Autor |
Zpráva |
mirdab
|
Napsal: úte 20.12.2011 9:56 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.3.2011 Příspěvky: 148 Bydliště: Plzeň-sever
|
Zdravím, rád bych se dal do stavby nějakého dvoumotoráku (polomakety).. uvítal bych informace zkušených, jak je přesnost nastavení (vyosení,sklon) a sladění motorů (otáček) důležitá, nebo zda nemusím mít strach, že drobné rozdíly v montáži motorů zásadně ovlivní letové vlastnosti? Pokud máte někdo v rukávu zkušenosti, či trochu teorie - hlavní zásady, čeho se vyvarovat.. uvítám je.
_________________ Některé věci na světě fungují jen proto, že mají svá tajemství
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kure87
|
Napsal: úte 20.12.2011 13:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.10.2010 Příspěvky: 572 Bydliště: Třinec/Brno
|
hlavně to chce ovládanou směrovku jinak pořádně nezatočíš.
|
|
Nahoru |
|
|
k380
|
Napsal: úte 20.12.2011 15:41 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.9.2011 Příspěvky: 84
|
Stavím vicemotorové modely i 4-motorové (C130, C160), motory v podélné ose dávám do 0 stupňů, vrtule dávám tak aby se točily k trupu, pužívám třílisté GWS levé a pravé, vyosení dolů podle náběhu křídla 3-5 stupňů, ale montuju je tak aby v případě potřeby šlo vyosení upravit. Kontroluji aby všechny motory měly stejný úhel nastavení, lépe se model ovládá a chová se poslušně. Ovládám křidélka i směrovku pokud je potřeba. Modely mají rozpětí 1800-2000 mm a jsou to hornoplošníky. S dolnoplošníky nemám zkušenosti ale asi to bude podobné. může se měnit jen vyosení dolů.
|
|
Nahoru |
|
|
k380
|
Napsal: úte 20.12.2011 15:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.9.2011 Příspěvky: 84
|
Ještě k motorům, použít stejný typ a stejný typ reglu u stříďáků. U stejnosměrných stejné motory a jeden regl patřičně dimenzovaný na odebíraný proud. Potom jsou otáčky motorů v takové toleranci že nemají na letové vlastnosti vliv.
Naposledy upravil k380 dne úte 20.12.2011 18:17, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
corsair
|
Napsal: úte 20.12.2011 17:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4172 Bydliště: KLADNO Obrázky: 1
|
k380 píše: Ještě k motorům, použít stejný typ a stejný typ reglu u stříďáků. U stejnosměrných stejné motory a jeden regl patřičně dimenzovaný na odebýraný proud. Potom jsou otáčky motorů v takové toleranci že nemají na letové vlastnosti vliv. Když to je v té rubrice, řekl bych,že jde o spalováky
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
|
k380
|
Napsal: úte 20.12.2011 18:18 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.9.2011 Příspěvky: 84
|
corsair píše: k380 píše: Ještě k motorům, použít stejný typ a stejný typ reglu u stříďáků. U stejnosměrných stejné motory a jeden regl patřičně dimenzovaný na odebíraný proud. Potom jsou otáčky motorů v takové toleranci že nemají na letové vlastnosti vliv. Když to je v té rubrice, řekl bych,že jde o spalováky
|
|
Nahoru |
|
|
k380
|
Napsal: úte 20.12.2011 18:19 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.9.2011 Příspěvky: 84
|
Tato rubrika je pro spalováky i elektro
|
|
Nahoru |
|
|
Bomber
|
Napsal: úte 20.12.2011 18:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2008 Příspěvky: 1032 Bydliště: Vysoké Mýto
|
V případě B-25 jsem nechal motory v nule.Dnes bych možná pravý motor vyosil o 2stupně doprava,ale není to nutný.Potlačeny nejsou. Nedělám si iluze,že motory točí pořád stejně,hlavně v oblasti středních otáček.Ale na let to nemá vůbec vliv.
Přílohy: |
image506.jpg [ 89.28 KiB | Zobrazeno 1490 krát ]
|
|
_________________ https://www.rcalbum.cz/hledat?q=martin+hynek https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
hoblik
|
Napsal: úte 20.12.2011 19:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 779 Bydliště: nerad
|
kure87 píše: hlavně to chce ovládanou směrovku jinak pořádně nezatočíš. Proč by nezatočil??? pokud myslíš na zemi, tak to je asi jasný, ale ve vzduchu točím zatáčky i bez směrovky. Jinak vyosení jak píše Bomber, ten to má zmáknutý!!
_________________ http://jakovlev.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: úte 20.12.2011 20:19 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
hoblik píše: kure87 píše: hlavně to chce ovládanou směrovku jinak pořádně nezatočíš. Proč by nezatočil??? pokud myslíš na zemi, tak to je asi jasný, ale ve vzduchu točím zatáčky i bez směrovky. Jinak vyosení jak píše Bomber, ten to má zmáknutý!! .. bych řekl ,že původní myšlenka v kuře87 hlavě byla, že v případě výpadku jednoho motoru , poletuchu bez řízené směrovky lze jen těžce uřídit. Když nezastavíš i ten druhý motor , bez směrovky prakticky nemáš čím kompenzovat asymetrický tah funkční pohonné jednotky. V případě potřeby se to někdy řeší odkloněním osy tahu vrtulí od trupu a umístěním pohonných jednotek co nejblíže k ose trupu. Možná se jenom trochu upsal. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
mirdab
|
Napsal: úte 20.12.2011 20:53 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.3.2011 Příspěvky: 148 Bydliště: Plzeň-sever
|
bezva, ...díky za příspěvky, ....případ s výpadkem jednoho motoru je něco, co jsem dosud nedomýšlel. Zatím uvažuji o stavbě spíš 2x elektromotor, než spalovák, přesto že spalováky mám raději než elektry.
_________________ Některé věci na světě fungují jen proto, že mají svá tajemství
|
|
Nahoru |
|
|
cassiopeus
|
Napsal: stř 21.12.2011 17:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.3.2009 Příspěvky: 865
|
k380 píše: Stavím vicemotorové modely i 4-motorové (C130, C160), motory v podélné ose dávám do 0 stupňů, vrtule dávám tak aby se točily k trupu, pužívám třílisté GWS levé a pravé, vyosení dolů podle náběhu křídla 3-5 stupňů, ale montuju je tak aby v případě potřeby šlo vyosení upravit. Kontroluji aby všechny motory měly stejný úhel nastavení, lépe se model ovládá a chová se poslušně. Ovládám křidélka i směrovku pokud je potřeba. Modely mají rozpětí 1800-2000 mm a jsou to hornoplošníky. S dolnoplošníky nemám zkušenosti ale asi to bude podobné. může se měnit jen vyosení dolů. Zdravím. Mohu se zeptat, proč potlačení dolů?
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: stř 21.12.2011 19:14 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
cassiopeus píše: k380 píše: Stavím vicemotorové modely i 4-motorové (C130, C160), motory v podélné ose dávám do 0 stupňů, vrtule dávám tak aby se točily k trupu, pužívám třílisté GWS levé a pravé, vyosení dolů podle náběhu křídla 3-5 stupňů, ale montuju je tak aby v případě potřeby šlo vyosení upravit. Kontroluji aby všechny motory měly stejný úhel nastavení, lépe se model ovládá a chová se poslušně. Ovládám křidélka i směrovku pokud je potřeba. Modely mají rozpětí 1800-2000 mm a jsou to hornoplošníky. S dolnoplošníky nemám zkušenosti ale asi to bude podobné. může se měnit jen vyosení dolů. Zdravím. Mohu se zeptat, proč potlačení dolů? ...jakékoli vyosování a sklápění osy tahu pohonné jednotky se provádí z důvodu zabezpečení rovnováhy všech sil a momentů působících na letoun. Důležité je též usměrnění zkrouceného proudu vzduchu za vrtulí tak, aby nebylo nuto měnit geometrii (aerodynamickou koncepci) letadla, např z důvodu příliš velkých sil v řízení ... U každého typu je nastavení osy tahu pohonné jednotky individuální a musí se přizůsobit požadovanému letovému projevu . Pozn. nelze paušálně říct ,že se motory sklápí dolů a vyosují doprava .Závisí to na množství proměných .To znamená ,že musíš specifikovat o jakou koncepci letadla jde .Z toho vyleze jak pořešit směr, hodnotu vychýlení a výškové umístění osy pohonu . veka1
|
|
Nahoru |
|
|
cassiopeus
|
Napsal: stř 21.12.2011 23:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.3.2009 Příspěvky: 865
|
veka1 píše: k380 píše: Stavím vicemotorové modely i 4-motorové (C130, C160), motory v podélné ose dávám do 0 stupňů, vrtule dávám tak aby se točily k trupu, pužívám třílisté GWS levé a pravé, vyosení dolů podle náběhu křídla 3-5 stupňů, ale montuju je tak aby v případě potřeby šlo vyosení upravit. Kontroluji aby všechny motory měly stejný úhel nastavení, lépe se model ovládá a chová se poslušně. Ovládám křidélka i směrovku pokud je potřeba. Modely mají rozpětí 1800-2000 mm a jsou to hornoplošníky. S dolnoplošníky nemám zkušenosti ale asi to bude podobné. může se měnit jen vyosení dolů. ...jakékoli vyosování a sklápění osy tahu pohonné jednotky se provádí z důvodu zabezpečení rovnováhy všech sil a momentů působících na letoun. Důležité je též usměrnění zkrouceného proudu vzduchu za vrtulí tak, aby nebylo nuto měnit geometrii (aerodynamickou koncepci) letadla, např z důvodu příliš velkých sil v řízení ... U každého typu je nastavení osy tahu pohonné jednotky individuální a musí se přizůsobit požadovanému letovému projevu . Pozn. nelze paušálně říct ,že se motory sklápí dolů a vyosují doprava .Závisí to na množství proměných .To znamená ,že musíš specifikovat o jakou koncepci letadla jde .Z toho vyleze jak pořešit směr, hodnotu vychýlení a výškové umístění osy pohonu . veka1 Tomu rozumím, jen mě zajímalo, proč k380 vždy potláčí dolů. U hornoplochu bych čekal, vzhledem k těžišti, vektoru tahu motorů a z toho vyplývajícího klopivého momentu spíš natažení nahoru.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|