kovaco
|
Napsal: čtv 27.09.2018 20:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Já nic měnit nebudu. Stork8 je velice kvalitni F5J a pro moje rekreační létání luxus.
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 29.09.2018 8:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
graup15 píše: e Zbynďou a základní cena modelu je 20 litrů. Prostě něco jako....škoda Fabie již za 200 litrů... Pokud chceš výbavu, připlatíš. Tak zase pokud by za 20k byla relativně pevná skleněná verze 1200g prázdná, tedy něco k 1600g vzletovky, tak to dost lidem vyhoví a ani připlácet nebudou. Podobná hmotnost je dnes braná jako dobrý univerzál, mimochodem pravděpodobný aktuální rekord v nejmenší vypínací výšce při soutěži je 9 metrů, má to Radek Malčík letos z Holíče a letěl s Perfectionem právě o hmotnosti 1600g, ne s ultralehkým..
|
|
Nahoru |
|
|
Surikat
|
Napsal: sob 29.09.2018 14:02 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.8.2018 Příspěvky: 11
|
Take si myslim, ze na klasicke nezavodni termiceni clovek neudela se zakladni verzi chybu, kazdy nema potrebu s hruzou v ocich krotit po obloze kilowatty, to je zase neco jineho..ja mam rad pohodicku a souzneni s pridodou, opisovani od kanat pripadne naopak. To uz se mi taky stalo, clovek si poctive najde SVUJ stoupak a najednou se ti tam od lesa nasackuje parta tadytech po sobe rvoucich operenych vyrostku a jeste maji tu drzost te prestoupat..
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: sob 29.09.2018 14:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Přesně tak.
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
michalv
|
Napsal: sob 29.09.2018 16:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2010 Příspěvky: 583 Bydliště: Praha
|
Tady jde spíš o to, aby to letadlo bylo dostatečně pevné na úťek z termiky. Jinak se rozloží na součástky.
_________________ Jeti DC-16, Futaba FX-18+modul Jeti Swing speciál, Proxima 2, Stork 4, Mig 15, P47, Torro 900
|
|
Nahoru |
|
|
Surikat
|
Napsal: sob 29.09.2018 17:15 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.8.2018 Příspěvky: 11
|
Pri te nizke hmotnosti to na plne klapky a butterfly nepujde dostat dolu po kouli? Klapky to ma celkem lopaty..
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 29.09.2018 18:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Surikat píše: Pri te nizke hmotnosti to na plne klapky a butterfly nepujde dostat dolu po kouli? Klapky to ma celkem lopaty.. No tak zaprvé k Asperatusu - mě ty klapky naopak na dnešní zvyklosti připadají docela malé, vůbec by nebylo od věci je zvětšit... Jinak ale s tou pevností spíš jde o to, že u méně pevných strojů rostou nároky na pilota a klesá prostor na chybu. Ty to dolů dostaneš hravě (jak píšeš s butterfly), problém ale je, že když méně zkušený pilot nějak zazmatkuje anebo třeba chvíli ztratí přehled o poloze, tak pak to klidně rozlomit může.
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: sob 29.09.2018 18:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Stavitel to pouštěl na klapkach dolů a klesalo to jak má. Fakt to lítá parádně. A klapky jsou myslim velké dost. Na snímcích to zkresluje. Můj stork8 je ma podstatně menší.
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
Surikat
|
Napsal: sob 29.09.2018 18:59 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.8.2018 Příspěvky: 11
|
Jasne, tomu rozumim, pri ztrate polohy se to rozjede raz dva, v tom pripade pri pochybnosti tam pohotove cvaknout plnou palbu pokud neni pozde a vypackovat se z toho.. Je to podle me hodne o tom neletat nesmyslne vysoko, u tohoto modelu nevidim duvod letat nejak extra vys nez rekneme 300 metru a to to jeste nekoho musi bavit. Urcite zabavnejsi a treninkove hodnotnejsi je "lovit" v nizsich letovych hladinach nez nahanet krizek nekde vysoko v kontinualnim luftu..
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 29.09.2018 19:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
kovaco píše: Stavitel to pouštěl na klapkach dolů a klesalo to jak má. Fakt to lítá parádně. A klapky jsou myslim velké dost. Na snímcích to zkresluje. Můj stork8 je ma podstatně menší. No podstatně menší je tedy Stork nemá, už proto, že má proti jiným modelům větší střed, takže celková plocha klapek je u něj docela velká. Jinak jsem to ale myslel spíš v kontextu aktuálních nově navrhovaných modelů (což narozdíl od takřka historického Storka zde platí), tam to roste dost. Mimochodem největší extrém je jedna letošní verze Xploreru, která má klapky do cca 40% hloubky - nejde o překlep... To už je přeci jen dost, ale obecně zvětšení marné není. Jinak k tomu "klesalo jak má" - takhle to brát nemůžeš, bez problému přistát se dá i relativně malými klapkami, to ale neznamená, že nepoznáš rozdíl. Já mám zrovna přímé srovnání u EOSu - měl jsem EOS2 s řekněme normálními klapkami, teď testuji EOS3 s rozšířenými a ten rozdíl v brždění je opravdu hodně velký... Navíc je pravděpodobně u větších klapek i účinnější termický režim s naklapkováním. Jo a důležitá poznámka k tomu dalšímu příspěvku od Surikat - to co popisuješ, tedy "při pochybnosti plnou palbu" je právě dost problematická volba. Při typickém nastavení butterfly, tedy plné klapky a křidélka malinko nahoru, je totiž zátěž křídla při vysunutí brzd na rychlosti velmi divoká, klidně dostaneš uši do záporného vzepětí. Kdo neviděl, nebude chtít věřit, ale je to možné i když mají ucha lomení 7st... Když se nezvedají křidélka, tak je zátěž menší, ale cvičí to s křídlem pořád, to vysunutí brzd na rychlosti je zkrátka problém, minimálně doporučuji vysouvat pomalu! Tohle je přesně to, co myslím tím "růstem nároků na pilota" - sám jsem například byl nedávno nucen kvůli absenci jiného modelu létat ve větru 10m/s se Storkem o základní hmotnosti 1280g naloženým skoro o 500g zátěže - ono to jde a nerozlámeš to, ale pak si opravdu nemůžeš dovolit žádnou chybičku...
|
|
Nahoru |
|
|
Surikat
|
Napsal: sob 29.09.2018 20:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.8.2018 Příspěvky: 11
|
Máš pravdu, když už je to rozjeté, tak je to problém a síly tam budou veliké, dokonce i při závodech velkých se stala bohužel tragická nehoda, kdy pilot rozlousknul křídlo u Ventuse po tom co to po dokluzu a průletu cílem pravděpodobně omylem skokově naklapkoval. Ale jak jsem psal, při rekreačním létání rozumná výška/vzdálenost kdy model ještě bezpečně vidím výrazně snižuje pravděpodobnost takové situace a pak věřím, že základní verze je bezproblémová. Kdo rád skopičiny, extra výšky a dálky a třeba závody (tomu já nerozumím..), tak holt pro jistotu asi přiloží trochu víc uhlí no..
|
|
Nahoru |
|
|
sgames
|
Napsal: úte 09.10.2018 19:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.6.2004 Příspěvky: 2825 Bydliště: dinoletiště u karviné
|
Tak já mel tu čest s modelem létat, a nelítá to vůbec špatně. Laděno více na termiku, ale drobnou změnou odtokovky jede proti větru jako zvíře. něco málo jsem sepsal + přidal fotky http://stoupak.cz/clanky/ostatni-clanky ... 5j-novinka
_________________ Stoupak.cz - Portál pro všechny větroňáře, házedláře a jiné maníky :-D
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: stř 10.10.2018 9:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
Fajn recenze. Super, na normální letáni stokrát lepši jak polomaketa s křivým polysem Mě by zajímalo, kolik lidi posila denně éro kolmo dolu. Pokud netrénují/nezavodí a nato jsou jiné speciály .... Když někdo neumí tak, rozloží i tripl carbon....
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pát 23.11.2018 10:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Mára126 a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|