Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 794 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: úte 29.11.2011 23:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.12.2008
Příspěvky: 227
Bydliště: Praha Vysočany
5% nitra, bez karbonu. Jinak po kolizi vrtule se zemí mi nešel motor nastartovat. Po rozebrání jsem objevil zvětšenou ventilovou vůli, cca 1mm, jinak žádné poškození. Snad tedy po opětovné montáži naskočí.

_________________
DX6i, AXN FloaterJet, SIG Smith MiniPlane


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: ned 25.03.2012 20:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2010
Příspěvky: 202
Tak jsem si koupil Tornado se syntetickým olejem a 1% nitra. Motor jede dobře a snad mi to od toho karbonu pomůže. A nebo se aspoň nebude tvořit další.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: pon 26.03.2012 5:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 10.10.2009
Příspěvky: 310
To já sem toho svého Smithe rozsekal na poli. Na jednu stranu trochu škoda, na tu druhou to bylo vysvobození. Létání s ním nebylo vůbec pohodové a byl to spíš boj. Popíšu pravděpodobné důvody, proč letadlo nebylo "pohodové".

1) Měl jsem velké oči a dal jsem velký motor ASP FS70AR čtyřtakt 11,5ccm (motor je o ca 150g tezší než 10ccm nebo 9ccm ty váží oba stejně)
2) Křidélka jsem udělal na dvě serva + váha jednoho serva navíc
3) dal jsem telemetrii na měření stavu paliva a otáček motoru + externí BEC (další váha navíc)
4)při xeroxování plánů mi v copy centru tvrdili, že plán je 1:1, bohužel až když jsem měl obě křídla postavená, tak jsem zjistil že nebyl, takže křídla jsou o cca 2cm menší
na rozpětí (celkové sestavování letadla byla potom lahůdka)
5) na vyvážení musel jít mnohem tezší aku
6) Motor měl na volnoběh takovou sílu, že letoun neuměl stát na místě na asfaltové dráze (musel jsem dát menší vrtuli (a stejně nestál na místě) a tím sem ten motor zdegradoval)
7) motorový kryt jsem podle návodu dodatečně laminoval to taky dost přidalo na hmotnosti

Ten velký motor způsobil, že mi letadlo vyšlo těžké na nos. A to tak moc, že abych ho dovážil, tak jsem místo přijímačového dvoučlánku Li-Pol 1000mAh musel dát tří-článek 1100. A aby to bylo vyvážené, tak musel být umístěn až úplně vzadu v ocase + nějaká modelína s brokama uvnitř cca 20g až 30g.

Po tom všem, co jsem udělal z toho byla rychlá "svině" na přistání, to se ještě dalo. Starty byly mnohem horší, potřeboval jsem velkou rychlost, aby se to vůbec odlepilo od země, a bylo těžké ho udržet, aby jelo rovně na dráze (nejspíš i kvůli tomu motoru a jeho kroutícímu momentu).
V letu moc obratný nebyl (výkrut to lětělo tak rychle jako větroň, neskutečně pomalé). Zatáčky také. Co výborně fungovalo, byla výškovka.

Už jsem koupil novou stavebnici a postavím ho znovu a lépe. Vykašlu se na další elektroniku (měření paliva, teploty motoru a otáček, externí bec a lipol aku). Dám menší a lehčí motor. Křidélka udělám na dvě serva, ale menší než jsem tam měl teď. A pak z toho bude to hodné letadlo, které si všichni tak chválí.

Celkově mi letoun vyšel o cca 250g až 300g težší než by měl být podle nejtezší verze, která je napsána na krabici.

Napsal jsem to sem z toho důvodu, abych případného stavitele, který bude tíhnout k větším motorům, než doporučeným a rád by tam cpal další věci navíc varoval, co se mu může stát.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: úte 27.03.2012 20:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2010
Příspěvky: 202
Mě taky vyšel těžší než píšou. I s palivem mám startovní hmotnost kolem 3kg. Motor mám 4takt desítku ASP. Křidélka na dvě serva. baterie mám 5článek NiCd a mám ho v čumáku pod nádrží. A stejně jsem ho musel drsně dovažovat na čumák závažím. Udržet ho rovně při startu je makačka. Nejlepší metoda je nechat ho být a co nejdřív do vzduchu. I při malé korekci směru se může zavrtět skoro o 90 stupňů. Ale to je na sfaltu. Na trávě je to v pohodě. Ale slyšel jsem, že i jeho "dospělí bratři" jsou na tom při startu a přistání úplně stejně. No ale ve vzduchu je to zase paráda. Výkruty jsou takové dvouplošníkovitě vláčné a lehce sudové. Zabrat mi dávalo přistání. Až po čase jsem zjistil, že se nesmím bát a mám jít sedat o hodně pomalej. A konečná fáze sestupu ještě před podrovnáním už nataženo skoro do pozice na tři body. Teprve potom začne pořádně fungovat to potlačené horní křídlo. To spodní naopak hezky brzdí. No a před dosednutím to chce snížit klesání trochou plynu. Teď už mi to celkem jde, ale natrápil jsem se. Jinak je to ale opravdu továrna na vztlak. Při krizovkách se mi párkrát stalo, že letěl tak děsně natažený, že jsem nechápal, jaktože nespadne. Ale pořád letěl a stoupal a byl řiditelný. Opravdu jsem časem zjistil, že většina problémů byla způsobena tím, že jsem ho nutil letět moc rychle. Teď už mám vyzkoušeno, že při startu ho můžu odlepit po pár metrech a ne s ním jezdit 30m po dráze.Při vodorovném letu stačí, aby motor jen tak brblal. No a přistávání jsem už popsal. Já jsem spokojený. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2012 0:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 10.10.2009
Příspěvky: 310
Motor mám 4takt desítku ASP

Tu se tam přesně chystám dát taky. Když ho s tou 10-kou položíš na asfalt, tak stojí na místě, nebo se samovolně rozjíždí? Jinak do toho svého Smithe, co sem ho rozstřelil v poli, sem dal na směrovku gyro. A rozjezd byl perfektní a to sem musel jet daleko, než sem nabral dostatečnou rychlost na odlepení se od dráhy. Po vzletu sem ho vypnul a celkem dobrý.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2012 12:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2010
Příspěvky: 202
Já jsem dovažoval čumák možná ještě o víc, než je váhový rozdíl mezi desítkou a jedenactapůlkou motorem. Takže toho bych se nebál. A kolik ti to vlastně celé vážilo? Já jsem se těch 3kg bál, ale je to v pohodě. Myslím, že na asfaltu má snahu na volnoběh pojíždět. Ale jenom ta tak. napřed jsem tam měl vrtuli 12/6 podle doporučení u motoru. Ale byla na ten motor moc těžká. Nakonec tam mám 11/7 a to je tak akorát. I podle maximálních otáček dle otáčkoměru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: ned 01.04.2012 19:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.12.2008
Příspěvky: 227
Bydliště: Praha Vysočany
Tak to mě mrzí, že se ti první stavba nepovedla. O mém stroji jsem tady už napsal asi všechno. Teď jsem celou zimu nelétal, ač mám už rok nachstané i lyže.

Na asfaltu mi pojížděl, dokud jsem neměl přižhavování. S přižhavováním a tedy nižším volnoběhem nepopojížděl. Start byl vždy divočejší na směrovku. A k dovažování, nedovažoval jsem nic, acu mám v trupu co nejvíce vepředu.

Jinak na Sobinku už jsem se letos neregistroval. Je to pro mě daleko a mám vyhlídlé letiště na téhle straně Prahy. Přes týden jsem na Sobinku jel i 1,5hodiny :((

_________________
DX6i, AXN FloaterJet, SIG Smith MiniPlane


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: ned 01.04.2012 20:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5067
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
to malvin, nebuď hamoun a nahoď kde máš vyhlédnutý ten plácek, a s jakým povrchem. V okolí něco mám, ale pokud se najde zajímavý prostor, není to na škodu.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: úte 03.04.2012 21:31 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2011
Příspěvky: 88
Bydliště: Horné Lefantovce
Pred dvoma týždňami som bol tiež zalietávať.Na rozdiel od väčšiny som model osadil AXI 2826/10 akumulátory 2600mAh.Aby mi ťažisko vyšlo tam , kde má som musel pridať dopredu cca 50g olova takže kúpi baterku 3300mAh a malo by to sedieť.Váha mi vyšlo okolo 2 kg ale keby som nestaval z priloženej balzy trúfol by som si dať dole ešte cca 200g. Model som osadil prijímačom v pásme 40 mHz čo ako sa ukázalo bola chyba. Kamarád modelár síce pochyboval že s danou pohonnou jednotkou vzlietnem a keď aj tak sa budem motať na minimálke ale po pridaní plynu sa model po plynulom zhruba dvojmetrovom rozjazde odlepil od zeme a plynule vystúpal do zhruba 30 metrovej výšky. Tam som stiahol otáčky a model aj na pol plynu udržoval výšku. Mierne som dotrimoval výškovku a krídielká.Po zhruba troch minútach letu mi ale cuklo v riadení a tak som sa po dohode s kamarátom rozhodol pristáť.Žial pri priblížení mi znova seklo do riadenia a tak som padol našťasti nie na asfalt ale do čerstvo rozrobeného a osiatého poľa. Výsledok:Zlomené spodné krídlo - našťastie čistý lom takže zlepiť pôjde bez problémov /nemal som založené medzikrídelné vspery takže sa náraz nepreniesol ďalej/,trochu zohnutý podvozok a asi 1kg ornice,ktorú som vysypal z trupu.Teraz som kúpil nový prijímač v pásme 2,4 a keď ho vyskúšam v staršom modeli pôjdem znovu zalietávať.


Naposledy upravil charon dne čtv 05.04.2012 20:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: čtv 05.04.2012 7:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2010
Příspěvky: 202
A to ti to vyšlo 2kg včetně motoru a baterek a všeho vybavení? Mě to přijde ukrutně málo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: čtv 05.04.2012 20:26 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2011
Příspěvky: 88
Bydliště: Horné Lefantovce
Ano.Je to tak.AXI+Hyperion 2600+regulátor Hacker+4servá s toho jedno štandard velkosť/výškovkové/.Aby som bol objektivný zalietával som bez papučiek a kapotáže podvozku.Miesto pôvodného drôtenného sa chystám robiť uhlíkový tak som si ušetril robotu. Kapotu nemám tú zo stavebnice ale spravil som novú - laminátovú.Krídla sú podĺa plánu ale keď som zbadal aké kladivá to vyšli na váhu tak pri zvyšku som už šetril kde sa dalo,keďže som vedel,že tam pôjde elektrika. Lietal som totiž súťažne elektrolety ešte v dobách plechových jednosmerných motorov a vtedy bolo šetrenie váhy životná nutnosť tak mi to akosi zostalo :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: stř 11.04.2012 20:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2010
Příspěvky: 202
Já jsem se držel plánu. A spíš jsem to občas někde ještě vyztužil. Jedinou změnu jsem udělal tím, že jsem dal křidélka na dvě serva. takže vozím pět standardních serv. No a komplet včetně motoru, vrtule a baterek mi vyšla váha asi 2,6 kg, takže skoro jako podle údajů na stavebnici. Jenomže mi nevyšlo těžiště. Přesto že mám všechno podstatné v čumáku. A tak jsem musel toho čtyřtakta ještě důkladně dovážit. Tomu nerozumím, protože originál motor byl určitě mnohem lehčí. A s tím závažím a palivem jsem někne na 3 kg. Ale nezdá se, že by to vadilo. Poletuje dobře a umí letět i dost pomalu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: ned 15.04.2012 17:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2008
Příspěvky: 278
Bydliště: Městec Králové
Obrázky: 0
Já ho provozuji už třetí rok. Motor mám 2T O.S. Max 7,5 ccm, spotřební LA. Letos jsem udělal jen jedinou změnu a to, že jsem 4 čl. NIMh vyměnil za 2 čl. LiFe, který se mi válel doma. Hmotnost je 2,5 kg a to je potažené Upracou. Jinak je přesně tak, jak byl ve stavebnici mimo toho, že jsem sundal bačkory a dal o trochu větší kola NoNa. Nic jsem nedovažoval a těžiště vyšlo zhruba podle plánu. Vlastně je navíc mezikus mezi motor a tlumičem, aby byl mimo kryt a nebyla tam moc veliká díra, a ten je z mosazi, která taky něco váží. Při létání je výkon na hranici rekreační akrobacie, na stoupavé výkruty to není, ale přemety, zvraty, výkruty apod paráda.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2012 21:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2010
Příspěvky: 202
Mám dotaz ohledně motoru. Já mám v Miniplane ten čtyřtakt ASP 61FS. Šlape dobře. Ale zajímavé je to, že při volnoběhu mám docela dost pootevřené šoupátko karburátoru. Myslím že tak 1/4 chodu to bude určitě. Ale u jiných motorů které mám (2t MVVS 6,5 a ASP 8,5) Je to šoupátko při volnoběhu pootevřené jenom velice nepatrně. Vlastně je tam jenom vlasová sotva viditelná štěrbina. A já nevím, jestli to u toho čtyřtaktu má takhle být nebo je někde chyba. Napadlo mě, jestli nemám příliš otevřenou volnoběžnou jehlu a tím hodně bohatou směs. V návodu k ASpéčku píšou, že ta jehla je nastavena od výroby a pokud to není nutné, nemá se do toho hrabat. Já jsem ale neodolal, a jednou jsem ji pokusně začal přivírat, a otáčky začaly stoupat. Protože jsem ale neměl se 4t žádné zkušenosti, vrátil jsem nastavení tak jak bylo původně a tak to provozuju. Motor funguje dobře, drží nízký volnoběh a přechody jsoubez problémů. Na volnoběha v malých otáčkách hodně kouří. Ale to prý je u 4T správně. Jediný problém je v tom, že čím je venku větší teplo, tím hůř chytá. Tak do 10 stupňů většinou chytá na první až třetí protočení. Kolem dvacítky už je to trochu horší. No a pokud přijdou letní horka, tak už ho musím většinou docela dlouho přemlouvat. A někdy je to beznadějné. Myslíte, že to může být tím seřízením volnoběhu? A můžu se vykašlat na návod a seřídit volnoběh stejně jako se to dělá u dvoutaktu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Smith Miniplane - stavba
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2012 22:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.10.2009
Příspěvky: 998
Seřiď to. Já to měl stejně. Postupně jsem přivíral volnoběžnou jehlu a přivíral šoupátko. Takhle jsem se dostal na lepší volnoběh, motor v letadle nemlátí ani bez přižhavování a nitro má jen 1%. Nakonec, vrátit to jde vždycky :) a navíc, ta větička, že motory jsou seřízené u mě zatím neplatila :?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 794 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz