Petronel
|
Napsal: stř 26.12.2018 19:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
blesk píše: Je to jen můj pocit, ale letěl jsem se všema během jednoho odpoledne. V letovém hangáru mám herona a climbera, jednomu kolegovi jsem zalétaval Soliuse a dalšímu ještě Phoenixe nebo Gamu nebo co to dovazi Pelikán. Nejhodnější a nejpomalejsi je Climber, pak dle mho názoru, ale ne o moc Solius, nejlíp klouže Heron a na konci gama, která mě hrozně zklamala... Jinak skyclimber se dělal ještě pod názvem tuším A200 od Scorpia. Ale jestli umíš aspoň trochu lítat tak si zalítáš s Heronem i Soliusem. S Heronem a SkyClimberem lítá děda ve svém věku 83! let, zrak je trochu horší a lítat začal v 70, takže ty postřehy a reakce nejsou tak moc zažité... Před dědou klobouk dolů Pokud bych se toho věku dožil a stále modelařil, byl bych šťastný jako blecha! Gama stoji za houby, to je pravda. Solius a Heron budou asi jenom o preferencích, jsou perfektní. FunRay je určitě bublinkový kouzelník.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: stř 26.12.2018 19:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
Genagen píše: Na start solius nebo heron urcite nejsou spatny. Jukni ale take na http://lsmodel.cz/index.php?page=model&model=etalon (dela se ve trech velikostech). Na zacatky s termikou je to vynikajici volba. Ma super pomer cena/vykon. Do panelaku se neboj - je skladnejsi nez epp poletuchy, neb je subtilnejsi. Díky za tip a odkaz, etalon nevypadá vůbec špatně. Ceny jsou taky pěkný. Ale zatím nevím, nevím, bubliny mě jsou zatím bližší. Nikdy ale neříkám 'nikdy'.
|
|
Nahoru |
|
|
Sunn
|
Napsal: stř 26.12.2018 22:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
graup15 píše: No Laco.. Tohle taky ne .. Taky jsem podle názvu vlákna nabyl dojmu, že se tu probírá termika a ne svahové létání.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: stř 26.12.2018 22:39 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6896 Bydliště: Moravský kras
|
graup15 píše: Jenže mám ti pocit,že tady se probírají bublinky..a né double carbonové F3B speciály za cenu ojetého auta... Tak jste si hoši odstříkli do textilu a zase můžete nechat diskusi na pospas původnímu tématu, ok?
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: čtv 27.12.2018 10:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
To není problém.. Takže za a) Kuličky létají v termice dost tragicky...(resp musí to být termika už hodně silná), né,že by to nešlo, ale je to trápení b) Dynamické polétání s kuličkama...to je taky eufemismus:-) c) Pro učení létání a takové to udržovací polétání ...tak na to jsou ideální. Petronel v prvním příspěvku psal,jestli se dá s kuličko větroni létat klasicky. Ano, naprosto bez problémů a i podle mojich zkušeností na nic jiného určeny nejsou. Ano..chce to volit co největší rozpětí (píše,že už na 200m má problém s viděním). Takže řádný kontrast spodku a vršku křídla. (bílá zespodu je nejhorší možná) Ano..v panelákovém bytě mám bez problémů i 3.7m velké hračky, ale dělám to ve sklepě předělaném na dílnu. Takže vyházet manželce kompoty a předělat na dílnu
|
|
Nahoru |
|
|
Branislav Tvrdoň
|
Napsal: čtv 27.12.2018 12:53 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 4.9.2008 Příspěvky: 78 Bydliště: bratislava
|
Termiku nerieš, s elektrovetroňom sa dá krásne polietať aj bez termiky. Známy má Soliusa a ten plachtí nádherne. Ked nie je termika, tak len budes trochu castejsie pouzivat motor aby si znova nabral výšku. Keď je termika, tak cítiš že to viac nesie - lietadlo je prilepene na oblohe a na jednu baterku mozes lietat napriklad dva krat dlhsie. U vetroňov sú časy na jednu baterku rádovo v desiatkach minút a nikdy som viac ako dve baterky nevylietal...
|
|
Nahoru |
|
|
Kuta33
|
Napsal: čtv 27.12.2018 18:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2014 Příspěvky: 459 Bydliště: Český Těšín, ČR
|
Když už jsme u toho, jak řešíte výdrž baterie u elektrovětroně, odhad délky letu ? Osobně nemám telemetrii, žádné jiné fičury, obyčejný vysílač s odpočtem času. Do teď jsem si odměřoval, kolik vystoupání daného času mi baterka vydrží, například 4 krát 60 vteřin pod plným plynem a odběr serv při bezmotorovém letu neřešil (podvědomě samozřejmě řešil a stresoval). Takže jsem si pohlídal ty čtyři stoupáky a nakonec jenom odečetl z vysílače, jak dlouho jsem byl ve vzduchu. Po přistání kontroloval napětí baterií a případně poupravil dobu stoupání. Koupil jsem si sice hlídač napětí - pípák do letadla, ale zatím nevyzkoušeno.
Máte na to nějakou jinou vychytávku pro začátečníka se základním vybavením, jak si baterii ohlídat ?
_________________ Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: čtv 27.12.2018 19:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7121 Bydliště: Vsetín
|
Odběr serv neřeš, tři hodiny tam nejspíš nebudeš. Buď vyzkousej kolik min motoru to vydrží, nebo jak to začne vadnout tak dal už nelétej. Lítám jen na odečet času a u větroně který jede buď naplno nebo vůbec to je naprosto dostačující.
|
|
Nahoru |
|
|
Branislav Tvrdoň
|
Napsal: čtv 27.12.2018 22:41 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 4.9.2008 Příspěvky: 78 Bydliště: bratislava
|
Mam DX6 a tiež len odpočitavam celkovy čas. Mam odskušane, že pri mojom štyle poletovania mi baterka v pohode s rezervou vydrzi napr. pol hodiny tak si ten cas strážim. Ked viac blbnem tak to skratim na 20 minut, ked je termika a nemusim tolko pouzivat motor tak to natiahnem na trištvrte hodiny.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: čtv 27.12.2018 22:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
graup15 píše: To není problém.. Takže za a) Kuličky létají v termice dost tragicky...(resp musí to být termika už hodně silná), né,že by to nešlo, ale je to trápení b) Dynamické polétání s kuličkama...to je taky eufemismus:-) c) Pro učení létání a takové to udržovací polétání ...tak na to jsou ideální. Petronel v prvním příspěvku psal,jestli se dá s kuličko větroni létat klasicky. Ano, naprosto bez problémů a i podle mojich zkušeností na nic jiného určeny nejsou. Ano..chce to volit co největší rozpětí (píše,že už na 200m má problém s viděním). Takže řádný kontrast spodku a vršku křídla. (bílá zespodu je nejhorší možná) Ano..v panelákovém bytě mám bez problémů i 3.7m velké hračky, ale dělám to ve sklepě předělaném na dílnu. Takže vyházet manželce kompoty a předělat na dílnu Nevím, někteří modeláři tvrdí, že Solius/Heron termiku zvládnou. Určitě speciály z jiného materiálu ji asi chytnou lépe, hlavně tu slabší a jemnější. Dynamičtější polétání myslím zvládne FunRay. Řekl bych, že je to rychlá "bublina". Určitě mají EPP a klony svoje místo, řady modelářů by jinak ani nelétali. Každá doba přináší nové a nové možnosti. Prostě každý má svoji hvězdárnu Rozpětí určitě větší, viditelnost a stabilita za letu je jenom na místě. Sklep máme pidi, malý a zimomřivý, o dílně tam si můžu nechat jenom zdát
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 28.12.2018 7:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Termika sa dá lietať s každým vetroňom a samokrídlom, samozrejme jeden potrebuje silnejšiu, druhý slabšiu a všetky dokopy budú na tom horšie ako napr. ušaté termické dreváky /Filip400/ a pod. O kompozitových špeciáloch F5J nepíšem, tam je asi všetko podriadené termickému lietaniu. S Wildhawkom som nemal problém na 3s 2200 lietať hodinu, ak sú nejaké stúpavé prúdy. Nevýhoda je, že čím vyššie, tým je spravidla termika silnejšia, aspoň ja mám taký pocit. Samokrídlo TORO 900 na dvojčlánok 1750 tiež bude lietať hodinu ak je termika. Bežne s kolegom končíme po 30-40 min a baterky sú iba vo fáze storage, teda vybité na polovicu.
Čo sa týka modelov ako Heron, Solius, Funray, tak všetky má /herona mal/ kolega Lubo1. S týmito modelmi v termike nie je žiaden problém. Môžeš vyletieť dosť vysoko, kde sa už dá čo-to pochytať. S uvedeným Wildhawkom to chce min. 400m výšku, aby to začalo lietať. S takým Soliusom môžeš ísť oveľa nižšie, lebo ju chytá samozrejme lepšie.
Kuta33: Keďže s vetroňom sa lieta štýlom plný hore a vypnúť, niektorí dokonca majú plyn iba na dvoj-troj polohovom prepínači, dopracovať sa k nejakému času plného plynu je pomerne jednoduché a nepotrebuješ žiadnu telemetriu. Ak máš nabíjačku, ktorá ti ukazuje dodaný náboj pri nabíjaní, tak si nastav motorové stopky, lietaj napr. 3 min motorového času /niekoľko stúpaní/ na plne nabitej batérii a potom daj doma dobiť znova doplna. Uvidíš, náboj, koľko si musel dobiť, teda koľko si spotreboval. S LiPol by som išiel tak na 3/4 kapacity, hlbšie by som nevybíjal. Ak máš aj ampérmeter buď modelársky, alebo kliešťový, k nejakým počiatočným údajom sa dopracuješ aj doma, akurát to chce dávať pozor aby sa ti model nerozbehol, prípadne počas merania nenasal nejaký predmet.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|