RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
NO BODY F5J http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=86397 |
Stránka 3 z 6 |
Autor: | manta [ pon 24.06.2019 11:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
PetrD píše: To je trochu škoda, při té vynaložené námaze a slušném zpracování stačilo návrh trochu poladit a soutěžní model to mohl být. 1600-1700g by nebylo vůbec na závadu. Letová hmotnost mého modelu po převážení všeho vyjde 1640 g a krom toho má NO BODY plochu křídla 90,2 dm²! |
Autor: | manta [ pon 24.06.2019 11:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
tomashr píše: Abych se vrátil k No Body, měl bych dva dotazy. Zaprvé - jak je řešena zátěž? Do trupu, vnější konce středu nebo ještě jinak? Tohle je vždy u třídílných křídel trochu složitější než u dvoudílných a že na to výrobce myslel každopádně jednoznačně chválím. Zadruhé - jak silnou tkaninou je řešen povrch křídla? Upřímně mi ta prázdná hmotnost minimálně 1270g přijde docela hodně, u EOSu je to i pod 900g, tak mne zajímá, kde to nabralo hmotnost navíc. Pokud to šlo do pevnosti a životnosti, tak to nemusí být s ohledem na zaměření vůbec špatné rozhodnutí, nicméně přeci jen mi nárůst 300-400g přijde docela hodně, odhaduji, že pokud bych chtěl EOS v pevné verzi, tak by přidání 150g materiálu muselo být až dost... Jedna věc. U EOSe se budeš bát udělat přemet, nedovážíš ho 600g balastu, tohle u NO BODYho neřešíš. A taky profil je jiný a pronikavost velmi slušná. |
Autor: | tomashr [ pon 24.06.2019 13:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
manta píše: Jedna věc. U EOSe se budeš bát udělat přemet, nedovážíš ho 600g balastu, tohle u NO BODYho neřešíš. A taky profil je jiný a pronikavost velmi slušná. Ehm, já mám EOSe v extrémní verzi 1180g a s přemetem fakt problém nemá. Klidně bych si mu troufl přiložit 300g (pak už to opatrnost chce). Nezaměňuj EOS 2 a 3, ta první ultralehká "dvojka" byla fakt děs jen pro zkušeného pilota, který neudělá blbost, aby to rozlomil, "trojka" je ale hodně jinde, dokonce i ta moje "brutallight" verze je na tom pevnostně až nečekaně dobře. Profil by se musel zkusit, to je na dlouhou diskusi - s pronikavostí to není až tak jednoduché, jedna věc je, jak to jede proti větru, ale druhá věc je, jaký si přitom zachová model vztlak a jak tedy opadáš. Tyhle veličiny jdou často proti sobě, to je třeba důvod kontroverzního hodnocení Dynamicu... |
Autor: | Papir [ pon 24.06.2019 13:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
PetrD píše: To je trochu škoda, při té vynaložené námaze a slušném zpracování stačilo návrh trochu poladit a soutěžní model to mohl být. 1600-1700g by nebylo vůbec na závadu. Jak už psal Manta, letovka 1600-1700g reálná je, to by problém nebyl. Já mám letovku 1750g včetně barvy a polepů. Já měl spíš na mysli, že nechci tlačit někam ještě 200-300g níž. |
Autor: | PetrD [ pon 24.06.2019 14:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
Já hmotnost vůbec nekritizuju, nebo spíš ani nemám důvod se k ní vyjadřovat. Pokud jsem psal o doladění návrhu, tak jsem myslel spíš geometrické a s tím částečně související aerodynamické proporce modelu. |
Autor: | Papir [ pon 24.06.2019 14:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
PetrD píše: Já hmotnost vůbec nekritizuju, nebo spíš ani nemám důvod se k ní vyjadřovat. Pokud jsem psal o doladění návrhu, tak jsem myslel spíš geometrické a s tím částečně související aerodynamické proporce modelu. Aha , sorry sem špatně pochopil |
Autor: | SKAY [ pon 24.06.2019 15:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
By mě celkem zajimalo jak to takovi mali vyrobci navrhuji jestli maji nejaky sofistikovany programa ale vetrny tunel ci spoluprace s Cvut nebo to je pokus omyl.. kdysik to bylo jednoduche nejake žebra s profilem co si clovek nakreslil nosnik nejaky uhel a bylo o nejakem f5j uvazuju na pristi sezénu ale unas furt fuci na letisti tak nevim težší asi lepsi než nejakou okridlenou vzducholod. |
Autor: | graup15 [ pon 24.06.2019 16:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
Vůbec se hmotnosti neboj...píšu zhodnocení SSL po nalétaných víc než 30 hodinách. Tak snad ti to ulehčí rozhodování. |
Autor: | Golfista [ pon 24.06.2019 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
Čtu spíš jenom pochvalné texty na model no body. Tak proč by se s ním nemělo dát lítat soutěžně? A to platí i když by tak skvělý nebyl. Já už nemám žádného kompozita a nejít na soutěž jenom proto, že nemám model za xxxxx tisíc, by mě ani nenapadlo. Moje "balzové" letadla se těm nejlepším rovnat nemůžou a přesto si myslím, že to bude hlavně o hlavě a rukách. Soutěžit, ať už na nějaké národní, nebo i mezinárodní akci, se nemůže rovnat poletování v neděli odpoledne doma za barákem. Zkuste to a nebojte se toho, že nemáte na to "model". |
Autor: | graup15 [ pon 24.06.2019 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
Golfista píše: Čtu spíš jenom pochvalné texty na model no body. Tak proč by se s ním nemělo dát lítat soutěžně? A to platí i když by tak skvělý nebyl. Já už nemám žádného kompozita a nejít na soutěž jenom proto, že nemám model za xxxxx tisíc, by mě ani nenapadlo. Moje "balzové" letadla se těm nejlepším rovnat nemůžou a přesto si myslím, že to bude hlavně o hlavě a rukách. Soutěžit, ať už na nějaké národní, nebo i mezinárodní akci, se nemůže rovnat poletování v neděli odpoledne doma za barákem. Zkuste to a nebojte se toho, že nemáte na to "model". Teďka jsi tomu dal. Já myslel,že nejvyšší level je soutěžit jak o život. |
Autor: | SKAY [ pon 24.06.2019 18:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
Tak tak kazdy vikend ve stanu ci dodavce bez manzelky bez deti slovinsko nemecko .... A pres tyden poctive tri fazove treninky to je to nejvic a pres zimu poctive tmelit a lestit Jeste ze nejsem soutezni typ ale zapichovani na bod je sranda |
Autor: | graup15 [ pon 24.06.2019 19:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
Já myslím,že No Body je super počin. Cena za hodně výkonný model je fantastická. Tím se může dost rozšířit počet lidí co lítají termiku. A né let protrpí např se děsivou sračkou jménem Easy Glider ( a pod nesmysly, určené pro dojče kinder aby se vubec naučili řídit) A co si hlavně myslím...když Jo Grini vezme do ruky NoBody tak rozhodně nebude 73 :-) Když už se tu předhazovalo to soutěžení. |
Autor: | BoBik_CZ [ pon 24.06.2019 21:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
Mi vrtá v hlavě jiná věc. Srovnám například toho Asperatuse, který IMHO soutěžní ambice má s No Body, který je tedy prý nemá vůbec. Manta psal, že jeho No body má letovku 1640. To při ploše 90,2dm2 dá plošné zatížení 18,2g/dm. Asperatus může mít v ultralehké verzi vzletovku řekněme 1250g, plošné zatížení má tedy 16,3g/dm2. Ale už lehce těžší Asperatus se vzletovkou například 1400g bude mít plošné zatížení 18,3g/dm2. A teď mě zajímá: 1. Opravdu je rozdíl 1,9g/dm2 v plošném zatížení tak podstatný? 2. Co je vůbec důležitější? Hmotnost nebo plošné zatížení? 3. Které F5J bude na soutěži lepší? To s nižší hmotností nebo s nižším plošným zatížením? 4. Ano No Body není superlehouš. Ale kolikrát jsou podmínky na superlehouše? Proč by tedy neměl mít soutěžní ambice, když plošným zatížením je více než konkurenceschopný? S bonusem velmi slušné pevnosti. V žádném případě nerýpu, opravdu mě to zajímá. Do F5J světa zatím spíše jen tak nakukuju přes RCEV, ale na pár soutěžích už jsem byl. A upřímně, na superlehouše jsou podmínky málokdy. |
Autor: | PetrD [ pon 24.06.2019 21:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: NO BODY F5J |
Myslím si, že hmotnost a s ní související plošné zatížení je jen pomocný faktor pro soutěžní úspěch modelu. Dovolím si pominout schopnosti pilota . Rozhodující je schopnost vytočit úzkou bublinku v malé výšce, takže zdá se, že aktuální modely se jednak relativně zmenšují, docela běžné je rozpětí kolem 3,5m a je zřetelná snaha maximálně odlehčit "okrajové" části modelu, tzn. maximum hmotnosti soustředit do těžiště. |
Stránka 3 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |