Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: pát 31.05.2019 10:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1032
Bydliště: Sedlcany
Co je blbe, ze to neni jen o zapojeni servo konektoru do prevodniku (jine poradi pinu). Takze jedna varianta (jako jsem udelal ja) je vyndat piny ze servokabelu reglu a nebo druha, udelat si na to nejaky "udelatko" (at uz propojovaci kabel s prehozenyma vyvodama, nebo si ten prevodnik schovat do krabicky a predratovat uvnitr).


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: ned 09.06.2019 20:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7158
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Teď koukám do návodu co má Hořejší na stránkách pro YGE regly.
A píše tam,že se dá přijímačovka připojit na stejný potenciál jako BEC reglu.
Zkoušel to někdo?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019 18:02 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.9.2015
Příspěvky: 23
Bydliště: Balbriggan
Obrázky: 10
Kratky cas som pouzival zapojenie Castle Phoenix ICE 200SB BEC nastaveny na 7V (max. mozne co sa dalo nastavit) a LiFePo4 2100mAh 2S (plne nabita 7.2V) takze ju bec udrziaval nabitu na 98% a pracovalo to bez problemov. Neskor som to ale prehodnotil a rozhodol som sa ist cestou cim je zapojene jednoduchsie tym menej neocakavanych problemov moze nastat a odpojil som stredny vodic + takze bol BEC vyradeny.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: čtv 13.06.2019 19:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7158
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Tak jsem to na pokus koupil vše. A chodí to fantasticky!!
Nastavení přez PC je parádní. A hodně mi zajímala proudová limitace. Nastavil jsem 20 A. Připojil motor s KV1000 a na něj dal vrtuli 16/8 k tomu baterii 5S-Li-Ion . Normálně by to baštilo tolik,že by motor shořel. Ale s YGE to krásně drží na plný plyn 20A a pohon jede (dokud má regulační přebytek) jako by měl konstantní zdroj.
A proč to? Kolega má v 5metrovce -8S4P LiIon. Na regulátoru Mezon (který umí také proudovou limitaci) nastavených 50A proudu.
Pohon by bez limitace baštil 80A. Celý pohon je nastavený tak,že 50A spolehlivě model odstartuje ze země (je to výklopný pohon v 5m větroni). A prvních 6 stoupání je jako by měl místo baterek nádrž paliva. Naprosto stejné konstantní stoupání. Li-Ion už takto provozuje tři roky a lítá to pořád stejně.
Taky mám v plánu něco většího na Li-Ion a YGE je druhý regl co tohle umí.


Přílohy:
WP_20190613_18_25_20_Pro.jpg
WP_20190613_18_25_20_Pro.jpg
[ 66.68 KiB | Zobrazeno 1631 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: pon 17.06.2019 12:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1032
Bydliště: Sedlcany
Zkusim jsem vecer loupnout zase nejake info zpetne ze stavy. Ale aktualni info z MCR F5J 2019, co bylo ted o vikendu. I v tom nejvetsim vetru co tam byl (v sobotu rano kolem 8-10ms), jsem to odletlal s Light verzi (u me zakladni letovka 1333g) nalozenou na 1670g. A svete div se, ono to neletalo vubec spatne :) Necouvalo to, lehounce to slo proti vetru a hlavne - prezilo to. Zatim nenam jiny kousek (bude az za par mesicu upravena verze), takze to musim vydrzet s tim co mam.

Zkusenosti jsou takovy, ze kridla v tom vetru naprosto v pohode - nezaznamenal jsem zadny problem s kmitanim, prohybanim apod. Spis jsem se bal o kormidla, ktera v tech obcasnych jeste silnejsich narazech vetru lehce kmitala. Ale preci nebudu na zemi jen proto, ze mam jen jedno ero v "Light" provedeni, ze? :D

Jinak nova verze bude mit mensi stred, vetsi usi, trosku jine vzepeti, delsi trup v zadni casti a zakladni letovka kolem 1600g. A pujde nalozit dalsima 800g :) Primarni urceni do vetrnejsiho prostredi. Cca presne to, co potrebuju jako dalsi kousek :D

Poznatek nejen muj (jsem zelenac na poli souteznim) ale zkusenejsich kolegu ze zavodu - Pike Dynamic stejne nalozeny hure pronika.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 16:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7158
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Tak ti nevím, jestli to video není odstrašující :-) :-)


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Nejlepší je ten šoumen co se trefil přez chrbát :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 16:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1032
Bydliště: Sedlcany
Co by na nem bylo odstrasujiciho? :) To ze delali zatacku po vetru a nechali se sfouknout? :) Ono Dalibore zkus si nekdy soutezit - je to jiny mod letani nez jen tak poletovat ;) Ja si taky rikal ze rozhodne nebudu s tim moji bodat. A pak kdyz mam kousicek od 1000 v kole, tak jsem to tam taky bodnul :D

Jinak to vzani pres zada tam bylo jeste jedno :/ To ero jak tam nese rozsekany, tak se chvilku po startu "prekouknul" a ridil uplne jiny ero. Jedno ero padlo na signal (zadna extra vzdalenost nebo vyska, po prichodu k modelu vse fungovalo). A jeden pike prisel o ucho, kdyz zacal mizet v mracich a pilot to potlacil pod motorem a udelal zatacku. Ale bravurne s tim pristal, jako by se (temer) nic nedelo :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 17:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7158
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
creagel píše:
Co by na nem bylo odstrasujiciho? :) To ze delali zatacku po vetru a nechali se sfouknout? :) Ono Dalibore zkus si nekdy soutezit - je to jiny mod letani nez jen tak poletovat ;) Ja si taky rikal ze rozhodne nebudu s tim moji bodat. A pak kdyz mam kousicek od 1000 v kole, tak jsem to tam taky bodnul :D

Jinak to vzani pres zada tam bylo jeste jedno :/ To ero jak tam nese rozsekany, tak se chvilku po startu "prekouknul" a ridil uplne jiny ero. Jedno ero padlo na signal (zadna extra vzdalenost nebo vyska, po prichodu k modelu vse fungovalo). A jeden pike prisel o ucho, kdyz zacal mizet v mracich a pilot to potlacil pod motorem a udelal zatacku. Ale bravurne s tim pristal, jako by se (temer) nic nedelo :)


Taky se mi líbilo, jak mu opustil motor éro. :-) :-) No, mně je a bude líto riskovat éro za 45 litrů někde třískáním na závodech. Nikomu to neberu,každý má jiné touhy :-) :-) Jen ty videa občas pozoruji a říkám si co se honí hlavou těm co to nesou v třískách zpět do depa...
Taky jsem koukal na to jak to lítá v tom větérku (sorry vím,že to fučelo okolo 8m/s) a říkat tomu,že to letí vpřed chce velkou dávku optimismu . Ale uznávám,každý na to máme jiný pohled a video třeba zkresluje.
Co je pěkný...jak ta kategorie zmohutněla..co lidí to lítá. To je super.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 19:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5156
Bydliště: Praha ČR
graup15 píše:
Taky jsem koukal na to jak to lítá v tom větérku (sorry vím,že to fučelo okolo 8m/s) a říkat tomu,že to letí vpřed chce velkou dávku optimismu . Ale uznávám,každý na to máme jiný pohled a video třeba zkresluje.


Ty máš pořád problém pobrat to, že cílem je i ve větru nalétat pokud možno plný čas (zrovna na MČR to z více důvodů zdaleka vždy nešlo, ale to je jiné téma).
A o tom to je - letět proti větru, jako tam byl, celkem svižně kupředu není žádný problém, ty modely pronikají, jenže je to úplně nanic, protože budeš rychle opadat. V reálu se naopak i v tomto větru běžně klapkuje, aby to stálo na místě s minimem opadání...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 19:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7158
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Tomáši, já opravdu nejsem blb co si myslí,že se tam plácáte jak nudle v bandě jen tak.
Jen se tu pořád omílá,jak jsou ty éra pronikavá a přitom de fakto tvrdíš, že musíš pro min opadání zaklapkovat. A pak stojíš na místě.
To jinak znamená,že pokud nemáš naklapkováno a chceš letět rychle dopředu (rychle myšleno viditelný pohyb po obloze) musíš model tlačit proti větru. A tím..ano ztrácíš rychle výšku.
Nějak jsem čekal,že při optimálním seřízení a těžišti co nejblíž nul bodu to éro poletí svižně vpřed za větru i bez potlačení kniplu.
A ukazuje se,že to není tak divoké :-)

Jinak docela zajímavá dikuze ..
https://stoupak.cz/forum/f5j/12320-prav ... e?start=30

Mají tam ty gyra, nebo ne?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 19:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7158
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
re Tomashr

Jak u tebe dopadlo tohle?
https://stoupak.cz/forum/technika/12583 ... lo?start=0
Je to hodně zajímavé...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 20:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1032
Bydliště: Sedlcany
Jenze ono asi minimum lidi v F5j ma teziste blizko nuloveho bodu. Ja letam uplne zadni teziste a dle rozhovoru na zavodech nejsem ani zdaleka vyjimka. Je to sice obcas pakarna ridit (resp. neni, ale chce to jine zvyklosti nez dosud), ale napr. i citlivost na termiku je odost lepsi :) A jak psal Tomas - cilem neni letet proti vetru, ale naletat idelane plny cas za kazdeho pocasi z nejake rozumne vysky :) Moderni F5J brusy maji opravdu dobrou pronikavost proti vetru. Chtel bych videt ero, ktere nalozene na 1600g pri rozpeti 3500mm, ktere by v tom ficaku letelo dopredu min tak, jak my na zavodech "na preletech". Ale to je vsude porad dokola, obdobne jako "ja take naletam bublinu z 20m s normalnim letadlem". Ano, ja kolikrat taky, ale naletat to vetsinu kol na zavodech? :) To uz chce poradny ruce a ero.

A co se honi hlavo ulidem, co to nesou v triskach? Tipuju ze vetsinou "co udelat abych novy dostal co nejdrive" :) Cekacka na Infinity nastesti neni vubec dlouha (porad 2-3 mesice), ale pockat si na Dynamica - to je jina. Kdyz jsem vloni poptaval, tak v cervnu 2018 bylo dodani kveten 2019 :/ A to nemluve co vse je v cene Infinity a co vse neni v cene Dynamicu.

Konec debaty o letani :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: stř 19.06.2019 22:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5156
Bydliště: Praha ČR
Gyra jsou víceméně mrtvá, letos je to tak z hlediska legality tak napůl (ale na MS bude zákaz jasný), od 2020 v pravidlech zatrženo.
Loni se to tu a tam létalo, ale výsledky zas tak přesvědčivé nebyly (to by bylo na hodně dlouhou debatu).

Samokřídlo RES-2M mi pořád leží v krabici, prostě nestíhám (když jsem se na to už chystal, tak na mě padly testy KiwiRES, takže další odklad).

Ad dodací lhůty a poškození - ono těch opravdu fatálních nehod není zas tolik jak se vypráví, já vlastně za ty roky soutěžení totálně nerozbil model vůbec žádný, srážky a jiné ťukance byly, ale vše opravitelné záseky. A když už se třeba zničí půlka křídla, tak to je zpravidla i u Dynamika dost rychle, dodání dílu bývá proti kompletu termínově dost jinde.
Nejfatálnější nehody nebývají srážky, ale záměna modelu za jiný či obecně jeho ztráta z dohledu, tu a tam i nějaké selhání rádia (to už ale moc nesouvisí se soutěžemi).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: čtv 20.06.2019 11:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1032
Bydliště: Sedlcany
Pujdu ted jeste do jednoho Infinity Light (at mam na zavody jedno nahradni). Uvazuju, ze bych tam dal misto tenshocka s reisenauerem a GM 13x8 neco jineho (ekonomictejsiho). S tou vrtuli nevim jestli netestnout GM 12x8 (ted to pri plnem vykonu a prudsim stoupanim bere 49.9A). Ma to pri podobne vaze pohonu vubec smysl resit (treba obezkou)? Nebo vyzkouset neco z domaci produkce megy?


Naposledy upravil creagel dne čtv 20.06.2019 11:13, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Infinity NG F5J
PříspěvekNapsal: čtv 20.06.2019 11:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5156
Bydliště: Praha ČR
creagel píše:
Pujdu ted jeste do jednoho Infinity Light (at mam na zavody jedno nahradni). Uvazuju, ze bych tam dal misto teenshocka s reisenauerem a GM 13x8 neco jineho (ekonomictejsiho). S tou vrtuli nevim jestli netestnout GM 12x8 (ted to pri plnem vykonu a prudsim stoupanim bere 49.9A). Ma to pri podobne vaze pohonu vubec smysl resit (treba obezkou)? Nebo vyzkouset neco z domaci produkce megy?


Pro létání pro zábavu je variant spousta, ale na soutěžích se stále více přechází na výkonné Schambecky i u lehkých letadel. Jde o to, že pak můžeš přes 20s šaškovat u země a hledat a pokud to "nevoní", tak si razantně přidáš výšku doslova za pár vteřin. Tohle je trochu změna přístupu, dlouho se bralo jako OK, pokud model při plném naložení letěl za 30s někam k 200m, s rostoucí úrovní se ale jako optimum jeví spíš něco k 350m. Nikdy se neletí tak vysoko, jde ale o to finální přimotorování či let v horizontu do dálky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jester80, sramy a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz