten se bez toho tmelu neobejde, ale vždy je to ten rozebíratelný druh. Ja vrtulníky nelétám, ale používam něco podobného na zajištění šroubku listů sklopné vrtule v trámci. Vždycky to v pohodě povolilo tou trafopájkou.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz