Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 20:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Zdar,

mám trochu cukání přestat si poletovat jen tak po polích a občas si vyrazit někam zasoutěžit v některé z elektrovětroňářských kategorií. Docela rád bych k tomu přitáhnul i holku, ono je něco jiného, když se placatíme někde na mezi, a nebo když může říct že lítala líp než táta :)

Záměr jasný - ale kterou kategorii? Docela bych ocenil nějaké low-tech, ono to mj. znamená, že budu muset zbrojit za dva a dvacku za kompozit nedám ani jednou, natožpak dvakrát :) Líbilo by se mi něco ve stylu RES, tj. minimalizace váhy, počtu serv, v podstatě i rozměrů (2m až 100" asi ideální) a důraz spíš na pilotní umění, než na to, co zvládnu zaplatit.

Fakt se v současných kategoriích nestíhám orientovat (ano, je mi jasné, že mne Tomáš Hrubý bude tahat na F5J, ale to je právě ten případ, kdy jsem schopnej toho koníčka finančně utáhnout možná s jedním pilotem, ale rozhodně ne ve dvou a už vůbec ne celou sezónu), nemáte někdo nějaký přehled, doporučení? Samozřejmě ideálně něco, co se dá lítat s kilovým omotorovaným dvoumetrovým dřevákem se dvěma servy, kde budu deset minut hledat termiku a ne přemýšlet, jestli mi při průletech nezatleská křídlo...

Nevím, jestli jsem to popsal dost srozumitelně - kdyby se ještě lítalo VDC, bejvalo by to bylo ideální :)

Díky za uvedení do problematiky.

Bit

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 20:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Jen doplním - čistě větroňářské kategorie (jako třeba zmíněný RES) jsou sice fajn, ale jsem, resp. jsme celkem limitovaní tréninkovými plochami. Ne že by nešlo se sbalit a odjet někam jinam, ale tam, kde jsme zvyklí, prostě ten gumicuk přes vegetační sezónu nerozbalím - s tím letadlem při přistání už někam plácnu, ale na start to znamená majitele provokovat víc, než by mi bylo milo.

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 20:38 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8949
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 300
Blog: Zobrazit blog (3)
Začal bych pročtením pravidel. Podle toho co píšeš, tak spíš jen národní pravidla: http://svazmodelaru.cz/klem/pravidla/

Další bych se podíval do kalendáře, kde se soutěží: http://svazmodelaru.cz/klem/kalendar-akci/ vybíral bych kde se létá něco blízko a často.

Z elektro větroňářských kategorii za mě RCEN. Dá se to létat s čímkoliv (třeba EasyStar) a záleží na pilotním umění při přistání. To se natrénovat hodí.
A i mladá slečna bude potřebovat licenci. Pro pojištění na závodech i při trénování.

Ale F5D pyloňáky jsou nejlepší. :wink: :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 20:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Jo, asi nemám mezinárodní ambice, takže národní kategorie vyhovují - jen mi přišlo těch kombinací písmen celkem dost a celkově mi to vytvářelo docela chaos v tom, co se s čím dá létat. Nebráním se "soutěžnímu speciálu" na cokoliv, co nás bude bavit (pro pylony jsem nikdy slabost neměl :) ), ale celouhlí prostě nesmí být nutná podmínka alespoň průměrného umístění.

Jinak ano, RCEN vypadá zajímavě, vypadá to přesně na ten správný typ "srandasoutěží", kdy sice teče adrenalin proudem, ale v podstatě jde o houby :) Dík za tip.

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 21:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 2824
Bydliště: Praha Letňany
Ještě před nedávnem bych taky doporučil RCEN, přesně z těch důvodů jako Tomáš. Ale... Za poslední 2-3 roky brutálně ubyly soutěže. Jestli se nepletu, tak letos už se koná jen 7 akcí, z toho naprostá většina (5) na jihu Čech - Bechyně, Č. Budějovice. Alternativou jsou stopalcovky - RCEV. S Easy Starem to sice neodlétáš, ale s konstrukčním dřevákem se létat dá (i když by bylo dobré ho mít pod tebou zmiňované kilo, protože na rozdíl od RCEN schopnost nalítat termiku hraje větší roli. A taky musíš nalítat 10 min oproti 6 v RCEN). Nevýhodou je nutnost zainvestovat do výškoměru (cca 1600).

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 21:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Jo, já si přečetl pravidla RCEN a už tak nadšenej nejsem - přistání se hodotí násobně lépe než let, navíc vylítat 6 minut je ne sice s čímkoliv, ale přece jen poměrně jednoduché (s VDC speciálem s prstem v nose :) ), a přece jen bych raději lítal, než přistával. No nic, jdu číst další, kouknu na ty RCEV.

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 22:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 26.7.2006
Příspěvky: 1011
Bydliště: Česká Lípa
Podle toho co píšeš tak mi z toho vychází F5J v malém, tedy F5J 100" = RCEV. Odlítáš to s kdečím i dřevákem a rozhodně bys nebyl jediný. Soutěží je v CZ dost, jsou komorní, je tam pohodička.
Kdyby jsi to chtěl jen tak zkusit, tak na našem Manušickém letišti sem tam, 3-4x ročně dělám srandasoutěžičku právě podle pravidel RCEV. Licence u nás netřeba, jen "nějaké" letadlo, dobrá nálada, židlička, buřty :-)
Snad největší investicí (pokud máš éro) je pak Altis, který je pro výškoměrové soutěže nutností.

Tady vždy vyvěsím onu soutěžičku:

https://www.facebook.com/Spolek-p%C5%99 ... f=settings

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 22:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Když jsem koukal na fotky z RCEV, tak teda dřevák tam nebyl ani jeden, zato vakuovek v různém stádiu zauhlení v podstatě všechny. Tak RCEV taky asi nebude to pravé (a ten ALTIS je ten nejmenší problém, to je jednorázová investice, ty dva kousky pro mne a dceru si morálně obhájím :) ), ještě budu studovat - díky Tomášovi a odkazu na kalendář akcí alespoň vidím, CO všechno se lítá...

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 22:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 2824
Bydliště: Praha Letňany
RCEV s náma lítá jeden starší pán. Lítá s dřevákem (jeho popis a plán byl před časem v RC Revue, kdybys měl zájem, asi bych ho našel). A rozhodně nekončívá na chvostu. Jiný kolega ještě nedávno lítal s modelem, kde křídlo je polyš+dýha. Pravidelně na bedně.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 22:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 26.7.2006
Příspěvky: 1011
Bydliště: Česká Lípa
Tak jasný, vakuovek je nejvíc, protože když nic nemáš, tak vakuovka je rychlá, dostupná a lehká. Pokud máš dřevákaka do max 100" se kterým by se dalo, tak to bude jen o rukách. Fakt bys jedinej nebyl (teda v u nás Manušicích asi jo, ale to by nevadilo :-) ), na ofiko soutěži určitě ne.
S čím máš plán lítat? Nebo hledáš nejdřív co a pak s čím?

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 23:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Přesně, nejdřív co a pak s čím - ono doma se nám toho povaluje dost, od EPP přes polystyren po dřevěnou klasiku (teda - extra lehouš není ani jeden), teď tu akorát zgruntu restauruju F3J potvoru z roku 85.

Ne že by se s tím lítat nedalo nebo něco nelítalo dobře, já si to užiju s čímkoliv, jde spíš o to, že holku udržím právě tím cílem (a cíl "vyhrát" je dobrej cíl :) ) No aby to bylo fér (protože v každé soutěži prostě budeme válčit především mezi sebou, i když třeba na chvostu startovního pole. Samozřejmě - ona je aktuálně ráda, že to udrží ve vzduchu a dostane na zem vcelku, ale ráda by se "poměřovala"), potřebujeme stejná letadla. A pak už je k té úvodní otázce blízko - je potřeba dát směr a pořídit techniku.

Větroňovité lítání nás baví oba , takže jde hlavně o to, která kategorie nás chytne - a mě nesežere finančně. Ono to stejně bude tak, že na nějakou "velkou" soutěž vyjedeme dvakrát, třikrát za rok - ale v průběhu roku budeme trénovat. Spolu, proti sobě - ale podle daných pravidel, takže to bude mít nějakej řád a vlastně i cíl.

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 23:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 26.7.2006
Příspěvky: 1011
Bydliště: Česká Lípa
Přesně to přetahování a hraní si mezi sebou, to jo to co mám rád :-) Super.
Víc lítací a taktické soutěže jsou víškoměrové, takže koukej tudy. Pokud nemáš nic, tak i ty F5J se nakonec dají lítat s levnými stroji, jen prostě nebudeš top, ale to vůbec neva, o to stejně nakonec nejde. RCEV jsou levnější, stejná pravidla a výrazně více soutěží v CZ. Pak se hlavně na Morově lítají RCEP - pevná víška. Taky zajímavé.
Víc mne osobně z větroňových moc nenapadá. Jinak kolik jakých a za loňský rok i obsazenost soutěží okoukneš i tady https://stoupak.cz/souteze/kalendar-soutezi

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2019 23:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Ze všech možností, co jsem prolezl a pročetl, se mi právě RCEP líbí nejvíc. Za 30 vteřin se do 175 metrů vyšplhá člověk s ledasčím, a dál už je to fakt jen na něm. A co se týká nutnosti "toho správného" výškoměru - pokud se chci seznámit s tím, jak to vlastně je a jen si skočit podle pravidel na poli, tak není potřeba ani Altis, ale bohatě stačí tatínek programátor, arduino a barosenzor :) Že to není certifikované nás pro první pokusy mrzet nebude a časem se uvidí. Jo, to nevypadá špatně.

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.03.2019 7:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 26.7.2006
Příspěvky: 1011
Bydliště: Česká Lípa
Jasně, i tak jo to možný udělat. Jen až budeš koncipovat letadla pro oba, tak samozřejmě tak, aby jste s nimi pak mohli na ofiko soutěže, protože to stejně zkusíš i s holkou. A ta pokud je juniorem, bude jistě vítána a protože omladiny moc není, možná by utrhla sem tam i juniorskou bednu :-)

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.03.2019 12:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Praha ČR
bitovod píše:
Ze všech možností, co jsem prolezl a pročetl, se mi právě RCEP líbí nejvíc. Za 30 vteřin se do 175 metrů vyšplhá člověk s ledasčím, a dál už je to fakt jen na něm.


Víš, autoři RCEP před tím strkají hlavu do písku, ale RCEP je od jisté úrovně pilota také jen a pouze o přistání... Vidíme to na RCVN v Poříčí (tam se létají i elektry vlastně jako RCEP) - při aspoň trochu slušném počasí maximum fakt nalétají všichni a řežou se jen na přistání.
Ono to na pokusných akcích RCEP není tolik vidět, protože to zatím létá méně lidí, ale trend je dost jasný.

Smysl dávají u elekter RCEV a F5J, vše ostatní je o přistání minimálně z 80ti procent, bohužel...

Co se týče modelů RCEV, tak se s "dřeváky" dá létat i špičkově, popravdě Django a dříve Tilia dominují čistě proto, že jsou piloti vesměs líní něco tvořit (což naprosto chápu), jinak to ale zas tak nezbytné není. Podle mne by například ve slabém větru elektrifikovaný KiwiRES vůbec nebyl špatný, spíš naopak.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: brett72, marcels a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz