Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 7:02

No baterky tu mam 2* 3S 2200mAh
Stacila by tam jedna?
Jestli se motor vejde zmerim

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 10:44

A mimochodem.. Už jsi model zvážil?

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 11:04

Na 3S by s Aeronaut CC 13x8 šel.. Proud 65A. Příkon 590W, výkon 455W (tedy bude třeba uchladit 135W !!!) Stoupavost cca 7,6m/s. Na jedno nabití vystoupáš cca 3x do 250metrů.

Osobně si myslím, že to bude lehký pohon (cca 350g) a dal bych druhou baterku paralelně. Přeci jen nevím v jakém je stavu a tohle bude trvalých 30C.
Přílohy
eCalc Results.csv
(1.84 KiB) 61 krát

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 14:09

Diky moc za vypocty!
Letadlo jsem jeste nevazil, ale prej 2.38kg.
Barerka by tech 30C mela dat v pohode, je na asi 65C kupoval jsem ji do airboatu s mnohem vetsim vykonem. Ale kdyz to vyjde lepe do teziste tak tam urco dam druhou

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 16:36

TomasC píše:Na 3S by s Aeronaut CC 13x8 šel.. Proud 65A. Příkon 590W, výkon 455W (tedy bude třeba uchladit 135W !!!) Stoupavost cca 7,6m/s. Na jedno nabití vystoupáš cca 3x do 250metrů.


Pěkně prosím, smutně koukám, nepřepočítal bys to i pro CC 12.5/6.5 nebo/a 12x6? Mám za to, že by to nemuselo výkonově vyjít o moc hůř, ale účinnost by mohla být o chlup vyšší. Díky moc.

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 17:25

Máš to v příloze. Účinnost se pro 12x6 zvedne o 4% a tím i podle ecalcu vystoupaná výška o 8%. Ale na startu, když to budeš házet z ruky tak ti bude chybět 20% výkonu. Bavíme se o 770metrů nebo 840metrů.

Pro 12,5x6,5 to je 2,7% účinnosti výška o 3% a chybět bude 10%.

Tohle si každý musí rozhodnout sám, jak se cítí se startem a jak moc chce vysoko.


Ostatně si myslím, že investice do ecalcu 6,49$ na ROK je prostě snadno návratná na úsporách za první špatně vybraný motor.
Přílohy
eCalc Results (3).xlsx
(13.51 KiB) 65 krát

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 17:45

TomasC píše:Ostatně si myslím, že investice do ecalcu 6,49$ na ROK je prostě snadno návratná na úsporách za první špatně vybraný motor.


O té investici jsem takhle neuvažoval (zprovozním tak jedno letadlo za tři roky, bez nadsázky), ale asi máš pravdu. Teď jsem zaplatil a sice mi to naúčtovalo místo 6.49 nějakých 7.25 nebo kolik, ale to je detail. Díky za nakopnutí, tohle asi mělo smysl.

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 20:30

Tak jsem na to teď kouknul v PC a je to paráda, díky moc :D
myslíš že ten z HK bude teda lepší než ten RAY?

Jdu vážit a měřit :D

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 21:27

Takže zváženo a změřeno:
Váha s baterkou 2440 bez baterky 2330 (myslím s přijímačovkou) + je v čumáku hodně olova, ale kolik nedokážu odhadnout... Je to cca do 5cm od špičky. Kde je trup vysoký ca 45mm

35mm motor se tam vejde úplně přesně :D

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 22:36

Ray není skladem, takže je to snadné.

A je tam i místo na přívodní kabely k motoru? Vedou až na čelní přepážku.

Re: Motorizace starší F3J

stř 13.03.2019 23:16

Jo a jo to jsem si nevšiml, že není skladem...

jo vejdou, natěsno, ale vejdou

Re: Motorizace starší F3J

čtv 14.03.2019 0:58

Případně to udělej jako Lomcovák na Optimě. Vodiče kolem oběžky prostě venkem trupu.

Re: Motorizace starší F3J

čtv 14.03.2019 7:06

Jo, takhle to mám na swishovi
Odeslat odpověď