Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: stř 12.05.2021 15:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9314
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Větroň 2,7m konstrukce z 80-tých let, 2kg, setovka Ray, motor nevím, regl 50A. Se sklopkou 12/8 to bralo za letu na plnej 66A a stoupalo jak raketa. To by ale dlouho motor a regl nevydržel. Se sklopkou 10/6 na zemi 34A, v luftě to ale nebylo. Co by jste tam dali za vrtuli Vy? Dodavatel má skladem 11/6, 11/7 a 11/8. Tu 11/6?
Díky


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: stř 12.05.2021 16:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 3015
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Skúsil by som 11x8 alebo 11x7. To by regulátor už dlhodobejšie zvládol, len neviem, aký je tam motor...

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: stř 12.05.2021 16:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9314
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Na motoru byla totiž nálepka a už není. :( Ale našel jsem krabičku od C3542-1250 a v ní tabulku parametrů RAY motorů. Setovka to tedy nebyla, jen jsem si to myslel. Jinýho většího RAY v ničem nemám a tak to asi bude dle průměru on. Má na 3s 600W, max 55A/30s. Akorát že mám jen 50A regl. Na větroň píšou 2,2kg, což jsem s rezarvou a doporučená vrtule na 3S je 10/6. Tu tam teď mám, akorát že počasí není na vrh do luftu.
Tak myslíš, že stále platí to co jsi doporučil?
Díky!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: stř 12.05.2021 17:08 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10156
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
a co zkusit ecalc.ch ?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: stř 12.05.2021 17:22 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10156
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Předpokládám, že tam máš nějaký tříčlánek.
Když si nahradím motor RAY, protože v eCalcu nejsou za motor RCTimer A3542-5(1250), tak mi to píše, že nejvyšší účinnost motoru je při 27A.

Tedy nejlépe nechat 10x6. Vyzkoušet a třeba to bude stačit...


Pokud chceš více výkonu, tak s 11x6 = 44A, 11x7 = 48A, 11x8 = 52A.


Nebo vylepšit chlazení a nechat tam raketu s 12x8. POkud je to raketa, tak stačí 10sec motoru na příjemné klouzání. Jestli chceš poletovat pod motorem 10x6.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: stř 12.05.2021 19:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9314
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Tome, díky. V eCalcu mi nikdy nevyšlo nic tak, co se pak doměřilo telemetrií za letu a tak mu moc nevěřím.
Tříčlánek tam je, psal jsem na něj doporučenou vrtuli.
Asi koupím 11/7 a vyzkouším. S tou 10/6 je tah na zemi možná poloviční než s prapůvodní 12/8. Vylepšovat chlazení moc nejde, je to předělanej metylák na elektro, chladící kapsy není kam dát, chladí jen turbo kužel a o nich jsou přeci dost pochybnosti zda opravdu chladí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: stř 12.05.2021 21:04 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10156
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Celeron píše:
V eCalcu mi nikdy nevyšlo nic tak, co se pak doměřilo telemetrií za letu a tak mu moc nevěřím.

No nevím, já jsem si pohon nejprve zkontroloval, že s 10x6 bere 34A a s 12x8 bral 64A. Bez toho bych se do porovnání nepustil...

Za mě mě bych chybu e-calcu dal cca do kontextu teploty a tlaku vzduchu. A to nemluvím o tom, že určitě tím, že dáš jiné listy na stejný kužel, uděláš ve výsledku mnohem větší chybu.

Za mě je e-calc velmi dobrý nástroj.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: čtv 13.05.2021 14:39 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2005
Příspěvky: 157
Bydliště: Plzen
V programu e-calc (a všem podobným) je počítáno s nějakým odporem letadla. Tady je zhruba uprostřed nahoře kolonka "odpor-standard". S tim se neda moc delat. Vetrone maji ovsem vyrazne podstandardni odpor. Staci o tom vedet a vzit v uvahu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: pon 07.06.2021 23:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9314
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Dnes jsem po pár letech se sklopkou Aeronaut 10/6 otestoval půjčenou uhlíkovku 11/7,5 od Tošovskýho a nebo někoho kolem něho. Neskutečný, na půl plynu větroň stoupal jak před tím s Aeronautem. Na plnej šel kolmo nahoru a když jsem ho netlačil tak se až přetáčel na záda. Po přistání jsem kouknul na maximální odběr a 54A. No to je ještě víc než Tomovi vyšlo pro vrtuli 11/8. To je na regl a motor už moc, takže musím sehnat vrtuli 11/6 jako kompromisní řešení.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: úte 08.06.2021 1:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 3005
Bydliště: SK
Celeron píše:
Dnes jsem po pár letech se sklopkou Aeronaut 10/6 otestoval půjčenou uhlíkovku 11/7,5 od Tošovskýho a nebo někoho kolem něho. Neskutečný, na půl plynu větroň stoupal jak před tím s Aeronautem. Na plnej šel kolmo nahoru a když jsem ho netlačil tak se až přetáčel na záda. Po přistání jsem kouknul na maximální odběr a 54A. No to je ještě víc než Tomovi vyšlo pro vrtuli 11/8. To je na regl a motor už moc, takže musím sehnat vrtuli 11/6 jako kompromisní řešení.


To máš OK. Motor píšeš, že max. 55A a ESC 50A krátko dobo určite zvládne 54A. Ten odber 54A určite po pár sekundách klesne. To si nameral max. pri plne nabitej baterke myslím. Daj tam Aeronaut 11x7 a bude to OK.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: úte 08.06.2021 16:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9314
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Těch 54A bylo maximum v paměti MUI. Při prvním "výtahu" jsem plnej nedával, až při druhým nebo třetím. Po každým "výtahu" do cca 150-200m ubyde z baterky cca 0,15-0,2V /čl. Takže pokud bych dal plnej hned po startu, asi by proud byl ještě vyšší. Motor má psáno 55A/30s. Chlazení motoru je pofidérní jen přes turbo kužel a regl a baterky nemají chlazení žádný. Myslel jsem, že na těch 10-20 sekund výtahu nahoru a pak pauzu 5-10 minut se vše uchladí ale baterky mají po letu cca 40 st. Motor je schovanej pod tištěným deklem a regl je schovanej pod baterkou, takže nevím jak se ohřívají. Teoreticky bych tam mohl dát měření teploty reglu a baterek od Jetiho.
Ten větroň nikdy nepůjde na nějaký závody a stoupání kolmo nahoru je v podstatě zbytečný. Kvůli teplotám a proudu kolem i přes povolený maximum radši nebudu riskovat že se to upeče a dám tam opravdu jen 11/6.
Díky za pomoc.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: stř 09.06.2021 13:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 3005
Bydliště: SK
Celeron píše:
Těch 54A bylo maximum v paměti MUI. Při prvním "výtahu" jsem plnej nedával, až při druhým nebo třetím. Po každým "výtahu" do cca 150-200m ubyde z baterky cca 0,15-0,2V /čl. Takže pokud bych dal plnej hned po startu, asi by proud byl ještě vyšší. Motor má psáno 55A/30s. Chlazení motoru je pofidérní jen přes turbo kužel a regl a baterky nemají chlazení žádný. Myslel jsem, že na těch 10-20 sekund výtahu nahoru a pak pauzu 5-10 minut se vše uchladí ale baterky mají po letu cca 40 st. Motor je schovanej pod tištěným deklem a regl je schovanej pod baterkou, takže nevím jak se ohřívají. Teoreticky bych tam mohl dát měření teploty reglu a baterek od Jetiho.
Ten větroň nikdy nepůjde na nějaký závody a stoupání kolmo nahoru je v podstatě zbytečný. Kvůli teplotám a proudu kolem i přes povolený maximum radši nebudu riskovat že se to upeče a dám tam opravdu jen 11/6.
Díky za pomoc.


Ak to nepotrebuješ hnať na maximum, tak máš pravdu 11x6 bude OK. Najlepšie vyskúšať čo ti vyhovuje a zmerať.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr vrtule na elektrovětroň
PříspěvekNapsal: pát 11.06.2021 12:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9314
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Dnes test sklopky vrtule Foxy 11x6. Taky stoupá kolmo vzhůru a žere jen 48A max. Tak zůstane. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz