RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

NO BODY F5J
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=86397
Stránka 3 z 6

Autor:  manta [ pon 24.06.2019 11:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

PetrD píše:
To je trochu škoda, při té vynaložené námaze a slušném zpracování stačilo návrh trochu poladit a soutěžní model to mohl být. 1600-1700g by nebylo vůbec na závadu.


Letová hmotnost mého modelu po převážení všeho vyjde 1640 g a krom toho má NO BODY plochu křídla 90,2 dm²!

Autor:  manta [ pon 24.06.2019 11:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

tomashr píše:
Abych se vrátil k No Body, měl bych dva dotazy.
Zaprvé - jak je řešena zátěž? Do trupu, vnější konce středu nebo ještě jinak? Tohle je vždy u třídílných křídel trochu složitější než u dvoudílných a že na to výrobce myslel každopádně jednoznačně chválím.

Zadruhé - jak silnou tkaninou je řešen povrch křídla? Upřímně mi ta prázdná hmotnost minimálně 1270g přijde docela hodně, u EOSu je to i pod 900g, tak mne zajímá, kde to nabralo hmotnost navíc. Pokud to šlo do pevnosti a životnosti, tak to nemusí být s ohledem na zaměření vůbec špatné rozhodnutí, nicméně přeci jen mi nárůst 300-400g přijde docela hodně, odhaduji, že pokud bych chtěl EOS v pevné verzi, tak by přidání 150g materiálu muselo být až dost...


Jedna věc. U EOSe se budeš bát udělat přemet, nedovážíš ho 600g balastu, tohle u NO BODYho neřešíš. A taky profil je jiný a pronikavost velmi slušná.

Autor:  tomashr [ pon 24.06.2019 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

manta píše:
Jedna věc. U EOSe se budeš bát udělat přemet, nedovážíš ho 600g balastu, tohle u NO BODYho neřešíš. A taky profil je jiný a pronikavost velmi slušná.


Ehm, já mám EOSe v extrémní verzi 1180g a s přemetem fakt problém nemá. Klidně bych si mu troufl přiložit 300g (pak už to opatrnost chce).
Nezaměňuj EOS 2 a 3, ta první ultralehká "dvojka" byla fakt děs jen pro zkušeného pilota, který neudělá blbost, aby to rozlomil, "trojka" je ale hodně jinde, dokonce i ta moje "brutallight" verze je na tom pevnostně až nečekaně dobře.

Profil by se musel zkusit, to je na dlouhou diskusi - s pronikavostí to není až tak jednoduché, jedna věc je, jak to jede proti větru, ale druhá věc je, jaký si přitom zachová model vztlak a jak tedy opadáš. Tyhle veličiny jdou často proti sobě, to je třeba důvod kontroverzního hodnocení Dynamicu...

Autor:  Papir [ pon 24.06.2019 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

tomashr píše:
Co myslíš tím samostatným nosníkem - ty tam máš nějak výrazně promakanější nosník než balsovou stojinu s pásnicemi? To by samozřejmě pro dost lidí kladem bylo :-)

Nevím jestli je to vymakanější, ale určitě to mám jinak. Střední díl mám nosník obdelníkového průřezu, šířka 20mm, vyplň xps, nahoře dole uhlí jednosměr od hodně u středu postupně míň a míň ke kraji, to pak v uhlí punčoše a celé v praveno zpět do středu křídla. Na fotce je odřezek konce. Celkově sem to s pevností trošku přehnal, na druhou stranu to vydží fakt hodně :-)

Přílohy:
nos.jpg
nos.jpg
[ 21.95 KiB | Zobrazeno 5015 krát ]


Autor:  Papir [ pon 24.06.2019 13:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

PetrD píše:
To je trochu škoda, při té vynaložené námaze a slušném zpracování stačilo návrh trochu poladit a soutěžní model to mohl být. 1600-1700g by nebylo vůbec na závadu.

Jak už psal Manta, letovka 1600-1700g reálná je, to by problém nebyl. Já mám letovku 1750g včetně barvy a polepů.
Já měl spíš na mysli, že nechci tlačit někam ještě 200-300g níž.

Autor:  PetrD [ pon 24.06.2019 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

Já hmotnost vůbec nekritizuju, nebo spíš ani nemám důvod se k ní vyjadřovat. Pokud jsem psal o doladění návrhu, tak jsem myslel spíš geometrické a s tím částečně související aerodynamické proporce modelu.

Autor:  Papir [ pon 24.06.2019 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

PetrD píše:
Já hmotnost vůbec nekritizuju, nebo spíš ani nemám důvod se k ní vyjadřovat. Pokud jsem psal o doladění návrhu, tak jsem myslel spíš geometrické a s tím částečně související aerodynamické proporce modelu.

Aha :-D, sorry sem špatně pochopil :-)

Autor:  SKAY [ pon 24.06.2019 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

By mě celkem zajimalo jak to takovi mali vyrobci navrhuji jestli maji nejaky sofistikovany programa ale vetrny tunel ci spoluprace s Cvut nebo to je pokus omyl..

kdysik to bylo jednoduche nejake žebra s profilem co si clovek nakreslil nosnik nejaky uhel a bylo :D

o nejakem f5j uvazuju na pristi sezénu ale unas furt fuci na letisti tak nevim težší asi lepsi než nejakou okridlenou vzducholod.

Autor:  graup15 [ pon 24.06.2019 16:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

Vůbec se hmotnosti neboj...píšu zhodnocení SSL po nalétaných víc než 30 hodinách.
Tak snad ti to ulehčí rozhodování.

Autor:  Golfista [ pon 24.06.2019 17:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

Čtu spíš jenom pochvalné texty na model no body. Tak proč by se s ním nemělo dát lítat soutěžně? A to platí i když by tak skvělý nebyl.
Já už nemám žádného kompozita a nejít na soutěž jenom proto, že nemám model za xxxxx tisíc, by mě ani nenapadlo. Moje "balzové" letadla se těm nejlepším rovnat nemůžou a přesto si myslím, že to bude hlavně o hlavě a rukách. Soutěžit, ať už na nějaké národní, nebo i mezinárodní akci, se nemůže rovnat poletování v neděli odpoledne doma za barákem. Zkuste to a nebojte se toho, že nemáte na to "model".

Autor:  graup15 [ pon 24.06.2019 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

Golfista píše:
Čtu spíš jenom pochvalné texty na model no body. Tak proč by se s ním nemělo dát lítat soutěžně? A to platí i když by tak skvělý nebyl.
Já už nemám žádného kompozita a nejít na soutěž jenom proto, že nemám model za xxxxx tisíc, by mě ani nenapadlo. Moje "balzové" letadla se těm nejlepším rovnat nemůžou a přesto si myslím, že to bude hlavně o hlavě a rukách. Soutěžit, ať už na nějaké národní, nebo i mezinárodní akci, se nemůže rovnat poletování v neděli odpoledne doma za barákem. Zkuste to a nebojte se toho, že nemáte na to "model".


Teďka jsi tomu dal. :mrgreen: Já myslel,že nejvyšší level je soutěžit jak o život. :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  SKAY [ pon 24.06.2019 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

Tak tak kazdy vikend ve stanu ci dodavce bez manzelky bez deti slovinsko nemecko .... A pres tyden poctive tri fazove treninky to je to nejvic a pres zimu poctive tmelit a lestit :D
Jeste ze nejsem soutezni typ ale zapichovani na bod je sranda :)

Autor:  graup15 [ pon 24.06.2019 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

Já myslím,že No Body je super počin. Cena za hodně výkonný model je fantastická. Tím se může dost rozšířit počet lidí co lítají termiku. A né let protrpí např se děsivou sračkou jménem Easy Glider ( a pod nesmysly, určené pro dojče kinder aby se vubec naučili řídit)
A co si hlavně myslím...když Jo Grini vezme do ruky NoBody tak rozhodně nebude 73 :-):-) :-) Když už se tu předhazovalo to soutěžení. :mrgreen:

Autor:  BoBik_CZ [ pon 24.06.2019 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

Mi vrtá v hlavě jiná věc. Srovnám například toho Asperatuse, který IMHO soutěžní ambice má s No Body, který je tedy prý nemá vůbec. :lol:

Manta psal, že jeho No body má letovku 1640. To při ploše 90,2dm2 dá plošné zatížení 18,2g/dm.

Asperatus může mít v ultralehké verzi vzletovku řekněme 1250g, plošné zatížení má tedy 16,3g/dm2. Ale už lehce těžší Asperatus se vzletovkou například 1400g bude mít plošné zatížení 18,3g/dm2.

A teď mě zajímá:
1. Opravdu je rozdíl 1,9g/dm2 v plošném zatížení tak podstatný?
2. Co je vůbec důležitější? Hmotnost nebo plošné zatížení?
3. Které F5J bude na soutěži lepší? To s nižší hmotností nebo s nižším plošným zatížením?
4. Ano No Body není superlehouš. Ale kolikrát jsou podmínky na superlehouše? Proč by tedy neměl mít soutěžní ambice, když plošným zatížením je více než konkurenceschopný? S bonusem velmi slušné pevnosti.

V žádném případě nerýpu, opravdu mě to zajímá. Do F5J světa zatím spíše jen tak nakukuju přes RCEV, ale na pár soutěžích už jsem byl. A upřímně, na superlehouše jsou podmínky málokdy.

Autor:  PetrD [ pon 24.06.2019 21:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: NO BODY F5J

Myslím si, že hmotnost a s ní související plošné zatížení je jen pomocný faktor pro soutěžní úspěch modelu. Dovolím si pominout schopnosti pilota :wink: .
Rozhodující je schopnost vytočit úzkou bublinku v malé výšce, takže zdá se, že aktuální modely se jednak relativně zmenšují, docela běžné je rozpětí kolem 3,5m a je zřetelná snaha maximálně odlehčit "okrajové" části modelu, tzn. maximum hmotnosti soustředit do těžiště.

Stránka 3 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/