Registrován: 17.8.2006 Příspěvky: 549 Bydliště: Praha 8
creagel píše:
Na rcgroups.com jsem videl, jak horni stranu kridla podlepi do krize papirovou paskou. Trochu tim pry pomuzou, aby se nepropsal ramecek na horni povrch kridla. Inu za zkousku nic nedam, tak jsem to udelal taky.
Aby se nepropsal rámeček na horní potah, tak graup15 při lepení používá hadr namočený v lihu, který má přiložený na horním potahu a tím chladí při vytvrzování lepidla. Snad se nebude zlobit, že to tu píšu za něj.
Klapky byl trochu orisek. Chtel jsem co nejmensi paku na servu, "zamknutou" polohy paky pri plnych vychylkach klapky a potreboval jsem dosahnout i vychylky klapky nahoru (v rezimu klapky jako kridelka, takze ne 1mm nahoru). Dosahnout toho, aby paka byla zamknuta pri plne vychylce se mi nepodarilo a s danym servem KST X10 mini to snad ani nejde. Nekolikrat jsem si volal i s vyrobcem co/jak a zaver byl, ze zamknutou pakou se namam trapit - klapky na plne rychlosti stejne nebudu otevirat, orat s nima opradu pri pristani nehodlam.
Paky jsem zkousel ruzne, polohu ramecku, vychylky, ... vzdy to melo nejake ale.Nakonec jsem zvolil paku treti nejvetsi (viz. foto). S tim se dalo dosahnout vychylek na obe strany v pozadovanem rozsahu. Vychylky na plne otevrenou klapku jsem musel omezit ve vysilaci na 90%. Apropo, kridelka maji omezeny vychlky na cca 65%. Az budu delat druhy kousek, tak se s tim zkusim vic poprat - ted uz se tech kridel tolik nebojim. Jsou sice lehoucka jako pirko, ale zas tak uplne krehke nejsou
Kdyz uz bylo vse odmerene a vyzkousene, tak jsem opakoval postup jako na kridelkach - obrousit lehce sachtu, naznacit tuzkou, zkratit privodni kabel k servu (tady jsem dohromady usetril zkracenim 4g).
Opakoval jsem postup s lepenim - tzn. zafixovat vterinakem, lehce zatizit, nechat zatvrdnout a pak oblepit epoxy s mikrobalonama. Tady to byl docela orisek - sachta byla vyplnena skoro cela rameckem a moc mista okolo uz nebylo. Ale podarilo se. Zapomnel jsem zminit jeste jednu vec - serva pred lepenim obalim smrstovaci folii na jidlo. Na kridelkach se mi stalo, ze mi zatekl sekundak pod servo. Myslim ze nemit tam folii, tak tam to servo (MKS ma plastovou krabicku) bude fixovane trvale Na fotce z lepeni klapkoveho KST serva je dobre videt ta osicka, ktera drzi tahlo v pace. Je jen tesne nad hranou serva. Z druhe strany zase vadi telo ramecku, ve kterem je podpurne lozisko paky serva.
Nekdo jeste mezi telo ramecku, kde je podpirne lozisko, dava kus balzy a opre tim ramecek z druhe strany jeste o spodni stranu kridla. Ja to nedelal, ale co jsem hledal, tak je to tak u osazeni 50/50 (nekdo dava, nekdo nedava).
Tim byly serva na svych mistech a k dokonceni zbyvalo jen zalepit konektory do trupu. Vyrobce jiz dava k letadlu hotove servokabely. Na jeden strane jsou cervene 4 pinove MPX a na druhe strane standardni servo konektory. Kabely jsou s poradnym prurezem, takze to i neco vazi a dlouhe jsou tak, ze si prijimac v trupu muze majitel nainstalovat temer kam chce (v rozumnych mezich, nikdo asi neceka, ze ty kabely vystaci az ke komridlum). Diry v trupu na konektory jsou pripravene. Chce je jen lehce prebrousit, aby tam konektor sel vlozit vcetne lehke vrsty epoxy s mikrobalony. Konektory maji maly rantl, takze pred lepenim je dobre jej obrousit - jinak by musela byt pri instalacni dira v trupu zbytecne s vuli. A ze by nekdo instalovat konektory do trupu z vnitrni strany (kdy by pak rantl krasne drzel u trupu) -to as nikdo asi zkouset nebude. Kdyz uz sel konektor zasunout v pohode, natrel jsem jak trup tak kridlo separatorem (pouzil jsem oblibenou pastu Cirine). Lepidla jsem pouzil tak akorat, abych jen zafixoval konektor v trupu. Po vyvrdnuti jsem kridla opatrne sundal, rozmichal znova epoxy s mikrobalonama a otvorem pro spojku kridla v trupu jsem konektor z vnitrni strany trupu poradne oblepil. Tim je tam krasne zafixovany.
Na uplny zaver jsem prilepil dodane krytky sachet. Poprve jsem nepouzil overenou metodu polozit krytku, prelepit po stranach pruhlednou paskou. Protoze mam doma zasobu 3M tenoucke oboustranne folie, zkusmo jsem ji pouzil. Nastrihal jsem prouzky, nalepil z vnitrni strany krytky a primackl na sachtu. Zatim to drzi skvele (naletano zatim jen 2h a desitky pristani, takze sanci uklepat to dostalo). Nic nevystupuje, nikam se nezanasi necistoty - cas ukaze jak to bude drzet. Kdyz jsem zkousel jednu krytku odtrhnout, tak to slo hoooodne tezce
Přílohy:
Poznámka: Pouzita lepidla. Strikacka byla nutnosti :) lepidla.png [ 856.78 KiB | Zobrazeno 3197 krát ]
Poznámka: Zlepeny ramecek kridelka, vcetne serva. Servo je zatim ve folii (ktera zabrani prilepeni serva k potahu) zalepeny_ramecek_kridelko.png [ 841.09 KiB | Zobrazeno 3197 krát ]
Poznámka: Zalepeny ramecek serva klapky. Tady je krasne videt zajisteni tahla v pace (zajistovaci "jehla" je tesne polozena na horni strane serva) zalepeny_ramecek_klapka_servo.png [ 856.15 KiB | Zobrazeno 3197 krát ]
Poznámka: Zalepeny ramecek klapky bez serva zalepeny_ramecek_klapka.png [ 834.17 KiB | Zobrazeno 3197 krát ]
Poznámka: Zalepeny ramecek kridelka bez serva zalepeny_ramecek_kridelko_bez_serva.png [ 640.68 KiB | Zobrazeno 3197 krát ]
Poznámka: Zkraceny kabel serva klapky delka_servo_klapka.png [ 485.04 KiB | Zobrazeno 3197 krát ]
Poznámka: Vaha serva klapky - KST X 10 mini se zkracenym kabelem vaha_servo_klapka.png [ 526.26 KiB | Zobrazeno 3197 krát ]
Poznámka: Zajisteni konektoru v kridle pred vysunutim. Pouzil jsem alkapren. zajisteni_konektoru.png [ 566.08 KiB | Zobrazeno 3197 krát ]
Na přiložených fotkách je řešení odnímacího motýla na Infinity. Takhle si to představuji,že to má být udělané....perfektní práce.!! Fotky jsem převzal z RcGroups.
Přílohy:
56679332_2676913992336050_1439841194178772992_n.jpg [ 57.22 KiB | Zobrazeno 2807 krát ]
56775638_2676913929002723_7006190209331101696_n.jpg [ 25 KiB | Zobrazeno 2807 krát ]
56842604_2676913922336057_1488459794472763392_n.jpg [ 25.35 KiB | Zobrazeno 2807 krát ]
56997489_2676913939002722_5463351142433947648_n.jpg [ 39.21 KiB | Zobrazeno 2807 krát ]
Trochu to tady flakam - snazim se spis s Infinity chodit letat Takze ano, uz to letelo. Ted v sobotu jsem si v Nove Pace zkusil prvni soutez. Protoze jsem poridil light verzi, tak jsem chtel nejake normalni podminky na prvni soutez - mno nepodarilo se tak uplne, ale i tak - zaletal jsem si, ero bez ujmy a posledni jsem nebyl. Nervozita velika, soutezni zkusenosti zadne, s Infinity jsem v takovem vetru jeste nikdy neletel
Ale uz se tesim na dalsi soutez.
A na soutezi jsem se inspiroval, jak lehce opravit ty puvodni poskozena kridla Staci tenka pokovena stribrna lepici paska - funkcni a jednoduche, ac to teda neni na krasu (a na toto poskozeni naprosto dle vseho dostacujici) Ale treba se to bude aspon trochu blyskat, az zase budu nekde v dali a ta ziletka nebude videt
Na tu motylkovou verzi jsem koukal. Vypada fakt pekne. Stejne tak je nove moznost udelat i slozeni materialu na letani v tajfunu (kdy letovka zacina na 1750g a lze donalozit dalsich 600g).
Chapu - ty s tim nebudes jezdit po soutezich. Ja se treba strasne bal toho meho vytahnout do vetru (ac jsem nekolikrat s vyrobcem resil, ze vitr kolem 6-7m neni problem). Kvuli tomu jsem vynechal prvni 2 souteze (ted vim ze naprosto zbytecne). Ted v sobotu jsem to vzal do Nove Paky, ze nebude snad ten vitr tak hrozny.Nooo, docela foukalo - rano az tolik ne, ale odpoledne to gradovalo. A svete div se, ono to fakt vydrzelo. Letal jsem plne nalozeny (takze v mem pripade vaha neco kolem 1600g). A to narazy vetru byly rozhodne vetsi nez 7m/s. Ano, neleti to proti vetru tak, jako napr. muj Energic - ale to by asi od toho nikdo neocekaval, ze? Dulezite je, ze proti vetru to leti, vitr to nerozlozi a je to krasne riditelne.
Kdyz chci ero na kraveni, vytahnu Energica, na soutez nebo chytani bublinek vytahnu Infinity (ac teda je to uplne o necem jinem to ridit a pro me je az s podivem, co si to necha libit). A ze ten light neumi letat na rychlosti? Blobost Jen to chce s rozumem a nevytahnotu na rychlosti klapky nebo to otocit jako f3b na bazi
Osobne ted resim, jestli ty puvodni kridla opravit (jakkoliv) a nebo si poridit pevnejsi verzi Infinity performance. Ani ne kvuli pevnosti, ale vaze. Ted v sobotu by to mozna jeste par set gramu chtelo, ale uz jsem nemel jak. A preci jen, zatim to vypada, ze me to soutezeni chytlo (je to neco jinyho nez si jen tak poletovat), tak by se 2 ruzne tezky era hodily
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
Tak naokraj, já mám pro letošní sezónu jako "bitevníka" Storka se základní hmotností 1450g. Na pohled lehké, jenže se s větrem od začátku počítalo, takže má pevnější střed a další věci, výsledkem je, že se dá bez obav naložit o 600g a je to normální stav, žádné riziko, přirozeně je váze přizpůsoben i výkon motoru. A co je podstatné, model 1400g naložený na 2000g létá nesporně lépe než 2000g v základu, koncentrace hmotnosti do středu dělá divy.
Podle mého názoru prostě F5J výrazněji přes 1600g v základu už dnes nedává smysl, technologie pokročila o tolik, že při této hmotnosti už nejsou pevnostní problémy ani při dalším naložení. A z druhé strany naložení přes 2100-2300g v podstatě nemá smysl, protože ani při silném větru to už nedává přidanou hodnotu (a opakuji, že jsme zažili loni na ME týden létání ve větru na hraně FAI limitu 12m/s, takže je to z praxe).
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
michalv píše:
Prej bitevnika . To je dobry Tome Jestli bitevnika tak mam ja Storka 4 2,6kg
Chápej, tady ale jde o praktické zjištění (viz třeba to zmíněné ME), že hmotnost navíc od jistého bodu (tak 2,1-2,3kg) ti prostě na výkonnosti ve větru nepřidá nic - prostě nárůst opadání už je větší než možný přínos z větší pronikavosti atd... Lidově řečeno budeš ve stoupáku nabírat pomaleji výšku a pak se proti větru stejně nevrátíš Jasně, jsou výjimky, vím že na jednom MS F3J byl vichr, ale přitom neustále opravdu brutálně silné stoupáky, pak se nekládalo i přes 3kg, ale to je výjimka. Pro rekreační létání to je na větší diskusi, vždy si můžeš pomoct motorem, ale to je jiné téma.
A druhá věc je ta výhoda "lehčí naložený" proti "rovnou těžký" - o tom je právě ten můj zmíněný Stork. Upřímně s ním na základu 1450g prakticky nelétám, když není vítr, tak beru druhý kus 1270g nebo dokonce "ultra" EOS 1165g, takže u pevnějšího Storka mám "naloženo" prakticky 100% času (nejčastěji 233g, ale už došlo i na těžší kombinace). Jenže když to naložení model vydrží, tak proč nevyužít výhodu menší setrvačnosti křídla atd.?
Registrován: 21.4.2010 Příspěvky: 583 Bydliště: Praha
Jojo, je pravda ta, ze kdyz mas lehci ero a muzes ho nalozit tak je to supr. Na bezvetri si ho nechas lehke. Je fakt, ze ja se Storkem 2,6kg si moc tech prizemnich bublinek moc neuziju. Vytocim to taky, ale uz musi byt trochu silnejsi. Na tohle se opravdu hodi lehci F5J. Noo proste univerzalni F5J neexistuje. I kdyz ja si stezovat nemohu, protoze i kdyz mam Storka 2,6kg tak neni problem byt celej den v luftu
Už jsem to dával do vlákna SSL. Není vůbec žádný problém vytáčet od 20m výšky a ne jednou se to povedlo i s 10m. A to jsem taky na cca 2.6kg. Ono hodně záleží taky na tom,jestli to pilot ukočíruje.. Rozhodně mi ale možnost mít letovku cca 1700 (1800) a možnost doložit na 2.3kg láká. Respektive už je rozhodnuto o Infinity. Mně se líbí jak je model provedený i s mírou detailů které se mi líbí.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru