px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zkušenosti s motorem AXI 2826/13 V2
PříspěvekNapsal: ned 24.02.2019 22:26 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 221
Dobrý den,

uvažuji pořídit tento motor AXI 2826/13 V2 skutečně má 840W??? nebo to je překlep???

Osadil bych to doporučenou sklopnou vrtulí 12x6 napájený 6S.

AXI by nahradil motor 279g/900W osazený listy vrtule 15x8 napájený 4S.

Jedná se o větroně letová hmotnost cca 4300-4800gramů.

Jaké máte zkušenosti s motorem AXI 2826/13 V2?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 0:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
honza.i píše:
Dobrý den,

uvažuji pořídit tento motor AXI 2826/13 V2 skutečně má 840W??? nebo to je překlep???

Osadil bych to doporučenou sklopnou vrtulí 12x6 napájený 6S.

AXI by nahradil motor 279g/900W osazený listy vrtule 15x8 napájený 4S.

Jedná se o větroně letová hmotnost cca 4300-4800gramů.

Jaké máte zkušenosti s motorem AXI 2826/13 V2?


Je to uckarsky motor vyvinuty pre specificke pouzitie, vykonovo je porovnatelny s 2826/12 verziou len ma ine KV, tie waty vychadzaju z toho, ze je uvazovany pohon 6 clankami a tych >800W to dava v casoch radu jednotiek sekund, vecsinou menej ako 1s, inak to bezi v regulovanom behu a pri priemernom prikone asi 400W (20V 20A) suvislo bez vypnutia a je potom na hranici (v teple aj za) slusnej teploty. Ale ak to chces na impulzne lietanie vo vetroni, bude to samozrejme ine, ale vobec neuvazuj nad tym ze to bude davat tych skoro 900W v casoch desiatok sekund. A nehladaj na nom nic zazracneho, preco by mal vydrzat viac ako jeho bratrickovia s inym poctom zavitov. Proste je to jeden z rodiny a nicim nevybocuje, len ma specificky pocet zavitov, takze pouzi ho ked 12 zavitov nestaci.

Inak je to to co zbytok AXI, klasicka stavba, spolahlivy, dobre loziska (maloktore ine motory vydrzia v Ucku tolko nalietanych hodin ako AXI), ale nicim nevybocuje.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 10:23 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2952
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
igorb píše:

Je to uckarsky motor vyvinuty pre specificke pouzitie, vykonovo je porovnatelny s 2826/12 verziou len ma ine KV, tie waty vychadzaju z toho, ze je uvazovany pohon 6 clankami a tych >800W to dava v casoch radu jednotiek sekund, vecsinou menej ako 1s,
Inak je to to co zbytok AXI, klasicka stavba, spolahlivy, dobre loziska (maloktore ine motory vydrzia v Ucku tolko nalietanych hodin ako AXI), ale nicim nevybocuje.


Nesouhlasím.

I sám výrobce píše 40 A max 20 s !
Takže pokud to přenásobím, tak to je na 6 lipol 864 W .
A výrobci, zejména naši jsou velmi opatrní na doporučenou zátěž.
Vše je o chlazení. Pokud se motor špatně chladí, nepřežije ani povolené zatížení. Pokud se chladí výborně, přežije i mnohem víc a po delší dobu. Navíc počáteční tahy jsou krátkodobé a první kolabuje baterka, která jednoduše neudrží napětí a po pár vteřinách běhu spadne výkonem.
Takže chladit - u oběžky hlavně vnitřek a měřit teplotu a není důvod, proč by nevytáhnul větroně na těch 900 W příkonu. U motorů je rozhodující teplotní odolnost magnetů a vinutí. Výrobce tohle určitě netají, takže bych se eventuelně poptal jeho na max teploty.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 10:38 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
dudaj píše:

Nesouhlasím.



A to je tak vsetko co s tym mozes urobit. Ten motor sa vykonovo nelisi od 2826/12 ... kapito?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 12:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2952
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
igorb píše:

A to je tak vsetko co s tym mozes urobit. Ten motor sa vykonovo nelisi od 2826/12 ... kapito?


orientuješ se výhradně na slovíčko nesouhlasím.
Kvalitní motory o hmotnosti 180 g lze zatěžovat 1500 W při dobrém chlazení a víc !
Svou reakcí pouze mateš ostatní. Bohužel !
Spíš se vyjádři k tomu, proč výrobce motor doporučuje na 3D akrobaty a odběr do 40 A do 20 vteřin. Na rozdíl od tvého poučování.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 12:31 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8939
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 300
Blog: Zobrazit blog (3)
Protože výrobce chce motory prodat. Bez urážky.

Igor motory používá na vyhrávání na mistrovství světa.

Věřím, že teď vidíš jistý rozdíl v přínosu předaných informací. A jak se kdo rozhodne, podle čeho nakoupí, je nakonec jeho věc.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 12:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
Staci citat co som uz napisal, tych 6 clankov pripada do uvahy pre aplikacie kde to bezi na stiahnuty plyn, kam zapadaju aj uputance, aj 3D akrobaty. A kde tych 40A pripada do uvahy ako zasoba vykonu pri jednosekundovych impulzoch.

U vetronov s vekou vrtulou a velkym stupanim asi nepouzijem 6 clankov aby ten motor tocil 12000 desiatky sekund. Ten motor s 6 clankami ma v tom rezime stratove teplo 30W NAPRAZDNO. To znamena ze v optime ucinnosti (pri tom je jasne ze ten motor kazdy tou velkou vrtulou pretazi - proste preto ze vyrobca povolil 40A) bude mat motor 60W stratoveho tepla, ako rychlo sa vyhreje 60W (90w pri pretazeni na povoleny prud) letovacka o vahe 180g na 80 stupnov? A ako dlho musim kruzit aby som ho vychladil?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 12:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
TomasC píše:
Protože výrobce chce motory prodat. Bez urážky.

Igor motory používá na vyhrávání na mistrovství světa.



NIe len ja, tak 40% ludi sveta proste okopiruje co robim ja a proste zoberie celu kombinaciu cez motor, regler, baterku az po vrtulu, pretoze to proste funguje. Ale je hlupe ked je na stranke napisane ze je to len na 5 clankov a my letame 6. Nemozem hovorit za MM, ale predpokladam ze preto je tam napisane clankov 6.

V kazdom pripade maximalny povoleny prud je vzdy viazany na prislusne otacky motora (straty v zeleze) a pri 6 clankoch to proste vydrzi daleko menej ako pri 5. Zdvihni napetie o 20% a stratove teplo ti stupne asi o 40%.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 13:05 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
honza.i píše:

Osadil bych to doporučenou sklopnou vrtulí 12x6 napájený 6S.

AXI by nahradil motor 279g/900W osazený listy vrtule 15x8 napájený 4S.

Jedná se o větroně letová hmotnost cca 4300-4800gramů.



Keby bolo na mne, urcite by som zvolil do takej aplikacie radsej toto:

https://www.modelmotors.cz/product/detail/468/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 15:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 221
Ten motoru AXI 2835/12 byl moje první volba.

Výrobce u stavebnice větroně Epsilon XL3 uvádí letovou hmotnost někde 4Kg, někde 4,4Kg, délku trupu 151cm. V reálu mi vychází délka trupu 162cm a letová pokud připočítám příslušenství by vycházela 4,75Kg. Tak nevím čeho se mám držet. Pokud bych použil lehčí motor, regulátor, hlavní spojku křídel měl bych se dostat na cca 4485g.

Proto zvažuji model co nejvíce odlehčit a místo původně vybraného motoru AXI 2835/12, zvažuji AXI 2826/13 V2 u obou pelikán uvádí maximální výkon po dobu max. 60sec. To že modelmotors.cz uvádí jen 20sec je pro mě nová a hodně důležitá informace. Původně jsem si říkal, že pokud model odlehčím o 4% a použiju motor slabší o cca 6,7% oproti původnímu 900W https://www.astramodel.cz/cz/katalog/dy ... 40022.html
Tak by celkové snížení letové hmotnosti mělo pozitivní vliv na let v termice, a poměr výkonu motoru oproti váze by se zhoršil né o 6,7%, ale jen o cca 3,7%, tak by model nestoupal př 10m/sec po dobu 60sec, ale jen 9,5m/sec a za 60sec by nastoupal o cca 500metrů. To by mi stačilo.

Ale raději jsem si chtěl ověřit, zda parametry uváděné Pelikánem dopovídají/ dá se na ně spolehnout. Mám spíš zkušenosti že koupím 4 výrobky a ani u jednoho parametry neodpovídají u nejhoršího podá výkon jen př 40% u nejlepší vydá výkon př. 80%.
Proto se zde ptám na Vaše zkušenosti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 16:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 945
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic
Model 4,5kg s motorem 840W bude stoupat maximálně 7-8m/s, a to je ještě hodně optimistické. Vzhledem k uváděným max. 20 sekundám na plný výkon nebudeš za tenhle čas ani ve 150 metrech. To tě brzy přestane bavit, protože když nebude fakt pěkný termický den tak s takovou váhou nebudeš mít moc času něco najít...
Dej tam pořádný motor, který snese 1000W trvale a 1200-1500w krátkodobě a raději ušetři těch 150-200g na baterce. Pokud tedy je důvod šetřit váhu vzhledem k těžišti? Abys lehčí motor nedovažoval olovem :wink: .

Jaký průměr motoru se vejde za přepážku? Mohla by tam být i oběžka 42mm?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 16:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 221
Za přepážku se mi vejde cca 32-max 35mm, beru průměr kruhu dosedajícího na přepážku (přední zúženou část motoru.

Model bude mít turbo kužel, ale nejdůležitější bude, jak je provedený kompresor/turbína pro chlazení v motoru. AXI neznám a nevím, jak dobře mají provedeno nucené chlazení. Pokud by měl motor malé nucené chlazení, tak to bude naprd. Kdysi jsem byl nucen předělat chlazení u motoru na heli pak jsem mohl létat místo 4minut (s přehřátým motorem v chladnu) i ve vedrech 35 po letu 12minut je motor krásně studený. Fakt se mi nechce znovu řešit výrobu lože a výrobu turbíny.

Raději bych koupil kvalitně navržený motor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 19:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 945
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic
Nucené chlazení je potřeba v helině, je to úplně jiná situace. V úzkém trupu větroně jako turbína funguje trámec s vrtulí a "heli" turbína na opačné straně motoru by toto přirozené proudění jen obracela.

O nesmyslnosti použití turbokuželu pro podobnou aplikaci byly taky popsány stohy papíru. Turbokužel má snad smysl pouze tam, kde motor běží jednotky sekund a pak v rychlém klouzavém letu je náporově chlazen, typicky F5B/F. Naopak, tam kde motor běží delší dobu se jeho chlazení použitím turbokuželu pouze zhoršuje.

Vzhledem k průměru trupu asi vychází opravdu jako nejvhodnější cenově dostupná varianta ten AXI 2635. Škoda že už nejsou v prodeji ty prodloužené Hyperiony GS3032. Použití motoru s převodovkou by už trochu lezlo do peněz... Kde jsou ty časy kdy dolar byl pod dvacku a NEU 1112G jsem kupoval za $220 :wink: .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 20:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 11250
Bydliště: praha 5
honza.i píše:

Výrobce u stavebnice větroně Epsilon XL3 uvádí letovou hmotnost někde 4Kg, někde 4,4Kg, délku trupu 151cm. V reálu mi vychází délka trupu 162cm a letová pokud připočítám příslušenství by vycházela 4,75Kg. Tak nevím čeho se mám držet. Pokud bych použil lehčí motor, regulátor, hlavní spojku křídel měl bych se dostat na cca 4485g.



neumím odhadnout realitu axi 28/26/13 na 6čl

nic méně axi 28/26/10 a 28/26/12 na 4 čl mi stačí tak na max 2,8kg větron.

podle axi by měl mít typ 28/26/12 vyšší výkon než typ 28/26/10, skutečnost je ale jiná, 28/26/12 nad 40A už jen víc a víc topí, ale při odběru do 40A nemá výkon
AXI 28/26/10 táhne víc,když překročím proudy doporučené výrobcem--cca nad 50A , ale výkon stejně tak na max 2,8kg větroně.

Osobně nakonec používám do makety větroně 3,8m 4kg ASW motor z číny něco pod 300g na 4čl lipol .

Osobně, pokud ten pohon nepotřebuješ pouze na připomáhání na svahu, když přestane svah nosit, bych do 4,5kg modelu větroně koukal po motorech váhově nad 350g.

Vrtule mám na těchto větroních rád tak 13/14, už umějí zatáhnout i při startu, ale pořád to nejsou veliký lopaty přez pul kabiny.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 20:39 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 221
Takovou to koncepci turbokužel, motor uvnitř trupu jsem nikdy neřešil.

Moje laická představa byla vyjdu z údajů původního motoru 900W, 280g rozměrů, aby i moment motoru těžišti by totožný, dle výrobce motoru použiji doporučenou vrtuli př. 12x10.

Četl jsem: „Nová generace motorů AXI má vyšší výkon díky svému propracovanému designu, který ve spojení s integrovaným chladícím systémem na principu turbínového efektu proudění vzduchu udržuje vinutí motoru chladnější až o 20%. „

Toto jsem chápal, že pokud se motor netočí otvorem v turbokuželi proudí skrz motorovou opřepážku proud vzduchu do motoru, (přední část přepážky a motoru je utěsněná), pak vzduch proudí kolem regulátoru a baterie skrz trup a nakonec vychází koncem ocasu ven. Pokus se zapne motor turbokužel začne nasávat vzduch, i turbodmychadlo v motoru začne nasávat vzduch a vše se rychleji a více chladí.

Moje představa byla, že pokud motor zapnu bude schopen běžet trvale na cca 75% z maximálního uvedeného výkonu a to bez přehřívání i při venkovní teplotě cca 30-35°C.

Maximální stoupání by mě stačilo asi jako na tomto videu, předpokládám že používá motor ze stavebnice 900W

https://www.youtube.com/watch?v=T_2Cch2-UWM

První variatna motoru, která se mi zdála přijatelná na 6S co jsem našel byla AXI 2835/12 GOLD LINE V2 940W cca 260g. Pak jsem převážil model a ten vychází o dost těžší, než uvádí výrobce. Jenže výrobce evidentně neřeší ani rozměry modelu 11cm pro něj nic neznamená píše že délka trupu je 151cm ona je se setovím kuželem 162cm. Na internetu uvádí letovou hmotnost 4Kg, v manuálu 4,4Kg. Mě vyšla hmotnost s doporučeným vybavením minimálně 4,66Kg. S mím osazením 4,77Kg. Proto jsem se pokusil snížit hmotnost alespoň o rozdíl proti doporučenému vybavení.

Kvůli snížení hmotnosti jsem začal zvažovat AXI 2826/13 GOLD LINE V2 840W. cca 180g pokud by mi model stoupa cca o 4% pomaleji než na videu tak by mi to asi nevadilo.


Naposledy upravil honza.i dne pon 25.02.2019 21:24, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz