Autor |
Zpráva |
juraj.jurej
|
Napsal: pon 16.04.2012 20:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Ani mňa, ale na údržbu je to super a aj pevnosť je niekde inde. Mám ho na hrubšie zaobchádzanie. Ak si polietaš s balzovým potom uvidíš o čom som hovoril. Mal som aj klasického trénera zato sú tak lacné, lebo sú na jedno horšie pristátie minimálne vytrhnutý podvozok. Hovorím zo svojích skúsenosťí. Už keď tak by som uvažoval nad Tiger trainer, ale aj ten má krídlo s rovnou plochou a to mňa už nelákalo k modelárstvu som sa vrátil po 20 rokoch a začínal som dá sa povedať od začiatku teraz sú úplne iné technologie tak som to vyskúšal zatiaľ nebanujem. Tá pevnosť je neuveriteľná, zalepil som omylom naopak prepážku a nepomohol ani rozlepovač ani hasák musel som ju tam nechať a trocha to upraviť. Je to však na každom.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Vita_1
|
Napsal: pát 20.04.2012 13:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.2.2007 Příspěvky: 328 Bydliště: Velké Opatovice
|
Já Belancu od Phoenixu s ASP 8,5cm mám. Je to hodný éro a používám ho po zimě na první lítání než vytáhnu benzíňáky. To, jestli se dá použít jako první éro se spalovákem je trochu problematická otázka. Pokud už zvládáš starty a přistání na podvozek s modelem, který něco váží vůbec bych se nebál si ji pořídit. Pokud ale tohle ještě v rukách nemáš asi bych uvažoval o nějakém trenerovi (Canary apod), který opravdu víc vydrží. Ve vzduchu lítá jak po kolejích a zvládá i základní akrobacii a navíc vypadá opravdu perfektně. Tak držím palce jak při výběru, tak hlavně při lítání.
|
|
Nahoru |
|
|
paegas123
|
Napsal: pát 20.04.2012 15:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.9.2010 Příspěvky: 415 Bydliště: Žďár nad Sázavou
|
Ahoj Tak už mám koupenýho Canaryho a je to docela dobrý.Uďelaný to maj Pingpongové docela pěkně nenašel jsem žádnou závadu spoje jsou lepený důkladně a myslím si dostatečně.Potah super jen na jednom místě na výškovce trošku zkrabacenej ale vzal jsem horkovzdušku a krásně se to narovnalo.Docela by mě zajímalo co je to za folii.Já jsem dříve potahoval papírem a napínacím lakem celkem voprus ale todle jestli je samolepící folie která se horkovzduškou napne tak to musí bejt dobrá práce.Jen bych měl dotaz na majitele canaryho nebo jiných letadel od phoenixe.Ve stavebnici je nádrž ale má jen dva vývody.Měl jsem pocit že nádrž má mít tři vývody.Přece jedna je tlakovací druhá sací a třetí tankovací.Tlakovací a sací musí být každopádně takže to znamená že tankuju jednou z nich? Jinak jsem ještě nafotil nějaký fotky stavebnice takže je sem pak hodím.
|
|
Nahoru |
|
|
AR1
|
Napsal: pát 20.04.2012 17:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
Dva vývody jsou správně. Pokud chceš použít tankovací ventil, tak by ti ten třetí vývod překážel. Tankovací ventil je na hadičce mezi karbecem a nádrží. Pokud ho použít nechceš a cheš mít samostatnou tankovací hadičku , uděláš třetí dírku, obvykle jde udělat do středu k těm dvěma, nebo některé nádrže mají takové nálitky jakoby hroty, které se provrtají..
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
paegas123
|
Napsal: pát 20.04.2012 17:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.9.2010 Příspěvky: 415 Bydliště: Žďár nad Sázavou
|
Aha tak to ani nevým že nějakej tankovací ventil existuje.To je třeba toto?Jak to funguje to musím mít asi uzavřenej karvec když to tankuju né kdybych neměl tak to jde do nádrže i do karbecu nebo jak?Tady v tom jsem skutečně začátečník a nechtěl bych něco pokazit:-)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 20.04.2012 22:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Na excelu jsem to měl taky tak (dva vývody) protože motor je odkrytý a dobře přístupný, měl jsem mezi nádrží a karburátorem filtr a na něm jsem to při tankování rozpojil, natankoval a zase připojil. nikdy s tím problém nebyl. Dávat na to tankovací ventil mi přijde zbytečný luxus. Ještě k té fólii. Moc bych nejásal. Co je to za fólii sice nevím a jak píšeš jde to horkovzduškou lehce vyšponovat. Moje zkušenost s těma číňanama je ale ta, že každý rok před zahájením sezóny jsem šponoval pokaždé znova, protože to bylo jako harmonika. Třeba u Lasera 200 (nevím čím to Kostka potahuje) to neznám, protože i při stejném skladování jsou křídla pořád jako buben.
|
|
Nahoru |
|
|
AR1
|
Napsal: pát 20.04.2012 22:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
paegas123 píše: Aha tak to ani nevým že nějakej tankovací ventil existuje.To je třeba toto?Jak to funguje to musím mít asi uzavřenej karvec když to tankuju né kdybych neměl tak to jde do nádrže i do karbecu nebo jak?Tady v tom jsem skutečně začátečník a nechtěl bych něco pokazit:-) Ne, on ten ventil právě uzavře tu větev směrem ke karburátoru, takže až ti vlítne palivo do tlakovací hadičky k vejfuku, víš, že máš plnou. Ale zase, může to potom zlobit v dodávce paliva, třeba by to mohlo dělat bublinky....zde: http://www.mpjet.com/market/index.php?m ... cts_id=576Lark - co je to za pitomost, že je to luxus? Každej holt nechce mít poblitý prsty palivem.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Vita_1
|
Napsal: sob 21.04.2012 9:26 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.2.2007 Příspěvky: 328 Bydliště: Velké Opatovice
|
Tankovací ventily jsou dva typy. Jednocestné, nebo třícestné. Jednocestný ventil se dává na samostatnou hadičku a funguje jako "automatická zátka". Zasuneš plnící koncovku, ventil se otevře a tankuješ palivo. Po vytažení koncovky se uzavře, aby palivo nemohlo vytékat plnicí hadičkou ven. Trojcestný ventil se dává na hadičku mezi nádrž a karburátor. Při plnění se hadička směrem ke karburátoru uzavřa a palivo teče jen do nádrže. Ventily se vyrábí v provedení pro metyl, nebo benzín. Já už je používám strašně dlouho a nemám s nimi problémy. Je potřeba se o ně trošku starat a udržovat je v čistotě. Pak problémy s bublinkami nehrozí.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 21.04.2012 13:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
AR1 píše: Lark - co je to za pitomost, že je to luxus? Každej holt nechce mít poblitý prsty palivem.
Myslím, že je to spíš věc názoru. Na kapotovaném motoru je to většinou nezbytnost a sám ho samozřejmě taky používám. Ale na trenéru A to "poblití prstů palivem" není o moc větší. U toho trenéra se podstatně víc upatláš od modelu poblitého z výfuku a oprskání z karburátoru, takže požívání hadru se nikdy nevyhneš. Vyvracet ti to ale nehodlám, jen mi to na trenéru připadá zbytečné a jako přidaný další článek možné poruchy.
|
|
Nahoru |
|
|
Vita_1
|
Napsal: stř 25.04.2012 12:11 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.2.2007 Příspěvky: 328 Bydliště: Velké Opatovice
|
Je to asi tak. Pokud je k motoru bezproblémový přístup je ventil asi zbytečný. Pokud je motor pod haubnou je ventil perfektní a rychlý řešení.
|
|
Nahoru |
|
|
AR1
|
Napsal: stř 25.04.2012 13:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
To jsou takový diskuze o prdu. Když máš ventil, tak máš jen dva vývody z nádrže, při plnění je vždy uzavřena hadička do karburátoru takže se do ní netlačí palivo, netáháš zátku nebo šroubek ze třetí hadičky kvůli plnění a když je vyvedena spodem, neteče ti palivo po prstech, když to odpojuješ. Odpojování hadičky od karbecu je poněkud masochismus.
Ale jinak - je mi úplně jedno, čím kdo tankuje palivo. Jen nevidím důvod těhle debat. To bysme se mohli bavit, že je k ničemu folie, proč to nepotahovat papírem - trenéra. Prostě si to každej osadí jak chce. Světu mír.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
paegas123
|
Napsal: stř 25.04.2012 17:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.9.2010 Příspěvky: 415 Bydliště: Žďár nad Sázavou
|
Ahoj tak jsem dneska byl zkusit respektive nahodit a naladit motor.Jak jsem psal již výše mám motor ASP 52 tj.8,5ccm.Motor šel naštelovat nádherně a jednoduše a šlape jak víno.Na to jak jsem se toho lazení bál tak je to brnkačka snad bude chodit i ve vzduchu.Jen byl problém a to když jsem skoušel naklonit letadlo čumákem nahoru při plném plynu tak motor šel jak brus bez kolísání ale když jsem dal čumák dolu tak 30-40 stupňu tak asi po 3 vteřinách chcip tak jsem ladil jak kokot s hlavní jehlou(utahoval jehlu) a furt to dělalo to samí.Pak jsem zjistil že motorem to neni že totiž když dám model do tedle pozice tak do motoru po chvilce neje palivo což je logický ale neni mi to jasný když to maj učený jako akrobatická nádrž.Přece by museli bejt v nádrži dvě bimbátka a bejt spojený nějakou vydličkou do jedný.Jak se tadle situace dá elegantně řešit?
|
|
Nahoru |
|
|
Dulen
|
Napsal: stř 25.04.2012 20:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 1.9.2011 Příspěvky: 120 Bydliště: Dobroměřice okr. Louny Obrázky: 3
|
A co Ti říkaj fyzický zákony a odstředivá síla?
_________________ Katana50 rozpětí1350mm délka1270mm váha3.0kg motor PH 8.5ccm,Swallow-90 rozpětí1680mm
|
|
Nahoru |
|
|
paegas123
|
Napsal: čtv 26.04.2012 6:11 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.9.2010 Příspěvky: 415 Bydliště: Žďár nad Sázavou
|
Aha to mě nenapadlo. Takže teda mužu být v pohodě jo?Nemusím mít strach že mi to při střemhlavým letu na plněj plyn chcípne teď třeba nemyslím zrovna s kanárem.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|