Autor |
Zpráva |
creagel
|
Napsal: čtv 18.10.2018 17:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
Hledal jsem hledal, ale moc info tady o nem neni. A jelikoz jsem si jej vybral na pristi sezonu, kdy chci zkusit F5J letat soutezne (snad), tak sem budu postupne hazet nejake info (osazeni, zkusenosti, ...). Model se vyrabi na Slovensku (Bohuslav Majerčík - https://www.infinity-f5j.com) a asi nebudu prozrazovat zadne tajemstvi, kdyz reknu, ze trupy se delaji v CR Muj kousek je light varianta s pevnejsim trupem. Kdyz jsem to vzal poprve do ruky, tak jsem myslel, ze ty obaly jsou prazdne Trup: 154g SOP: 33g VOP: 33g Kridla: 640g Spojka: 40g Barevna smerovka na vaze je znat (teda nejaky ten gram). Suma sumarum jsem na 900g u prazdne 3,5m Bohuzel s osazovanim moc zatim nepohnu, protoze cekam na nova kridla a smerovku. Neduveroval jsem spedici, tak jsem to nechal ze Slovenska vzit kolegy. A bohuzel se moc nepodarilo (pres nekolikere upozorneni, ze je to krehke) :/ Obe kridla bouchnuta na nabezce a smerovka zlomena (coz nechapu vubec jak). Ale jinak je bajecny kousek. Aby se setrilo na vaze, tak zavetrovani klapek je pouze paskou (ale s netradicnim vzhledem) - neni to ze by to neslo, ale je to preci jen soutezni "special", kde se hledi hlavne na vahu Klapky jsou ovladany pres IDS (takhlo uz je z vyroby zalepeno a osazeno, pri objednani je nutne specifikovat, jaka serva budou na osazeni pouzita a ramecky jsou soucasti dodavky). Kridlo uz ma z vyroby osazene konektory v korenu kridla, servokabely s konektorama jsou opet standardni soucasti dodavky (zbyva zalepit do predem pripravenych otvoru v trupu /fix-fix/. Standardni soucasti jsou i 3 typy (vahy) balastu. Ktere se nedavaji do spojky kridla nebo do trupu, ale zacvakavaji se do sachty v trupu za spojkou kridla (spojky kridla jsou standardne dodavany 2, kazda s jinym vzepetim). V dodavanem prislusenstvi jsou sroubky, loze do trupu, sablona na nulovou pozici klapek (usnadni osazovani), teflonove trubciky na tahla do trupu (zalepene z vyroby), obaly na kridla, SOP i VOP. Obal na trup je za priplatek. Tolik asi pro zacatek
Přílohy: |
infinity.png [ 881.15 KiB | Zobrazeno 8733 krát ]
|
infinity_side.png [ 916.32 KiB | Zobrazeno 8733 krát ]
|
infinity_back.png [ 1012.48 KiB | Zobrazeno 8733 krát ]
|
infinity_front.png [ 925.34 KiB | Zobrazeno 8733 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Luboslav
|
Napsal: ned 21.10.2018 7:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2007 Příspěvky: 300 Bydliště: Trnava, SK
|
Všetko to je opraviteľné. Tie fotky veľa nepovedali, ale je to vždy o tom istom. Veka1 to tu písal mnohokrát. Zvlnený poťah cez dierky špendlíkom nabodovať sekunďákom nech chytí, jemne prebrúsiť 50 g sklo, tmel, farba. Ak je to len zvlnené a poťah je celý nepretrhnutý tak len extra riedky sekunďak nabodovať, potom tmel, farba. Zásek do nábežky, podľa toho aký je veľký buď vyrezať nastaviť balzou alebo tvrdým polystyrénom, zabrúsiť do tvaru, podľa potreby 90 g uhlie, na to 50 g sklo, alebo len 3x50 g sklo. Ak je ten zásek malý len spevniť sekunďakom a 2x50 g sklo. Ešte aj tá smerovka by sa dala opraviť. Daj lepšie fotky, určite sa to dá opraviť a ani hmotnosť neskočí veľmi.
_________________ Ľuboslav Nagy
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: sob 03.11.2018 11:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
Tak tohle vse prijde do meho infinity osadit Pro me prekvapeni byl motor s prevodovkou. Rozmery ze specifikace nebo fotky strasne matou, kdyz to neni s cim porovnat. V porovnani s mym prstem ta velikost (nebo spis ne-velikost) lepe vynikne Na vahu jsem se snazil nahazet vse, co do era prijde. Nektere kabely prijdou jeste zkratit, zmizi plastova krytka, pribude vydlicka, ... +- by to ale melo sedet. Kdyz pripoctu +- 80g na baterku, tak jsem tam kde jsem chtel cca vahove byt - tnz. plne nalozene nejtezsim balastem jsem nekde u 1600g. Zbyva baterka. A tam porad nevim. Edit: 3S 850mah bolt se nevejde !!! (blbe jsem predtim koukal na rozmery u jineho typu) :/ Zlaty stred "prvni varianta" Hyperion G7 3S 900mah 90C (76g) + dostupnost + cena + kapacita (udavana pri HV) - nenasel jsem moc referenci z f5j Zlaty stred "druha varianta" Hyperion G7 3S 900mah 75C (72g) + dostupnost + cena + kapacita (udavana pri HV) - nenasel jsem moc referenci z f5j "top" thunder power 3S 850mah + vaha + jen dobre reference + proudova zatizitelnost - dostupnost (shop omnitronu momentalne nedostupny, predtim bylo nedostupne zbozi) - cena A ted babo rad Osobne se mi nejvice libi ty hyperiony se zatizitelnosti 75C (preci jen na plny plyn to v F5J rezimu moc dlouho nejede /nebo spis skoro vubec/). Pri plnem plynu by to melo brat snad neco kolem 45A, pri beznem souteznim letu kolem 20-25A.
Přílohy: |
Screen Shot 2018-11-03 at 10.54.11.png [ 1017.85 KiB | Zobrazeno 7340 krát ]
|
Screen Shot 2018-11-03 at 10.53.54.png [ 794.13 KiB | Zobrazeno 7340 krát ]
|
Screen Shot 2018-11-03 at 10.55.28.png [ 830.44 KiB | Zobrazeno 7340 krát ]
|
|
Naposledy upravil creagel dne pon 05.11.2018 13:35, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 05.11.2018 8:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
creagel píše: - mensi kapacita (850 je pri nabiti na vyssi napeti)
Tak naokraj, tohle tvrzení je hodně problematické... Dopouštíš se totiž obvyklé nepřesnosti, kdy se zaměňuje skutečná kapacita, což je jednotka Wh s obvyklým údajem v mAh. A tady je právě u HV záludnost, ona je dodaná kapacita v mAh při normálním a HV nabíjení prakticky stejná, rozdíl je právě v tom, že u HV budeš mít díky vyššímu napětí vyšší "objem energie" (Wh). Jinak já osobně létám Bolt 850 už dvě sezóny a prostě fungují, víc nemám důvod řešit. Pokud se vejdou do trupu, tak je to dobrá volba (třeba u Dynamica je to při jistém uspořádání problém). A rýpnu si - k Infinity přece patří stylové baterky: https://rcstudio.cz/cs/baterie/468-infi ... p-85c.html Mimochodem jsou velmi slušné, sám používám ve verzi 550mAh do lehouše...
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: pon 05.11.2018 13:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
Aku infinity vubec neznam - jako "vtip" by to bylo dobre Otakza tech 85C, jestli je to "max" pri nejakych X sekundach, nebo bezne zatizeni a peak bude treba 130C. Ad "kapacita" jednotlivych aku - je pak s podivem, ze temer vsichni ostatni vyrobci uvadeji "kapacitu" pro standardni napeti a pro HV jinou (za me logicky). Viz. treba hyperion u jeho G7: Capacity @4.2V: 800mah Capacity @4.35V: 900mah A v tomto ma po mem letitem pouzivani standardnich turnigy a non-HV hyperionu preci jen vetsi duveru hyperion Netvrdim, ze pro soutezni F5J letani je to nejaky zasadni rozdil. Ale proc nemit pri stejne (nebo dokonce nizsi) vaze vetsi dostupnou kapacitu Podotykam, ze z praktickeho hlediska pouziti HV lipo jsem zatim naprosty panic a v Infinity to bude asi moje "prvni" EDIT: jsem pako a u te turnigy 3S 850 jsem koukal na rozmery u spatneho typu - ta se nevejde. Takze zbyva uz jen hyperion a nebo tunderpower (kde ani dneska omnitronu nefunguje pristup na eshop). Ale jestli si dobre pamatuju, tak cena 3S 850 byla nekde nad 1000Kc :/ Nejvic se nyni klonim k tomu vyzkouset ty Hyperion G7 900mah 75C.
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: pon 05.11.2018 19:22 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
Hyperion HV už NIKDY! Já i kamarád jsme z nich měli po pár cyklech pěkné válce skoro opravdu kruhového průřezu, jednalo se o 3S 2400mAh ...
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 05.11.2018 19:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Infinity LiPOL určitě nejsou vtip!!! Je to jedna ze značek spojených primárně s racecoptery, kde jsou nároky na baterky naopak extrémní, pokud se něco z této "copter rodiny" hodí velikostí a hmotností pro F5J, tak je to vesměs dobrá volba. Sám létám v ultralight F5J Infinity 550mAh ještě v minulé verzi 70C (ty 85C jsou novější) a jeví se dobře.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 05.11.2018 19:25 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
AVALON57 píše: Hyperion HV už NIKDY! Já i kamarád jsme z nich měli po pár cyklech pěkné válce skoro opravdu kruhového průřezu, jednalo se o 3S 2400mAh ... Tohle se ale dělo u G6, ty nové G7 mají reference podstatně lepší... Jo, se staršími to Hyperion podělal, nemá cenu psát slušněji, ale není zas úplně správné dělat ze zkušeností s jednou konkrétní řadou "trvalé pravidlo"
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: pon 05.11.2018 19:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
jo to je taky možné, ale jsou to celkem draze nabyté zkušenosti. Přešel jsem zpět na napětí 4,2V a mám klid - TATTU a GENS
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
Luboš ZLÍN
|
Napsal: úte 06.11.2018 11:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.9.2011 Příspěvky: 632 Bydliště: Holešov Obrázky: 8
|
GENS se mi taky osvědčily
_________________ YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: úte 26.03.2019 23:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
Zacnu trochu od zadu - moje Infinity uz leta (krasne) a zacal jsem trenovat A ted tam kde jsem posledne koncil - baterky. Poridil jsem nakonec Hyperion G7 3S 900mAh 90C HV. Vejdou se tam paradne a nejsou tezke. Co uz ted vim (a pri koupi jsem si to nemyslel) - jsou lehke az moc V trupu je mam napasovane "na stojaka" az tesne za motor a presto jsem musel nalepit na baterku 10g olova, abych se dostal aspon lehce pred doporucene zadni teziste. Uz mam vymysleno, ze si udelam zavazi na motorovou prepazku (nebude potreba tolik) a teziste si budu moci volit i lehce dopredu. Troufam si tvrdit, ze jsem nikde nepridal zadnou zbytecnou vahu navic - proste jen je ta baterka moc lehka. V prioze posilam docasne reseni (mechovkou prilepene oluvka z vyvazeni kola od auta). Funguje to, vejde se to ale nevypada to Co se tyka poskozenych (puvodnich) kridel, tak ty zatim doma lezi v obalech, pro nove jsem si radsi dojel osobne
Přílohy: |
aku_hyperion_g7.jpg [ 59.77 KiB | Zobrazeno 6138 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: stř 27.03.2019 0:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
Osazeni jsem zacal stejne jako u jinych mojich poletuch - kridlem. Infinity ma nahony kridelek a klapek systemem IDS. Vse je komplet schovane v kridle, ven vubec nic nekouka - zadne tahlo, zadna "kapicka" pro schovani cepu apod. Paka serva je uchycena v lozisku, tzn. na jedne strane je na tisicihranu a z druhe strany je zacvaknuta v lozisku. System absolutne bez vuli. Material tahla mi pripada jako plast s primesi uhliku. Pevny je to fest Standardne se pri objednani letadla s vyrobcem dohodne, jaka se pouziji serva (na vyber jsou ruzne od futaby, kst, mks) a pri dodani jsou prilozena i loze pro serva a prislusenstvim (ruzne paky, vice nahradnich osicek apod.). Vse od firmy servorahmen.de. Zadne ero s timto systemem nemam, tak jsem se toho trosicku bal - zbytecne Na kridlo jsem si vybral na klapky KST X-10 mini, na kridelka MKS 6100 HV (ty same jsem vzal i pro SOP a VOP). Vsechny komponenty (serva, prijimac, regulator, altiv v4+) jsou schvalne HV (o tom pozdeji). Servo ramecky jsem pred osazovani ze spoda lehce prebrousil a po celem obvodu vybrousil takove male zarezy. Servo ramecky maji jednu zaludnost. Na servo se nasazuje kapkovita paka, ktera ma vybrani a do ni se zaklapne tahlo. To se zajisti kovovou osickou (ktera tam sama o sobe jde dost na fest). Jenze mensi paky po nasazeni na tisicihran serva maji otvor pro osciku castecne schovanou pod horni hranou serva. Takze je dost problem do takove paky v kridle zasunout osicku. Sice to nejak jde (nejdriv se do paky nasadi tahlo a pak se paka nasadi na tisicihran), ale tak jsem se bal, ze mi pri tom sjede ruka nebo nastroj a budu mit dalsi zniceny kridla, ze jsem radsi vybral takovou paku, ktera mela celou diru nad horni stranou serva. Pak jde opatrne treba plochym sroubovakem (dostatecne sirokym) osicka krasne zatlacit. Musi se pak sice omezit dost vychylky serva, ale u me vyhralo to, ze je to mene nachylne na poniceni kridel Na rcgroups.com jsem videl, jak horni stranu kridla podlepi do krize papirovou paskou. Trochu tim pry pomuzou, aby se nepropsal ramecek na horni povrch kridla. Inu za zkousku nic nedam, tak jsem to udelal taky. Pred samotny lepenim ramecku jsem vse peclive vyzkousel (vychylky na obe strany) - snad tisickrat. Kdyz bylo vse ready, vnitrek sachty jsem prebrousil, odmastil, tuzkou naznacil pozici ramecku a v rozich kapnul ridke vterinove BSI (modre) - opravdu jen kapicku, rozleze se vsude Servo jsem lehce zatizil aby se nehlo, ale zase ne moc, aby se prokreslilo na druhou stranu. Po zaschnuti jsem pak rozmichal 30min epoxy s mikrobalony a cely ramecek kolem dokola zafixoval rozmichanou smesi. Jelikoz kolem dokola moc mista neni, tak jsem pouzil injekcni jehlu. 30min epoxy jsem pouzil z toho duvodu, ze pry nema tak velkou smrstitelnost a tudiz je mensi ryziko propsani ramecku na horni stranu potahu. Po vytvrdnuti epoxy jsem serva vyndal a zkratil jsem jejich kabely. V sachte je pripraveny kabel s protikusem servo konektoru. Nejriv jsem si rikal, ze to predelam a napajim natvrdo. A pak mi to ti protrelejsi soutezaci rozmluvili - obcas se na zavodech pry servo meni a je jednodusi to cvakat do konektoru Takze jsem poslechl a udelal to stejne. Jen ten servokabel ze serva jsem zkratil tak, aby tam nikde nebyl zbytecny kus navic. A pak zajistil konektory k sobe kapkou alkaprenu, aby se to nahodou preci jen nevyklepalo. Sice ma pripraveny konektor v sachte takovou malou zapadku, ktera pridlacuje servokonektor, ale clovek nikdy nevi Tim zkracenim konektoru na servech kridelek jsem dohromady usetril zavratny 2g Ale o vahu mi zas tak neslo - chtel jsem v ty sachte mit poradek. To byla ta lehci cast kridla
Přílohy: |
Poznámka: Abych neupatlal kridlo, tak okolo sachty vzdy nalepim papirovou pasku.
priprava_sachty.png [ 840.85 KiB | Zobrazeno 6122 krát ]
|
Poznámka: Vyztuzena horni cast kridla
paska_horni_strana_kridla.png [ 769.34 KiB | Zobrazeno 6122 krát ]
|
Poznámka: Servo ramecek se "zarezy" pro lepsi zalepeni (doufam) :)
vybrouseny_servo_ramecek.png [ 811.73 KiB | Zobrazeno 6122 krát ]
|
Poznámka: Zvolena paka na kridelka.
paka_kridelek.png [ 937.67 KiB | Zobrazeno 6122 krát ]
|
Poznámka: Zkraceny servokabel kridelka
zkraceni_servo_kridelka.png [ 699.6 KiB | Zobrazeno 6122 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
smyk1111
|
Napsal: stř 27.03.2019 16:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Nějak jsem se nedočetl co jsi si vybral za ten motor s převodovkou, co je na snímku.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|