Vidím, že efekt tiché pošty funguje perfektně
. Proto se pokusím uvést věci na správnou míru.
Nejdřív k prvnímu kusu, který „chytil flatr“.
1. Jedná se o jeden z prvních vyrobených kusů (konkrétně 3.), dělaný na základě původní metody sycení tkaniny, od kterého jsme upustili. Dále tyto starší exempláře postrádají přídavné vyztužení uhlíkem na kritických místech.
2. Letadlo už máme na dílně, spolu s majitelem jsme ho důkladně analyzovali a nezjistili jsme žádnou chybu v konstrukci, vše zatím napovídá chybě v elektronice (konkrétně réglu) nebo špatně vyvážené vrtuli, jelikož ke všem zmiňovaným potížím došlo pouze při motorovém letu. Kromě toho jsme při testech letadla záměrně flatr zkoušely. Ani v jednom případě se neprojevil náhlým nekontrolovatelným pádem, nýbrž výrazným zvukovým doprovodem následovaným zcela progresivní ztrátou kontroly snadno řešitelnou okamžitým snížením rychlosti.
3. Jednalo se o verzi Relax, u které je vše kromě trupu a nosníku se sklolaminátu. Tato verze je dle našeho výrobního portfolia určena pro rekreační létání, nikoli pro divočiny na závodech. Od toho jsou tu biaxové verze.
4. Trup je navzdory tvrzení o tom, že je rozštípaný na několika místech prasklý pouze na jednom. A to i přes to, že se opět jedná o starší verzi bez zpevňujících přepážek ve středu a na kozlíku výškovky.
Nyní k té druhé verzi, které údajně „rozpraskal centroplán“. S majitelem jsme mluvili a je pravda, že došlo v centrální části k mírnému odtržení potahu. Nicméně jsme majitele varovali, jednalo se o první vyrobený biaxový kus u kterého jsme bohužel špatně zvolili typ transparentní barvy. Ta byla extrémně agresivní a mně neznámým způsobem se prožrala skrz separátor až na formu. Kdo má zkušenosti s laminováním ví, že v tomhle případě oddělení od formy vyžaduje velkou sílu, která si vyžádala právě mírné narušení struktury. Jestli výše zmíněnému nevěříte, klidně sem můžu dát fotky nebo se přijeďte podívat a potom dělejte závěry.
Pokud o kvalitách Asperata pochybujete, nebojte se nám ozvat. Rádi vám ukážeme některý ze současných kusů a klidně se můžete proletět s naším vlastním biaxem. Budete potom mluvit jinak, za což svědčí fakt, že i přes incident s prvním zmiňovaným letadlem majitel trvá na dodání tentokrát opravdu závodního typu z biaxu na příští sezónu právě díky jeho letovým kvalitám
.