Autor |
Zpráva |
soarman
|
Napsal: ned 15.01.2023 21:20 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.3.2017 Příspěvky: 178
|
Zase jsem vykouzlil příděl času, který musím rozdělit mezi ostatní povinnosti a Asperatuse, a pohnul s realizací rámečků serv pro klapky.. Standardní kombinace uhlíku a tvrzené překližky .. Příloha:
1kl.jpg [ 95.21 KiB | Zobrazeno 3166 krát ]
..lepené uhlík-překližka-uhlík, s epoxidovanýmy závity pro šrouby M3 Hmotnost rámečku se šrouby cca 4g Příloha:
2kl.jpg [ 84.92 KiB | Zobrazeno 3166 krát ]
Příloha:
3kl.jpg [ 99.16 KiB | Zobrazeno 3166 krát ]
Pozice v šachtě před lepením.. Příloha:
4kl.jpg [ 48.68 KiB | Zobrazeno 3166 krát ]
Příloha:
5kl.jpg [ 48.82 KiB | Zobrazeno 3166 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
AVALON57
|
Napsal: pon 16.01.2023 11:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
krásná práce
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 16.01.2023 13:31 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Perfektní.. Máš tam spousty místa. Já se snažím v okolí serva vždy propojit horní a spodní povrch pro zvýšení tuhosti. Ale serva lepím jen na šlupičku potahu.
|
|
Nahoru |
|
|
soarman
|
Napsal: úte 17.01.2023 0:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.3.2017 Příspěvky: 178
|
Hm..zajímavé..něco jako zpevňovací žebra u šachet. Myslíš něco takového? Příloha:
2pr.jpg [ 67.6 KiB | Zobrazeno 2996 krát ]
Příloha:
3pr.jpg [ 64.07 KiB | Zobrazeno 2996 krát ]
Příloha:
1pr.jpg [ 73.21 KiB | Zobrazeno 2996 krát ]
..pěkně na obou stranách.. je tam fakt dost prostoru.. Příloha:
4pr.jpg [ 52.68 KiB | Zobrazeno 2996 krát ]
No další profi vychytávka...člověk se má pořád co učit
|
|
Nahoru |
|
|
shumi
|
Napsal: čtv 19.01.2023 21:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2008 Příspěvky: 471
|
tomashr píše: Malá poznámka - MKS6100 jsou v F5J opravdu dobrá na ocasky a křidélka, ale na klapky je to hodně na hraně. Částečně i silou, ale hlavně rizikem očesání při tvrdém přistání, převody se mění docela často. Ve výsledku se tahle serva na klapky užívají spíš jen u light a ultralight verzí, pro běžné hmotnosti se ale berou větší serva, třeba KST X10 mini ( https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=3247 ). Jo a na okraj - pokud bys fakt chtěl na klapky 10g serva, tak bych řekl, že levnější alternativa MKS od BlueBird (BMS-125VW) jsou robustnější a vydrží více. MKS jsou o něco lepší kvalitou ve smyslu přesnosti atd., to ano, ale skutečně bych řekl, že BlueBird je odolnější (má i větší průměr hřídele a tak), což je zrovna u klapek dost důležité. Já bych ty serva BlueBird také nezatracoval teť ty nové BMS-115WV+ jsou oložiskovaná a na klapky proč ne.Nevím jak dnes,ale co jsem měl pár těch starších tak hůře středily.Můj kamarád co létá F5D v repre je myslím používá na výškovce. Osobně mám pár serv BMS-A10V a snesou úplně na pohodu srovnání s kst a jím podobným.
|
|
Nahoru |
|
|
soarman
|
Napsal: sob 21.01.2023 0:04 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.3.2017 Příspěvky: 178
|
Tady asi nejde o zatracování nebo nedoceňování různých typů serv, ani pohledů na jejich funkčnost, spolehlivost a přesnost. Věřím dokonce, že zažité kladné zkušenosti mají vliv na rozhodování a přijatelná cena to plně podporuje. Nicméně, u mě platí stále ta tendence držet se starýho konzervativního pocitu bezpečí a spolehlivosti osvědčených značek. A pokud kompletuju finančně náročnější model, tento pocit se ještě zintenzivňuje Ale to se týká mých rekreačních projektů a stařeckých návyků..., samozřejmně zdílím názory zdejší odborné veřejnosti a rád si šířím obzory
|
|
Nahoru |
|
|
soarman
|
Napsal: sob 21.01.2023 23:04 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.3.2017 Příspěvky: 178
|
Stejným postupem se realizují serva do křidélek. Rámeček z uhlíku - 4 mm a základna 0,3 mm, epoxidované závity..hmotnost se šrouby M2 1,8g Příloha:
sk1.jpg [ 79.25 KiB | Zobrazeno 2614 krát ]
Příloha:
sk2.jpg [ 87.18 KiB | Zobrazeno 2614 krát ]
Příloha:
sk3.jpg [ 86.96 KiB | Zobrazeno 2614 krát ]
Taktéž použito to šikovné zpevnění okolo šachet... Příloha:
sk4.jpg [ 62.3 KiB | Zobrazeno 2614 krát ]
Následuje komplet vlepování servopohonu klapek a křidélek, a nastavení táhel.. Asperatus je v základu se zainstalovanými servokabely a konektory, což dost usnadní dokončení a seřízení křídel.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: ned 22.01.2023 14:19 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Jasný, přesně tohle zpevnění/propojení potahů jsem myslel. Provedení máš perfektní.
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pon 23.01.2023 11:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
|
Nahoru |
|
|
soarman
|
Napsal: úte 24.01.2023 20:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.3.2017 Příspěvky: 178
|
Tak je vidět, že Asperatus si své místo na nebi nachází ..super, jen se klidně pochlub více obrázky i zkušenostmi s tímto ryze fortelným made in czech modelem Pár obrázků jak je uspořádáno skládání křídel s centroplánem, a ocasních kormidel - směrovky a výškovky. Příloha:
op0.jpg [ 64.8 KiB | Zobrazeno 2389 krát ]
Příloha:
op1.jpg [ 42.92 KiB | Zobrazeno 2389 krát ]
Uhlíkové spojky se vzepětím 5 a 7 stupňů, podle povětrnostních podmínek a stylu letu.. Příloha:
op2.jpg [ 73.65 KiB | Zobrazeno 2389 krát ]
Příloha:
op4.jpg [ 63.74 KiB | Zobrazeno 2389 krát ]
Příloha:
op5.jpg [ 41.3 KiB | Zobrazeno 2389 krát ]
Příloha:
op3.jpg [ 35.6 KiB | Zobrazeno 2389 krát ]
Teď budu současně dolaďovat křídlo a řešit power management v kabině
|
|
Nahoru |
|
|
soarman
|
Napsal: úte 31.01.2023 18:25 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.3.2017 Příspěvky: 178
|
Vivat Asperatus ..nemůžu se až tak věnovat Rudouškovi jak bych chtěl ..hodně povinnosti..málo času, k zlosti Tak zase něco z oblasti servořízení ocasního. Příloha:
ds.jpg [ 47.15 KiB | Zobrazeno 2095 krát ]
Základní deska uhlík 1,5..a již avizovaná serva MKS 6100..šrouby M2, váha včetně serv 26g Příloha:
ds0.jpg [ 71.94 KiB | Zobrazeno 2095 krát ]
Příloha:
ds1.jpg [ 73.58 KiB | Zobrazeno 2095 krát ]
Příloha:
ds2.jpg [ 89.19 KiB | Zobrazeno 2095 krát ]
Standardní úprava táhel na míru a instalace mosazných závitových koncovek pro vidličky Příloha:
ds3.jpg [ 52.78 KiB | Zobrazeno 2095 krát ]
Příloha:
ds4.jpg [ 61.12 KiB | Zobrazeno 2095 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
soarman
|
Napsal: ned 19.02.2023 16:13 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.3.2017 Příspěvky: 178
|
Hola,hola sezona volá Po absolvování služebních povinností a chřipky neznámého původu jsem zas trochu pokročil. Použil jsem Lipo od GensAce 3S 1300.. Příloha:
Pw1.jpg [ 68.5 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Dostaly kabátek s uhlíkovou vizáží a úpravu konektorů pro atypické zapojování.. Příloha:
Pw2.jpg [ 74.82 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Příloha:
Pw3.jpg [ 72.31 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Příloha:
Pw4.jpg [ 86.43 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Příloha:
Pw5.jpg [ 41.1 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Hmotnost po úpravě cca 110g. Příloha:
Pw6.jpg [ 49.51 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
soarman
|
Napsal: ned 19.02.2023 16:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.3.2017 Příspěvky: 178
|
Plato elektroniky k motoru je ze sklo-uhlíkové desky 1mm ..hmotnost zanedbatelná. Nese regulátor a konektor pro připojení akku.. Rozložení komponentů v kabině je již po těžištních zkoužkách přesně dané ...jemná korekce posouvání platem a lipo. Příloha:
Mw1.jpg [ 90.69 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Příloha:
Mw2.jpg [ 83.08 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Příloha:
Mw4.jpg [ 67.81 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Příloha:
Mw5.jpg [ 80.87 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Příloha:
Mw6.jpg [ 65.76 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
soarman
|
Napsal: ned 19.02.2023 16:25 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 18.3.2017 Příspěvky: 178
|
Komplet se vkládá i vysouvá velice jednoduše..případná výměna regulátoru nebude problem. Příloha:
Dw1.jpg [ 77.43 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Příloha:
Dw2.jpg [ 72.25 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Koncová čast, u plata na akku, bude zajištěna zámkem na šroub..čelo převodovky třemi torx šrouby M2,5 k přepážce. Místo plastové pásky bude uchycení motoru k platu speciální hliníkovou stahovačkou. Příloha:
Dw3.jpg [ 68.62 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Probíhá nastavování regulace a motorové zkoušky.. Příloha:
Dw4.jpg [ 78.78 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
Příloha:
Dw5.jpg [ 56.47 KiB | Zobrazeno 1857 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 20.02.2023 16:52 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Úplně upřímně - ta deska u motoru už je podle mne docela blbost z kategorie "hlavně, že to cool vypadá, funkčnost nikoho nezajímá". Vážně si myslíš, že nebude problém s vytahováním XT60, který jde běžně ztuha? A vážně ti přijde jako dobrý nápad ten zakroucený kabel třikrát protažený dírkou v uhlíkové desce, kde se může krásně prodřít? To, cos ukazoval předtím kolem serv atd., byly sice "hračičky", se kterými bych se nenamáhal, ale neřeknu proti nim ani slovo, za mne proč ne, vypadá to dobře a funkční to bude. Ale tyhle poslední fotky kolem motoru se mi fakt nelíbí, omlouvám se
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|