coro
|
Napsal: sob 21.04.2012 12:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
MarthiR píše: [ http://www.jino.cz/ni-cd-4-8-1100-aau-sanyo-jr-konektor-378.html... Pack měl 3,65V = 0,9 na článek což je v pořádku, dal sem do nich za 7 hodin 656 a celkově 5,68V a nabíjel sem 0,1V Teď běží cyklus vybíjení tak sem zvědav Keď mal 4,8V aku z LOW SELFDISCHARGE nimh čiže Sanyo Eneloop (aj keď Lite) bateriek čo sa predávajú nabité, 3,65V, tak to bola jedna na nule a ostatné mali normálne 1,2V. Bez váhania by som ho predajcovi vrátil ako vadný!Riskuješ rozbitý model ak ho použiješ.
|
|
Nahoru |
|
|
MarthiR
|
Napsal: sob 21.04.2012 12:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
Měl 4,8V když došel, já ho dal vybít ale budu to pozorovat Coro 0,9V * 4 = 3,6V takže by mělo být vše OK ale děkuji třeba máš pravdu a jeden článek je opravdu vadný, Není problém vratít
Vita_1 Děkuji
EDIT: Tak sem nad tím přemýšlel a vše je v pořádku jeden článek se nabil na 1,42V, kdyby byl jeden vadný nedosáhl bych napětí 5,68V
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: sob 21.04.2012 13:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
EDIT: Pozerám že to nemá s NiMH Eneloop baterkami nič spoločné a máš normálne NiCd baterky. Pomýlil ma text čo si napísal Ty asi omylom a ďalej všetko súviselo s tým!!! MarthiR píše: Děkuji, Nakonec sem koupil ENELOP AUU 4,8V 1100mAh a teď se zrovna nabíjejí, pak je konečně budu testovat co to vezme zhruba po provozu 50 minut na zemi (mělo by se jednat o 4 lety ) Vím že tam nebude odpor který za letu je a že to veme mín ale jen tak pro mou představu, jinak jasně , měnit pack po 2 startech je rozumné a děkuji i tak za další informace Nebudem to mazať keď už som to napísal.. ale Teba a tej sady sa to vôbec netýka, NiCd sa predávajú vybité a to napätie aj keď je trošku nízke, je asi v pohode. Ak tam pri letovaní niečo poškodili alebo tam je zvod možno z tavidla a po pár mesiacoch na sklade to cez ten odpor postupne baterku vybilo na nulu, neznamená to že sa nedá nabiť. V prvom rade treba zistiť či držia rozumné napätie aj zaťažené počas vybíjania. Za druhé je to kapacita, či pri vybíjaní neskočí napätie príliš skoro (po menej než požadovanej kapacite, napr po 600 či 800mAh) dolu o jeden článok, t.j. napríklad z nejakých 4,5 na 3,4V. Za tretie, ide aj o samovybíjanie, t.j. či po pár dňoch alebo týždňoch nebude ten jeden článok vybitý a ostatné plné.Keby to boli ENELOP tak by nízke napätie znamenalo problém. U NiCd ale byť normálne - ale treba poznamenať aj to že NiCd sa môžu po čase skratovať kryštálmi kadmia a vytvorený zvod ich vybije na nulu - tým ich životnosť oficiálne končí. Nabiť sa ale aj napriek tomu dajú.. Normálne napätie zdravého článku je stále nad 1V.
|
|
Nahoru |
|
|
MarthiR
|
Napsal: sob 21.04.2012 17:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
jééé omlouvám se já za hrubý překlep Jedna se o SANYO a to mě zmátlo. Díky hned si mě uklidnil už sem věřil tomu že opravdu je něco špatně Jinak sem je vybíjel 4,5 hodiny ale stejně mě to vyplo při 3,45V a když sem je nechal asi 20 minut odpočinout zvedlo se to na 4,20V čili cca 1,05V na č. Jinak stabilní proud to drželo 2 hodiny do těch cca 4,6V pak už to šlo celkem rychle dolu. Teď se nabíjejí po druhé a pak ještě jednou a uvidíme co to bude dělat Ale když sem to počítal cca odhadem ty 4 lety by to mělo vydržet.
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
|
Vita_1
|
Napsal: stř 25.04.2012 12:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.2.2007 Příspěvky: 328 Bydliště: Velké Opatovice
|
Obecně se NiCd i NiMh vybíjejí na hodnotu 0,9V/článek. To je ale hodnota při zatížení vybíjecím proudem (jakým to by měl uvádět výrobce) To že po odlehčení napětí stoupne je naprosto normální. Akumulátor je vybitý v okamžiku, kdy napětí začne strměji klesat. Do tohoto stravu by se ale v normálním provozu neměl dostat, protože to už je pro model většinou smrtelný okamžik. Měření napětí toho taky moc neřekne, protože dokud je v článku energie napětí je celkem stabilní, jakmile začne ostřeji klesat doba do úplného vybití už je velice krátká. NiCd akumulátory mají tento zlom většinou ostřejší než NimH. Asi nejspolehlivější metoda je změření náboje, který v akumulátorech zůstal jejich vybitím (nabíječe na to mají program) Já takhle občas měřím svoje packy a už se mi podařilo odhalit vadné.
|
|
Nahoru |
|
|
MarthiR
|
Napsal: stř 25.04.2012 12:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
Já tak dobrou nabíječku nemám Musím si něco lepšího pořídit do budoucna Jinak sem provedl 4 cykly a už 4 dny sou v nabitém stavu a kleslo to na 5,54V (z 5,74V) a drží , měřím každý den pro jistotu, přeci jen je to nový pack
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: stř 25.04.2012 17:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
NiCd majú ešte jednu výhodu oproti NiMh. A to kéď odíde v akupaku (5čl. 6V) jeden článok tak lietadlo nespadne, lebo sa zoskratuje a ostane bežných 4,8V. Pri NiMh sa preruší a zostane 0V a lietadlo spadne !!! Pre väčšie modely s digi servamy sú preto podla mňa asi najlepšie príjmačovky tieto:http://www.iminitra.sk/index.php?action=detail&idecko=7280&obchod=5&id_kateg=167&podkat=&vyr_naz=SANYO&dostup_naz=*%20SKLADOM%20*
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|