kovaco píše:Stavitel to pouštěl na klapkach dolů a klesalo to jak má. Fakt to lítá parádně. A klapky jsou myslim velké dost. Na snímcích to zkresluje. Můj stork8 je ma podstatně menší.
No podstatně menší je tedy Stork nemá, už proto, že má proti jiným modelům větší střed, takže celková plocha klapek je u něj docela velká. Jinak jsem to ale myslel spíš v kontextu aktuálních nově navrhovaných modelů (což narozdíl od takřka historického Storka zde platí), tam to roste dost. Mimochodem největší extrém je jedna letošní verze Xploreru, která má klapky do cca 40% hloubky - nejde o překlep... To už je přeci jen dost, ale obecně zvětšení marné není.
Jinak k tomu "klesalo jak má" - takhle to brát nemůžeš, bez problému přistát se dá i relativně malými klapkami, to ale neznamená, že nepoznáš rozdíl. Já mám zrovna přímé srovnání u EOSu - měl jsem EOS2 s řekněme normálními klapkami, teď testuji EOS3 s rozšířenými a ten rozdíl v brždění je opravdu hodně velký... Navíc je pravděpodobně u větších klapek i účinnější termický režim s naklapkováním.
Jo a důležitá poznámka k tomu dalšímu příspěvku od Surikat - to co popisuješ, tedy "při pochybnosti plnou palbu" je právě dost problematická volba. Při typickém nastavení butterfly, tedy plné klapky a křidélka malinko nahoru, je totiž zátěž křídla při vysunutí brzd na rychlosti velmi divoká, klidně dostaneš uši do záporného vzepětí. Kdo neviděl, nebude chtít věřit, ale je to možné i když mají ucha lomení 7st... Když se nezvedají křidélka, tak je zátěž menší, ale cvičí to s křídlem pořád, to vysunutí brzd na rychlosti je zkrátka problém, minimálně doporučuji vysouvat pomalu!
Tohle je přesně to, co myslím tím "růstem nároků na pilota" - sám jsem například byl nedávno nucen kvůli absenci jiného modelu létat ve větru 10m/s se Storkem o základní hmotnosti 1280g naloženým skoro o 500g zátěže - ono to jde a nerozlámeš to, ale pak si opravdu nemůžeš dovolit žádnou chybičku...