Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 04.02.2019 21:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 245
Pro zajímavost to co momentálně stavím je kvůli větru taky docela střela s velkou setrvačností letová hmotnost bez zátěže uváděná výrobcem 4-4,4Kg budu ho mít cca o 200g těší.:
https://www.youtube.com/watch?v=QwedqnUC-Ic


Další model hledám co nejlehčí, který by v bezvětří nespadl jako cihla a nemusel by nutně létat tak rychle.

Dal by se v bezvětří do minimální termiky dal dobře naklapkovat, ve větru by u něj šel maximálně snížit čelní odpor záporným úhlem klapek. Proto mně láká ta verze Big flap. Nejraději bych si někde prohlédl všechny varianty osobně.

Nevím, co si mám představit pod pojmem výší namáhání serv.

Můj pohled na věc je značně zdeformovaný akrobacií s vrtulníky a př. pro model 2,5Kg mi vyhovují až serva nad 10Kg a u větroňů mi přijde namáhání oproti akrobatům nebo vrtulníkům minimální. U kvalitních serv jsem převody měnil jen kvůli havárii. Po lehčích haváriích se mi neobjevili ani vůle nebo otisky na převodech. Byli to tenkrát asi magneziové převody, s podobným materiálem jsem se setkal jen v leteckém průmyslu nebo třeba na zámcích trezorů. Klepl jste do něj důlčík a on sám zmizel, ta serva jsem vyměnil, až po několika rocích přestali mi stačit rychlostí a silou.

Na vrtulnících používám zásadně kulové čepy, vidličky jsem použil zkušebně, až nyní. Tak velké vůle jako jsou na vidličkách jsem na vrtulníku nikdy neměl. Další modely budu určitě stavět jen s kulovými čepy, takž vůle budou jen na převodech.

Nemám vůbec představu kolik sezon vydrží serva u větroně F5J (myšleno samozřejmě bez totální havárie).

Nevíte někdo, jak silná jsou doporučená serva pro normální verzi a pro verzi BF nebo obdobné modely?

Myslíte, že by ten explorer nejlehčí varianta zvládla tu uváděnou letovou hmotnost cca těch 1500-1600g?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 04.02.2019 21:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5609
Bydliště: Praha ČR
U lehkých F5J se jako serva užívají nejvíc MKS6100, tedy necelých 10g... A to opravdu na hraně je :D
Těžší varianty umožňují použití větších serv, což je spolehlivější.

Jinak nastíněný přístup, tedy kombinace více modelů ("bitevník" a lehouš) je naprosto správný, to je optimální. A opět není rozdíl mezi rekreací a soutěžením, asi se v těchto variantách budou volit jiné modely, ale princip kombinace zůstává.

Co se týče Xploreru, tak pokud to nemá být čistě pro soutěže, tak bych doporučil cílit spíš na letovku bez zátěže kolem 1400g, přidání trochy materiálu pevnost zvedne a letové vlastnosti se i v úplném klidu zhorší jen minimálně.
Naložení na 1500g by verze 1200g vydržet měla, ale mimo soutěže to moc smysl nemá.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04.02.2019 23:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 245
Žádnou variantu, která by měla letovou hmotnost cca 1400g (předpokládám že se bavíme o rozpětí 3,8m) jsem nenašel.

Našel jsem, že se vyrábějí verze:
eXplorer 3 F5J rozpětí 3,8m prázdná hmotnost 880g letová hmotnost cca 1100-1300g
eXplorer F5J BF (Big Flaps) rozpětí 3,8m prázdná hmotnost 880g letová hmotnost odhadem totožná 1100-1300g
eXplorer 3 F3J rozpětí 3,8m prázdná hmotnost ???g letová hmotnost verze light 1650g vítr <3m/s

Osobně bych raději volil větší rozpětí kvůli větší viditelnosti naše jsem, že dělají ve 4m tyto varianty:
eXplorer F5J BF (Big Flaps) rozpětí 4m prázdná hmotnost 920g =verze light letová hmotnost jsem zkusmo poměrově zvětšil/odhadl na cca1200-1400g
eXplorer 3 F3J rozpětí 4m prázdná hmotnost ???g letová hmotnost verze light 1700g vítr <3m/s
eXplorer 3 F3J rozpětí 4m prázdná hmotnost ???g letová hmotnost verze standard 1900g vítr <8m/s
eXplorer 3 F3J rozpětí 4m prázdná hmotnost ???g letová hmotnost verze strong 2100g vítr <15m/s


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04.02.2019 23:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 961
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
Na stránkách výrobce je to (aspoň pro mne) ne zcela přehledné, nejlepší přehled o vyráběných verzích se dá myslím získat na stránkách chorvatského distributora.
Jinak když si sečteš hmotnosti standardní výbavy (nikoliv soutěžní extra light), dostaneš se snadno na 500g, takže z prázdného 880 jsi na těch 1400 jako nic.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.02.2019 0:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 245
Takže těch 1400g odpovídá vlastně verzi light.


Naposledy upravil honza.i dne úte 05.02.2019 0:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.02.2019 0:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 245
Zde jsem našel video eXplorer 3 F3J 3,8m s motýlem v podstatě verze light akorát 3s850mAh = letová hmotnost zvednutá na cca 1160g a vypadá fakt dost bytelně.
https://www.youtube.com/watch?v=kG_0_W6O_l4&vl=en


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.02.2019 0:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 245
PetrD píše:
Na stránkách výrobce je to (aspoň pro mne) ne zcela přehledné, nejlepší přehled o vyráběných verzích se dá myslím získat na stránkách chorvatského distributora.
Jinak když si sečteš hmotnosti standardní výbavy (nikoliv soutěžní extra light), dostaneš se snadno na 500g, takže z prázdného 880 jsi na těch 1400 jako nic.


Děkuji

na těch stránkách dělí ješte verze 3,8m na superlight a light.

Takže jsetli jsem to správně pochopil eXplorer 3 F5J 3,8m verze Light je těší o 100g takže to je asi 980g +výbava cca 220-500g = letovka cca 1200-1480g.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.02.2019 0:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 961
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
Na tom videu určitě nelítá s hmotností 1160g :!:
Má na tom "strong" F3J křídlo, takže bych to tipnul klidně na 1800g nebo víc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.02.2019 8:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2005
Příspěvky: 1626
Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
honza.i píše:
Nedávno jsem narazil náhodou na video, jak podobný model v nožovém letu cca 1m nad zemí přeletěl celé letiště, nikdy by mi nenapadlo, že to je možné.

Tohle Jirka Bačinský s modelem Sting Ray předváděl v létě na Raný na požádání skoro pořád.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.02.2019 19:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 245
PetrD píše:
Na tom videu určitě nelítá s hmotností 1160g :!:
Má na tom "strong" F3J křídlo, takže bych to tipnul klidně na 1800g nebo víc.


Špatně jsem to video pochopil. Měl jsem za že pro zvýšení výkonu jen místo baterie 2s 800mAh použil 3s 850mAh. Protop ten odhad 1160 (samozřejmě jsem si všiml že je to model s ocasem doV)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Vilda74 a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz