Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Re: Infinity Evo F5J

sob 20.06.2020 16:27

graup15 píše:Trošku barevné chemie a už to vypadá líp :-)
To vše na obrázku je potřeba aby kužel a krytka měla stejnou reflexní fialovou barvu :-)

Ta biela je pdklad aby sa zvyraznila praskova fialova?

Re: Infinity Evo F5J

sob 20.06.2020 17:48

Jo , ale spíš pro to aby to vůbec reflexní bylo.
Zkoušel jsem to stříknout přímo...a kurňa rychle jsem to sundaval ředidlem,než to ztvrdne.

Re: Infinity Evo F5J

sob 20.06.2020 22:15

No..na to, že nejseš lakýrník...teda si myslím, jsi to trefil minimálně opticky tutově :wink:
IMG_20200620_092615.jpg

Hele, je něco, co z technicko-manuálních oborů neovládáš? 8)

Re: Infinity Evo F5J

ned 21.06.2020 7:59

soarman píše:Hele, je něco, co z technicko-manuálních oborů neovládáš? 8)

Hafo. Ale vie kde sa spytat.

Re: Infinity Evo F5J

ned 21.06.2020 14:25

Jo, je to přesně tak.
Tohle vzniklo tak,že mi psal Bohouš,že mi pošle pigment ať je to stejně barevné, tak jsem se poptal jak se s tím pracuje.
Pak zavolal do firmy co míchá barvy a nechal si je poslat.
Žádná věda...stačí se správně ptát. :-) :-)

Re: Infinity Evo F5J

pon 22.06.2020 18:38

To žádná velká věda není, buď výrobce řekne číslo odstínu, nebo odleje do skleničky, ředidlo i tužidlo funguje stejně a u signálky každopádně podbílit:
Přílohy
IMG_20200622_173130384_HDR.jpg

Re: Infinity Evo F5J

pát 26.06.2020 21:55

Dnešní nádherné počasí , nešlo odolat. Ale než jsem se dostal z práce , sbalil Infinity tak již termický interval na vytoužený 3h let na jedno kratoučké stoupání už nebyl.. Chtělo to vyrazit o hodinu dřív.
Ale i tak to dalo aspoň 2h v kuse a test jak je vidět Infinity v 844m výšky :-) :-)
Přílohy
ScreenHunter_3.jpg

Re: Infinity Evo F5J

sob 27.06.2020 8:58

graup15 píše:Dnešní nádherné počasí , nešlo odolat. Ale než jsem se dostal z práce , sbalil Infinity tak již termický interval na vytoužený 3h let na jedno kratoučké stoupání už nebyl.. Chtělo to vyrazit o hodinu dřív.
Ale i tak to dalo aspoň 2h v kuse a test jak je vidět Infinity v 844m výšky :-) :-)



Ahoj Dalibor.
Z akého senzora a v akom programe zobrazuješ údaje?

Milan

Re: Infinity Evo F5J

sob 27.06.2020 19:32

Z tohoto.
Je to ultra malinké :-)
https://www.rc-electronics.eu/multi3/
Přílohy
IMG_20200627_110604.jpg

Re: Infinity Evo F5J

ned 28.06.2020 11:34

Toto potěší.
Přílohy
IMG-20200628-WA0000.jpg

Re: Infinity Evo F5J

úte 30.06.2020 8:27

Protoze testovany novy Tenshock 3550KV s GM 14x10 na 3S nic moc a vhodnych 4S pro muj setup moc neni (velikost vs dovazeni), koupil jsem GENS 2S 40C a spojim je do serie jako 4S. Vaha super, teziste super ale ty vodice co na tom jsou se mi teda nezdaji :)
Na to, ze uvadeji max. vybijeci proud 80C (64A), tak by me zajimalo, jak to ty slaby vodice daji :/

Kdyz to srovnam napr. s 3S Turnigy 850mAh, ktera ma vodice jeste o 1mm tlustsi, tak nevim nevim. Rozebrat baterku a pripajet na pacicky nejake silnejsi vodice? Nebo na to kaslat a tyto budou pro pouziti v rezimu F5J ok?

Jinak ten pack asi nema chybu.
Přílohy
gens_2s_vodice.JPG
gens_2s_to_4s_pack.JPG
gens_2s_sirka.JPG

Re: Infinity Evo F5J

úte 30.06.2020 10:56

Ta baterka je docela měkká jestliže má na sobě napsáno 40C, ten druhý údaj 80C max bych bral jen jako obchodní zlepšovátko, ne údaj pro praxi, proto nemá smysl řešit větší průřez vodičů. Volil bych baterky, aby ten menší údaj začínal aspoň na 75C, 80C a víc. Pro variantu 2S//2S za sebou se osvědčuje koupit si baterku 4S a tu mechanicky rozevřít, jde to docela jednoduše, výhoda je, že jsou všechny články od výrobce stejné. Ale jak píšeš, asi budeš v kolizi s váhou, větší Céčka = větší váha.

Re: Infinity Evo F5J

pon 06.07.2020 9:32

Tak nad zlobícím GPS loggerem 3 jsem vyhrál.
To prostě nevymyslíš. A nevím komu to vyčítat..výrobci Loggeru rozhodně ne ( i když..proč kurňa nejde povypínat hromady nesmyslných udajů které nepotřebuji sledovat. Tzn mít možnost vypnout libovolnou funkci vysílanou na S-Bus2).
Problem byl v tom,že čidla druhovýrobců (Sm modelbau+YGE +Rcsense) spolu na jedné S-Bus 2 lajně fungují, ale v mém případě se trošku vzájemně rušili.
Problem je i ten,že např čidla od RcSense vysílají na S-Bus2 fixní adresu slotů (tzn adresa se určuje tlačítkem na čidlu)
Přitom YGE a Unisens čidla si adresy slotů volí (bůhví jak, podle volného slotu při zápisu přez I/F port vysílače). Což je dost na hovno, neb když si smažete program, tak v případě fixních adres slotů (RcSense čidla) stačí mít někde napsané číslo slotu které čidlo vysílá a to prostě zapsat v menu rádia .
Ale automaticky přiřazované čísla slotů v případě YGE a Unisens čidel , se tato musí připojit na I/F port a znova registrovat. A při množství udajů co čidla mají a nemožnosti na 18SZ přepsat název čidla je to šílené. (Dodnes ty hovada z Futaby nebyli schopni udělat FW kde si můžu přepsat název senzoru a jméno zobrazované veličiny)

To je první věc na prd.
Druhá věc je ta,že nejde naprosto zjistit , žádnou!!! diagnostikou, že fixně vysílaná adresa RcSense čidla (Vario) na slotu číslo 10 a 11, ruší data přicházející z GPS-Loggeru3
Takže jsem musel vše rozebrat trup. Puvodně naadresované čidlo (Vario) na 10/11 , předělat na slot 1/2 .
Další fixní čidlo 10A proudové čidlo od RcSense naadresovat na slot 27/28/29.
A doufat,že automaticky přidělované adresy se mezi tento rozsah vejde a nebude se nic rušit.
Vyšlo to.

Pro info v příloze je dokument, kde je přiřazení všech senzorů.
Zaregistrovaná musí být naprosto všechna , i když mi zajímají udaje jen ze 7mi senzorů.
Přílohy
Čidla Sbus.docx
(507.56 KiB) 35 krát

Re: Infinity Evo F5J

stř 08.07.2020 20:02

Když už mi všechny senzory fungují..začíná zábava:-)
Ono ta grupa senzorů pro létání vůbec není třeba, ale já si hraju rád.:-) :-)

Včera bylo počasí kdy se zase po delší době létat dalo a hlavně bylo zajímavé počasí. Neb do 13:00 to de fakto vůbec nefoukalo a pak to skočilo naráz na hodnotu na obrázku . Púlku letu na grafu nefoukalo vůbec, a druhou to fučelo .
Infinity nenaklapkovaná letí v ustáleném letu rychlostí 30km/h. Takže si každý sám spočítá jak rychle letí,když fouká 19km/h.
Těch 19km/h větru už není zrovna nic extra příjemného. Létat se v tom dá, ale o pohodě letu se rozhodně mluvit nedá.

Naproti tomu, naprosto bezpečně snáší 190km/h ( tato je verze performance. Verze Thunderstorm toho snese výrazně víc)

Taky zajímavý je údaj přetížení (vše je na obrázku), kdy jsem při cca 100km/h přitáhl naprosto brutálně naplno. Výsledek 7.77G :-)
Další zajímavý udaj je vzdálenost/ kvalita signálu na přijímači. Ve výšce 752m a vzdálenosti 791m (slant distance) byl signál pořád 100%.
Co se mi na Infinity Evo líbí ( a to,že lítá fantasticky o tom není pochyb..je to stroj s kterým se vyhrávají závody ..), je totální stabilita při sestupu na klapkách. Vůbec!! ji nemusím řídit. V 750metrech prostě na plnou vysunu butterfly a pak se jen koukám jak letí dolů kolmo sama. Je to zajímavá vlastnost...měl jsem kde co a vždy to éro někam uhýbalo v tomto režimu. Infinity jede jak po špagátě a jako by byla přilepená ve svoji trajektorii.

Tak , to je za mne a za moje Infinity asi tak vše. Ještě si dodělám druhou (fialovou). Ale o tom už nemá cenu nic psát.

Teď budu čekat jak dopadne další éro co Bohouš připravuje. Ale F5J to není, je to speciál pro GPS triangle. O tom až jindy a jinde. :-)
Přílohy
IMG_20200707_115149.jpg
IMG_20200707_133745.jpg
7.7.2020_max_values.jpg
750m_7.7.2020.jpg

Re: Infinity Evo F5J

sob 25.07.2020 23:42

Dneska jsem se konecne dostal ke zkouseni jine vrtule. Pro pripomenuti- mam novy motor Tenshock TS-GDM1510A01 3550KV s Tenshock prevodovkou 4.71:1.
Puvodne jsem pohon testoval s vrtuli GM 14x10 a to jak 3S, tak 4S. Na 3S uplne spatny - proud cca 25A, stoupavost pri vaze 1650g max. do 188m (mysleno v F5J rezimu, tedy pohon max. 30s). Na 4S uz to bylo lepsi, proud cca 33A, do 160m to vytahlo plne nalozene ero (2100g), ale proad nic moc.

Ted jsem tam na zkousku dal GM 17x10 (ne competition, ale standardni). Na pohled uz je to strasna lopata :) A uz je to lepsi. Na 4S proud cca 40A, pri vaze 1650g neni problem 370m za 30s, plne nalozene to vytahne do 200m. Prazdne ero stoupavost 14,5m/s (nejdu nahoru uplne kolmo, prvnich 10s jsem zkousel let na rychlosti od sebe). Plne nalozene ero (2100g) je stoupavost 10m/s. Mozna by to sneslo jeste o palec vetsi vrtuli, ale nemam na testovani :/ Max. dosazena vyska za 30s by byla vetsi, kdyby se stoupalo celou dobu - ale jak byva na zavodech zvykem - nejdriv se leti proti vetru a az pak se zacne stoupat.

Baterky pouzivam na testovani dvoje:

1)
Turnigy Nano-Tech Plus 650mAh 4S 70C Lipo Pack w/XT30 (Removable Balance Plug)

2)
2S + 2S Gens ACE LiPo - 2S 800mAh 7,4V 2S1P (40C)
Rucne sestaveny 4S pack + vymenene silove vodice za vetsi prumer.

Turnigy maji jak pri min. tak max. letovce porad stejny vykon. Rucne sestaveny 4S pack Gens s min. letovkou nema vubec zadny problem, plne nalozeny ero uz jim lehky problem dela a cca od 15s motoroveho letu je slysitelny pokles vykonu motoru.


Na posledni let jsem si nechal maly pokus - vystoupat relativne hodne vysoko (kam ani pri zavodech nepolezu) a nechat to co nejdele bez zasahu letet "samo". Uplne do toho sahat jsem nemel nervy - obcas uz to bylo dost daleko, takze lehke korekce smerovkou tam jsou. Ale vysledek viz. graf - ne nadarmo se rika, ze ero leti nejlepe samo, kdyz do toho clovek nesaha :D Let byl dneska v podvecer, pri lehkem vetriku cca 1.5m/s a pomerne slusnem vzduchu. "Vypinaci" vyska byla 288m, letovka 1650g.
Přílohy
infinity_evo_2100g_stoupavost_17x10.PNG
Stoupavost pri letovce 2100g s vrtuli GM 17x10
infinity_evo_volny_let.PNG
Infinity EVO letajci samo :)
Odeslat odpověď