Vratim vlakno tematicky zpet, kam patri - k Infinity EVO. Prisla serva, tak jsem zacal osazovat kridla. Pro osazeni moji Performance jsem po konzultaci s Bohousem sel do X10 mini - a to jak na klapky, tak na kridelka. Na rozdil od Dalibora, mne se IDS system naprosto libi po vsech smerech (absence vuli, cistota osazeni, provedeni).
Oproti me predesle NG jsem se rozhodl jit cestou slozitejsi - na kridelka jsem zvolil uplne nejmensi paku na serveru. Proc slozitejsi - dira, do ktere se zasunuje osicka, je totiz pod hranou serva. Tudiz neni uplne primocare ji tam zasunout. Idealni je nasadit paku serva na tahlo, zacvaknout osicku a pak (v kridle) nasunout paku na servo. Kdo nekdy osazoval KST serva timto systemem vic, jak tezko to jde nasadit. Proc jsem do toho sel - u NG jsem jsem sel do vetsi paky, ale musel jsem omezit vychylky serva na 65%. Proc zbytecne osekavat drahu/rozliseni serva. Za tu drinu to stoji,ne? Druhy duvod je ten, ze i kdyby byla nejaka vule (jako ze neni) v tahlu nebo pace, tak na kratsi pace se bude mene projevovat. Dalsi (teoreticky) duvod je ten, ze by servo nemuselo dostavat takovy kotel, jako pri vetsi pace.
Moje Performance je Big Flap - pro porovnani pridavam fotku s kridlem NG, kde mam klasickou klapku. Znamena to o 2cm vetsi klapku (mereno u korene kridla), vetsi kridelko. BF ma trochu jine tahlo klapky (takze nemuzu pouzit uz odzkousene osazeni z NG). A protoze tentokrat uz to nepipam do Graupnera, ale do JETI, tak mi to porad nevychazelo. Porad ne a ne dosahnout poradne otevrene klapky a zaroven dostatecneho pohybu nahoru. Nejdriv jsem to resil s Tomem Hlavinkou, ze jemu sice nejde klapka na 90 stupunu dolu, ale i tak to brzdi dostatecne a nema s tim problem. Pak jsem to resil s Bohousem po telefonu, ze bohate staci druha a nebo treti paka zleva (tzn. od nejmensich) a ze s tim taky nema problem (po posunuti subtrimu serva). Nooo, problem byl v tom, ze jsem moc ovlivnen Graupnerem U jeti jsem musel stred posunout ne o 100%, ale o 180% (to jsem na Graupneru nedostahnul ani nahodou). A voala - jde pouzit opravdu i druha nejmensi paka (coz by pro urceni meho kusu do vetru naprosto dostacovalo) a nebo treti, pak je to temer 90 stupnu dolu. Sel jsem cestou vetsi paky (i tak je o jednu mensi, nez na mem NG). Jako "bonus" mam plne zamknutou paku pri plne vychylce.
Kdyz uz bylo vse odladene a poznacene co/jak/kam, tak obrousit lehce vnitrek kridla pod rameckem, obrousit lehce ramecek, odmastit a sup s tim do kridla.
Lepeni ramecku uz delam porad stejne - nejdriv zakapnout super ridkym vterinakem. Pozor ze dost tece a rozteka se, takze staci vzdy kapicka na hranu ramecku po celem obvodu - treba namocenou smejli. Nepouzivejte na to strikacku s jehlou - vyprsknete tam toho moc. Po zaschnuti vyzkousim funkcnost - ramecek uz drzi fest. Pokud vse ok, pak jeste rozmichat 30min expoxy, smichat s mirkobalonama a udelat kolem dokola ramecku lem.
K tem rameckum od servorahmen s podpurnym loziskem jedna drobnost - doporucuji tam lozisko zacvaknout pred lepenim ramecku do kridla. U jednoho se mi stalo, ze tam lozisko vubec neslo zamacknout a to byl porod ho tam dostat
Přílohy:
Poznámka: Vybrana paka pro klapku kst_x10_mini_flap.JPG [ 198.39 KiB | Zobrazeno 1563 krát ]
Poznámka: Vybrana paka pro kridelko kst_x10_mini_kridelko.jpg [ 223.29 KiB | Zobrazeno 1563 krát ]
Poznámka: Zelepeny ramecek serva kridelka (cast zavazi EVO pouzito k zatizeni serva pri lepeni) zalepeni_kridelka.JPG [ 227.23 KiB | Zobrazeno 1563 krát ]
Poznámka: Paka klapky pri plne otevrene brzde klapka_plne_otevrena.JPG [ 240.52 KiB | Zobrazeno 1563 krát ]
Ahojky. Hezký to máš..paráda. Mám prosbičku. Kolik ti hmotí servo (KST) plus rámeček a táhlo LDS. ? Já do druhé (thunderstorm) Infinity EVO ( Jo EVO je vždy big flaps Možná použiju LDS taky. Ještě uvidím.
Samotny ramecek ti bohuzel nezvazim (uz jsou vsechny v kridle). Ale kridlo je s rameckama o cca 10g tezsi, takze mi to vychazi +/i 5g na ramecek (spise mene, mam jeste sachty oblepene papirovou paskou).
Servo KST X10 mini + paka na klapky + lozisko vazi celkem 25.5g (tzn.+2.5g oproti samotnemu servu). Tahla uz jsou od Bohouse namontovane pri dodavce - a kvuli vazeni ho vyndavat nebudu
Co se tyka KST X10 mini - skoro vsichni, co to instaluji do zavodnich F5J, tak z toho odrezavaji jednu packu (v ramecku za ni nedrzi a je to zbytecna vaha na vic). Docela by me zajimalo, kolik ta packa vazi - jestli se do toho poustet nebo ne.
Naposledy upravil creagel dne sob 23.05.2020 23:49, celkově upraveno 1
Tolik hmotí Futaby s rámečkem. Takže rozdíl hmotností nepodstatný, ale životností bych si vsadil na Futaby I když, u závodníků je životnost méně podstatná.
Přílohy:
IMG_20200419_204717.jpg [ 92.87 KiB | Zobrazeno 1508 krát ]
Jsou zavodnici a zavodnici To ze letas zavodne neznamena, ze to ero tyras bodanim, pristavanim s otevrenyma klapkama apod. Ano, bodnout to presne v case na bod je lehci, nez tam elegantne sednout na minimalni rychlosti dokluzem, ale da se to i setrne
Pred letosni sezonou jsem kontroloval serva v soucasne Infinity NG (KST X10 mini na klapkach a MKS na kridelkach a ocaskach). Bez vuli, bez viditelneho poskozeni (krabicku jsem nerozebiral). Tahla a paky taky porad stejne bez vuli.
Futaby jsem ted u EVO Performance zvazoval na ocasky - maji proti MKS prijatelnejsi cenu, ale taky mensi tah. A jeden detail - Futaba uvadi u serv HV, ze doporucuje napajet jen 7.4V, protoze cokoliv nad snizuje zivotnost serva.
Já to nemyslím zle . Tím (závodní setup) myslím jen to,že s tím de fakto lítáte vcelku prd dlouhé časy. Po dost špatných zkušenostech u skoro všech 10mm serv (KST i MKS)( Odcházejí ty sranda plíšky na komutátorech) , již používáme pouze 13mm serva. (Futaba asi ideální, neb po 300h pořád běhala jak nic). Uznávám , že máme ale na 100% uchylku ve smyslu,že nad tím mudrujeme asi až moc
U těch 10mm je to loterie jako prase. Jedno vydrží nekonečně, druhé odejde po 50 hodinách provozu. Ale i tak to nikomu nerozmlouvám.
Co by mi teď , ale fakt zajímalo..(protože fialová Infinity Evo Thunderstorm čeká až se rozhoupu jak a čím jí osadím), jak tenhle chlapík.
Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz To dokázal postavit za 1805g . Ta moje fialová verze hmotí prázdná přesně 1400g. Takže na všechnu výbavu zbývá 405g. Naprosto nemožné se do toho vejít. Jedině, že to prostě má v základu o 100g lehčí, jinak to možné není.
Já to nemyslím zle . Tím (závodní setup) myslím jen to,že s tím de fakto lítáte vcelku prd dlouhé časy. Po dost špatných zkušenostech u skoro všech 10mm serv (KST i MKS)( Odcházejí ty sranda plíšky na komutátorech) , již používáme pouze 13mm serva. (Futaba asi ideální, neb po 300h pořád běhala jak nic). Uznávám , že máme ale na 100% uchylku ve smyslu,že nad tím mudrujeme asi až moc
U těch 10mm je to loterie jako prase. Jedno vydrží nekonečně, druhé odejde po 50 hodinách provozu. Ale i tak to nikomu nerozmlouvám.
KSTX10 mini je istota. U Futaby S 3174 odchadzaju hriadele s tisic-hranom. U S3777 ak dojde k zablokovaniu tak do 15 sekund je KO. KST X12 je opat istota.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
A můžu vědět dúvod nebo fotku té odešlé hřídelky s tisícihranem? Protože Futaba 3172, 3173,3174 ..furt to samé. A,že by nám něco odcházelo se teda říct nedá.
Jako "bonus" mam plne zamknutou paku pri plne vychylce.
Míro, máš to dokonalý, jen ti doporučím, netrvat při plné výchylce brzd na přímém zamknutí, raději skočit o zoubek zpět a zamknutí mít lehce neúplné. Získáš více lineárnějšího pohybu pro klapku, a snadnější srovnávání páru klapek pro jejich synchonní pohyb, kompenzovat jejich rozdíl lze mixem z jedné klapky do druhé. U toho zamknutí totiž převažuje už jen úhlová výchylka serva, kdežto táhlo se skoro nehne, a navíc v praxi potřebuješ při otevřenějších brzdách mít jejich pohyb rychlejší a kolem nuly to chce línější a přesnější, nastavuješ tam pak odtokovku letových režimů, je to o kompromisech.
Já jsem od plastových serv v křídle postupně přešel ke kovovým. Rok lítané (normálně) Infinity, se servy Futaba 3172SV/MKS 6100 s náhony LDS má již znatelné vůle! Serva s kovovou krabičkou mají sice na začátku vůli větší, ale nezdá se mi, že by se časem nějak zásadně zvětšovala.
U Futaby už od doby 3150/3155 a namontoval jsem jich hodně, byla za chvíli vyčvachtaná oválná díra pro osičku a vůle se zvětšovala, spolehlivost je však jiná kapitola a do trupu bych je naopak doporučil a nedám na ně dopustit. V trupu totiž serva tolik netrpí jako v křídle. V F3J érech mám některé F3155 od roku 2012 a fungují stále jako nová
Momentálně pro kat. F5J provozuju: Performance EVO 1550g: KST X08Plus/KST X10Mini - servorahmen.de 1 a 2 dírka Light EVO 1350g: MKS 6100HV/KST X10mini - servorahmen.de 1 a 3dírka Prestige 2PK 1180g KST X08Plus/KST X12-508 -servorahmen.de 1 a 3 dírka v trupu pak shodně MKS 6100HV
LDS je všude stejné od servorahmen.de, podle mě už nemá smysl u nového éra uvažovat o jiném náhonu. U křidélka s KST X08Plus a první dírkou - lze dosáhnout skoro 100% chodu bez nutností snižování rozsahu v radiu. S křidélkem pak prakticky nejde rukou pohnout! Montáž je však masakr, osička je pod úrovní krabičky serva které je tlusté 8mm, takže páka má vlastně 2-3mm! Chod je však díky velkému přepákování velmi přesný.
Modely jsou napájené z interního BEC regulátoru Castle Ice Edge 50, u Prestige jen Talon 35.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru