Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Infinity Evo F5J

úte 30.07.2019 19:10

Založil jsem tento nový thread .
Abych nesměšoval informace o stavbě dvou rozdílných letadel a velmi rozdílných vybavení modelu.

Re: Infinity Evo F5J

ned 04.08.2019 22:00

Tak a tu sú prvé foto , viac detailov čoskoro
Přílohy
IMG_3113.jpg
IMG_3114.jpg
IMG_3119.jpg
IMG_3124.jpg

Re: Infinity Evo F5J

pon 05.08.2019 19:36

No už se na Infinity Evo těším, kvalita provedení již NG verze je fantastická!! Tak si představuji TOP model !!. Už teď vymýšlím jak tam vše co chci budu zadělávat . Přeci jen to nebude závodní set-up, ale rekreační na hodně dlouhé lety.

Zatím si dělám přípravu vybavení.
Motor Leher 1515 plus Reisenauer 5:1
Vrtule 13/7 nebo 14/7
Kužel GM 32mm
Baterie 3S-1500mAh , nebo 3S-LiIon 2600A
Regl YGE35A
Přijímačovka 2S-LiFe 1100mAh cylindrická
Serva křídlo Futaba 3172SV
Serva motýl Futaba S3777SV
Vario Rcsense
čidlo přijímačovek 10A-RCsense
Čidlo pohoných (integrované v reglu YGE)
GPS-Futaba
Přepínač Li-Fe/BEC Zepsus 7A

Re: Infinity Evo F5J

úte 06.08.2019 19:01

Jako přijímačovky jsem pořídil Li-Fe 1100mAh ve válcovém provedení. U čmoudů (čmoudilové el.cigaret je měli levně) jsem vzal rovnou 6kusů. Protože nejdřív dva kusy řádně otestuji a zbytek buď použiji, nebo ne.
No výsledky mi nijak zvlášť nenadchly. Silně pochybuji,že ač je na baterce logo A123 systems, mám pocit,že je to fejk jako prase. No nevím....
Vybíjel jsem proudem 2A...vybitá kapacita 937mAh
Vybíjel jsem proudem 400mA ..vybitá kapacita je 937mAh
Nabitá kapacita 945mAh
Divný......
Proud 400mA jsem zvolil záměrně, neb mám změřené,že průměrný proud SSL popisovaného v jiném vlákně je cca 300 až 400mA.
Osazení Infinity Evo bude podobné .
Ještě testnu pár cyklů jestli se to nezlepší, ale na zázraky nevěřím.
Přílohy
WP_20190726_17_09_49_Pro.jpg
Baterky tak jak přišli.
ScreenHunter_3.jpg
Vybíjení 2A.
ScreenHunter_5.jpg
Vybíjení 400mA
ScreenHunter_4.jpg
Nabitá kapacita 945mAh...hmmm

Re: Infinity Evo F5J

úte 06.08.2019 20:13

Dole na stránce je test původních A123.Tak si to porovnej.
https://www.elektromodellflug.de/oldpag ... 6650-x.htm

Re: Infinity Evo F5J

sob 10.08.2019 17:54

Tak jsem to nechal párkrát procyklovat, ale žádná změna se nekoná.
Na grafu je vybíjecí proud 300mA. Ten přesně odpovídá spotřebě SSL a jeho vybavení.
Takže buď jsou ty baterky už hodně staré, nebo prostě víc nedají. Bude to muset stačit, protože jiné přijímačovky do Infinity prostě nedostanu.
Prozatím si připravuji držáčky na přijímač , vario a slučovací destičku S-Bus a S-Bus2 rozvodů+ Zepsus diverzitního spínače.
A posuvnou desku serv V tailu.
Přílohy
ScreenHunter_2.jpg
Vybíjecí křivka 300mA
WP_20190808_19_41_40_Pro.jpg

Re: Infinity Evo F5J

stř 14.08.2019 15:44

Nejdříve jsem zvažoval pohon na nějakou Li-Pol cca 1300mAh nebo 1500mAh. Ale nakonec tam pujdou 3S-2600mAh (Sony VTC5A) Li-Ion.
Skoro hotová baterka na obrázku (ještě chybí zadní deklík). Sice by na Li-Pol byl výkon pohonu o cca 80W větší, ale i tak mi 423W příkonu bohatě stačí. Nějak prostě ty Li-Ion mám rád. Mám je i v SSL a lítá to na ně perfektně.
Přílohy
WP_20190814_16_37_22_Pro.jpg

Re: Infinity Evo F5J

sob 17.08.2019 21:11

Po MS jsem si mohl Infinity EVO (1500g) proletět a krátké dojmy pozitivní, model se ovládal velmi příjemně na první sáhnutí bez potřeby o tom nějak přemýšlet. Tohle není samozřejmost, některé modely jsou třeba supervýkonné, ale pilot se s nimi musí dlouze seznamovat, Infinity EVO mi ale připadá dost nezáludná.

Re: Infinity Evo F5J

ned 18.08.2019 17:39

tomashr píše:Po MS jsem si mohl Infinity EVO (1500g) proletět a krátké dojmy pozitivní, model se ovládal velmi příjemně na první sáhnutí bez potřeby o tom nějak přemýšlet. Tohle není samozřejmost, některé modely jsou třeba supervýkonné, ale pilot se s nimi musí dlouze seznamovat, Infinity EVO mi ale připadá dost nezáludná.


To je super. Taky zatím připravuji vybavení jak o život. :-)
Baterka je hotová. Pro porovnání hmotností 3S-1800mAh která jde do Infinity NG v druhém threadu. A 3S-LiIon 2600mAh která pújde do mé Infinity Evo. Těch 30g rozdílu je pro mne naprosto nepodstatné. Za křídlem stejně bude 2S-Life a tak to vyvážit nebude problém.
Přílohy
WP_20190817_20_17_39_Pro.jpg
WP_20190817_20_17_50_Pro.jpg

Re: Infinity Evo F5J

úte 20.08.2019 9:41

tomashr píše:Po MS jsem si mohl Infinity EVO (1500g) proletět a krátké dojmy pozitivní, model se ovládal velmi příjemně na první sáhnutí bez potřeby o tom nějak přemýšlet. Tohle není samozřejmost, některé modely jsou třeba supervýkonné, ale pilot se s nimi musí dlouze seznamovat, Infinity EVO mi ale připadá dost nezáludná.



Souhlasím s Tomem, měl jsem možnost řídit na zkoušku původní Infinity s křížem, později i s motýlem, nyní lítám s motýlem a BigFlaps křídlem. Teď v Trnavě jsem měl možnost chvíli poletovat s nejnovější EVO BigFlaps s novým dlouhým trupem. Evo je ze všech variant nejstabilnější, dovede to letět opravdu na velkém úhlu seřízení, je to hodné, nezáludné, krouží výborně i hodně utažené kruhy na uchu, stejně tak ploché kruhy na minimálce. Trend je trupy prodlužovat viz. Explorer BF, Vertigo. Netrvalo to dlouho a už mám nový trup doma!! Co nevidět tedy přeskládám vybavení do nového. Budu mít Infinity EVO trup a Bigflaps Infinity křídla. Neplýtvejte zbytečně hmotností! 1700g Infinity má stejnou pronikavost jako Xplorer s 2,5kg. Já mám cca 1350g myslel jsem si jakej to bude lehouš do klidu. Ve skutečnosti jej teď používám spíše jako střední do aktivního vzduchu, když ostatní letí s 1600g. Při náloži 250g se Infinity příjemně vrací. Hmotnost 2000g a víc je už blbost a nebo jen pro velmi specifické podmínky. Vše je o seřízení a je pravda, že jej mám asi nejpropracovanější ze všech modelů co teď mám v provozu. Když by měl někdo zájem můžu to sepsat a poslat. Teď chci na novém trupu vyzkoušet dvojí diferenciance s tím přišel Adrian Gallet a zdá se to mi to docela zajímavé.

Re: Infinity Evo F5J

úte 20.08.2019 9:54

TomHlavinka píše:1700g Infinity má stejnou pronikavost jako Xplorer s 2,5kg.


Tohle je ale trochu demagogie, podle mne srovnáváš se starým Xplorerem, který se fakt až tak moc nevracel. Novější varianty se v tomto ohledu chovají také velmi slušně, rozdíl v pronikavosti je hodně velký. Nemá cenu rozebírat v tomto threadu, tady asi budou všichni spokojeni s pravdivým konstatováním, že se Infinity vrací dobře, ale budit dojem nějakého zázraku je zbytečné.
Jo a poznámka na okraj (to Dalibor nebude slyšet rád) - ona se většinou Infinity 1700g bude vracet lépe i než Infinity 2200g, od jisté hmotnosti už růst opadání převládne nad růstem pronikavosti a při návratu se nakonec lehčí model dostane dál než těžší... To už musejí být naprosto atypické podmínky, aby to bylo jinak (silný vítr, ale v kombinaci s velmi silnými a pravidelnými stoupáky).

Re: Infinity Evo F5J

úte 20.08.2019 10:54

jo srovnávám to se "starým" Xplorer II 3,8m - toho mám a lítám. Nemyslel jsem Explorer BF - ten jsem nikdy ani neřídil. Atypické podmínky jsem myslel, třeba vzdálený svah nebo místo kam je problém doletět, ale když tam doletím, tak mě to už unese. (Podhořany)

Re: Infinity Evo F5J

stř 21.08.2019 18:09

tomashr píše:
Jo a poznámka na okraj (to Dalibor nebude slyšet rád) - ona se většinou Infinity 1700g bude vracet lépe i než Infinity 2200g, od jisté hmotnosti už růst opadání převládne nad růstem pronikavosti a při návratu se nakonec lehčí model dostane dál než těžší... To už musejí být naprosto atypické podmínky, aby to bylo jinak (silný vítr, ale v kombinaci s velmi silnými a pravidelnými stoupáky).

Já to nerozporuji a rád to i slyším. SSL si nechám na kravnutí na chalupě a Infinity na luxusnější polétání.
SSL dostane v zimě nový pohon a předělávku instalace. Ale až bude Infinity Evo doma a letuschopná.

Dneska dorazil Zepsus dual switch. Tak nejdřív to napíchnu na osciloskop a dva řízené zdroje.
Zajímá mi jak se to bude chovat, když jedno napětí bude konstantní (BEC) a druhé pomaličku klesat bod napětí BEC (tzn jak dobře je udělaná hystereze a logika přepnutí) Nerad bych aby se stalo,že Zepsus přepne na BEC, baterka se odlehčí -napětí sezvedne a zase se to přepne na BEC až do rozkmitání .
Přílohy
WP_20190821_14_08_38_Pro.jpg

Re: Infinity Evo F5J

ned 25.08.2019 18:57

Testuji Zepsus Dual switch. Než si do svého modelu něco zamontuji testuji funkčnost na stole.
A dost mi zajímalo, jak Zepsus funguje. A zdá se ,že funguje přesně tak jak jsem chtěl.
Model bude stěžejní část letu napájet palubní 2S-Life . A pokud termika dovolí letět víc než 2.5h v kuse-napětí klesne na přijímačovkách na 6V. V ten okamžik musí přepnout switch na BEC z regulátoru a můžu pokračovat dalších klidně i 5h .

Tak jsem si připravil simulaci, kdy BEC zastupuje 5NiCd baterek, a LiFe zastupuje maličký, ale pěkný stabilizovaný regulovatelný zdroj . Na něm jsem nastavil o fous větší napětí než na NiCd a po desetině voltu (zdroj umožńuje regulovat po setině voltu ) snižoval napětí až do budu přepnutí.
Na futabě přitom sledoval udaj napětí telemetrie přímo z přijímače versus napětí na Rc-Sense 10A sensoru zapojeném ke reg.zdroji (ten simuluje 2S-Life)

Hystereze přepnutí je přesně 0.1V. A pro obnovení přepnutí na odstavený zdroj je potřeba opět 0.1V. Switch porovnává první připojenou větev k následně připojené. A pořadí není podstatné. Na obrázcích první testování.
Přílohy
WP_20190825_19_13_48_Pro.jpg
Na displeji Futaby je horní udaj z přímo z přijímačovek a dolní z čidla Rc-Sense 10A sensor. Shoda napětí mezi zdrojem a tím co naměřil sensor je přesná.
WP_20190825_19_14_09_Pro.jpg
Napětí na reg zdroji je větší než na NiCd a přijímač je napájen z této větve (na zdroji je vidět i odběr)
WP_20190825_19_16_03_Pro.jpg
Napětí na reg zdroji (simulující 2S-Life) kleslo na stejnou uroveň jako na NiCd. Switch odpojil reg zdroj (proud je 0.0)

Re: Infinity Evo F5J

pon 02.09.2019 14:55

Protože jsem ve stavu čekacím (na éro...:-( ) tak si aspoň hraju s vybavením.
Na fotkách je test 10A sensoru pro měření napájení RX z větve přijímačových baterek.
Větev napájení z regulátoru (BEC) má data přímo z YGE reglu
Zajímalo mi jak přesný je 10A sensor od Rc-sense. Shoda s měřákem je perfektní.

PS..věc na zamyšlení.!!

Už jsem viděl hodně vybuchlých regulátorů. Vždy to s sebou vezme i BEC. A tím žíně do země je nevyhnutelná.
V Infinity budou dvě větve napájení RX-přez Zepsus dual switch jednou větví pojede právě napájení z BEC.
Hypoteticky...po 3h se vybije primární 2S-LiFe. Zepsus přepne na napájení z BEC reglu. Tomu jebne a vyhoří a vezme s sebou celý model. (přitom v primární baterii pořád bude trochu energie na bezpečné přistání). Tak mi napadlo tu sekundární větev odjistit pojistkou. Když buchne regl, tak buď napětí z BEC zmizí a Zepsus to přepne zpátky na přijímačovku, nebo regl napájení zkratuje, pojistka se přeruší a Zepsus to opět přepne na primární zdroj.

Tak mi zajímá názor na tento málo pravděpodobný, ale pořád možný průbeh pruseru. Je ta myšlenka zcestná, či nikoli?
Přílohy
WP_20190901_13_25_20_Pro.jpg
WP_20190901_13_25_48_Pro.jpg
Odeslat odpověď