RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Cruisefiere
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=85559
Stránka 2 z 3

Autor:  tomashr [ stř 06.02.2019 7:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Zalaminovaná serva se dělají už "dááááávno", já to měl poprvé v Surprise 15, ještě na NiMH. Výhodou je jak psal tomasc lepší pevnost daného dílu, to odpadnutí děr není marné. Na druhé straně se ale nedá okecat, že servo občas přeci jen odejde a pak je zle. On ani soutěžní pilot to zpravidla nenese zdaleka tak lehce, jako tomasc píše a popravdě u modelu, určeného spíš pro rekreační blbnutí, mi to přijde jako docela nerozumné. Hlavně tedy kdyby to bylo i u křídla, pokud je takto jen motýl, tak dejme tomu.

Naopak volba KST X08 mi přijde správná, serva této firmy nejsou vyloženě špatná ani obecně, ale konkrétně neustále zdokonalovaná verze X08 je ve své třídě (8mm) možná dokonce to vůbec nejlepší na trhu. V podstatě ani moc konkurence není, MKS DS65K je o něco menší a slabší, DS75K je zase o něco tlustší, navíc jde výkonově o náhradu X08, ne X08 plus.
Pak už mne napadá jen Bluebird A10, což je v podstatě to samé (i cenou, nejde o levný klon) k normálnímu X08, ale proti X08 plus s prodlouženým motorem není zase nic.

Ad SBUS - se servy pod 10mm je to špatné. FrSky dělalo pod svou nálepkou SBUS verzi KST, ale bylo to starší 245, modifikace X08 nevznikla a mám dojem, že ani tato starší verze již na trhu není. Něco se dělalo i pod značkou Corona (úplně nepodceňovat, Corona v současnosti dělá několik serv identických s dříve dost renomovanými Hyperiony), ale v SBUS toho bylo méně a to tenké 843 tuším vůbec. No a Futaba jak padlo - serva kvalitní a spolehlivá, ale tloušťka miniserva 11mm, což zde nevyhoví.

Autor:  Skorpion [ stř 06.02.2019 8:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

No ale vždyť tam ta krytka vlastně je. Já to samozřejmě mohu dát na frézu a tu díru tam rovnou udělat, ale nechápu k čemu to je dobrý. Jedině že by modelář neměl dremela, nebo nůž jinak si to vysvětlit nedovedu. Pak tu díru přeci zakreju krytkou a nic nikde není vidět. Na křídle to mám v plánu taky.
Věc druhá, vždyť si to zákazník může objednat bez serv a tu vysněnou díru tam bude mít hned v základu a může strávit x nádherných hodin instalací serv, nikomu vestavěná serva nenutím. Krom SF2, kde to místo opravu není a záleží na každé desetině milimetru.
Celou tuhle bublinu jsem nějak nepochopil. Ano chápu, že má někdo problém výměny serva u SF2, kde není žádná krytka, OK. Ale že má někdo problém s výměnou u BF2 (CF stejný princip), kde už tak krytka je, tak to moc nechápu.

Autor:  tomashr [ stř 06.02.2019 9:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Jestli ty trochu nepřeceňuješ schopnosti dnešního typického modeláře :? :? On graup15 fakt není typický etalon :lol: :lol:

Autor:  michalv [ stř 06.02.2019 9:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Noo, co se tyce tech malych placatych serv, tak jim moc neverim. Jde o to , ze u tech serv odchazej kartacky v motorech. U Futaby 3150/3155 jsou kartacky v pohode i kdyz maji naletano treba 200hod. Treba u Hyperionu vydrzeli kartacky jen 20hod :roll: .
Tak ze zalit do kridla futaby tak bych se nebal, idealni by byla stridava serva, ale tam uz je to o velke cene.

Autor:  AVALON57 [ stř 06.02.2019 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Skorpion píše:
No ale vždyť tam ta krytka vlastně je. Já to samozřejmě mohu dát na frézu a tu díru tam rovnou udělat, ale nechápu k čemu to je dobrý. Jedině že by modelář neměl dremela, nebo nůž jinak si to vysvětlit nedovedu. Pak tu díru přeci zakreju krytkou a nic nikde není vidět. Na křídle to mám v plánu taky.
Věc druhá, vždyť si to zákazník může objednat bez serv a tu vysněnou díru tam bude mít hned v základu a může strávit x nádherných hodin instalací serv, nikomu vestavěná serva nenutím. Krom SF2, kde to místo opravu není a záleží na každé desetině milimetru.
Celou tuhle bublinu jsem nějak nepochopil. Ano chápu, že má někdo problém výměny serva u SF2, kde není žádná krytka, OK. Ale že má někdo problém s výměnou u BF2 (CF stejný princip), kde už tak krytka je, tak to moc nechápu.

Souhlasím s Petrem, výrobcem zalepená serva zákazníkovi ušetří spousta starostí. Bude to přesně na míru, no a když nějaké servo odejde, pak to budu řešit.
Petr

Autor:  graup15 [ stř 06.02.2019 13:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Dík za názor.
Věřím,že než se to servo podělá, tak uplyne hodně času.
Jen prostě je to můj takový pocit..jak nemůžu serva vyměnit, když začnou mít vůle, tak mi to vadí.
Další věc je, že pokud se náhodou tahle mikro věcička podělá v luftu (a zustane blbě zaseklá) tak éro za 70 litrů je na šrot.
(A na tohle nikdo záruční dobu nedá..že?)
Prostě jak psal Tomasc....v závodních érech, kde se s tím tříská a každý podvědomě ví,že je to jen náčiní (a musí být připraven nést i finanční zátěž), to je normální.
U rekreačního modelu, být limitován jen tím co se tam ve formě zalepí....se mi nelíbí.
Ale je to jen můj názor.
Až bude éro letuschopné, zajedu se na něj podívat. Třeba púlky VOP půjdou předělat na normální náhon servy jinde.
Nemám fotku detailu kde VOP navazuje na trup. A jak je to tam řešené..místo na náhon, nebo serva...

Autor:  graup15 [ stř 06.02.2019 13:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Skorpion píše:
No ale vždyť tam ta krytka vlastně je. Já to samozřejmě mohu dát na frézu a tu díru tam rovnou udělat, ale nechápu k čemu to je dobrý. Jedině že by modelář neměl dremela, nebo nůž jinak si to vysvětlit nedovedu. Pak tu díru přeci zakreju krytkou a nic nikde není vidět. Na křídle to mám v plánu taky.
Věc druhá, vždyť si to zákazník může objednat bez serv a tu vysněnou díru tam bude mít hned v základu a může strávit x nádherných hodin instalací serv, nikomu vestavěná serva nenutím. Krom SF2, kde to místo opravu není a záleží na každé desetině milimetru.
Celou tuhle bublinu jsem nějak nepochopil. Ano chápu, že má někdo problém výměny serva u SF2, kde není žádná krytka, OK. Ale že má někdo problém s výměnou u BF2 (CF stejný princip), kde už tak krytka je, tak to moc nechápu.


Já nějak nechápu proč to nemohlo být řešené např takhle.
Zástavba jednoduchá...vejdou se různé typy 11mm serv, vůle nulová (doslova)
Nic se nemusí šmrdlat dremelem...

Přílohy:
WP_20190108_15_44_24_Pro.jpg
WP_20190108_15_44_24_Pro.jpg
[ 65.44 KiB | Zobrazeno 1668 krát ]


Autor:  Skorpion [ stř 06.02.2019 15:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Ale jak jsem psal už od začátku, ať si tam každý přeci dá to co je mu libo, vejde se tam 10mm servo, kde musíš konec zbrousit. Takže tam klidně můžeš dát to nejvíc echt MKS za 4ku a pohoda. A tím nikdy nebudeš dremel potřebovat. Sundáš izolepu z krytky, odděláš servo.
Pokud máš vůli na servu u CF/SF2/BF2/BF1, tak to servo vždy vyměníš, to přeci nemá nic společného s tím, že je tam vestavěné při výrobě.
Jaký je rozdíl, jestli je vlepené při výrobě nebo po vytažení z formy? Odpověď je jednoduchá, na demontáž prostě žádný :)
Pokud se ti servo pokazí a zůstane blbě zaseklé, rozbiješ éro za 70 tisíc, nic nedostaneš. Mimochodem, když se ti to stane u Futaby, tak dostaneš 70 tisíc odškodného? Stále je tady výhoda toho, že máš dvě serva a pokud zůstane zaseklé normálně, tak prostě přistaneš. Protože aby se ti zasekla obě mi přijde už přitažené za vlasy.
Nevím jak je Futaba vysoká, ale třeba by se tam dostala, tak jak to máš na fotce. Proč jsem to tak neudělal? No protože každé sestavení musíš dávat dolů nějakou krytku, tu pak lepit a zacvakávat vidličku. Já přijdu, nasunu motýl a letím. Nedotýkám se žádné mechaniky. Pořádný vrtulníkařský kulák není na častý sundávání dělaný a MPjet je hoodně hygroskopický a vůle se tedy mění dle počasí. Odzkoušeno na BF1.
A co to tam ještě nahoře bylo... Jo že to je tenký a nevydrží. No jasný, budu instalovat servo co vydrží 20 hodin aby si to zákazník musel kupovat častěji, to je nápad :) Ach jo. Já těch serv instaloval víc než tady všichni v tomto vláknu dohromady, tak snad tam nedám servo co vydrží běžet 50 hodin a pak se vždy posere. Proč bych to proboha dělal??? Podělat se může i to MKS za 4ku, taková je realita, Futabu nevyjímaje a KST taky. Pod slabou gumičkovou žátěží běželo KST X8 68+70hodin a pak jsem to vypnul, protože mě to nebavilo. Vůle tam byla, ale servo běželo.

Autor:  graup15 [ stř 06.02.2019 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Já to nemyslím zle. Jen prostě se snažím pochopit proč tak.
Asi jsem to pochopil blbě, ale bude to udělané tak,že již z výroby je tam krytka? Tzn šachta serva. V potahu čtvercová díra. Pod ní na potahu lem..a do toho lemu zapadlá krytka?
Asi takhle nějak? (fotka)

Jinak ten argument se sundaváním z kuláčů...neberu. Já to totiž nikdy nesundavám. Ta vop je přilepená natvrdo.
Kuláč jako takový se neojede..max se po čase vymění plastová část. Ale za tři roky s Vikingem se tam neudělala vůle žádná.

Jo a já ti to řešení nevyčítám..to ani náhodou. Prostě mi zajímají důvody proč tak. Nic víc.

Přílohy:
WP_20190108_17_47_45_Pro.jpg
WP_20190108_17_47_45_Pro.jpg
[ 60.35 KiB | Zobrazeno 1533 krát ]


Autor:  Skorpion [ stř 06.02.2019 20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Viz moje poslední vložená fotka. Je tam vidět zapuštění hl. 0,3mm 37x50mm. Pod ním je servo. Když tam uděláš díru 32x45mm, odloupneš to co je nyní krytka, tak pak už vyšroubuješ ven servo. Pokud tam žádné servo nebude, tak si do té díry můžeš dát co chceš, zalepíš krytku 37x50mm a hotovo. Jen pokud tam budeš chtít nějaké 10mm servo, tak bych musel udělat větší díru. Což zatím není problém. Krytka je zatím z přenášečky. Úplně stejně to budu dělat i na křídle.
Já na Backfirovi-2 také žádné kuláky nesundávám a mám to přilepené silikonem. Jenže když se podíváš na ty fotky, tak ta VOP z BF2 je skoro třetinová co CF. Takže je jasné, že pokud to na Vikingovi nesundáváš, tak to šlape. Jenže na to u CF zapomeň. Viking je F3B, takže odhad trup kolem 1500mm, motýla tipnu 400mm ? CF má trup 2000mm a motýl 520mm. To pokud nesundáš, tak to prostě časem omlátíš, no ty možná né, ale další zákazníci na 100%. To prostě musí být sundavatelné. Bohužel. Už i na BF2 jsem dělal dvě VOP kvůli poškození transportem.
Možná, že ta 3777 by šla dát i do trupu ze spod. Jen si nejsem jist, zda to bude v životnosti takový rozdíl oproti X8. Nečekal bych, že to vydrží třeba 2x tolik co KST. Ale to je jen odhad, ničím nepodložený. Protože ani KST jsem do smrti prostě neměřil. Až to bude mít něco nalítáno, tak to schválně provedu. Nečekám, že odejde dřív než na 200 hodinách. Je otázka, jestli ta futaba bude mít po 100 hodinách stejné vůle jako z výroby. U KST se ta vůle zvětšila, to nijak nepopírám. Na druhou stranu ani v F5B to není důvod k tomu měnit servo, po 80ti hodinách to flutter nemá.

Autor:  graup15 [ čtv 07.02.2019 7:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Dík za odpověď.
Tak se těším až budou křídla...zajedu se podívat.

Autor:  graup15 [ sob 09.02.2019 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Skorpion píše:
.
Možná, že ta 3777 by šla dát i do trupu ze spod. Jen si nejsem jist, zda to bude v životnosti takový rozdíl oproti X8. Nečekal bych, že to vydrží třeba 2x tolik co KST. Ale to je jen odhad, ničím nepodložený. Protože ani KST jsem do smrti prostě neměřil. Až to bude mít něco nalítáno, tak to schválně provedu. Nečekám, že odejde dřív než na 200 hodinách. Je otázka, jestli ta futaba bude mít po 100 hodinách stejné vůle jako z výroby. U KST se ta vůle zvětšila, to nijak nepopírám. Na druhou stranu ani v F5B to není důvod k tomu měnit servo, po 80ti hodinách to flutter nemá.


Já už ti do toho kecat nebudu. Ale jen aby jsi věděl jak uvažuji (a jsem si vědom,že je to profesionální postižení) To co je na fotce za mnou ..tím se zaobírám pracovně. A stojí to 7.3mega. A v japanu je tým designérů,kteří nejenom řeší koncepci a perfektní funkcionalitu, ale i přívětivost pro servis. A takhle uvažuji i já. Jakmile servo zvětší vůle ( a o tom,že LDS vůli zvětší taky), tak u svojich modelů to měním vše za nové. A nějak nevím jak budu měnit LDS a kuchat servo tím,že budu řezat díru do potahu se mi taky nelíbí.
Ale pokud jsi to tak udělal, OK. Nic proti tomu nemám. Jen doufám,že stejně není i křídlo ??

Přílohy:
WP_20181022_14_22_00_Pro.jpg
WP_20181022_14_22_00_Pro.jpg
[ 55.75 KiB | Zobrazeno 1132 krát ]


Autor:  Skorpion [ sob 09.02.2019 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Na SLS přeci používáš LDS také a také tam jde vyměnit. LDS není něco co je někde nastálo. Nevím co jak bude, protože třeba to zákazníci budou chtít jinak než si myslím. Prostě to vidím na dvě varianty, jedna bez serv, tam je to jasný. Druhá se servy, pak bude vše zalepené jak jsem popisoval. Pro mne je jednodušší zalepit rámeček se servem do formy (já tu možnost mám, zákazník ani náhodou), tím zvýšit tuhost potahu, prorýsovat servo do potahu méně než při dodatečném lepení, zvýšit tuhost náhonu serva a jeho uložení, zmenšit šanci že něco upatlám od epoxidu a zalepit servo dle šablony, tak že bude vše stejně na všech letadlech no a taky zhoršit přístupnost k servu. Pak mohu udělat ještě druhou variantu s tím, že to dám na frézu, udělám rovnou odříznutí vnitřního rámečku. Tím to bude vlastně to co si udělá zákazník sám doma, ale ztratíš tu pevnost a tuhost no a získáš snadný přístup k servu. U letadel je vše o kompromisu. Pak ať si každý vybere co mu vyhovuje. Mě to je jedno, já dám křídlo/vop/trup do přípravku a pustím program.

Autor:  graup15 [ ned 10.02.2019 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

Skorpion píše:
Na SLS přeci používáš LDS také a také tam jde vyměnit. LDS není něco co je někde nastálo. Nevím co jak bude, protože třeba to zákazníci budou chtít jinak než si myslím. Prostě to vidím na dvě varianty, jedna bez serv, tam je to jasný. Druhá se servy, pak bude vše zalepené jak jsem popisoval. Pro mne je jednodušší zalepit rámeček se servem do formy (já tu možnost mám, zákazník ani náhodou), tím zvýšit tuhost potahu, prorýsovat servo do potahu méně než při dodatečném lepení, zvýšit tuhost náhonu serva a jeho uložení, zmenšit šanci že něco upatlám od epoxidu a zalepit servo dle šablony, tak že bude vše stejně na všech letadlech no a taky zhoršit přístupnost k servu. Pak mohu udělat ještě druhou variantu s tím, že to dám na frézu, udělám rovnou odříznutí vnitřního rámečku. Tím to bude vlastně to co si udělá zákazník sám doma, ale ztratíš tu pevnost a tuhost no a získáš snadný přístup k servu. U letadel je vše o kompromisu. Pak ať si každý vybere co mu vyhovuje. Mě to je jedno, já dám křídlo/vop/trup do přípravku a pustím program.


Já nikde LDS nepoužívám. Mozazná páčka od MPJ v epoxy lůžku se dá vyměnit za 10 minut. Na SSL ( superstarlite, nebo Coradech, nebo Vikingu je to tak všude stejně)
Takže rozumím tomu dobře,že když to bude s odříznutou krytkou, tak pod potahem bude i lem do kterého zapadne krytka?
Tzn..né je ďoura. Jestli ano,tak super.
Mimochodem jaká serva plánuješ do křídla? Trošku zkušeností s větší mašinou než je 3m F3B mám. Tak doufám,že tam pújdou dát slušně velká serva..

Autor:  stanco1 [ ned 10.02.2019 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cruisefiere

graup15 píše:
Takže rozumím tomu dobře,že když to bude s odříznutou krytkou, tak pod potahem bude i lem do kterého zapadne krytka?
Tzn..né je ďoura. Jestli ano,tak super.
..

Bude tam na 99% len ta diera. Keď ale riešiš, že ci tam bude lem na krytku tak ti dam ešte iného chrobaka a sice normálne sa otvory spevňujú tak, ze okolo otvoru sa laminuju navyše tkaniny ktoré kompenzuju pevnostne otvor v potahu. Keď ale bude nad servom nezosilneny sendvič a ten prerezes kôli tomu, že sa potrebuješ dostať k servu tak je to oslabené ešte viac akoby tak bol otvor so zosilnenym rámom od výroby. Jedine, že by tam výrobca daval tkaniny automaticky dvojmo pre pripad, ze to niekto prereze co mi pride ale ako nezmysel.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/