Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Re: NO BODY F5J

úte 25.06.2019 7:11

Zaprvé ještě k tomu dotazu - já se na hmotnost také neptal nějak "negativisticky", mě to zajímalo vyloženě jak to je. Co vidím, tak vakuovky (nejen EOS, ale i různé domorobo kusovky) se běžně dostávají na vzletovku kolem 1400g aniž by to jejich tvůrci tlačili do extrému. Jak chápu odpověď, tak u NoBody je dost hmotnosti věnováno na pevnost (nosník a další věci), což mi dává smysl a nijak nekritizuji.

K tomu zbytku to dobře napsal Petr Dušek - když taktně vynechám pilota, štěstí a podobné "drobnosti", tak je to víc o letových vlastnostech než o absolutní výkonnosti. Lehký model se běžně užívá naložený - nižší setrvačný moment při koncentraci hmotnosti do těžiště je zkrátka výhoda. Podmínky pro létání na vyloženě minimální hmotnosti nejsou zdaleka vždy, ale ani to není vyloženě výjimečné.

K těm ambicím - ono je to dost o tom, jak se k tomu výrobce chce postavit. Osobně si myslím, že NoBody klidně může být výkonnější než Asperatus, jen se holt VP rozhodl (zatím?) od tohoto využití spíš lehce distancovat a naopak. Vyloženě jednoúčelový soutěžní model je třeba letošní speciál Radka Malčíka nebo poslední varianty Xploreru s malým trupem a extrémními klapkami, tam by specifika těchto modelů asi rekreační piloty pěkně štvala. Jinak to ale obvykle zdaleka tak vyhrocené není, třeba s Pike Perfection či poslední soutěžní verzí Storka si užije určitě spoustu zábavy i člověk zcela bez zájmu o soutěže...

Re: NO BODY F5J

úte 25.06.2019 8:24

tomashr píše:Zaprvé ještě k tomu dotazu - já se na hmotnost také neptal nějak "negativisticky", mě to zajímalo vyloženě jak to je. Co vidím, tak vakuovky (nejen EOS, ale i různé domorobo kusovky) se běžně dostávají na vzletovku kolem 1400g aniž by to jejich tvůrci tlačili do extrému. Jak chápu odpověď, tak u NoBody je dost hmotnosti věnováno na pevnost (nosník a další věci), což mi dává smysl a nijak nekritizuji.

K tomu zbytku to dobře napsal Petr Dušek - když taktně vynechám pilota, štěstí a podobné "drobnosti", tak je to víc o letových vlastnostech než o absolutní výkonnosti. Lehký model se běžně užívá naložený - nižší setrvačný moment při koncentraci hmotnosti do těžiště je zkrátka výhoda. Podmínky pro létání na vyloženě minimální hmotnosti nejsou zdaleka vždy, ale ani to není vyloženě výjimečné.

K těm ambicím - ono je to dost o tom, jak se k tomu výrobce chce postavit. Osobně si myslím, že NoBody klidně může být výkonnější než Asperatus, jen se holt VP rozhodl (zatím?) od tohoto využití spíš lehce distancovat a naopak. Vyloženě jednoúčelový soutěžní model je třeba letošní speciál Radka Malčíka nebo poslední varianty Xploreru s malým trupem a extrémními klapkami, tam by specifika těchto modelů asi rekreační piloty pěkně štvala. Jinak to ale obvykle zdaleka tak vyhrocené není, třeba s Pike Perfection či poslední soutěžní verzí Storka si užije určitě spoustu zábavy i člověk zcela bez zájmu o soutěže...


Naprostý souhlas se vším, parádně shrnuto :D

Re: NO BODY F5J

pát 28.06.2019 18:28

Super takže klasicky Pajk nejlepsi volba to sem sice nechtěl vědet ale jdu makat a šetřit.

NO BODY F5J

úte 10.09.2019 18:05

Ahoj, neco noveho v tomto vlakne? :)

Re: NO BODY F5J

sob 23.11.2019 13:18

Já ho úplně zanedbávám! Zkusím se polepšit a zatím přidám aspoň pár fotek.

Nobodyho jsem si objednal dávno dávno, s tím, že bude v červnu hotový, a budu ho mít jako druhý, o kousek větší letadlo k Djangu. Jak na rekreační lítání mezi akrobatama, tak na soutěže RCEN a možná F5J. Jenže červen byl hustej, červenec taky, v srpnu jsem doslova roztavil kabely v křídle, v září konečně zálet s první soutěž RCEN s týden starým, ještě nedoladěným letadlem. Ale říkal jsem si, že raději získám nějaký soutěžní zkušenosti ještě letos... ať je co ladit a co zlepšovat přes zimu.

Je to teda o kousek větší, než Django :D
Přílohy
IMG_20190922_122931 (1).jpg
IMG_20190922_122845.jpg

Re: NO BODY F5J

pon 25.11.2019 18:08

Přes léto nebyl čas, ale budu se to snažit napravit. Dám sem nějaké foto ze stavby. Fotky nejsou nic moc, ale snad to někomu pomůže. Asi většina staví podle svého. Tak to dál nečtěte. :D
Tohle je pro někoho kdo bude tápat.

Do trupu přijdou zalepit tři přepážky (č.1, 3 a 4), deska na serva (č.3a) a deska pod křídlo (č.2). Jednoduchou pomůckou jak a v jakém pořadí má vše do trupu přijít je právě číslování součástek. Přípravu začneme vlepením matek pro křídlo do desky č.2. A matky do desky serv č. 3a, která slouží pro uchycení zátěže v trupu. Pak musíme odmastit a hlavně zdrsnit vnitřek trupu v místech lepení jednotlivých dílů.
Jinak já jsem k lepení přepážek do trupu použil epoxidovou pryskyřici LG 285.
Slepíme v pravém úhlu desku serv č.3a s přepážkou č.3.
Do zadní části trupu zalepíme přepážku č. 1. Tu vlepíme opravdu co nejdál se dá zastrčit.
Pak zalepíme desku s matkami pod křídlo ( já ji hned přitáhl kovovými šrouby přes provrtanou překližku
Do trupu také vlepíme již slepené přepážky č. 3 a 3a.
Pak vezmeme trubku na zátěž, prostrčíme ji přepážkou č.3 a otvorem pod křídlem do trupu vsuneme přepážku č. 4 a v trupu ji navlékneme na trubku zátěže, tu pak vsuneme až do přepážky č. 1. Vše si vyzkoušíme, označíme polohu přepážky č.4 a namažeme ji lepidlem a zalepíme do trupu (nasunutou na trubku). Po zaschnutí vlepíme vteřiňákem trubku zátěže.
Přílohy
20190717_095534.jpg
Všechny díly, které přijdou do trupu jsou z pevné překližky a dobře pasují.
20190717_103052.jpg
Vlepení kovových matek do jednotlivých dílů.
20190717_153326.jpg
Vlepené části do trupu pojištěné šrouby a kolíčkem.
20190717_153341.jpg
20190717_172712.jpg
Nasunutí přepážky č.4 na trubku zátěže.

Re: NO BODY F5J

sob 14.12.2019 17:14

Joo taky toho času nějak nebylo tolik, co bych si přál. Já si přední přepážky vzal bílým sprejem... To dřevo mi přišlo takový moc dřevěný v tom uhlíku.

IMG_20190819_120123.jpg


Desce jsem samozřejmě ještě zbrousil úkosy...
IMG_20191012_093030.jpg


Nejdřív jsem zalepil zadní přepážku. U tý (stejně jako u ostatních "svislých" přepážek) je potřeba zkontrolovat, že bowdeny jdou skrz oválné otvory lehce provléknout. Pokud nejsou, jehlový pilník to vyřeší. Ale je lepší to udělat před zalepením do trupu. Pak jsem papírovkou orámoval kde bude vodorovná deska serv...
IMG_20191012_093541.jpg


Přebrousil to šmirglem - papírovka brání poškrabání trupu tam kde to bude vidět.
IMG_20191012_093723.jpg


Očistil prach z uhlíku a zalepil desku 30 min epoxidem.
IMG_20191012_094913.jpg

Re: NO BODY F5J

ned 10.05.2020 18:30

Díky za návody, taky jsem neměl čas :mrgreen: , nicméně jdu to postupně dávat dokupy, už jsem dlouho nic nestavěl, tak si zase trošku zamodelařím, jen občas poprosím/zaprudím s nějakým dotazem.

Chtěl jsem se zeptat co máte jako táhla dozadu? Klasický bowden, čili plášť, jádro + drát, u serv vidličku, na kormidlech jen předpružený L ohyb?
Druhá věc - máte na uších konektory? Docela rád bych tam měl nějaké integrované řešení jen na nasunutí ucha, ale nevím jaké se tam dávají
ani postup montáže/lepení aby si to přesně sedlo s protikusem. Do trupu dám klasický zelený šestikolíky viz. foto.
Přílohy
IMG_20170605_140408.jpg

Re: NO BODY F5J

ned 10.05.2020 19:57

Ha, už jsem něco našel ohledně těch konektorů, jednu stranu přesně zalepit, pak nasunout protikus, naseparovat, mám pastu na parkety a lehkou zahuštěnkou zalepit protikus, dorazit, pojistit páskou a nechat "na stojáka" ať to nateče ke spáře. Předtím lehce láknu žebra laminovacím epoxidem ať si pak necucnou té pasty. Teď ještě vybrat ten konektor..

Re: NO BODY F5J

ned 10.05.2020 20:10

Konektory dej určo MPX 6pin. Odzkoušené, funkční, a všechny piny zdvojiš = bezpečnost

Re: NO BODY F5J

ned 10.05.2020 20:21

Tak to mě nenapadlo s tím zdvojením, dobrý point, díky!

Re: NO BODY F5J

pon 11.05.2020 5:46

Nějak nechápu to zdvojení, dvě serva šest pinů. To mi vychází akorát. Já dávám jednoho samce a jednu samici nemusím pak přemýšlet co je levé a co pravé křídlo při skládání.

Re: NO BODY F5J

pon 11.05.2020 6:19

To je spojení střed-ucho, čili už jen jedno servo křidélka.

Re: NO BODY F5J

ned 17.05.2020 10:39

V uších mám MPX, zalepený v obou koncích, docela to zatím funguje. Ale dneska bych tam dal MR30

https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=100160

Re: NO BODY F5J

ned 17.05.2020 14:08

Ok, díky mému raketovému tempu jsem ještě "nestihl" nic objednat..tak že bych je tam dal?
Minimálně jednu výhodu mají a sice nebudou se muset nějak extra ladit otvory v žebrech, rozměrově to v podstatě sedí.
Možná mají i větší suvnou délku a jsou těsnější, což nemusí být celému spojení na škodu ani mechanicky, ale snad ne zase moc, aby za to člověk nemusel moc brát při skládání. Ale ten konektor je celkem malý, tak by to mohlo být i akorát. Asi nezbyde než to vyzkoušet, přinejhorším si dám sólo na dremel až to budu dostávat ven.. :)
Odeslat odpověď