Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 7:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Tak už je to venku.
Bohouš ( výrobce Infinity)https://www.infinity-f5j.com/.
Stvořil dalšího zajímavého ptáčka. Tentokrát je technologie Full Core ( pro ještě větší pevnost, ale hlavně menší hmotnost).
Co jsem vypátral tak opět budou tři varianty (Light, Performance, Thunderstorm).
Odkaz na kompletní galerii.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... 44e_hJGObg

A teď budu jen zvědavý na cenu za model. Protože u Infinity Evo ( mám dva kousky) je cena vyvážená. Infinity se dá postavit do letového stavu s odřenýma ušima do 50 litrů. Což na dnešní poměry v F5J jde .


Přílohy:
IMG-20210328-WA0002.jpg
IMG-20210328-WA0002.jpg
[ 35.34 KiB | Zobrazeno 4092 krát ]

IMG-20210327-WA0008.jpg
IMG-20210327-WA0008.jpg
[ 21.87 KiB | Zobrazeno 4092 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 10:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9502
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Eternity bude urcite 50+

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 11:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5872
Bydliště: Praha ČR
graup15 píše:
Tentokrát je technologie Full Core ( pro ještě větší pevnost, ale hlavně menší hmotnost).


Malinko si rýpnu - co tak vím od lidí, kteří takto dělají, tak to plné rohacell jádro je především výhodné pro výrobce, křídlo totiž vypadne z formy prakticky hotové, zatímco u skořepiny to musíš skládat a pracnost je větší.
Čistě z hlediska kvality hlavně u lehkých vychází klasika provedením spíš lépe - pásnice jsou až uvnitř, tak nevystupují na povrch atd.

Jinak ale z mého úhlu pohledu "F5J" samozřejmě novinku hodnotím pozitivně, návrh předchozí Infinity s jen 3,5m rozpětím byl přeci jen trochu diskutabilní, je dost reálné, že se novým modelem Bohouš posune zase o kus výše, v tomto prostě zajímavé.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 11:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
tomashr píše:
Malinko si rýpnu - co tak vím od lidí, kteří takto dělají, tak to plné rohacell jádro je především výhodné pro výrobce, křídlo totiž vypadne z formy prakticky hotové, zatímco u skořepiny to musíš skládat a pracnost je větší.
Čistě z hlediska kvality hlavně u lehkých vychází klasika provedením spíš lépe - pásnice jsou až uvnitř, tak nevystupují na povrch atd.

Jinak ale z mého úhlu pohledu "F5J" samozřejmě novinku hodnotím pozitivně, návrh předchozí Infinity s jen 3,5m rozpětím byl přeci jen trochu diskutabilní, je dost reálné, že se novým modelem Bohouš posune zase o kus výše, v tomto prostě zajímavé.


No když si představím cenu těch tlakových duralových forem..tak se mi orosí čelo :-) Takže sice to vypadne ( v uvozovkách) asi rovnou celé, ale počáteční náklady jsou ohromné!!!
Jen (taková blbost , ale co to dalo práce :-) páčky VOP jsou vyráběné na pětiosce HAAS UMC500 (takže taky nic levného)
(viz obrázek) ..
Tož není to jen o pracnosti...ale i o vstupních nákladech které pak výrobce musí rozpustit do ceny modelu. Ale , mělo by to být vyvážené.

Protože, zajímal by mi význam té věty ....posune o kus výše. O kolik % , kam, v čem?


Přílohy:
IMG-20210514-WA0004.jpg
IMG-20210514-WA0004.jpg
[ 137.79 KiB | Zobrazeno 3929 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 11:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
LV píše:
Eternity bude urcite 50+

Hlavně aby nebyla 70+ :-) :-) ( za prázdný model)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 12:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5872
Bydliště: Praha ČR
Tak náklady máš vysoké všude (pokud chceš top kvalitu), on to dnes už asi nikdo nedělá do nějaké formy vymázlé gelcoatem, dural je dnes už obvyklý. Bohužel toto je realita, chce to dosáhnout nějakého počtu kusů, aby se to rozpočítalo.
S těmi náklady je to dost o tom, že u "klasiky" jsi na tom dobře, pokud děláš třeba z 5ti forem ve více lidech a práce se pak hezky rozfázuje (s nadsázkou takový "pásový styl"), tak to tuším má NANmodel u Xplorerů. Ale pro přeci jen menší série (což bude i Bohouše) bych docela věřil, že mu pevné jádro vyjde efektivněji.

Ad posun - tak momentálně se asi nejvíc rozdílu pozná na pronikavosti lehkých verzí a jak koukám na štíhlost, tak se asi Eternity o něco v tomto směru snaží, uvidíme...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 12:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Trefil jsi hrebicek... Chtel jsem aby jsi to rekl ty :-)
Pronikavost... O kolik % to bude lepsi.? Nez treba moje Infinity Evo?
Protoze v obou vozim na rozdil od ( zavodniku) gps modul tak vim te i ten muj 1800g tezky mastodontik leti proti vetru jak snek.
V klidu leti pri nejlepsi klesavosti cca 35km/, ale spis to osciluje k tem 30km/h.
Staci kdyz fouka 4m/s...a razem je pohyb proti vetru 15km/h. To se opravdu dynamickym pohybem da nazvat jen po litru rumu :-))

Porad se bavime o idealnim bodu polary, kde to z bodu A do bodu B doleti s nejmensi ztratou vysky.

Ne ze lehce potlacim, ero sice jede 80km/h ale opada 3m/s :-))


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 12:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5872
Bydliště: Praha ČR
Tak tebe v reálu na soutěži zajímá, zda naletíš 10 minut, to je celé... Létá se na veliké ploše (někdy opravdu i kilometr po větru), návraty jsou dost o tom najít dobrý vzduch, určitě se neletí vždy na optimální klouzavosti, prostě se to narychlí a když jsi předtím díky odchodu s bublinou nastoupal 300 metrů vysoko, tak ti je celkem ukradené, zda při návratu máš 50, 100 nebo 150m, hlavně že to není nula. A běžně se takto daleko létá s lehkými, někdy i na FAI limitu 12g/dm2 (ale to je přeci jen extrém, i na soutěžích se létá o něco více) a ono to prostě jde a vtip je v tom, že ani s takto lehkými modely se zdaleka nelétá nějak "kolem hlavy", ale na velké ploše.
Přijeď se někdy mrknout na nějakou opravdu špičkově obsazenou akci za rozumného počasí. Zejména ve finále, kdy letí ti nejlepší, se dějí často strašná zvěrstva, zrovna minulý víkend u Náchoda se to jen znovu potvrdilo, to by bylo na dlouhý popis...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 12:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1169
Bydliště: Sedlcany
Co jsem videl trup a profil, tak Eternity ma odost tenci nez Infinity. Trup je oproti Infinity take stihlejsi. Dvojite lomeni usi a volitelne 6st (standardne 4st) ... doufam ze se Bohous letos objevi v CR na nejakych zavodech a pujci mi to na packach :) Sice mi soucasne EVO bude na moje ruce jeste dlouho stacit, ale clovek nikdy nevi, kdy bude potreba novy stroj - viz. muj posledni start s Tomasem v Nachode a nase "potkani se" :D

A fullcore ma jednu velkou vyhodu i pro piloty - lehkost oprav ;)

Ad finale Nachod - podivejte se na stoupaku, jake vysky byly po startu - a to se finale leta na 15 minut :)

https://www.stoupak.cz/forum/souteze-v- ... t=20#24136


Naposledy upravil creagel dne čtv 24.06.2021 13:43, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 13:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5872
Bydliště: Praha ČR
creagel píše:
A fullcore ma jednu velkou vyhodu i pro piloty - lehkost oprav ;)


O tomhle bych si dovolil lehce polemizovat, je to podle typu poškození, někdy to je spíš naopak. Zrovna to, co sis o mně udělal v Náchodě (já nic, já letěl rovně a vrhla se na mne nadržená Infinity :mrgreen: :mrgreen: ) se ve skořepině opraví snadno -biax a vteřiňák...

Ad výkony z Náchoda - a to ještě RM neuletěl ten druhý let z 6m (slovy šest metrů)... Ale teda fyzicky náročné, asi budu dělat pomocníka někomu jinému :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2021 20:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Web je plný videí kdy 1300g těžké F5J jebne pilot do termiky z ruky. Nic převratného, když tam ten stoupák je dá se, když není ani sebelepší mašina nic nezmůže.
Ono se de fakto naše zájmy zase tak moc neliší. To,že pojedu juknout na soutěž mi nic nedá...nelítám na 10minut a pak s tím říznout o zem.
Lítám pro radost a nejvíc mi baví ..letět co nejdéle na jedno jediné stoupání. Tomu podřizuji i styl letu.
Takže vy to máte 10min z co nejmenší výšky, já to mám ..z běžné výšky aspoň hodinu v kuse. Není to zase tak nepodobné..
Jen s tím rozdílem,že to domů vezu vždycky celé :-) :-) :-)

Proto mi zajímá aby to mělo co nejlepší přeskokové vlastnosti. Protože vydržet deset minut..to se dá (když to trošku nosí) (když ne tak je to velmi rychlý děj :-)
Vydržet hodinu je taky docela šichta, protože to málokdy nosí celou hodinu v kuse. A někdo si může myslet,že stačí vystoupat 500m vysoko a pak jen lítat...bohužel takhle to nefunguje. I z pul kilometru jsem dole za 8 minut když to přestane nosit.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2021 6:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5872
Bydliště: Praha ČR
Optimisto - z půl kilometru můžeš být dole i za 4 minuty :-) Už jsem takové rozpady viděl, třeba kdysi v Maďarsku jsem na soutěži psal z vypínací výšky 210m výsledek 2:38min - letadlo fakt padalo jak šutr :-(
A že na "soutěžních" 10 minut nestačí jeden stoupák je naprosto běžné, zrovna teď o víkendu to bylo každou chvíli (potřeba po pár minutách skákat jinam), na to ani nemusíš chtít létat hodinu. Koneckonců termika pořád být nemůže, to bychom se za chvíli udusili ve vakuu, holt se to někde musí zase vracet dolů :-)

Jinak se ale Dalibore podle mne přeci jen v jedné věci mýlíš (a to bys právě na soutěži při sledování top pilotů pochopil) - ty pořád žiješ v představě, jak ty lehké F5J "stojí na místě". Ale to je právě nesmysl, běžně se i během "krátkého" soutěžní letu oblétá opravdu veliký prostor. Tohle nebylo neobvyklé nikdy, ale v poslední době se toto dále prohlubuje. Nechci tě podceňovat, ale dost pochybuji, že se svým "dynamičtějším modelem" vydáváš výrazně dále, než se létá s "kilovkami".
No a to jsme zase u Eternity - tohle vede mimo jiné právě k té minimalizaci odporů a zeštíhlování...

Na okraj - fakt by mne zajímalo, kde Bohouš bere názvy - "nekonečno" je mu málo, tak teď má letadlo, se kterým se nejspíš odebereš na "věčnost". Pro soutěžního pilota ještě chybí "Faith", to by se u dost situací hodilo :mrgreen: :mrgreen:

EDIT - a z hlediska délky názvů bych jako další navrhoval "Insanity" :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2021 10:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 511
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Infinity bylo u nás vždy tak trochu nedoceněné letadlo, na jihu Evropy jich přitom lítají mraky! EVO 1350g je na řízení jedno z nejhodnějších a nejuniversálnějších F5J letadel co jsem kdy měl. Kvalita zpracování je naprosto špičková, lakování dokonalé - žádné mastné oka v reflexních barvách! Děličky tenké jak kdyby tam ani nebyly a absolutně bez škrábanečků po ořezávání! S jádrem mají kluci zkušenost už od začátku a podle videa co mi Bohuš posílal mělo i to první vyrobené křídlo Eternity špičkový povrch! Technologie jádra ve hliníkových formách totiž není žádná sranda, technologicky je to na míle vzdálené od skořepiny a jim to jde hned od začátku. EVO bylo již od výrobce prakticky dokončené, IDS nainstalované, jen našroubovat serva, kabeláž natažená, soustružená duralová přepážka motoru - lahůdka, páky VOP už zmiňoval Dalibor. Toto jsou třeba věci, které třeba někdo vůbec neřeší, nebo v horším případě si je neuvědomí. Pro jiné může být obrovská předpřipravenost a kvalita naopak rozhodující faktor při výběru modelu! Za podobnou předpřipravenost se u jiných výrobců běžně platí peníze nad rámec ceny modelu!

Jestli bude Eternity ve vzduchu tak přátelské a chováním vyvážené jako Infinity a k tomu ještě o kousek výkonnější, bude to jistě špičkový model k vyhrávání. Ač jsem byl vždy zastáncem menšího rozpětí, tak zvětšení na 4m vítám. Dělalo mi to trochu problémy při střídání Infinity/Prestige, ten půl metr rozdíl v rozpětí je při rozhodování vypínací výšky někdy matoucí. Vývoj jde dále a díky výrobcům za to. Třeba to bude takové malé oživení již rozjetého PRESTIGE CUPu. Osobně se na něj moc těším a jsem rád, že můžu lítat jak s Prestige tak Infinity a mít tak porovnání těch nejlepších letadel na trhu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2021 13:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1169
Bydliště: Sedlcany
Jsem zvedavy na povrchovku, az vyzkousi ty vysokoteplotni pryskyrice pouzivane na skutecnych vetronich (maji zkouset pristi tyden). Uz ted je ten povrch kridla Eternity suprovy (oproti jinym modelum). Tak schvalne, kam to jeste posunou.

Infinity je vymazlene do detailu. Eternity v tom pokracuje. Uz hotove nahony v kridle, kabely a konektory v kridle, stred na 2 pulky a nasunovany na spojku v trupu, balast jednoduse v kridle, perfektne padnouci motyl na tahla, motorova prepazka, ... A k tomu (doufam ze to tak zustane) normalni cekacka na ero. K tomu vsemu jako bonus super komunikace s Bohousem. A co jsem videl u Michala trup, tak je lehky, pritom pevny a ten spoj je dost na fest (paska tam bude jen pro pocit - jsem to nemohl v ruce ani rozpojit) :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eternity F5J-4m
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2021 18:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Právě proto jsem to sem ( O Eternity) dal.
Sám se na to éro děsně těším. Protože Bohoušovo éra jsou perfektně zpracované.
A s Infinity Evo jsem děsně spokojený. Objednal jsem si ještě jedny křídla a u té červené předělám náhony na LDS.
Pro moje létání je větší rozpětí taky vyloženě přínos. Bude to zase o kus lépe vidět ve výškách. I když né vždy to pouštím do víc než púl kilometru :-)
Normální průběh pulhodinovky vypadá jako na grafíku.
Z toho samého letu jiný grafík s průběhem rychlostí GPS.


Přílohy:
IMG_20210531_122111.jpg
IMG_20210531_122111.jpg
[ 108.94 KiB | Zobrazeno 3380 krát ]

Cruise_speed.jpg
Cruise_speed.jpg
[ 43.48 KiB | Zobrazeno 3380 krát ]

ScreenHunter_10.jpg
ScreenHunter_10.jpg
[ 41.06 KiB | Zobrazeno 3380 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz