Pro zajímavost to co momentálně stavím je kvůli větru taky docela střela s velkou setrvačností letová hmotnost bez zátěže uváděná výrobcem 4-4,4Kg budu ho mít cca o 200g těší.:
https://www.youtube.com/watch?v=QwedqnUC-IcDalší model hledám co nejlehčí, který by v bezvětří nespadl jako cihla a nemusel by nutně létat tak rychle.
Dal by se v bezvětří do minimální termiky dal dobře naklapkovat, ve větru by u něj šel maximálně snížit čelní odpor záporným úhlem klapek. Proto mně láká ta verze Big flap. Nejraději bych si někde prohlédl všechny varianty osobně.
Nevím, co si mám představit pod pojmem výší namáhání serv.
Můj pohled na věc je značně zdeformovaný akrobacií s vrtulníky a př. pro model 2,5Kg mi vyhovují až serva nad 10Kg a u větroňů mi přijde namáhání oproti akrobatům nebo vrtulníkům minimální. U kvalitních serv jsem převody měnil jen kvůli havárii. Po lehčích haváriích se mi neobjevili ani vůle nebo otisky na převodech. Byli to tenkrát asi magneziové převody, s podobným materiálem jsem se setkal jen v leteckém průmyslu nebo třeba na zámcích trezorů. Klepl jste do něj důlčík a on sám zmizel, ta serva jsem vyměnil, až po několika rocích přestali mi stačit rychlostí a silou.
Na vrtulnících používám zásadně kulové čepy, vidličky jsem použil zkušebně, až nyní. Tak velké vůle jako jsou na vidličkách jsem na vrtulníku nikdy neměl. Další modely budu určitě stavět jen s kulovými čepy, takž vůle budou jen na převodech.
Nemám vůbec představu kolik sezon vydrží serva u větroně F5J (myšleno samozřejmě bez totální havárie).
Nevíte někdo, jak silná jsou doporučená serva pro normální verzi a pro verzi BF nebo obdobné modely?
Myslíte, že by ten explorer nejlehčí varianta zvládla tu uváděnou letovou hmotnost cca těch 1500-1600g?