Autor |
Zpráva |
manta
|
Napsal: pon 24.06.2019 12:54 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.6.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: Pardubice
|
PetrD píše: To je trochu škoda, při té vynaložené námaze a slušném zpracování stačilo návrh trochu poladit a soutěžní model to mohl být. 1600-1700g by nebylo vůbec na závadu. Letová hmotnost mého modelu po převážení všeho vyjde 1640 g a krom toho má NO BODY plochu křídla 90,2 dm²!
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
manta
|
Napsal: pon 24.06.2019 12:57 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.6.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: Pardubice
|
tomashr píše: Abych se vrátil k No Body, měl bych dva dotazy. Zaprvé - jak je řešena zátěž? Do trupu, vnější konce středu nebo ještě jinak? Tohle je vždy u třídílných křídel trochu složitější než u dvoudílných a že na to výrobce myslel každopádně jednoznačně chválím.
Zadruhé - jak silnou tkaninou je řešen povrch křídla? Upřímně mi ta prázdná hmotnost minimálně 1270g přijde docela hodně, u EOSu je to i pod 900g, tak mne zajímá, kde to nabralo hmotnost navíc. Pokud to šlo do pevnosti a životnosti, tak to nemusí být s ohledem na zaměření vůbec špatné rozhodnutí, nicméně přeci jen mi nárůst 300-400g přijde docela hodně, odhaduji, že pokud bych chtěl EOS v pevné verzi, tak by přidání 150g materiálu muselo být až dost... Jedna věc. U EOSe se budeš bát udělat přemet, nedovážíš ho 600g balastu, tohle u NO BODYho neřešíš. A taky profil je jiný a pronikavost velmi slušná.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 24.06.2019 14:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
manta píše: Jedna věc. U EOSe se budeš bát udělat přemet, nedovážíš ho 600g balastu, tohle u NO BODYho neřešíš. A taky profil je jiný a pronikavost velmi slušná. Ehm, já mám EOSe v extrémní verzi 1180g a s přemetem fakt problém nemá. Klidně bych si mu troufl přiložit 300g (pak už to opatrnost chce). Nezaměňuj EOS 2 a 3, ta první ultralehká "dvojka" byla fakt děs jen pro zkušeného pilota, který neudělá blbost, aby to rozlomil, "trojka" je ale hodně jinde, dokonce i ta moje "brutallight" verze je na tom pevnostně až nečekaně dobře. Profil by se musel zkusit, to je na dlouhou diskusi - s pronikavostí to není až tak jednoduché, jedna věc je, jak to jede proti větru, ale druhá věc je, jaký si přitom zachová model vztlak a jak tedy opadáš. Tyhle veličiny jdou často proti sobě, to je třeba důvod kontroverzního hodnocení Dynamicu...
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: pon 24.06.2019 14:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
tomashr píše: Co myslíš tím samostatným nosníkem - ty tam máš nějak výrazně promakanější nosník než balsovou stojinu s pásnicemi? To by samozřejmě pro dost lidí kladem bylo Nevím jestli je to vymakanější, ale určitě to mám jinak. Střední díl mám nosník obdelníkového průřezu, šířka 20mm, vyplň xps, nahoře dole uhlí jednosměr od hodně u středu postupně míň a míň ke kraji, to pak v uhlí punčoše a celé v praveno zpět do středu křídla. Na fotce je odřezek konce. Celkově sem to s pevností trošku přehnal, na druhou stranu to vydží fakt hodně
Přílohy: |
nos.jpg [ 21.95 KiB | Zobrazeno 5041 krát ]
|
|
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: pon 24.06.2019 14:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
PetrD píše: To je trochu škoda, při té vynaložené námaze a slušném zpracování stačilo návrh trochu poladit a soutěžní model to mohl být. 1600-1700g by nebylo vůbec na závadu. Jak už psal Manta, letovka 1600-1700g reálná je, to by problém nebyl. Já mám letovku 1750g včetně barvy a polepů. Já měl spíš na mysli, že nechci tlačit někam ještě 200-300g níž.
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: pon 24.06.2019 15:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Já hmotnost vůbec nekritizuju, nebo spíš ani nemám důvod se k ní vyjadřovat. Pokud jsem psal o doladění návrhu, tak jsem myslel spíš geometrické a s tím částečně související aerodynamické proporce modelu.
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: pon 24.06.2019 15:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
PetrD píše: Já hmotnost vůbec nekritizuju, nebo spíš ani nemám důvod se k ní vyjadřovat. Pokud jsem psal o doladění návrhu, tak jsem myslel spíš geometrické a s tím částečně související aerodynamické proporce modelu. Aha , sorry sem špatně pochopil
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: pon 24.06.2019 16:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
By mě celkem zajimalo jak to takovi mali vyrobci navrhuji jestli maji nejaky sofistikovany programa ale vetrny tunel ci spoluprace s Cvut nebo to je pokus omyl.. kdysik to bylo jednoduche nejake žebra s profilem co si clovek nakreslil nosnik nejaky uhel a bylo o nejakem f5j uvazuju na pristi sezénu ale unas furt fuci na letisti tak nevim težší asi lepsi než nejakou okridlenou vzducholod.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pon 24.06.2019 17:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Vůbec se hmotnosti neboj...píšu zhodnocení SSL po nalétaných víc než 30 hodinách. Tak snad ti to ulehčí rozhodování.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pon 24.06.2019 18:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Čtu spíš jenom pochvalné texty na model no body. Tak proč by se s ním nemělo dát lítat soutěžně? A to platí i když by tak skvělý nebyl. Já už nemám žádného kompozita a nejít na soutěž jenom proto, že nemám model za xxxxx tisíc, by mě ani nenapadlo. Moje "balzové" letadla se těm nejlepším rovnat nemůžou a přesto si myslím, že to bude hlavně o hlavě a rukách. Soutěžit, ať už na nějaké národní, nebo i mezinárodní akci, se nemůže rovnat poletování v neděli odpoledne doma za barákem. Zkuste to a nebojte se toho, že nemáte na to "model".
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pon 24.06.2019 19:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Golfista píše: Čtu spíš jenom pochvalné texty na model no body. Tak proč by se s ním nemělo dát lítat soutěžně? A to platí i když by tak skvělý nebyl. Já už nemám žádného kompozita a nejít na soutěž jenom proto, že nemám model za xxxxx tisíc, by mě ani nenapadlo. Moje "balzové" letadla se těm nejlepším rovnat nemůžou a přesto si myslím, že to bude hlavně o hlavě a rukách. Soutěžit, ať už na nějaké národní, nebo i mezinárodní akci, se nemůže rovnat poletování v neděli odpoledne doma za barákem. Zkuste to a nebojte se toho, že nemáte na to "model". Teďka jsi tomu dal. Já myslel,že nejvyšší level je soutěžit jak o život.
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: pon 24.06.2019 19:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
Tak tak kazdy vikend ve stanu ci dodavce bez manzelky bez deti slovinsko nemecko .... A pres tyden poctive tri fazove treninky to je to nejvic a pres zimu poctive tmelit a lestit Jeste ze nejsem soutezni typ ale zapichovani na bod je sranda
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pon 24.06.2019 20:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Já myslím,že No Body je super počin. Cena za hodně výkonný model je fantastická. Tím se může dost rozšířit počet lidí co lítají termiku. A né let protrpí např se děsivou sračkou jménem Easy Glider ( a pod nesmysly, určené pro dojče kinder aby se vubec naučili řídit) A co si hlavně myslím...když Jo Grini vezme do ruky NoBody tak rozhodně nebude 73 :-) Když už se tu předhazovalo to soutěžení.
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 24.06.2019 22:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Mi vrtá v hlavě jiná věc. Srovnám například toho Asperatuse, který IMHO soutěžní ambice má s No Body, který je tedy prý nemá vůbec. Manta psal, že jeho No body má letovku 1640. To při ploše 90,2dm2 dá plošné zatížení 18,2g/dm. Asperatus může mít v ultralehké verzi vzletovku řekněme 1250g, plošné zatížení má tedy 16,3g/dm2. Ale už lehce těžší Asperatus se vzletovkou například 1400g bude mít plošné zatížení 18,3g/dm2. A teď mě zajímá: 1. Opravdu je rozdíl 1,9g/dm2 v plošném zatížení tak podstatný? 2. Co je vůbec důležitější? Hmotnost nebo plošné zatížení? 3. Které F5J bude na soutěži lepší? To s nižší hmotností nebo s nižším plošným zatížením? 4. Ano No Body není superlehouš. Ale kolikrát jsou podmínky na superlehouše? Proč by tedy neměl mít soutěžní ambice, když plošným zatížením je více než konkurenceschopný? S bonusem velmi slušné pevnosti. V žádném případě nerýpu, opravdu mě to zajímá. Do F5J světa zatím spíše jen tak nakukuju přes RCEV, ale na pár soutěžích už jsem byl. A upřímně, na superlehouše jsou podmínky málokdy.
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: pon 24.06.2019 22:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Myslím si, že hmotnost a s ní související plošné zatížení je jen pomocný faktor pro soutěžní úspěch modelu. Dovolím si pominout schopnosti pilota . Rozhodující je schopnost vytočit úzkou bublinku v malé výšce, takže zdá se, že aktuální modely se jednak relativně zmenšují, docela běžné je rozpětí kolem 3,5m a je zřetelná snaha maximálně odlehčit "okrajové" části modelu, tzn. maximum hmotnosti soustředit do těžiště.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|