Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Infinity NG F5J

čtv 18.10.2018 17:30

Hledal jsem hledal, ale moc info tady o nem neni. A jelikoz jsem si jej vybral na pristi sezonu, kdy chci zkusit F5J letat soutezne (snad), tak sem budu postupne hazet nejake info (osazeni, zkusenosti, ...).

Model se vyrabi na Slovensku (Bohuslav Majerčík - https://www.infinity-f5j.com) a asi nebudu prozrazovat zadne tajemstvi, kdyz reknu, ze trupy se delaji v CR ;)

Muj kousek je light varianta s pevnejsim trupem. Kdyz jsem to vzal poprve do ruky, tak jsem myslel, ze ty obaly jsou prazdne :D

Trup: 154g
SOP: 33g
VOP: 33g
Kridla: 640g
Spojka: 40g

Barevna smerovka na vaze je znat (teda nejaky ten gram). Suma sumarum jsem na 900g u prazdne 3,5m :)

Bohuzel s osazovanim moc zatim nepohnu, protoze cekam na nova kridla a smerovku. Neduveroval jsem spedici, tak jsem to nechal ze Slovenska vzit kolegy. A bohuzel se moc nepodarilo (pres nekolikere upozorneni, ze je to krehke) :/ Obe kridla bouchnuta na nabezce a smerovka zlomena (coz nechapu vubec jak). Ale jinak je bajecny kousek.

Aby se setrilo na vaze, tak zavetrovani klapek je pouze paskou (ale s netradicnim vzhledem) - neni to ze by to neslo, ale je to preci jen soutezni "special", kde se hledi hlavne na vahu :) Klapky jsou ovladany pres IDS (takhlo uz je z vyroby zalepeno a osazeno, pri objednani je nutne specifikovat, jaka serva budou na osazeni pouzita a ramecky jsou soucasti dodavky).

Kridlo uz ma z vyroby osazene konektory v korenu kridla, servokabely s konektorama jsou opet standardni soucasti dodavky (zbyva zalepit do predem pripravenych otvoru v trupu /fix-fix/.

Standardni soucasti jsou i 3 typy (vahy) balastu. Ktere se nedavaji do spojky kridla nebo do trupu, ale zacvakavaji se do sachty v trupu za spojkou kridla (spojky kridla jsou standardne dodavany 2, kazda s jinym vzepetim). V dodavanem prislusenstvi jsou sroubky, loze do trupu, sablona na nulovou pozici klapek (usnadni osazovani), teflonove trubciky na tahla do trupu (zalepene z vyroby), obaly na kridla, SOP i VOP. Obal na trup je za priplatek.

Tolik asi pro zacatek :)
Přílohy
infinity.png
infinity_side.png
infinity_back.png
infinity_front.png

Re: Infinity NG F5J

sob 20.10.2018 8:24

Takhle dopadla "bezpecna" preprava od kolegu. Kridla i SOP maji krasne site obaly a presto se jim podaril takovy vysledek :(

Premyslim co s tim. Smerovka je neopravitelna, tak pujde na pitvu a bude slouzit k demonstrativnim ucelum :)
Ale kridel mi pripada skoda. Jestli se pustit do nejake opravy typu vyriznout, zamenit, prelaminatovat, prebrousit, prebarvit, ... Uz to nebude tak lehky, ale jako zalozni kridla by to mozna mohlo byt dobre. Krome tech nabezek (na te jedne fotce to u jednoho kridla vypada jen na promacklinu, ale je to pod tim praskle) tomu opravdu nic neni :/
Přílohy
sop.png
kridlo.png
kridlo2.png
kridlo3.png

Re: Infinity NG F5J

ned 21.10.2018 7:42

Všetko to je opraviteľné.
Tie fotky veľa nepovedali, ale je to vždy o tom istom. Veka1 to tu písal mnohokrát.
Zvlnený poťah cez dierky špendlíkom nabodovať sekunďákom nech chytí, jemne prebrúsiť 50 g sklo, tmel, farba.
Ak je to len zvlnené a poťah je celý nepretrhnutý tak len extra riedky sekunďak nabodovať, potom tmel, farba.
Zásek do nábežky, podľa toho aký je veľký buď vyrezať nastaviť balzou alebo tvrdým polystyrénom, zabrúsiť do tvaru, podľa potreby 90 g uhlie, na to 50 g sklo, alebo len 3x50 g sklo. Ak je ten zásek malý len spevniť sekunďakom a 2x50 g sklo.
Ešte aj tá smerovka by sa dala opraviť.
Daj lepšie fotky, určite sa to dá opraviť a ani hmotnosť neskočí veľmi.

Re: Infinity NG F5J

stř 31.10.2018 11:47

Tak nova kridla mam doma. Tentokrat jsem si pro to dojel osobne :D Pridavam fotky puvodnich poskozenych kridel a priste uz snad konecne neco z osazovani.
Přílohy
Screen Shot 2018-10-28 at 20.48.46.png
Screen Shot 2018-10-28 at 20.48.27.png

Re: Infinity NG F5J

sob 03.11.2018 11:12

Tak tohle vse prijde do meho infinity osadit :) Pro me prekvapeni byl motor s prevodovkou. Rozmery ze specifikace nebo fotky strasne matou, kdyz to neni s cim porovnat. V porovnani s mym prstem ta velikost (nebo spis ne-velikost) lepe vynikne ;)

Na vahu jsem se snazil nahazet vse, co do era prijde. Nektere kabely prijdou jeste zkratit, zmizi plastova krytka, pribude vydlicka, ... +- by to ale melo sedet.
Kdyz pripoctu +- 80g na baterku, tak jsem tam kde jsem chtel cca vahove byt - tnz. plne nalozene nejtezsim balastem jsem nekde u 1600g.

Zbyva baterka. A tam porad nevim.

Edit: 3S 850mah bolt se nevejde !!! (blbe jsem predtim koukal na rozmery u jineho typu) :/

Zlaty stred "prvni varianta" Hyperion G7 3S 900mah 90C (76g)
+ dostupnost
+ cena
+ kapacita (udavana pri HV)
- nenasel jsem moc referenci z f5j


Zlaty stred "druha varianta" Hyperion G7 3S 900mah 75C (72g)
+ dostupnost
+ cena
+ kapacita (udavana pri HV)
- nenasel jsem moc referenci z f5j

"top" thunder power 3S 850mah
+ vaha
+ jen dobre reference
+ proudova zatizitelnost
- dostupnost (shop omnitronu momentalne nedostupny, predtim bylo nedostupne zbozi)
- cena

A ted babo rad :D Osobne se mi nejvice libi ty hyperiony se zatizitelnosti 75C (preci jen na plny plyn to v F5J rezimu moc dlouho nejede /nebo spis skoro vubec/). Pri plnem plynu by to melo brat snad neco kolem 45A, pri beznem souteznim letu kolem 20-25A.
Přílohy
Screen Shot 2018-11-03 at 10.54.11.png
Screen Shot 2018-11-03 at 10.53.54.png
Screen Shot 2018-11-03 at 10.55.28.png
Naposledy upravil creagel dne pon 05.11.2018 13:35, celkově upraveno 1

Re: Infinity NG F5J

pon 05.11.2018 8:11

creagel píše:- mensi kapacita (850 je pri nabiti na vyssi napeti)


Tak naokraj, tohle tvrzení je hodně problematické... Dopouštíš se totiž obvyklé nepřesnosti, kdy se zaměňuje skutečná kapacita, což je jednotka Wh s obvyklým údajem v mAh. A tady je právě u HV záludnost, ona je dodaná kapacita v mAh při normálním a HV nabíjení prakticky stejná, rozdíl je právě v tom, že u HV budeš mít díky vyššímu napětí vyšší "objem energie" (Wh).

Jinak já osobně létám Bolt 850 už dvě sezóny a prostě fungují, víc nemám důvod řešit. Pokud se vejdou do trupu, tak je to dobrá volba (třeba u Dynamica je to při jistém uspořádání problém).

A rýpnu si - k Infinity přece patří stylové baterky: https://rcstudio.cz/cs/baterie/468-infi ... p-85c.html :-)
Mimochodem jsou velmi slušné, sám používám ve verzi 550mAh do lehouše...

Re: Infinity NG F5J

pon 05.11.2018 13:19

Aku infinity vubec neznam - jako "vtip" by to bylo dobre :D :D :D Otakza tech 85C, jestli je to "max" pri nejakych X sekundach, nebo bezne zatizeni a peak bude treba 130C.

Ad "kapacita" jednotlivych aku - je pak s podivem, ze temer vsichni ostatni vyrobci uvadeji "kapacitu" pro standardni napeti a pro HV jinou (za me logicky). Viz. treba hyperion u jeho G7:

Capacity @4.2V: 800mah
Capacity @4.35V: 900mah

A v tomto ma po mem letitem pouzivani standardnich turnigy a non-HV hyperionu preci jen vetsi duveru hyperion ;)

Netvrdim, ze pro soutezni F5J letani je to nejaky zasadni rozdil. Ale proc nemit pri stejne (nebo dokonce nizsi) vaze vetsi dostupnou kapacitu ;) Podotykam, ze z praktickeho hlediska pouziti HV lipo jsem zatim naprosty panic a v Infinity to bude asi moje "prvni" :D



EDIT: jsem pako a u te turnigy 3S 850 jsem koukal na rozmery u spatneho typu - ta se nevejde. Takze zbyva uz jen hyperion a nebo tunderpower (kde ani dneska omnitronu nefunguje pristup na eshop). Ale jestli si dobre pamatuju, tak cena 3S 850 byla nekde nad 1000Kc :/

Nejvic se nyni klonim k tomu vyzkouset ty Hyperion G7 900mah 75C.

Re: Infinity NG F5J

pon 05.11.2018 19:22

Hyperion HV už NIKDY! Já i kamarád jsme z nich měli po pár cyklech pěkné válce skoro opravdu kruhového průřezu, jednalo se o 3S 2400mAh ...

Re: Infinity NG F5J

pon 05.11.2018 19:23

Infinity LiPOL určitě nejsou vtip!!!
Je to jedna ze značek spojených primárně s racecoptery, kde jsou nároky na baterky naopak extrémní, pokud se něco z této "copter rodiny" hodí velikostí a hmotností pro F5J, tak je to vesměs dobrá volba.
Sám létám v ultralight F5J Infinity 550mAh ještě v minulé verzi 70C (ty 85C jsou novější) a jeví se dobře.

Re: Infinity NG F5J

pon 05.11.2018 19:25

AVALON57 píše:Hyperion HV už NIKDY! Já i kamarád jsme z nich měli po pár cyklech pěkné válce skoro opravdu kruhového průřezu, jednalo se o 3S 2400mAh ...


Tohle se ale dělo u G6, ty nové G7 mají reference podstatně lepší... Jo, se staršími to Hyperion podělal, nemá cenu psát slušněji, ale není zas úplně správné dělat ze zkušeností s jednou konkrétní řadou "trvalé pravidlo" :?

Re: Infinity NG F5J

pon 05.11.2018 19:41

jo to je taky možné, ale jsou to celkem draze nabyté zkušenosti. Přešel jsem zpět na napětí 4,2V a mám klid - TATTU a GENS :-)

Re: Infinity NG F5J

úte 06.11.2018 11:46

GENS se mi taky osvědčily

Re: Infinity NG F5J

úte 26.03.2019 23:20

Zacnu trochu od zadu - moje Infinity uz leta (krasne) a zacal jsem trenovat :) A ted tam kde jsem posledne koncil - baterky. Poridil jsem nakonec Hyperion G7 3S 900mAh 90C HV. Vejdou se tam paradne a nejsou tezke. Co uz ted vim (a pri koupi jsem si to nemyslel) - jsou lehke az moc :) V trupu je mam napasovane "na stojaka" az tesne za motor a presto jsem musel nalepit na baterku 10g olova, abych se dostal aspon lehce pred doporucene zadni teziste. Uz mam vymysleno, ze si udelam zavazi na motorovou prepazku (nebude potreba tolik) a teziste si budu moci volit i lehce dopredu.

Troufam si tvrdit, ze jsem nikde nepridal zadnou zbytecnou vahu navic - proste jen je ta baterka moc lehka.

V prioze posilam docasne reseni (mechovkou prilepene oluvka z vyvazeni kola od auta). Funguje to, vejde se to ale nevypada to :D

Co se tyka poskozenych (puvodnich) kridel, tak ty zatim doma lezi v obalech, pro nove jsem si radsi dojel osobne :)
Přílohy
aku_hyperion_g7.jpg

Re: Infinity NG F5J

stř 27.03.2019 0:37

Osazeni jsem zacal stejne jako u jinych mojich poletuch - kridlem. Infinity ma nahony kridelek a klapek systemem IDS. Vse je komplet schovane v kridle, ven vubec nic nekouka - zadne tahlo, zadna "kapicka" pro schovani cepu apod. Paka serva je uchycena v lozisku, tzn. na jedne strane je na tisicihranu a z druhe strany je zacvaknuta v lozisku. System absolutne bez vuli. Material tahla mi pripada jako plast s primesi uhliku. Pevny je to fest :)

Standardne se pri objednani letadla s vyrobcem dohodne, jaka se pouziji serva (na vyber jsou ruzne od futaby, kst, mks) a pri dodani jsou prilozena i loze pro serva a prislusenstvim (ruzne paky, vice nahradnich osicek apod.). Vse od firmy servorahmen.de. Zadne ero s timto systemem nemam, tak jsem se toho trosicku bal - zbytecne :) Na kridlo jsem si vybral na klapky KST X-10 mini, na kridelka MKS 6100 HV (ty same jsem vzal i pro SOP a VOP). Vsechny komponenty (serva, prijimac, regulator, altiv v4+) jsou schvalne HV (o tom pozdeji).

Servo ramecky jsem pred osazovani ze spoda lehce prebrousil a po celem obvodu vybrousil takove male zarezy.

Servo ramecky maji jednu zaludnost. Na servo se nasazuje kapkovita paka, ktera ma vybrani a do ni se zaklapne tahlo. To se zajisti kovovou osickou (ktera tam sama o sobe jde dost na fest). Jenze mensi paky po nasazeni na tisicihran serva maji otvor pro osciku castecne schovanou pod horni hranou serva. Takze je dost problem do takove paky v kridle zasunout osicku. Sice to nejak jde (nejdriv se do paky nasadi tahlo a pak se paka nasadi na tisicihran), ale tak jsem se bal, ze mi pri tom sjede ruka nebo nastroj a budu mit dalsi zniceny kridla, ze jsem radsi vybral takovou paku, ktera mela celou diru nad horni stranou serva. Pak jde opatrne treba plochym sroubovakem (dostatecne sirokym) osicka krasne zatlacit. Musi se pak sice omezit dost vychylky serva, ale u me vyhralo to, ze je to mene nachylne na poniceni kridel :)

Na rcgroups.com jsem videl, jak horni stranu kridla podlepi do krize papirovou paskou. Trochu tim pry pomuzou, aby se nepropsal ramecek na horni povrch kridla. Inu za zkousku nic nedam, tak jsem to udelal taky.

Pred samotny lepenim ramecku jsem vse peclive vyzkousel (vychylky na obe strany) - snad tisickrat. Kdyz bylo vse ready, vnitrek sachty jsem prebrousil, odmastil, tuzkou naznacil pozici ramecku a v rozich kapnul ridke vterinove BSI (modre) - opravdu jen kapicku, rozleze se vsude :D Servo jsem lehce zatizil aby se nehlo, ale zase ne moc, aby se prokreslilo na druhou stranu. Po zaschnuti jsem pak rozmichal 30min epoxy s mikrobalony a cely ramecek kolem dokola zafixoval rozmichanou smesi. Jelikoz kolem dokola moc mista neni, tak jsem pouzil injekcni jehlu. 30min epoxy jsem pouzil z toho duvodu, ze pry nema tak velkou smrstitelnost a tudiz je mensi ryziko propsani ramecku na horni stranu potahu.

Po vytvrdnuti epoxy jsem serva vyndal a zkratil jsem jejich kabely. V sachte je pripraveny kabel s protikusem servo konektoru. Nejriv jsem si rikal, ze to predelam a napajim natvrdo. A pak mi to ti protrelejsi soutezaci rozmluvili - obcas se na zavodech pry servo meni a je jednodusi to cvakat do konektoru :)
Takze jsem poslechl a udelal to stejne. Jen ten servokabel ze serva jsem zkratil tak, aby tam nikde nebyl zbytecny kus navic. A pak zajistil konektory k sobe kapkou alkaprenu, aby se to nahodou preci jen nevyklepalo. Sice ma pripraveny konektor v sachte takovou malou zapadku, ktera pridlacuje servokonektor, ale clovek nikdy nevi :) Tim zkracenim konektoru na servech kridelek jsem dohromady usetril zavratny 2g :D Ale o vahu mi zas tak neslo - chtel jsem v ty sachte mit poradek.

To byla ta lehci cast kridla :)
Přílohy
priprava_sachty.png
Abych neupatlal kridlo, tak okolo sachty vzdy nalepim papirovou pasku.
paska_horni_strana_kridla.png
Vyztuzena horni cast kridla
vybrouseny_servo_ramecek.png
Servo ramecek se "zarezy" pro lepsi zalepeni (doufam) :)
paka_kridelek.png
Zvolena paka na kridelka.
zkraceni_servo_kridelka.png
Zkraceny servokabel kridelka

Re: Infinity NG F5J

stř 27.03.2019 16:58

Nějak jsem se nedočetl co jsi si vybral za ten motor s převodovkou, co je na snímku.
Odeslat odpověď