RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Model Asperatus F5J
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=84686
Stránka 2 z 6

Autor:  Surikat [ čtv 27.09.2018 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Ale myslim zajimava varianta na poradny termik..mam v planu si udelat odolnejsi vakuovku v tomto stylu, ale tohle by mi usetrilo praci...penezenku jsem radeji ukryl na mene dostupne misto, ale nevim jak dlouho to vydrzi, tak nejak kolem toho uz tyden krouzim jak hladovej sup.. :lol:

Autor:  kovaco [ čtv 27.09.2018 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Já nic měnit nebudu. Stork8 je velice kvalitni F5J a pro moje rekreační létání luxus.

Autor:  tomashr [ sob 29.09.2018 9:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

graup15 píše:
e Zbynďou a základní cena modelu je 20 litrů.
Prostě něco jako....škoda Fabie již za 200 litrů...:-) Pokud chceš výbavu, připlatíš.


Tak zase pokud by za 20k byla relativně pevná skleněná verze 1200g prázdná, tedy něco k 1600g vzletovky, tak to dost lidem vyhoví a ani připlácet nebudou. Podobná hmotnost je dnes braná jako dobrý univerzál, mimochodem pravděpodobný aktuální rekord v nejmenší vypínací výšce při soutěži je 9 metrů, má to Radek Malčík letos z Holíče a letěl s Perfectionem právě o hmotnosti 1600g, ne s ultralehkým..

Autor:  Surikat [ sob 29.09.2018 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Take si myslim, ze na klasicke nezavodni termiceni clovek neudela se zakladni verzi chybu, kazdy nema potrebu s hruzou v ocich krotit po obloze kilowatty, to je zase neco jineho..ja mam rad pohodicku a souzneni s pridodou, opisovani od kanat pripadne naopak. To uz se mi taky stalo, clovek si poctive najde SVUJ stoupak a najednou se ti tam od lesa nasackuje parta tadytech po sobe rvoucich operenych vyrostku a jeste maji tu drzost te prestoupat.. :)

Autor:  kovaco [ sob 29.09.2018 15:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Přesně tak.

Autor:  michalv [ sob 29.09.2018 17:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Tady jde spíš o to, aby to letadlo bylo dostatečně pevné na úťek z termiky. Jinak se rozloží na součástky.

Autor:  Surikat [ sob 29.09.2018 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Pri te nizke hmotnosti to na plne klapky a butterfly nepujde dostat dolu po kouli? Klapky to ma celkem lopaty..

Autor:  tomashr [ sob 29.09.2018 19:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Surikat píše:
Pri te nizke hmotnosti to na plne klapky a butterfly nepujde dostat dolu po kouli? Klapky to ma celkem lopaty..


No tak zaprvé k Asperatusu - mě ty klapky naopak na dnešní zvyklosti připadají docela malé, vůbec by nebylo od věci je zvětšit...

Jinak ale s tou pevností spíš jde o to, že u méně pevných strojů rostou nároky na pilota a klesá prostor na chybu. Ty to dolů dostaneš hravě (jak píšeš s butterfly), problém ale je, že když méně zkušený pilot nějak zazmatkuje anebo třeba chvíli ztratí přehled o poloze, tak pak to klidně rozlomit může.

Autor:  kovaco [ sob 29.09.2018 19:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Stavitel to pouštěl na klapkach dolů a klesalo to jak má. Fakt to lítá parádně. A klapky jsou myslim velké dost. Na snímcích to zkresluje. Můj stork8 je ma podstatně menší.

Autor:  Surikat [ sob 29.09.2018 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Jasne, tomu rozumim, pri ztrate polohy se to rozjede raz dva, v tom pripade pri pochybnosti tam pohotove cvaknout plnou palbu pokud neni pozde a vypackovat se z toho.. Je to podle me hodne o tom neletat nesmyslne vysoko, u tohoto modelu nevidim duvod letat nejak extra vys nez rekneme 300 metru a to to jeste nekoho musi bavit. Urcite zabavnejsi a treninkove hodnotnejsi je "lovit" v nizsich letovych hladinach nez nahanet krizek nekde vysoko v kontinualnim luftu..

Autor:  tomashr [ sob 29.09.2018 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

kovaco píše:
Stavitel to pouštěl na klapkach dolů a klesalo to jak má. Fakt to lítá parádně. A klapky jsou myslim velké dost. Na snímcích to zkresluje. Můj stork8 je ma podstatně menší.


No podstatně menší je tedy Stork nemá, už proto, že má proti jiným modelům větší střed, takže celková plocha klapek je u něj docela velká. Jinak jsem to ale myslel spíš v kontextu aktuálních nově navrhovaných modelů (což narozdíl od takřka historického Storka zde platí), tam to roste dost. Mimochodem největší extrém je jedna letošní verze Xploreru, která má klapky do cca 40% hloubky - nejde o překlep... To už je přeci jen dost, ale obecně zvětšení marné není.
Jinak k tomu "klesalo jak má" - takhle to brát nemůžeš, bez problému přistát se dá i relativně malými klapkami, to ale neznamená, že nepoznáš rozdíl. Já mám zrovna přímé srovnání u EOSu - měl jsem EOS2 s řekněme normálními klapkami, teď testuji EOS3 s rozšířenými a ten rozdíl v brždění je opravdu hodně velký... Navíc je pravděpodobně u větších klapek i účinnější termický režim s naklapkováním.

Jo a důležitá poznámka k tomu dalšímu příspěvku od Surikat - to co popisuješ, tedy "při pochybnosti plnou palbu" je právě dost problematická volba. Při typickém nastavení butterfly, tedy plné klapky a křidélka malinko nahoru, je totiž zátěž křídla při vysunutí brzd na rychlosti velmi divoká, klidně dostaneš uši do záporného vzepětí. Kdo neviděl, nebude chtít věřit, ale je to možné i když mají ucha lomení 7st... Když se nezvedají křidélka, tak je zátěž menší, ale cvičí to s křídlem pořád, to vysunutí brzd na rychlosti je zkrátka problém, minimálně doporučuji vysouvat pomalu!
Tohle je přesně to, co myslím tím "růstem nároků na pilota" - sám jsem například byl nedávno nucen kvůli absenci jiného modelu létat ve větru 10m/s se Storkem o základní hmotnosti 1280g naloženým skoro o 500g zátěže - ono to jde a nerozlámeš to, ale pak si opravdu nemůžeš dovolit žádnou chybičku...

Autor:  Surikat [ sob 29.09.2018 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Máš pravdu, když už je to rozjeté, tak je to problém a síly tam budou veliké, dokonce i při závodech velkých se stala bohužel tragická nehoda, kdy pilot rozlousknul křídlo u Ventuse po tom co to po dokluzu a průletu cílem pravděpodobně omylem skokově naklapkoval. Ale jak jsem psal, při rekreačním létání rozumná výška/vzdálenost kdy model ještě bezpečně vidím výrazně snižuje pravděpodobnost takové situace a pak věřím, že základní verze je bezproblémová. Kdo rád skopičiny, extra výšky a dálky a třeba závody (tomu já nerozumím..), tak holt pro jistotu asi přiloží trochu víc uhlí no.. :)

Autor:  sgames [ úte 09.10.2018 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Tak já mel tu čest s modelem létat, a nelítá to vůbec špatně. Laděno více na termiku, ale drobnou změnou odtokovky jede proti větru jako zvíře.
něco málo jsem sepsal + přidal fotky http://stoupak.cz/clanky/ostatni-clanky ... 5j-novinka

Autor:  SKAY [ stř 10.10.2018 10:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Fajn recenze. Super, na normální letáni stokrát lepši jak polomaketa s křivým polysem
Mě by zajímalo, kolik lidi posila denně éro kolmo dolu. Pokud netrénují/nezavodí a nato jsou jiné speciály .... Když někdo neumí tak, rozloží i tripl carbon....

Autor:  BoBik_CZ [ pát 23.11.2018 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Model Asperatus F5J

Ceník už je na webu: http://www.dnzgliders.com/inpage/cenik/

Jinak přes Stoupák je teď sleva: https://stoupak.cz/2-uncategorised/229- ... -info-akce

Stránka 2 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/