Autor |
Zpráva |
Kuba78
|
Napsal: pon 01.03.2021 20:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
BoŠ píše: Předpokládám, že výškoměr nebude jen gps, takže se rychlost dá vypočítat z rychlosti klesání. no to prave nevim. gps-f1675 co ma graup na displeji podle internetu ma barometricky sensor, takze by to asi melo byt presne, presto se i me zda tech 200kmph na takovyhle ero celkem dost, je otazka zda barometr funguje jen na vario a rychlost treba pocita jen z udaju GPS a ta je na vysku dost nepresna. nevim, proto se zeptam. ale treba je to mozny, treba to fakt umi upalovat takhle rychle.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
LV
|
Napsal: pon 01.03.2021 20:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Dzordzik píše: Ahoj Peťo, o existenci Wasabi vím, naživo jsem ho ještě létat neviděl, ale já měl na mysli video s tímto setupem. Můžeš mi poslat link na to video? Na stránkách výrobce jsem ho neviděl. A klidně do SZ, ať to tady neplevelíme OT. Děkuju. To video je v tom linku na FB
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pon 01.03.2021 20:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Upaluje to fakt rychle. Ten udaj je z GPS.. Kdy to nejdriv potopim kolmo dolu.. Cca 2s,pak lehce pritahnu do klesani cca 60 st.. A to je ten udaj. Uz jsem s ni letel i 205km/, ale vic se mi nikdy nepodarilo, proste to vic neleti.. Ani kolmo dolu, ale pri kolmo dolu, neni cim merit. Vario je asi dost nepresne. Diky extremne rychle zmene tlaku v trupu. Rozhodne mi to je vcelku fuk, dulezite je, ze muzu z termiky odfrcet radne rychle kdyz je potreba.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pon 01.03.2021 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
graup15 píše: ... dulezite je, ze muzu z termiky odfrcet radne rychle kdyz je potreba. Tak. To je pre termičák dôležité, teda okrem samotného nastúpania do "nejakej" výšky.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: čtv 04.03.2021 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
graup15 píše: Teda bomba hmotnost..Pokud to pujde zkus trošku rozvést to nastavení motýla (předpokládám diferenciaci)..(o nic jiného u V ocasu nejde). Jo a gratuluji . Infinity je opravdu fajn mašina. Já dneska taky byl a nádhera..první letošní pulkilometříky A co se mi na ní taky líbí, prostě jsem ji v pul kiláku potopil dolů a ve 300m vybral. Těch 199km/h zvládla jak nic. Tak by mi docela zajímalo, jak je na tom s pevností ta tvoje ultra lehoučká. Neni to nic specialniho - jen doladeni tak, jak jsou standardni vychylky od vyrobce. Ja mel az moc velke vychylky a navic malou diferenciaci. Co jsem ale nove zkusil, tak ke smerovce primixovat na vnitrnim kridle v zatacce cca 1mm celou odtokovku dolu. Zatim s tim mam naletano malo, ale pocitove jsou ty zatacky pouze smerovkou lepsi. Jeste ale musim poladit teziste a vyskovku. Dneska jsem zkousel lehce potlacit, ale na nejake zavery je brzo - foukalo kolem 4m/s a chtelo by to spis klid. Co jsem aspon zmeril, tak je stoupani prazdneho EVO a plne balastovaneho. Myslim ze na zavody mam vykonu az az a takhle vysoko opravdu chodit nebudu
Přílohy: |
Poznámka: Stoupavost prazdneho EVO
infinity_evo_light_empty.png [ 123.75 KiB | Zobrazeno 2586 krát ]
|
Poznámka: Stoupavost plne nalozeneho EVO
infinity_evo_light_full_balasted.png [ 163.74 KiB | Zobrazeno 2586 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
mch
|
Napsal: pát 05.03.2021 11:56 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 13.11.2009 Příspěvky: 98 Bydliště: Čtyřkoly
|
Citace: Co jsem ale nove zkusil, tak ke smerovce primixovat na vnitrnim kridle v zatacce cca 1mm celou odtokovku dolu. Pokud mohu přispět, tak toto se řeší, až když všechny snahy o seřízení selhaly a přesto křídlo padá do zatáčky a kroužení je pracné, což svědčí o špatném návrhu velikosti motýla, nebo letadla jako celku, a to mě u Infinity Evo nějak neštimuje a zvlášť, když jsi teprve na začátku. Zkus nejdřív najít čisté optimum bez kontra berliček.
_________________ PRESTIGE 2PK UltraLight (1120-1260), Light (1430-1850), Windy (1540-2100), Demon F3F
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: pát 05.03.2021 14:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
Vim. Jen jsem to chtel po debate s Bohousem vyzkouset a je to proste lepsi Taky proto to mam na blbe dostupnem vypinaci, abych si na to nezvykal Ono i to teziste asi budu chvilku hledat. Jen ted musim najit na trenovani jinou plochu, protoze kam jsem jezdil je ted mimo muj rajon
|
|
Nahoru |
|
|
michalv
|
Napsal: pát 05.03.2021 17:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2010 Příspěvky: 583 Bydliště: Praha
|
U toho mixu si myslel celou odtokovku, kdyz das pravou smerovku, tak aby sla odtokovka na pravem kridle dolu?
_________________ Jeti DC-16, Futaba FX-18+modul Jeti Swing speciál, Proxima 2, Stork 4, Mig 15, P47, Torro 900
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 05.03.2021 19:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Jo, přesně tak...už mi o tom říkal Bohouš. Směrovku do leva....a na levém křídle vztlakovku dolů, tzn proti směrovce. Účel je, že na křídle směřujícím do zatáčky je menší vztlak a menší rychlost. Tak mu trošičku toho vztlaku přidáš. Mělo by tě to trošku podržet. Musíš brát v potaz,že F5J točí zatáčky na velmi malých rychlostech. Hranice kdy to žuchne do zatáčky je velmi ostrá. Tímhle opatřením by se měla ta hranice trošku otupit. Ale !!! Je to opravdu pro fajnšmekry...Ondráš změnu nepozná ani omylem A trošku o přínosu pochybuji taky. Už jsem to taky zkoušel a nějak mi to nepřesvědčilo .
|
|
Nahoru |
|
|
RC_FB
|
Napsal: pát 05.03.2021 20:13 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.2.2020 Příspěvky: 104 Obrázky: 2
|
Možná zdaleka nejen vztlakovku, ale křidélko, o fous víc než klapku. Není to na každé počasí, spíš asi takové to "moc nefouká, převaluje se to a i když vzduch viditelně stoupá, moc to nenese" a člověk ke standardní výchylce termika II přidá 2-3 mm a je to ku prospěchu. Zkusil jsem to na podzim proporcionálně ke směrovce, nijak moc to neladil (nebylo kdy)-a dokázalo to fungovat tak dobře, až jsem se divil... Když se rozfoukalo, tak samozřejmě letadlo o to naklapkované křídlo "zakopávalo" a chování do větru/od větru byl potrat...
Edit: Jako tak dobře, že že bank byl kolem 5-7° (vzepětí ucha, ani ne) a konec vnitřního křídla stopalcovky opisoval kroužek tak 60 cm v průměru a šlo by míň. Ještě mít ruce, které by to dokázaly udržet...
_________________ Taranis XD9+ na OTX 2.2.2 Django F5J-100
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 05.03.2021 21:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Dost by mi zajimal vztah hmotnosti modelu na toto specificke nastaveni.
|
|
Nahoru |
|
|
RC_FB
|
Napsal: pát 05.03.2021 21:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 20.2.2020 Příspěvky: 104 Obrázky: 2
|
V tom neposloužím, nalítal jsem s tím asi hodinu jedno odpoledne. 753 gramů, FAI plocha asi 46,7 dm2. Když začalo pofukovat, 803 gramů-a pak začalo pofukovat tak, že to bylo hodně kontraproduktivní (4-6 m/s)
Ale jsem si jistý, že čím lehčí, tím výraznější přínos v klidném počasí. Nejen kvůli vztlaku, ale i odporu. Protože v opravdu těsném kroužení je odpor vnitřního křídla podstatně menší, než vnějšího-a odpor vnějšího letadlo "vytahuje" ze zatáčky, což vyžaduje korekci směrovkou (odpor navíc). Čím menší hmota a setrvačnost, tím výraznější.
_________________ Taranis XD9+ na OTX 2.2.2 Django F5J-100
|
|
Nahoru |
|
|
jirinovo
|
Napsal: sob 06.03.2021 8:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.6.2011 Příspěvky: 768 Bydliště: Odolena Voda Obrázky: 4
Blog: Zobrazit blog (9)
|
plochá zatáčka se dá udělat i jenom směrovkou, v tomto případě motýlem. I když to není moc účinné, funguje to. Éru pomůžu křidélky a potom směrovka. Zmenší se odpor křídla, opadání je menší. Utaženou zatáčku to ale neudělá.
|
|
Nahoru |
|
|
fly-up
|
Napsal: sob 06.03.2021 21:16 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 17.10.2009 Příspěvky: 96
|
Alfa a Omega celého sú správne ťažisko , správne výchylky , každý pilot je ale jedinečný preto niektoré nadstavenia si musí pilot ušiť sám na seba Krídelko a klapka dolu do zatáčky , nie je do každého počasia a do každej termiky ale sú momenty kedy to prinesie prínos , takého drobného nadstavenia kde závažia detaily je veľa . B.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: ned 07.03.2021 12:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
A zkoušel jsi to i na té GPS verzi co máš?(to znamená na 2kg těžké verzi) Mně totiž přijde,že v téhle hmotnostní kategorii, to už moc nefunguje. Respektive jednodušší a i efektivnější je prostě držet stálou a správnou rychlost v termice.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|